Author Topic: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)  (Read 296369 times)

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11202
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1280 on: 27.07.2024, 23:07:11 »
24 на ремонт ли ще ходи?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15256
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1281 on: 27.07.2024, 23:14:29 »
Беше спрян на 21-ви юни, отдавна вече е в „Трамкар“.

28.7 - 4106+4122 е на линия 20/2.
« Last Edit: 28.07.2024, 09:24:49 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Niko.G

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 460
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1282 on: 28.07.2024, 22:55:41 »
Очакваме и на него да му мацнат огледалата в бяло, като на 4125... :crazy:
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline C6K

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 163
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1283 on: 30.07.2024, 09:29:25 »
4125 е с такива огледала от няколко години  ;)
Тм. Депо: Искър
Тм. Номер: 4188
Тм. Линия: 22

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15256
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1284 on: 30.07.2024, 09:30:42 »
Не са няколко, 4125 е с бели огледала от връщането му от предходния основен ремонт 2015 г.:
4125-20 20.11.2015 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Niko.G

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 460
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1285 on: 30.07.2024, 14:35:35 »
А дружката му 4127 не мина ли скоро ремонт? Боята му е покъртителна. Има някаква огромна буца отпред.

4127 by Niko G/AetherShots, on Flickr
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15256
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1286 on: 30.07.2024, 14:48:08 »
4127 е ремонт след 4125, възстановиха го на линия през януари 2016 г. и оттогава не е пипан, освен че има вече второ пребоядисване.
4127-20 19.1.2016 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline lion_sofiq

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2416
  • ČKD TATRA
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1287 on: 06.08.2024, 22:25:22 »
4105  :(

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1288 on: 08.08.2024, 16:37:34 »
Чудя се кой ги одобрява тези "ремонти" и боядисване на трамваи които създават този археологически рисунък. Не трябва ли да се почисти до здраво и тогава ако ще се прави нещо

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2370
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1289 on: 08.08.2024, 17:19:58 »
Чудя се кой ги одобрява тези "ремонти" и боядисване на трамваи които създават този археологически рисунък. Не трябва ли да се почисти до здраво и тогава ако ще се прави нещо
В идеалния свят да. В София първо трябва да има достатъчно финансов ресурс (чието отпускане, за разлика от на запад, се оказва, че не е даденост, уви - не че няма пари...) и второ - да има хора в сервиза с желание да си свършат както трябва работата, за която получават възнаграждение. :)
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline lion_sofiq

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2416
  • ČKD TATRA
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1290 on: 09.08.2024, 10:59:17 »
Извън темата за разпадащата се боя на 4105 бих желал да изразя благодарността си и удовлетворението си от дългогодишното използване на трамваите от този модел по линия 20, а отскоро и по 21. В продължение на 5 години ги ползвах за пътуване до училище, а в последната година и половина и за ходене на работа, да не говорим и колко пъти съм пътувал с тях за удоволствие.

За целия този период случаите, в които съм попадал на авария на такъв трамвай и са ме сваляли поради авария се броят най-много на пръстите на двете ми ръце, буквално. Имаше само един период през август 2023 г., в който в рамките на седмица изпокапаха половината коли по ТМ 20 и това беше единственият случай, в който съм закъснявал за работа заради авария на Т6Б5.

Със сигурност имат (вероятно и доста) технически проблеми, не смея да се ангажирам с мнение, понеже не съм и запознат в дълбочина и смятам, че не е коректно да говоря, без да разбирам. Може би не съм истински фен на градския транспорт като вас, а по-скоро обикновен пътник и заради това като обикновен пътник, с може би над хиляда пътувания с Т6Б5, споделям това. Колкото и стари да са, а и много от тях, за съжаление, ужасно неугледни (4101/4105, 4108/4110), това са от малкото модели превозни средства в София, на които имам пълно доверие, че ще ме закарат от точка А до точка Б. Страхотни салони с много седящи места, любимите ми големи отваряеми прозорци, силно парно през зимата (в повечето случаи).

Настоящото мнение не е продължение и/или отговор на горната дискусия, а просто намерих за уместно да го споделя. Все пак трябва и да напиша нещо, не може само снимки да качвам.  :D

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4415
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1291 on: 09.08.2024, 13:00:42 »
Трамваите наистина са качествени, и въпреки далеч не перфектната поддръжка са много по-добри от теснорелсовите им събратя. Може би е конструктивно, но Т6А2 развиват много по-ниска скорост, като при почти всички над 30км/ч започва тресене и неприятни вибрации, докато при Т6Б5 това не е така.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15256
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1292 on: 09.08.2024, 13:05:17 »
Във вразка с така казаното ЧКД произвеждали ли са 1000-милиметрови трамваи за други страни освен за нас?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5221
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1293 on: 09.08.2024, 13:08:10 »
ГДР (Хале, например), Чехословакия, днешни Чехия и Словакия (Братислава, но не само)...
Колкото до по-високата скорост, да, Т6В5 са с различно предавателно число на редукторите, и съответно максималната им скорост е малко по-висока. Тресенето си е единствено и само до поддръжка.
« Last Edit: 09.08.2024, 13:10:05 by mihailo »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15256
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1294 on: 09.08.2024, 13:09:56 »
За Братислава смятах, че са нормалнорелсови, за Хале за момент забравих. Съжалявам за тъпия въпрос.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4415
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1295 on: 09.08.2024, 13:24:45 »
Няма как тресенето да е само от поддръжката, защото при Т6Б5 един няма да тресе, с изключение на дефектния след удара 4117, който и затова не излиза. При Т6А2 дори след идване от основен ремонт тресат. Не си мисли, че в Искър много са се загрижили за редуктори и кардани.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3458
  • ČKD
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1296 on: 09.08.2024, 13:50:46 »
Тази сутрин се возих на 4126/28 и около 30-40 км/ч си имаше тресене, но не толкова осезаемо каквото е при Т6А2. Просто на вторите трябва да им се балансират карданите и ако има още повреди по задвижването от този род да бъдат отстранени.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 439
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1297 on: 09.08.2024, 15:22:12 »
Трамваите в Братислава са за 1435 мм, но с талиги за 1000 мм, защото преминаването от теснолинейни трасета към нормални, така и не се е случило.
За нашите Т6А2, след толкова години вибрации, може да са се разбили и лагерите на тяговите двители и тях също да трябва да оправят, а само да мажат боя веднъж на няколко години.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15256
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1298 on: 09.08.2024, 15:28:55 »
мажат боя веднъж на няколко години.
Моля, моля, възразявам, в „Банишора“ се маже ежегодно, за справка питай 3001 колко пласта има.  :D Извинявам се за офтопика, но не се сдържах.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5221
    • View Profile
    • Email
Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« Reply #1299 on: 09.08.2024, 18:16:51 »
Трамваите в Братислава са за 1435 мм, но с талиги за 1000 мм, защото преминаването от теснолинейни трасета към нормални, така и не се е случило.
За нашите Т6А2, след толкова години вибрации, може да са се разбили и лагерите на тяговите двители и тях също да трябва да оправят, а само да мажат боя веднъж на няколко години.
Няма да коментирам въобще куцата теория за това кой трамвай за какви талиги е произвеждан, защото изключения има точно толкова, колкото има и правила за тия изключения.
Само малко факти:
Т4 е с тесен кош (2250мм), има за 1435 (Лайпциг), Т4 има и за 1000 (Хале)
Т3 е с широк кош (2500мм), има за 1435 (Прага, Бърно), Т3 има и за 1000 (Братислава)
Т6А2 е с тесен кош, има го и за двете междурелсия, като повечето бройки са за 1435.
Т6А5 е с широк кош, има го и в двата варианта.
Т6В5 отново с широк кош, има го и на широко междурелсие.

Относно глупостта с разбитите лагери - карал съм трамвай с разбит лагер на ТЕД. Не изкара много. Счупи ли се лагер, в масата случаи двигателя блокира. Немислимо е трямвай да се движи с разбит лагер, и то с дни...