Това е хубаво, че са го електрифицирали, но навярно причината е прозаична - сигурно нямат локомотиви за смяна в Симеоновград и така могат да осигурят електрически от някъде другаде и да кара с него.
Иначе "Тракия експрес" още като дете го помня - трябваше да се става в ранни зори за него. Всъщност единия му викаха "Тракията", а на другия "Хебъра". Единия беше от Момчилград, другия от Свиленград - но ги бъркам след толкова години:)
В Стара Загора съквартиранта ми беше рожба на машинист от Димитровград, който караше дизел и по неговите думи (най-вече към Подкова). Но там си се карахме за Русия още от 91-ва и Елцин
После завърши ПЖИ-то - обаче освен една инцидентна среща във влака Пловдив-Димитровград не сме се засичали от над 15 години. И той тогава сигурно си слезе на село (Караджалово). Аз пътувах май от Варна.
По едно време имах навика да не изтрайвам висенето в Стара Загора след нощтния влак и клатенето до 5:30 през Михайлово до Димитровград.
Взимах си билет до Пловдив. Наспивах се на спокойствие. Там минавах през баща ми и си хващах около 10 сутрин влак за Димитровград. Разликата в билета си струваше спокойствието да не ставаш в 3:30 от топлия вагон и да висиш 1 час в неотоплените вагони за Димитровград.
Тогава не му вярвах, че на локомотивите на дизел има генератор, и колелата ги върти ел. двигател. Струваше ми се разхищение на енергия.
После обаче като сравних в МЕИ-то разликата между дизелак и ел. двигател сметнах, че е оправдано намалянето на КПД-то. Та тогава съм чувал , че са големи красоти по тая ЖП линия, но не съм ги видял до днес. Човек няма време да отива по 2 часа на посока в нищото и още 2 часа да се връща от там само за да се любува на глетки. Затова си давам сметка, колко е удобно да стигаш до Септември за по-малко време, отколкото преди съм стигал до Пловдив. Това примерно отваря пътя към Велинград. Същото е и с други направления.
Иначе в София е демонтирана линията в едната посока. Не го видях добре - но определено около гара Искър, Казичане и около Костенец. Имаше участък - където се разминахме с влак - но към Белово също беше в ремонт. На много места беше демонтирана и ККМ, на някои места бяха демонтирани и стълбовете. На много места имаше излети основи за новите стълбове.