Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 601925 times)

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4610
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3180 on: 02.05.2025, 14:30:06 »
Все пак китайците стават все повече
Това не е вярно. Населението на Китай намалява от 2022 г. и заради ниската раждаемост се очаква да намалее на половина до края на века.

Offline AAA

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 303
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3181 on: 02.05.2025, 19:52:06 »
Честно казано, като тръгне човек да пътува ще остане с впечатлението че много инвестиции се правят в момента в ж.п. транспорта. Навсякъде се обновяват линии, гари, сигнализация. Не се сещам почти една главна линия където да не се модернизира нещо в момента или да няма проект за нещо. Проблема е че нещата се случват много бавно, не се интегрира и другия транспорт към влаковете в единна национална транспортна система, не се пази подвижния състав, все още поне половината влакове са със старите купейни некламитизирани вагони. Някак човек няма чувството че ползва нещо в което постоянно се инвестират милиони, и както изглежда в бъдеще ще се инвестира много повече в железопътен транспорт отколкото в пътища.

20 години по-късно след наляти 10-ки милиони София-Пловдив се пътува с близо 40 минути повече от преди като имаше влакове за 1.55 минути.
20 години по-късно вагоните са по-издраскани и по мърляви от преди, няма вече вагон-ресторанти, почти навсякъде имаме увеличено времепътуване с няколко изключения, въпреки налятите 10-ки милиони.
20-години по-късно, въпреки ЕС и Шенген имаме много по-малко международни връзки и възможности за пътуване дори до съседни страни, отколкото преди.
20-години по-късно нямаме ресурса дори да модернизираме пътнически вагони, въпреки че в най-големите кризи 96-99-та у нас се модернизираха много 63 и 44-та серия, горе-долу актуални за времето си, каквито и до днес се ползват в Унгария дори на БВ.

Не ми се мисли кога ще има скоростни линии до съседните столици Истанбул, Букурещ, Атина или Белград. Ако питаш нас европейците сигуно ще кажат сложно е след 30 години поне, ако питаш китайците сигурно ще кажат днеска почваме, догодина пускаме движението, след няколко месеца първите билети в продажба :)

Tова, което пиша от месеци - усвояват се пари, но само там, където няма да дойде подобрение на услугата, а там, където се усеща най-много - се влошава умишлено.
Единственото сериозно подобрение е Пловдив-Свиленград, но и там ако сравниш с времепътуванията веднага след приключване на модернизацията и сега, ще видиш едни 10-20 минути отгоре, които на фона на сравнително краткото разстояние никак не са малко. Вместо 1:05 ч за ПВ, сега е 1:15-1:25 ч.; вместо 0:40-0:55 ч. за БВ, сега е 1:05-1:10. Някой ще каже - заради Пловдив-Крумово е. Докога ще ги чакаме тия 10 км в равното?
По по-дългите направления никакво подобрение няма - въпреки не десетките, а стотиците милиони по 8-а, Ст. Загора - Варна си е пак 4 часа, както и през 1990-те.

Купуват се нови локомотиви, но се занемаряват вагоните. За пътника е все тая дали ще го тегли Шкода или Сименс, но в каква обстановка ще пътува е важно. На сименсите дори не се ползва максималната скорост по модернизираните участъци. Дезирата са за 140, но и те се движат с макс 130.
« Last Edit: 02.05.2025, 19:55:22 by AAA »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9301
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3182 on: 02.05.2025, 20:24:43 »
За скоростна линия до Букурещ трябва да се модернизират Горна Оряховица-Русе и Гюргево-Букурещ с електрификация на втория участък. До Атина трябва да се модернизира Радомир-Кулата, до Белград практически цялото трасе от София.  Такива мащабни модернизации трудно ще се извършат в близко бъдеще.  :rolleyes:

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1529
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #3183 on: 15.05.2025, 13:49:42 »
... до Белград практически цялото трасе от София.  Такива мащабни модернизации трудно ще се извършат в близко бъдеще.  :rolleyes:

В момента бавно-бавно се "модернизира" София - Калотина, за който не знае.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.