Някой може ли да извади закон, наредба или въобще нещо писмено, в което се твърди, че на двойна спирка второто превозно средство е задължено да спре заедно с първото, и е забранено да изчака първото да потегли от спирката? Защото аз такава разпоредба не съм виждал. Както и никой не ме е учил на такава разпоредба.
Освен културата на водачите, за да не работят двойните спирки една огромна част от вината е в културата на пътниците. Едно много ясно и повсеместно спазвано неписано правило е, че на двойна спирка пътниците са длъжни да са струпани на грозд върху първия спиркознак. Когато спреш като второ ПС, чакащите не виждат, че има второ ПС или не виждат коя е линията. Докато чакащите се ориентират, че има второ ПС, докато тръгнат към него, първото вече е тръгнало, и е освободило спирката. След което чакащите са стигнали второто ПС, започват да се качват САМО от първа врата, което бави още много, и като за капак, накрая до първото колче има двама-трима, които ги мързи да стигнат до задната част на спирката, очакват ПС да спре повторно, и след това грам не ги мързи да пишат жалба с обвинение, че водачът е пропуснал спирката. Вас замеряли ли са ви с домат, че не сте спряли повторно на спирката? Защото мен да.
В Прага, например, много трамвайни спирки са двойни. Но там второто ПС спира два пъти на двойна спирка. Първия път пътниците слизат, и почти никой не се качва, втория път чакащите се качват. Тук това не е така. И въпреки, че съм от малкото водачи, които са с ясното съзнание, че са на линия да обслужват пътници, а не да търкалят безцелно купчина желязо, мога да кажа, че генерално пътниците са племе, което не обича нито да мисли, нито да се съобразява. Което в много от случаите се отразява след това на моя джоб.