Много хубав коментар на колегата bdz43r над мен! За любознателни като мен е идеален!
Моето разбиране беше, че едно време всички настави са били правени с две дървени траверси "по дефиниция". Така се ориентирам по-лесно от сателитните изображения и разпознавам кое трасе е наставово. От теб научих, че не винаги това е ключов показател. В действителност, на гугъл сателитните изображения има трасета, на които не се виждат такива наставови траверси и за които съм звукозаписал как тракат. Моето предположение беше, че или резолюцията на снимките е лоша, или при ремонти/подбиване са добавили върху траверсовата скара още чакъл/баласт, който е закрил траверсите... Тук мога да направя и един извод - т. нар. "плаващи" настави в България ми се струват изключение. По всички основни трасета преобладават (и се виждат) дървените траверси.
Реброво - Своге -> път 1 завариха ли му релсите покрай ремонта на гарата, или още е с настави и ограничение 50-60 км/ч?
edit:
Всъщност последните участъци с наставов път за скорост над 100 км/ч бяха с плаващи настави и бяха в отлично състояние преди да бъдат демонтирани заради реконструкция на цялата линия.
Някъде в отсечката Мездра - Ресен, нали? Вметвам и един въпрос: на тази отсечка кога й правиха основния ремонт? Имам смътен спомен за някъде около 2004 година, но не знам дали е верен.
edit2: По разните клипове в ютуб, снимани по жп линии в България, ми направи впечатление и още нещо. Сякаш през XXI век (тоест, най-новите смени на траверси и основни ремонти) са полагани бетонни траверси с форма, различна от на онези, които са били полагани през XX век. По-новите са малко по-широки и с малко по-специфична, нагъната форма на горната повърхност. Някой има ли представа има ли някакъв технически замисъл зад смяната на формата им, или е заради различния производител (ако е различен)?