Author Topic: Градски и жп транспорт в Румъния  (Read 106657 times)

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #320 on: 24.07.2023, 21:56:49 »
Сега обаче пътуването по приоритетната им линия през Брашов е много бавно. стотици километри дачията едва се влачи. В България толкова бавна скорост не съм виждал. И това личи и от времетраенето. 12 часа се тътри на румънска територия докато стигне унгарската граница. От Букурещ до Дева разстоянието е същото като София -Шумен. Това се взема за 5,5 часа, докато румънското за над 8 часа. Истинска катастрофа е скоростта. Но са доста напреднали с модернизацията, така че след 2-3 години цялото трасе ще е на 160 км/ч. Последната година са намалили с 50 минути времето до Виена. Преди тръгваше 14:00, от тази година тръгва в 14:50 от Букурещ.
А това е горещия стар влак в Унгария до Бекешчаба. Едно към едно с български. И тракаше освен това. Не мислех, че и другаде може да има все още толкова кофти вагони. Само дето не са надраскани. Нямаше и зарядни, в българските вече има често.

 
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4991
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #321 on: 24.07.2023, 22:02:53 »
Следващият път търси влак не през Брашов, а през Крайова, там е скоростта голям пердах, също пътят е безнаставов и не се усеща. Аз навремето оттам пътувах и забележките бяха към всичко друго, но не и към скоростта - плътно поне 160. Иначе бях точно с такъв унгарски вагон като на клипа - YB70, произведен в ГДР, но беше зимата, преди 22 години. Унгарците тогава имаха нови, много хубави вагони, но не ги пускаха към Румъния и България....
« Last Edit: 24.07.2023, 22:09:07 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #322 on: 25.07.2023, 08:53:44 »
Аз сега пътувах през Крайова. Миналата година беше през Брашов. Между Тимишоара и Крайова беше нощ и спах повечето време, не можех да следя скоростта. Но 7 часа между двата града не ми звучи много бързо. След Крайова имаше прилична скорост, сравнима с Плевен-Шумен. На моменти около Рошиори де Веде беше доста бавна. Но никъде не усетих такова пълзене, като между Брашов и Сигишоара. Три часа за едно смешно малко разстояние. 2017 г. влакът минаваше през Сибиу. Също много бавно беше по единична неелектрифицирана линия. Тогава даже в Букурещ още нямаше електронни табла. Сега има на всяка гара по реновираната част на трасето. В Унгария си личи, че явно винаги е имало хубава инфраструктура, по селските гари масово има електронни табла..Но такива вагони без климатици имат много, виждаха се паркирани безброй такива в Шолнок и в Бекешчаба на гарите. И не бяха брак.
« Last Edit: 25.07.2023, 08:56:17 by yogimax »
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7889
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #323 on: 25.07.2023, 10:56:23 »
Дори в румънския вагон или мотрисата Дезиро между Русе и Букурещ има работещи контакти.  :rolleyes:

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2199
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #324 on: 25.07.2023, 11:22:20 »
Но пък за феновете е екстра. :punk:

Малко тъпичко, че на много места е изработен безнаставов релсов път, т.е. заварени релси, но няма как и защо да се противопоставяме на техническия прогрес.
Още за феновете като мен:

Има тракащи настави между Илва Мица и Градината, както и, като цяло, по по-острите криви, както и мостовете.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #325 on: 25.07.2023, 11:27:15 »
… Между Тимишоара и Крайова беше нощ и спах повечето време, не можех да следя скоростта. Но 7 часа между двата града не ми звучи много бързо. …
При нощните влакове не се гони скорост, пътува се достатъчно време, че да не те изсипят и събудят на крайната гара по никое време… За близо 7 часа сън и аз си мечтая…  :rolleyes:
« Last Edit: 27.08.2023, 11:31:06 by difian »

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #326 on: 25.07.2023, 13:41:10 »
Е аз се опитвах да спя, ама не ми се удаваше много. По принцип не мога да спя във влак. А един от кушета кашляше през минута в продължи поне 3-4 часа. Направо ме вбеси. Климатикът духаше много студено сигурно затова се разкашля той.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Offline yogimax

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 614
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #327 on: 17.09.2023, 22:32:13 »
Не знам дали някой е пускал в някоя тема новината, че през декември 2023 г. Румъния пуска влак от Русе до летището в Букурещ по новомодернизираната директна линия Гюргево-Букурещ, който ще се движи със 160 км/ч и ще има 4 влака на ден. Хората са доста напреднали, още едно потвърждение, пускат ни бърз модерен влак до Русе, а ние не си мърдаме пръста да модернизираме линиите до Русе. Предпочинаме за усвояваме европарите по джобовете, вместо да ги влагаме в реални дела.
„Едва когато започнете да плувате срещу течението, осъзнавате колко много мръсотия идва към вас.“

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14824
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #328 on: 17.09.2023, 22:46:29 »
Да, май влаковете ще са на частник. Новината я имаше в групата Българи в Румъния и имаше снимки на мотрисите. Много добра новина, ще е много по-удобно отиването до Букурещ и готините места в Румъния като Синая, Брашов, Предел, Сигишоара и тн. Особено за Русенци ще е много по-удобно да ходят на планина в Синая или на Предел, отколкото примерно на Банско или на Боровец, дори и Трявна.

Учудва ме Румънците колко бързо и колко много дръпнаха напред. До неотдавна беше много зле при тях, и влаковете и ГТ, а сега е като в централна Европа. Навсякъде климатизирани вагони, частни превозвачи, на гарите съобщават на Румънски и Английски, имат доста международни влакове. Даже казват, че в Румъния стандарта вече минава или скоро ще мине този в Унгария. В Букурещ имат почти 30 нощни линии, в курорта Синая има малки автобусчета Ситаро, ел.табла по спирките и автомати за билети, като в Швейцарски курорт. Нищо чудно че се чуват слухове, че искат да ги отделят от нас за Шенген и да ги приемат преди нас.

Междудругото в Румъния има и много готина ж.п. линия по черноморското крайбрежине Констанца-Костинещи-Мангалия почти по брега на морето и там пускат от двуетажните им вагони. Ще е готино ако Румънците пуснат и влак Констанца-Варна през Добрич, понеже идват доста Румънци насам може би ще е доста удобен, вместо през Горна.
« Last Edit: 17.09.2023, 22:48:34 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7889
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #329 on: 18.09.2023, 11:11:20 »
Влак през Добрич е прекалено заобиколен и трасетата не са в добро състояние, съответно няма възможности за високи скорости. Времепътуването ще е значително по-голямо от директен автобус Варна-Констанца през Балчик и надали ще има много желаещи пътници.  :rolleyes:

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14824
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #330 on: 18.09.2023, 23:30:01 »
Всъщност не точно. Варна-Констанца с автобус го дават 4 часа. Вероятно заради граничната проверка. Варна-Дуранкулак с автобус от автогара Варна го дават над 2 часа по разписание.

По най-груби сметки с влак Варна-Констанца би било около 4.30. От Варна до границата с влак е 3 часа, Изобщо не е чак толкова голяма разликата, но комфортът ще е в пъти по-висок. Имай впредвид че с автобус не се знае в какво задръстване ще висиш лятото на границата, може и часове да си отвисиш. Та нищо чудно времената да са доста сходни. Не е кой знае колко по-обиколно, не знам обаче какво е състоянието на линията от Негру Вода до Меджидия. Преди си имаше МВ оттам.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15878
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #331 on: 19.09.2023, 07:47:32 »
Какво общо има линията Констанца - Мангалия с нефункциониращата Меджидия  - Негру Вода ?
Изобщо сме се нагледали на големи румънски инфрапроекти - магистрали и жп на хартия и на тотално несъответствие наживо. Румънската НКЖИ е за убиване подобно на нашата. Отсечката Букурещ  - Гюргево не функционира от повече от 20 години заради някакъв мост. То Амазонка да беше, а не Арджеш,  да го бяха направили. И след толкова време - модернизирана еднопътна и неелектрифицирана! Може би чакат новия Дунавмост, ако този не позволява ККМ?
А иначе е похвално, че имат частни пътнически оператори. Това е индикация, че протаканата дерогация на БДЖ е контрапродуктивна.
« Last Edit: 19.09.2023, 07:52:08 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7889
    • View Profile
Re: Градски и жп транспорт в Румъния
« Reply #332 on: 19.09.2023, 10:57:57 »
Граничните проверки на автобуси и влакове отнемат сходно време при добра организация. Линията през Добрич има намаления 40 km/h и ще трябва сериозен ремонт за да се премахнат и да се намали забележимо времепътуването.  :rolleyes:
« Last Edit: 19.09.2023, 11:04:15 by V.Peichev »