Author Topic: Железопътна инфраструктура  (Read 293086 times)

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3699
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1240 on: 31.08.2023, 11:48:18 »
В този ред на мисли, тази седмица участъка Дъбово - Твърдица през деня е затворен за движение, пътниците се трансбордират с автобуси.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1241 on: 06.09.2023, 17:50:19 »
Ето напримерно как седят нещата около ремонтите в Пловдив. От Крумово към Централна гара, точно в участъка до разклонението за ''Тракия" са извършва ремонт. Впрочем тази отсечка я прeвършват, като към миналата седмица работите са съсредоточени точно около въпросното разклонение.
   
На Централна Гара са извадени първите три коловоза, тук причините са в прокопаването на път, който трябва да свърже с автоподлез двете части на града, минаващ под самите колковози на гарата. Но поради тази причина подходът към другата пловдивска гара – Филипово е затворен.
Проблемът се състои в координацията. Преди за подобни имаше централизиран подход и такова нещо или с подобни размери не се е случвало...  тук копнат, там копнат... после пак се върнат... В резултат линията Пловдив – Ст. Загора, мине се не мине няколко месеца и пак се затваря. Миналата година по това време пак беше... изобщо за последните десет години често се случва. Поне аз съм запомнил няколко, без дори да съм се интересувал или поставил за цел да броя.
Сага общината в Пловдив си има своята представа за начало на тези стриотелно дейности, НКЖИ от своя страна с нейните си раздробяване по участъци - други. Въпреки че поне тук, този централизиран подход би трябвало да е останал и поне включването към ''Тракия'' да беше синхронизирано... Иначе извинения от рода на финансиране, търгове и други подобни са точно за това – предпоставки за разделяне и раздробяване. Жив пример е участъка от Централна гара София до Казичене...  Резултатът от всичкото това е трупане на сериозни закъснения...

Отделно на самата ''Тракия'' сменят трасето и вероятно наред с другото ...ще положат улеи и нов водоотвод (който е на влизане от Ц. гара) ... Друг е въпростът в целесъобразността точно на него, понеже както се вижда такъв там си съществува... Пешеходен подлез е другото, което започва да става модерно, но също има... 
 :arrow: Снимките подред: ЦЖПГ Пловдив, разклона към ЖПГ Филипово, ЖПГ Тракия от-към ЦЖПГ Пловдив, ЖПГ Тракия, ЖПГ Тракия към Скутаре.   
« Last Edit: 06.09.2023, 17:54:37 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1137
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1242 on: 06.09.2023, 18:32:43 »
Естествено ремонтът на ЦГ Пловдив е по съествуващо положение. Какво им пречеше вместо сегашните транзитни/маневрени коловози 7, 8 и 9, 8 коловоз да се махне и между 7 и 9 да се построи нормален перон?! И да се премахне недоразумението-перон на 10 коловоз, което може да се ползва само откъм Крумово/Тракия, и този коловоз да остане за служебно ползване! И черешката на тортата е, че след затварянето на 1, 3 и 4 коловози, на 9 коловоз е направено някаква временна, ниска и Тясна платформа! Нямаше да има нужда от тази платформа, ако гореописаният перон беше реализиран!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5593
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1243 on: 06.09.2023, 18:54:08 »
Съществуващите перони са предостатъчни при работеща цялата гара. Жертването на един коловоз за допълнителен перон не е оправдано.
10-ти коловоз не ми е известно да е имал перон някога. Той се ползва само за локомотивното депо.
Крайният коловоз е 11-ти и там пристигат и заминават влаковете за Асеновград, така че и там няма смисъл от връзка в другата посока.

Като цяло, гарата откъм перони е презадоволена за сегашния и евентуален бъдещ трафик.

А приятната изненада по този ремонт е, че разделянето на 1-ва и 8-ма линия ще е със стрелки с радиус 1200 м, което значи преминаване със 100 км/ч през отклоненията, вместо с 40, както до сега.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1137
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1244 on: 06.09.2023, 19:19:42 »
Преди бяха 7,8,9 и 10 транзитни, 11 беше за Асеновград. Сега един от коловозите го няма, тоест 7,8,9 са транзитни, акрайният 11 коловз е станал крайният 10.
А влаковете за Асеновград няма да ползват 11 коловоз, ако някога бръщолевенията за (край)градска железница се реализират.
Какво се случва толкова, че да не може един коловоз да се ликвидира?Питам не да се заяждам, а от любопитство. :)

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1245 on: 06.09.2023, 19:47:34 »
...
А приятната изненада по този ремонт е, че разделянето на 1-ва и 8-ма линия ще е със стрелки с радиус 1200 м, което значи преминаване със 100 км/ч през отклоненията, вместо с 40, както до сега.

Досега там имаше стрелки 1:12 с радиус 500м.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5593
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1246 on: 06.09.2023, 20:01:09 »
10-ти както казах не е бил транзитен, а води в локомотивното депо и вече ще е 9-ти.
Не ми е под ръка схемата на новата гара, но изглежда, че по габаритни съображения един коловоз вече е отпаднал. Така остават три коловоза без перони - 2, 7 и 8. Те не са безполезни, а необходими, за да минават по тях товарните влакове, които иначе ще трябва да минават по коловозите с перони, което при голяма гара с много пътници не е хубава идея. От една страна, неспиращите товарни влакове често са източник на опасност, а от друга, ако спират и чакат трасе, ще заемат коловоз с перон, където по план може да трябва да влезе пътнически влак. Изобщо, в големите гари товарните влакове не трябва да пречат по коловозите с перони, затова трябва да има достатъчно коловози за тях. В случая един даже е отпаднал.

Логично е, че всичко това може да става в съседната Пловдив-разпределителна, но не всички товарни влакове минават през нея. По действащата система в НКЖИ, превозвачите могат да си заявят трасетата както през Пор, така и по транзитния път или и през двете, но това последното се заплаща допълнително, затова повечето влакове по разписание са само по едното трасе. Така влаковете, които по разписание са през Пор винаги минават през Пор, дори да нямат работа там и дори без да спират, вместо за няма и 5 минути да минат по бързата линия, както и обратното - влак по бързата линия не може да мине през Пор, затова ако трябва да чака, чака в Централна гара и ако там няма подходящ коловоз, ще трябва да чака в Тодор Каблешков или дори в Стамболийски, защото в Ткл коловозите обикновено са заети от Пимк.

Разбира се, превозвачът може оперативно да си заяви промяна от сега за след малко, но това се таксува от НКЖИ като експресна заявка за промяна на маршрут и разписание и цените са доста солени. Има процедура и за промяна от страна на самата НКЖИ, но процедурата също не е проста и се прилага само за аварийно прекъсване на движението. Не може НКЖИ оперативно да пренасочва товарен влак през Пловдив-разпределителна само, защото няма къде да престои един час в Пловдив-централна. Затова са необходими няколко коловоза без перони. А пероните, както казах, са достатъчно.
Досега там имаше стрелки 1:12 с радиус 500м.
Така е, но те в по-новата история никога не ползвани с максималната скорост в отклонение, която е 65 км/ч. Възможно е в някакъв момент да е имало заповеди, разрешаващи преминаване с такава скорост и задължаващи ръководител-движение да прекарва транзитните влакове само през тези стрелки, но това е било много отдавна и естествено не се е превърнало в правило поради очевидните рискове. По същия начин в Тулово е имало такива стрелки и Чайката е преминавала транзит през тях със 70 км/ч по времето, когато са били напъните за 4:40ч София - Бургас.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2369
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1247 on: 07.09.2023, 00:41:38 »
Досега там имаше стрелки 1:12 с радиус 500м.
Така е, но те в по-новата история никога не ползвани с максималната скорост в отклонение, която е 65 км/ч. Възможно е в някакъв момент да е имало заповеди, разрешаващи преминаване с такава скорост и задължаващи ръководител-движение да прекарва транзитните влакове само през тези стрелки, но това е било много отдавна и естествено не се е превърнало в правило поради очевидните рискове. По същия начин в Тулово е имало такива стрелки и Чайката е преминавала транзит през тях със 70 км/ч по времето, когато са били напъните за 4:40ч София - Бургас.
Интересно. Тези стрелки в гара Тулово днес същите ли са като онези тогава? Заменяни ли са с други с радиус като за скорост 40 км/ч в отклонение, или днес някой само е премахнал разрешението за 65/70 км/ч в отклонението? Визуално не мога много да ги различа, но по звуков отпечатък съм забелязал, че масовите у нас са два вида. Мога да дам пример с другия край на гара Тулово по път 1, в посока Дъбово. Там всички стрелки, с изключение на една, ми звучат като "дългия тип", за който съм забелязал, че свързва всички коловози с перони. Единствено предпоследната е от "късия тип" (за който съм забелязал, че свързва почти само товарни коловози и индустриални клонове към главната линия - друг пример би била онази на открит път, близо до гара Калофер), при който пресечението като цялостен детайл (заедно с прилежащите му парчета релса) е толкова късо, че много трудно се разбира по звук къде започва и къде свършва. Освен това, то е по-близо до езиците, отколкото при другия тип. Сентенцията на въпроса ми е дали онези стрелки при 4:40 до Бургас са от сегашния дълъг тип, или са били още по-дълги от тях?

едит: В конкретно тази подтема бих вметнал и въпрос дали според правилниците са еднакви скоростите на преминаване в отклонение при двата вида английски стрелки? Този с "езиците вътре" сравнен с "езиците отвън" - предвид разликата в радиусите им.
« Last Edit: 07.09.2023, 00:51:53 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5593
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1248 on: 07.09.2023, 08:28:48 »
Тези на Тулово са сменени с нормални.
Други такива с радиус 500 м има на Илиянци, Долни Дъбник и София (преди ремонта, някои вече са демонтирани).

От обикновените, двата вида са с радиус 300 и 190 м. С радиус 300 са повечето, включително почти всички, през които минават пътнически влакове по отклонението. Те позволяват 50 км/ч. Другите са предимно на/към коловози само с товарно движение и позволяват до 40 км/ч. И при двата вида разрешената скорост е 40, но при тези с по-големия радиус клатенето е по-малко и за пътниците е по-комфортно. Затова почти всички стрелки, за които популярно се казва, че са за 40, всъщност са за 50. Освен по тракането на тези два вида, всички стрелки могат да се познаят и по външни белези (освен видимо различния радиус) - имат определен брой траверси между настава/заварката и върха на езиците и определен брой траверси под контрарелсите. Освен скоростта в отклонение, има разлика и при скоростта в права - при 190 м тя е до 100 км/ч.
Същата е разликата и при английските стрелки - с вътрешните езици радиусът е 190 м, а с външните - 300 м. От тях обаче по новите обекти се полагат само такива с малък радиус, без значение какви влакове преминават, предполагам заради цената.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2369
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1249 on: 12.09.2023, 13:31:43 »
От няколко дни има транспортиране с автобус в участък Делян - Дупница. Между Дяково и Яхиново има една отсечка наставов релсов път, може би е заради нея...:?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7020
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1250 on: 12.09.2023, 14:15:27 »
Заложено е за механизирано подновяване с безнаставов релсов път в програмата на НКЖИ. Има и някакво намаление там, което уж трябва да отпадне.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 775
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1251 on: 12.09.2023, 16:01:50 »
Строители на жп отсечка в България откриха запечатано в бутилка писмо от 1886 г.

Писмо от 1886 г., запечатано в бутилка, откриха строители на високоскоростната железопътна отсечка в участъка между гара Септември и гара Костенец, съобщава БНР. При разрушаването на старото съоръжение един от геодезистите го открива и предава на историческия музей в Белово.

Оказа се, че посланието е оставено от създателите на съоръжението през 1886 г. Бутилката е открита в една от колоните на моста, каза директорът на историческия музей в Белово Севдалина Попова пред общественото радио.

По думите ѝ находката, както и начинът на откриването ѝ, са нещо изключително специално: "Ние се вписахме в малкото музейни екипи, които са получавали писмо в бутилка. Документът е с размери 33 см на 22,5 см, написан на ръка на италиански език. Има много красив орнамент, нарисуван отстрани. Текстът на писмото гласи:


"Мост, построен през 1886 г., по време на управлението на османския император Абдул Хамид. Построен от компания "Виталис". Инженери - гл. инж. Николо Лимон, (...) , главен зидар Пиетро Макар. Издадено на 19 юни 1886 г.", допълни Попова с уточнението, че това е етап от строителството на жп линията Белово - София.


Според директора на историческия музей в Белово "тази история показва един позабравен стил, който респектира".

В момента се извършва цялостна модернизация на жп линията Костенец - Септември, финансирана с европейски средства. Предвижда се изграждането на ново трасе с нов жп мост.

П.С. Снимката на писмото е от клюкарника.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1879
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1252 on: 12.09.2023, 21:59:49 »
Прекрасна находка. Само не разбрах този император какво ни е управлявал 1886г. Това е даже след Съединението 1885г., когато вече Източна Румелия е присъединена. Може би по време на строителните работи е станало Съединението.

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1253 on: 12.09.2023, 22:35:48 »
Прекрасна находка. Само не разбрах този император какво ни е управлявал 1886г. Това е даже след Съединението 1885г., когато вече Източна Румелия е присъединена. Може би по време на строителните работи е станало Съединението.
Въпросният султан подписва, и фактически признава съединението на 24.03.1986 г. Участъкът Цариброд - София - Вакарел се договаря от България, Австрия, Сърбия и Турция през 1881 - 1883 като част от транс балканска линия Виена - Константинопол. Строителството започва 1885, Вакарел - Белово е даден от Турция на дружеството Виталис за строителството.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16382
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1254 on: 12.09.2023, 22:39:27 »
Прехвърлянето на частите от жп линиите на българска територия Цариград  - Белово - София- Цариброд,  Русе  - Варна и Симеоновград - Нона Загора от Османската империя на България става през 1908 с тристранно споразумение между Османската империя,  Русия и България. Дотогава са османска собственост

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5833
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1255 on: 12.09.2023, 23:40:45 »
Русе - Варна е прехвърлена през 1888а.
По рейс и по жена не се тича!

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 385
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1256 on: 13.09.2023, 09:54:35 »
Прехвърлянето на частите от жп линиите на българска територия Цариград  - Белово - София- Цариброд,  Русе  - Варна и Симеоновград - Нона Загора от Османската империя на България става през 1908 с тристранно споразумение между Османската империя,  Русия и България. Дотогава са османска собственост

1908/1909 е присвояването на "Източните железници" - от Саранбей (Септември) на изток (Симеоновград), общо 310 км. Останалите около 1200 км са на БДЖ (БДЖ е основано 1888 г. с двете линии - Цариброд - Белово и Русе - Варна).

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8761
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1257 on: 13.09.2023, 10:49:29 »
Линията Русе-Варна е строена от българи на алтернативна военна служба (ангария) в Османската империя.  :) Нито те, нито английските инженери си дават зор и като резултат влакът с пашата дерайлира на откриването. :)

Offline mi4omi

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 70
    • View Profile
    • Email
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1258 on: 13.09.2023, 21:33:40 »
Някой да знае къде ще бъдат полагани траверсите, струпани на гара Троян?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13920
    • View Profile
Re: Железопътна инфраструктура
« Reply #1259 on: 15.09.2023, 11:47:38 »
Сменят цялото ръководство на НКЖИ

Quote
Цялото ръководство на ДП „НК Железопътна инфраструктура“ е освободено, а на негово място са назначени външни за компанията хора, научи Транспортал. Освободени са Генералният директор на компанията Златин Крумов, както и членовете на УС Марио Гълъбов и Кристиян Кръстев.

Новият изпълнителен директор на компанията е инж. Филип Франц Маркулиев, който идва от борда на държавното предприятие „Автомагистрали“.

Новите членове на съвета на директорите са Камен Диков и Васил Балабанов. Камен Диков в първото правителство на Кирил Петков бе в борда на държавното предприятие „Напоителни системи“. После бе назначен за зам.директор на Държавен фонд „Земеделие“, но така и не започна работа, а се оттегли по лични причини.

Дано има някакво подобрение в управлението на компанията...