Author Topic: Въпроси и отговори  (Read 196814 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15432
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #600 on: 05.07.2023, 11:40:20 »
Да, така е и в София с частните автобуси на ГТ. Подобно трябва да е и на национално ниво, с единни системи за таксуване и синхронизирани разписания, без значение дали се качваш на частен или държавен и общински автобус/влак.

Аз и в друга тема писах, че имам съмнения колко хора извън този форум знаят и могат да направят такива транспортни схеми, така че да има синхрон между различните видове транспорт и прилично транспортно обслужване в страната. Няма компетентни и вече започва много да си личи навсякъде. Не е единственото място, където заминава празен автобус, а след 5-10 минути пристига цял влак от който слизат 50-60 потенциални клиента, много от които се насочват към такси или някой ги чака с кола.

greg ами то в случая май няма друг вариант по това време на деня, та не се знае. А и този автобус обслужва и други населени места не само Павел Баня. Въпроса е принципен, това не е единствен такъв случай и само там.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17905
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #601 on: 05.07.2023, 13:02:58 »
Иво, автобусните превози в България са регулирани - има си общински, областни, републикански, а от скоро междуобластни транспортни схеми. Не можеш сам утре да решиш и между точки А и Б да пуснеш каквото и да е. Разписанията и на влаковете са “да върви нещо там”, дали е рентабилно, дали е удобно на никой от “държавника” не му пука. На “частника” в общия случай парите по-трудно му идват в касичката и повече му милее къде и за какво ги пръска. Не че и там не е пълно с аматьорщина, но има известен естествен подбор. Докато десетилетия “спасяваме” и източваме БДЖ, Български пощи и още няколко дружества, вместо да ги реформираме и реално да е по-добре за всички!

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11264
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #602 on: 05.07.2023, 13:35:56 »
Има и нещо друго. Дори за даден момент да се напсане разписание на влак и автобус, то не е сигурно че за друг период от време няма те пак разминат. Ето например всеки ден сменят с по 5-10-15 мин влаковите разписания и така синхронът отива на кино.
Реформата в транспорта трябва да включва и йерархия, за да може едното да чака, ако другото закъснява. В момента е всеки за себе си и пътници йок.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #603 on: 05.07.2023, 13:59:13 »

greg ами то в случая май няма друг вариант по това време на деня, та не се знае. А и този автобус обслужва и други населени места не само Павел Баня. Въпроса е принципен, това не е единствен такъв случай и само там.
Иво, пратих ти на лични съобщения /предполагам тази опция е възможна както преди/ малко разсъждения по темата, да не разводняваме излишно.

Online Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1178
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #604 on: 10.07.2023, 10:07:21 »
Имам въпрос, но не знам дали е за тази тема.
Ако ще пътува човек с дневна карта (не 24-часова), още ли трябва да се заверява всеки път, щом се влиза в метрото? (Знам за всички други по-удобни опции, не е нужно да ми ги казвате.)
Благодаря!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6685
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #605 on: 10.07.2023, 15:42:13 »
Имам въпрос, но не знам дали е за тази тема.
Ако ще пътува човек с дневна карта (не 24-часова), още ли трябва да се заверява всеки път, щом се влиза в метрото? (Знам за всички други по-удобни опции, не е нужно да ми ги казвате.)
Благодаря!

Това май беше само за дневните карти на хартия, кодът трябваше да се освободи ръчно от касиерката за да ти се отвори турникета, заредените на електронен носител нямаха този проблем.

Online ComradeViki54

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #606 on: 30.03.2024, 10:15:56 »
Заради строителство на М3 до Слатина ще се видят ли Икаруси по 4 и 11 както стана със 5-тицата?
Трамвайно депо "Банишора"
Мотриса - 934
Линия - 6

Offline Mizchiev_Dev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 310
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #607 on: 30.03.2024, 13:19:14 »
Само ако Надежда покриват открити коли на Искър, но не се знае кога и къде ще има Икарус на линии на Искър...

 

Offline Константин

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 110
  • Фен на тролейбусите и автобусите Икарус.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #608 on: 24.05.2024, 21:14:57 »
Здравейте, знаете ли как да разбера дали ще минава Икарус на съответна линия?
Тролейбусно депо:Надежда
Любим модел тролейбус :Икарус 280.92Т инв. номер 2915
Линия:7

Offline Bl3iz3

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 130
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #609 on: 24.05.2024, 22:31:09 »
знаете ли как да разбера дали ще минава Икарус на съответна линия?
По принцип в темата за подвижен състав се пише бързо ако има нещо необичайно. Друг вариант е ако в приложението moovit, отидеш на съответната линия и на спирката от където се качваш и пише че превозното средство е Not Accessible(Не е с нисък под и няма рампа за инвалиди) със сигурност ще е икарус, защото няма други not accessible Тролейбуси в софия, но тази функция в момента не работи, защото на скоро имаше сриф на сърварите им, и всяко превозно средство се обузначава като Not accessable.

Offline Константин

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 110
  • Фен на тролейбусите и автобусите Икарус.
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #610 on: 25.05.2024, 07:46:44 »
Благодаря!!!
« Last Edit: 25.05.2024, 10:00:55 by Константин »
Тролейбусно депо:Надежда
Любим модел тролейбус :Икарус 280.92Т инв. номер 2915
Линия:7

Online ComradeViki54

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #611 on: 28.05.2024, 06:57:42 »
По кои линии  се движи 1767?
Трамвайно депо "Банишора"
Мотриса - 934
Линия - 6

Online mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4168
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #612 on: 28.05.2024, 07:05:53 »
Предимно по 44 и 56.
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5858
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #613 on: 28.05.2024, 15:33:41 »
Среща се и по 107.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1222
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #614 on: 29.05.2024, 19:32:00 »
44, 47, 56 и рядко 107 - това са линиите.

Offline Bl3iz3

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 130
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #615 on: 29.05.2024, 23:16:25 »
Някой има ли снимка на къса шкода на която на електронната табела да пише за депо? Не мога да си спомня как изглежда, а искам да я пресъздам.

Online ComradeViki54

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 63
    • View Profile
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #616 on: 08.06.2024, 19:27:09 »
Какви се наричат тези неща, които приличат на акордеон между съчленените трамваи и защо например тези на 503 и 506 изглеждат различни?
Трамвайно депо "Банишора"
Мотриса - 934
Линия - 6

Offline Жепеец44

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
  • Живей на 32 + 4 шунт
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #617 on: 08.06.2024, 20:51:07 »
Геленк се нарича за трамваите, а връзката между пътническите вагони - преход с гумени мехове. При ЕМВ когато под геленка има талига - Якобс талига. А защо при българските трамваи не е нагънат както е обичайният модел - не мога да кажа със сигурност. Има същата функция - тм да се вписва лесно в криви.  Само дето при бг тм под платформата при геленка следва централен  болт и централен лагер - връзката рама-талига (надресорната греда на талигата). В краищата на надресорната греда има плъзгалки. При песите (защото са нископодови и няма място) няма връзка централни лагер - болт, нама надресорна греда. Централната ресорна степен (пружините) крепи рамата на трамвая. Освен визуално, това е основното конструктивно различие.
"Стига главата ТИ да не беше като окопан бандаж, щеше да се намери и подходящ гасител на колебанията в нея."

Offline Bl3iz3

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 130
    • View Profile
Re: Въпроси и отговори
« Reply #618 on: 24.06.2024, 13:23:41 »
Бързо въпросче. Къде могат да се намерят записите на гласовото оповестяване?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17905
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Въпроси и отговори
« Reply #619 on: 24.06.2024, 13:30:29 »
Геленк се нарича за трамваите, а връзката между пътническите вагони - преход с гумени мехове. При ЕМВ когато под геленка има талига - Якобс талига. А защо при българските трамваи не е нагънат както е обичайният модел - не мога да кажа със сигурност. Има същата функция - тм да се вписва лесно в криви.  Само дето при бг тм под платформата при геленка следва централен  болт и централен лагер - връзката рама-талига (надресорната греда на талигата). В краищата на надресорната греда има плъзгалки. При песите (защото са нископодови и няма място) няма връзка централни лагер - болт, нама надресорна греда. Централната ресорна степен (пружините) крепи рамата на трамвая. Освен визуално, това е основното конструктивно различие.
Геленк е на немски, в България официално и неофициално се използват още съчленение, хармоника, дори прицеп, царски болт за цялостното решение за връзка между две секции/части на превозното средство...