Author Topic: Железопътни инциденти  (Read 483549 times)

Offline AAA

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 184
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2460 on: 05.09.2024, 20:12:48 »
Мигащата светлина много лесно може да се пропусне ако насреща ти е и слънцето.
Има и друг момент - при разрешено преминаване мига бяла светлина, а при забранено - червена. Все е мигане и след многократни преминавания при разрешен сигнал, просто ти става част от пейзажа и вече не обръщаш внимание, че пак мига, но е червена.
Имам личен опит, когато всекидневно в продължение на години минавах един такъв прелез при мигащо бяло и веднъж за малко да мина на мигащо червено - усетих се  в последните метри преди линиите.

Спасението срещу такива инциденти е поне бариери, които за да заобиколиш, трябва да е напълно умишлено. А още по-добре - леки незаобиколими бариери, които напълно преграждат прелеза, но при авариен случай да можеш да прегазиш.

Като цяло, варианти и решения много, но на отговорните лица не им се занимава.
« Last Edit: 05.09.2024, 20:15:15 by AAA »

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 392
    • View Profile
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2461 on: 05.09.2024, 21:53:30 »
Януари 2015 когато бях на почивка в Трявна, влакът за Кръстец не дойде въобще и нямаше никаква информация.
Проблемът идва от това, че има различни институции - НКЖИ, БДЖ, диспечерите на едните, диспечери на другите и т.н. А комуникацията между тях е много трудна.

Преди време, когато всичко си беше едно предприятие - нямаше такива проблеми.

Помисли, че някакъв номер кроя. Дружелюбността изглежда по друг начин.
Сигурно си е патил преди и затова е бил мнителен. Замисли се в какви времена живеем.




А относно проблема с нерегламентираните преминавания през прелезите:

По примера на сериозните бариерни средства тип бетонни прегради и мантинели, които се оказват единственото ограничаващо средство джигите да не пресичат единична и двойна непрекъсната линия - така и на прелезите трябва да се въведат солидни метални бариери, които са по цялата дължина на пътното платно и се вдигат от земята 10-15 секунди след задействането на обикновените бариери. По света има такива и са много успешни в предотвратяването на преминаването на джигити през прелезите. Това е единственото решение при сегашния манталитет на движение по българските пътища.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15391
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътни инциденти
« Reply #2462 on: 05.09.2024, 23:56:48 »
Не знаем този прелез, дали е с бариери или само светлинна сигнализация.

Иначе влакът е с 419 Мин. закъснение преди Букурещ са в момента някъде към Градинари и Чиажна. На Виделе са били с 427 минути.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР