Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 293078 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17805
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1260 on: 15.09.2023, 13:21:23 »
Пък след това и в управлението на жп инфраструктурата. Не знам на какви магии функционира държавата, когато е толкова силно влиянието на политическата над експертната администрация….

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2369
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1261 on: 15.09.2023, 13:35:51 »
Не споменават Милчо Ламбрев. Може би се е махнал от ръководните позиции преди време. В ЖП форума преди няколко години са го споменавали доста, повече с нотки на неприязън спрямо работата, която извършват подчинените му служители в НКЖИ, респ. управленските решения, които е взимал тогава.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6751
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1262 on: 15.09.2023, 16:53:57 »
Прехвърлянето на частите от жп линиите на българска територия Цариград  - Белово - София- Цариброд,  Русе  - Варна и Симеоновград - Нона Загора от Османската империя на България става през 1908 с тристранно споразумение между Османската империя,  Русия и България. Дотогава са османска собственост

Тая нещастна (иначе супер ми е любима, без да съм пътувал някога по нея) ЖП линия Симеоновград-Нова Загора не знаех, че е чак толкова стара! Иначе от дядо ми знам, че тази през Димитровград (гара Раковски някога) е Барон Хиршовата желязна линия и водната кула на гара Раковски (сега в Димитровград) е обслужвала точно зареждането на локомотивите с вода.


А много харесвам линията Симеоновград-Нова Загора, защото като дете отивайки на село ползвайки БДЖ до Симеоновград минавахме пеш по ЖП Моста над Марица отивайки от ЖП гара Симеоновград до автогарата. И много интересно ми беше как се виждаха подпорите на някогашния дървен мост, който е бил до ЖП моста. Предполагам тоя дървен мост е бил от това време. После линията преминава пред един прелез. На пътя към Гълъбово отново се доближава до пътя и после "отпрашва" към Гълъбово пак през ЖП прелез.
Още през комунизма много рядко съм вижал влакове по тази линия - имам спомени за 1-2 засичания с влак на моста над Марица. Но винаги съм мислил, че ако е в добро техническо състояние супер много може да се скаси придвижването от Бургас за Пловдив избягвайки Стара Загора. Но понеже няма смисъл да избегнеш Стара Загора като голям град от икономическа гледна точка - е определило нерадостната участ на това трасе.

Пътувах преди 2 дни от София до Димитровград с влакове София-Бургас. Ремонта до Белово прави (сигурно с други причини) разписанието на бързия влак тръгващ от София в 6:20 на мармалад! Още около 5:50 на Централна гара имаше планирано закъснение от 10 мин, което се превърна в 15 минути още при тръгване.
Линията до Септември в по-голямата си част е станала единична. Релсите на големи участъци са демонтирани, на много места и КМ. Съответно излизането от Софийското поле се превърна в одисея и до Казичане закъснението стана около 30 мин. Вече към Белово го водеха на виртуалното табло - 55 мин. След това от Септември до Димитровград навкса 5-10 минути.
Странното, че в обратна посока - заминаване от Димитровград в 10:49 се спазваше абсолютно точно като разписание и пътници твърдяха, че и друг път са пътували с този влак и пак е бил точен.
Украйна, победа!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13920
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1263 on: 16.09.2023, 12:12:06 »
Зависи с колко часа закъснеят турските вагони. По принцип ги прикачат на 8641, ако закъснеят повече - на 8602 или по-късен влак.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15391
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1264 on: 16.09.2023, 14:23:01 »
Освен ремонта проблем са и граничните проверки които забавят влаковете и оттам тръгват закъснения. Особено турските вагони минават и границата на Дунав мост и може още оттам да закъснее и до Димитровград да не избие.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6751
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1265 on: 17.09.2023, 10:43:39 »
Не съм пътувал от Михайлово към Димитровград сигурно от 10 години. А тогава дали не пътувах по тъмно! Но пътниците ми казаха, че не е бутната линията откакто съм учил в техникума и си е с дървените траверси. Още тогава беше зле на места много и само я електрифицираха от Гита до Димитровград-Север. И после до гара Димитровград.
Това са едни 30-40 км няма ли предвиден ремонт?!
Украйна, победа!

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5593
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1266 on: 17.09.2023, 19:44:41 »
Дървени траверси се ползват и за ново строителство.
А линията е "бутната" дотолкова, че да остане само едно съвсем късо ограничение от 25 км/ч и останалото е 40 км/ч. По-рано имаше изобилие от 25 и 15 км/ч.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5833
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1267 on: 17.09.2023, 20:15:54 »
Че 40 км/ч добре ли е? Повод за гордост? Нема що...
По рейс и по жена не се тича!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1268 on: 17.09.2023, 23:56:49 »
 ^ Естествено че е добра - той ти казва че ограниченията на макс. са свалени... при това използва единствено съобщително изречение, на което ти се :blink:.
 Който е пътувал тук трябва да е забелязал че въпреки това колосите ще "изфръкнат". Сигурно кратно повече е износватането само от това вдигане на скоростта.
От обща култура - колко приоритетна според теб е точно тази линия? - предвид всичкото.
« Last Edit: 18.09.2023, 00:00:43 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2369
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1269 on: 18.09.2023, 00:43:52 »
По-правилният въпрос за мен е: "Къде бляха, докато планираха ремонтите по участък Оризово - Михайлово?". Все пак, решението за този ремонт не е взето от днес за утре. Пак добре, че са премахнали намаленията от 15 и 25, но, въпреки това, по време на моето пътуване се чувствах малко като в лодка в бурно море. Считам, че трябваше да се постараят повече и да приведат линията в състояние, което е една идея по-подходящо за пренасочване на целия пътнически трафик през Димитровград, в добавка към текущите товарни влакове, които преминават оттам. Излишно е да уточнявам, че тази дейност трябваше да бъде извършена в цялост преди старта на ремонта преди вече 3 години май станаха...? Дори и да е нямало пари... нека сравним 40-е км/ч там с 60-е по затворената линия. Да не говорим, че линия с подобна релсо-траверсна скара и по-остри криви позволява скорости до 65 км/ч в съответните участъци между Русе и Дъбово. Очевидно, в тези участъци ремонт все още не се е случил. Само текуща поддръжка чрез подбиване и други подобни. Можеше да се направи това и скоростта да е поне 60 км/ч, което щеше да означава и по-голяма сигурност, без клатене като в бурно море.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5593
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1270 on: 18.09.2023, 06:20:07 »
Тази линия не е приоритет и няма да бъде скоро.
Стегнаха я колкото да не се разпадне окончателно като временна алтернатива на затворените участъци Пловдив - Димитровград и Пловдив - Михайлово докато траят съответните ремонти. Веднъж приключили тези ремонти, там отново ще преминават два чифта празни пътнически влакове, както преди. Дори за товарните влакове вече не е съществена, защото те минават през Симеоновград - Нова Загора.
И въпреки досадното влачене, бързите влакове не стигат по-бавно от преди, защото от Пловдив до Димитровград сега е бързо.

Тапата в движението не е там, а около София.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6751
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1271 on: 18.09.2023, 08:54:06 »
Така е, обаче не прилича ли много положението на трамвайните разбирания на СО в центъра?!
Т. е. далеч от разбиранията за качество и едва в нормите за безопасност!
Още 91ва се кефехме на скоростта от Калояново до Стара Загора при клатушкането до Михайлово.
Иначе в Пловдив се виждаше как сменяха КМ на разклонението към гара Тракия и макарата с блестящия нов меден проводник. Положението от Крумово до Централна гара Пловдив е трагедия в момента.
Просто дразни занемаряването на къси участъци на фона на километри реномирани трасета щото не могат да ги прекарат в сметката на ЕС. Все пак говорим за един тунел след Димитровград - Север и останалото е Горно-тракийска низина. Това не е планина!
Защо 54-59 км Димитровград - Стара Загора трябва да правят Стара Загора и Хасково раздалечени изкуствено?Това е връзка към Румъния, Северна България и подбалкана, респ. към Турция.
Някога през комунизма бяха сметнали, че трябва КМ до рудник Гита и после майната му.
Винаги съм се дразнил от буквалното изпълнение на линиите. 1ва си е 1ва - София и Пловдив, 4та си е за Русе и никакви кръстосани влакове почти.
Сигурно Димитровград-Подкова и областния Хасково са още без КМ и са по-голяма трагедия.
Примерно аз като Димитровградчанин никога не съм ходил в Кърджали щото не съм имал време на убива дните в излишно стоене във влак като мога да стигна Стара Загора и Пловдив.
Украйна, победа!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5833
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1272 on: 18.09.2023, 10:08:23 »
Димитровград - Подкова и там е трагедия - един пътнически сутрин, един вечер и това е. Навремето и нея я бяха предвидили за електрифициране, даже имаше и Експрес Тракия от София до Момчилград, който сетне продължаваше като пътнически влак до Подкова - там са две-три села. След промените стана бърз, сетне го съкратиха от/до Пловдив, накрая отпадна съвсем. Миналата година София - Елин Пелин беше зае*ано, сега не знам още ли си седи така..Разбрах, че Нова Загора - Симеоновград са го електрифицирали, въпреки че там са само товарни влакове.
« Last Edit: 18.09.2023, 10:10:55 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6751
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1273 on: 18.09.2023, 10:22:04 »
Това е хубаво, че са го електрифицирали, но навярно причината е прозаична - сигурно нямат локомотиви за смяна в Симеоновград и така могат да осигурят електрически от някъде другаде и да кара с него.
Иначе "Тракия експрес" още като дете го помня - трябваше да се става в ранни зори за него. Всъщност единия му викаха "Тракията", а на другия "Хебъра". Единия беше от Момчилград, другия от Свиленград - но ги бъркам след толкова години:)
В Стара Загора съквартиранта ми беше рожба на машинист от Димитровград, който караше дизел и по неговите думи (най-вече към Подкова). Но там си се карахме за Русия още от 91-ва и Елцин :) После завърши ПЖИ-то - обаче освен една инцидентна среща във влака Пловдив-Димитровград не сме се засичали от над 15 години. И той тогава сигурно си слезе на село (Караджалово). Аз пътувах май от Варна.
По едно време имах навика да не изтрайвам висенето в Стара Загора след нощтния влак и клатенето до 5:30 през Михайлово до Димитровград.
Взимах си билет до Пловдив. Наспивах се на спокойствие. Там минавах през баща ми и си хващах около 10 сутрин влак за Димитровград. Разликата в билета си струваше спокойствието да не ставаш в 3:30 от топлия вагон и да висиш 1 час в неотоплените вагони за Димитровград.

Тогава не му вярвах, че на локомотивите на дизел има генератор, и колелата ги върти ел. двигател. Струваше ми се разхищение на енергия.
После обаче като сравних в МЕИ-то разликата между дизелак и ел. двигател сметнах, че е оправдано намалянето на КПД-то. Та тогава съм чувал , че са големи красоти по тая ЖП линия, но не съм ги видял до днес. Човек няма време да отива по 2 часа на посока в нищото и още 2 часа да се връща от там само за да се любува на глетки. Затова си давам сметка, колко е удобно да стигаш до Септември за по-малко време, отколкото преди съм стигал до Пловдив. Това примерно отваря пътя към Велинград. Същото е и с други направления.

Иначе в София е демонтирана линията в едната посока. Не го видях добре - но определено около гара Искър, Казичане и около Костенец. Имаше участък - където се разминахме с влак - но към Белово също беше в ремонт. На много места беше демонтирана и ККМ, на някои места бяха демонтирани и стълбовете. На много места имаше излети основи за новите стълбове.
« Last Edit: 18.09.2023, 10:28:40 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8761
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1274 on: 18.09.2023, 16:16:51 »
Има както дизел-електрически, така и дизел-хидравлични локомотиви. Последните обикновено са по-леки, с по-малка мощност и предимно за пътнически влакове и маневри.  :)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1879
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1275 on: 18.09.2023, 19:42:30 »
Мисля, че 55, 06 и 07 са дизелово-електрически, а 52 са само дизелови, за маневри.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5833
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1276 on: 18.09.2023, 19:52:31 »
55 и 52 са дизел-хидравлични, както и заминалите си 04.
По рейс и по жена не се тича!

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 438
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1277 on: 18.09.2023, 20:13:12 »
55 и 52 са дизел-хидравлични, както и заминалите си 04.
55 са дизел-електрически.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5833
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1278 on: 18.09.2023, 20:31:12 »
Не са, виж книгите на инж. Димитър Деянов.
По рейс и по жена не се тича!

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5593
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1279 on: 18.09.2023, 21:20:51 »
Разбрах, че Нова Загора - Симеоновград са го електрифицирали, въпреки че там са само товарни влакове.
Това, че за вас като пътници товарните влакове са само част от пейзажа не значи, че не са фактор в железницата. Линията заради тях беше електрифицирана. Пет потегляния на един 3000-тонен товарен влак се равняват на целия разход на енергия на бързия влак от София до Свиленград
Това е хубаво, че са го електрифицирали, но навярно причината е прозаична - сигурно нямат локомотиви за смяна в Симеоновград и така могат да осигурят електрически от някъде другаде и да кара с него.
Повечето товарни влакове днес са частни и локомотивите са си техен проблем. Преди да бъде електрифицирана линията, частниците си осигуряваха дизелови локомотиви или просто влаковете обикаляха през Михайлово, въпреки наличието на пряка линия.