Author Topic: Метростанция за връзка с жп гара Обеля  (Read 86019 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4794
    • View Profile
    • Email
Соленичко ще ни излезе според мен.

Чакай сега, нали ще има и европейско съфинансиране?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17066
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Соленичко ще ни излезе според мен. А колко ще е ефективна метростнция там не ми е ясно... По 6та линия минават едва 2 пътнически влака за деня, които малко хора използват, а по първа влакът се пълни на централна гара и Надежда, на Обеля съм виждал максимум 2 човека да чакат, а в повечето случаи нито един.
Няма да се прави само метростанцията, а и връзка с депото… Иначе, ако я няма гарата, 100% никой няма да я ползва. Има ли я вече - има как да се разработи и да започне да се ползва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4794
    • View Profile
    • Email
има как да се разработи и да започне да се ползва!

Обещанието беше да се удължат влаковете от източна посока до тази нова гара. Те са доста повече от тези в западно направление.

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1043
    • View Profile
    • DIEL TOURS
има как да се разработи и да започне да се ползва!

Обещанието беше да се удължат влаковете от източна посока до тази нова гара. Те са доста повече от тези в западно направление.

Ще има ли капацитета тази гара да поеме толкова влакове, стигащи и тръгващи от нея. Най-много се надявам след разделянето на линиите М2 да стане по-редовен.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4794
    • View Profile
    • Email
Ще има ли капацитета тази гара да поеме толкова влакове, стигащи и тръгващи от нея.

Гарата ще има 3 отделни перона само за влаковете от изток и 2 перона за транзитните които продължават на запад. Това си е достатъчно като капацитет на първо време.




Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1626
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Ако не изпълнят общанието си връзката Люлин-Надежда да се запази (говоря за възможността за прекачване в рамките на въпросната станция), няма смисъл от тази станция. Между Люлин и Надежда пътникопотокът е огромен и няма смисъл да се разделят линиите в реалния смисъл на думата. Според ОУП дори в Младост се предвижда потенциална фльонга за да стане осмица.
Участъкът Сливница-Младост 1 пак ще удари джакпота защото там ще минават 2 маршрута: Летището и БП.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4794
    • View Profile
    • Email
СОС одобри нова метростанция между "Сливница" и "Обеля"

"Столичният общински съвет одобри предложение за изграждането на нова метростанция, разположена между метростанциите "Сливница" и "Обеля", информира БТА.

Кметът на София Йорданка Фандъкова посочи, че станцията ще обслужва кварталите "Обеля" 1 и "Модерно предградие", ще осигури достъп до метрото на живущите в района и ще е ключова за връзка на метрополитена с националната железопътна мрежа.

По думите ѝ се предвижда станцията да бъде оформена като интермодален хъб с новата жп гара "Обеля" и нова автогара за автобусите от западното направление. Фандъкова подчерта, че е направено предложение изграждането на новата метростанция да бъде включено в Оперативна програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г.

В доклада на главния архитект на София Здравко Здравков до Столичния общински съвет се посочва, че изменението на плана за регулация цели изграждане на връзка на Втори метродиаметър на метрото с депо "Обеля" и нова метростанция до ж.п. линията "София-Кюстендил", район "Люлин" и район "Връбница".

Столичният кмет очаква да получи подкрепа и за разширението на метрото към Софийския околовръстен път с две станции през район "Люлин".

Тя посочи, че планът разширение на третата линия през район "Слатина" е обжалван от няколко граждани.

"Надявам се, че съдът ще разгледа казуса в най-кратки срокове, за да не се спира строителството на проект, който се очаква от хиляди софиянци", добави Фандъкова."

https://www.dnes.bg/sofia/2023/06/15/sos-odobri-nova-metrostanciia-mejdu-slivnica-i-obelia.573259

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17066
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Всичко ОК, предизборно се споменава и към Люлин/Божурище вече… Но може ли да в толкова нагла с коментара за обжалването на трасето към Слатина…  :help:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7888
    • View Profile
Разстоянието между МС Обеля и МС Сливница е почти 2 km, но пътникопотокът на междинна станция е под въпрос - наоколо преобладават промишлените сгради и къщите, гара Обеля е на повече от 500 m встрани от трасето.  :rolleyes: В Люлин има нужда от допълнителна довозваща линия, но МД1 като цяло покрива големите пътникопотоци в квартала. До Божурище има електрифицирана ЖП линия, а и населението е малко и надали има пътникопоток за метро.  :rolleyes:

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3608
    • View Profile
Разстоянието между МС Обеля и МС Сливница е почти 2 km, но пътникопотокът на междинна станция е под въпрос - наоколо преобладават промишлените сгради и къщите, гара Обеля е на повече от 500 m встрани от трасето
Кое му е малкото, Пейчев? Нали тук ще е новата автогара за западните направления, и гара ще правят. Нали трябва и скапаната втора линия до Хладилника да стане на нормални интервали. От какво не си доволен пак?

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10580
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Гара Обеля ще е 500 м встрани, но подобно на Искърско шосе ще има перони за спирка точно върху метростанцията. Пък и нали с изграждането нов подход към депото, станцията ще играе разпределителна роля между двата диаметъра и депото.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7888
    • View Profile
На Искърско шосе трябваше да се направи пълноценна гара с автостанция за крайградските автобуси, старата гара Искър да остане като спирка за пътническите влакове. Доколкото видях през Обеля не минават бързи влакове, но може би все пак има смисъл да се направи нова пълноценна гара, старата да остане спирка.  :rolleyes:
« Last Edit: 16.06.2023, 11:47:10 by V.Peichev »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15876
    • View Profile
    • Email
Доколкото видях през Обеля не минават бързи влакове, но може би все пак има смисъл да се направи нова пълноценна гара, старата да остане спирка.  :rolleyes:
Упорито споменават връзка с линията София - Кюстендил (не с Перник, Благоевград или Кулата). Може би тя ще се претрасира през Храбърско - Ярджиловци - Радомир и после на запад.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 743
    • View Profile
    • Email
„Метрополитен“ избра изпълнител за строежа на метрото между „Люлин“ и „Обеля“


„Метрополитен“ избра компанията „Геострой“ АД да строи метростанцията между кварталите „Люлин“ и „Обеля“ в София. Това става ясно от решение за избор на изпълнител, подписано от директора на дружеството Стоян Братоев на 20 юни.

В търга, който стартира в началото на годината, се включиха шест компании, но до класиране стигат четири. Отстранени от участие са „Джи Пи Груп“ АД и „Обонато Билд“ ЕООД заради несъответствия в техническите им предложения.

Така в надправерата остават „Геострой“ АД, „Трейс Груп Холд“ АД,  „Монолит София“ АД и „БС Конструкция“ АД. От доклада на комисията, класирала участниците, става ясно, че „Геострой“ получава пълните 100 точки, тъй като най-голяма тежест има предложената цена за строителство, която в случая е най-ниска – малко над 43.7 млн. лв. без ДДС. Сумата е дори по-ниска от прогнозната стойност на търга от 47 млн. лв. без ДДС.

Компанията ще използва и подизпълнители, сред които „Биас – М“ ЕООД с дял от 1.1% от договора за поръчка, „Инфрасити-РБ“ ООД с дял от 0.8%, както и „Смарт-Инженеринг“ АД с дял от 15.3%.

Компанията „Геострой“ има опит в изпълнението на големи инфраструктурни обекти. Като част от обединение е участвала в проекта за разширението на бул. „Ломско шосе“ в София. Модернизира и жп участъците Пловдив – Крумово и Пловдив – Скутаре с възложител НКЖИ. Участва и в строителството на лот 1 от скоростния път Видин – Ботевград.

Припомняме, че по думите на Братоев строителството на междинната спирка ще може да започне още тази година. Метростанцията ще е разположена под пероните на жп гарата и изходите й ще излизат на тях. Тя ще се финансира със средства от бюджета на Столична община и новата европрограма „Транспортна свързаност“.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1185
    • View Profile
„Метрополитен“ избра изпълнител за строежа на метрото между „Люлин“ и „Обеля“
......................
 ............... по думите на Братоев строителството на междинната спирка ще може да започне още тази година. Метростанцията ще е разположена под пероните на жп гарата и изходите й ще излизат на тях. Тя ще се финансира със средства от бюджета на Столична община и новата европрограма „Транспортна свързаност“.
Всичко това е добре, но Заглавието не е коректно "строеж на метро между Люлин и Обеля", а след това е уточнено, че става дума за метростанция.
Също така се подчертава, че е под пероните на...... Но трасето на метрото е на повече от 500 м.
Вярно може да се премести т.нар. гара Обеля върху новата метростанция. Все пак гара Обеля не е типична гара, а по-скоро спирка на двойна ж.п. линия.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4963
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Бъдещата гара Обеля и сегашната спирка са две различни неща. Гарата все още не съществува.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17066
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Реално, ще има строителство и на нов метро тунел, който дефакто ще в разположен между Люлин и Обеля…  :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Добре - виждал съм долу горе някакви схеми за какво трябва да става дума, ама реално се заобикаля само метродепото след Сливница и от новата станция ще има тунел към Сливница и към Обеля ли?
Също откъде ще се отклонява тая линия към гара Обеля. И изобщо някой има ли идея кому е нужна тази гара Обеля. Като знам колко "много" пътници има на спирка Обеля сега просто си представям на гарата какво мъртвило ще е

Offline Mizchiev_Dev

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 182
    • View Profile
Добре - виждал съм долу горе някакви схеми за какво трябва да става дума, ама реално се заобикаля само метродепото след Сливница и от новата станция ще има тунел към Сливница и към Обеля ли?
Също откъде ще се отклонява тая линия към гара Обеля. И изобщо някой има ли идея кому е нужна тази гара Обеля. Като знам колко "много" пътници има на спирка Обеля сега просто си представям на гарата какво мъртвило ще е
По-скоро ще е връзка на депо Обеля с тунела посока Обеля