Author Topic: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)  (Read 1146988 times)

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 943
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3920 on: 20.10.2023, 18:39:22 »
Quote
Ако всички кори, капаци и уплътнения са си на мястото, миене на двигателя не се налага почти никога. Когато се търси конкретен проблем, се мие конкретно място, ама не да поливаш всичко с маркуча.
Изобщо не си в час поради какви причини и по какъв начин един двигател на автобус произведен през 2003г. може да се замърси и за какво точно замърсяване става въпрос.
Quote
Това по скоро до некачествени части или липсваща поддръжка е? Защото не е особено нормално да ги няма корите на двигетеля
Това е основно поради малоумни конструктивни особености (включително на корите) които водят до експлоатационни проблеми.
« Last Edit: 20.10.2023, 18:43:02 by Stierlitz »

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1052
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3921 on: 23.10.2023, 13:47:04 »
След точно 4 месеца отсъствие и неясна съдба - 3304 възстановен и отново на линия за пореден N-ти път вече, и разбира се на титулярното си място - 76. :devil:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14702
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3922 on: 23.10.2023, 14:24:38 »
Комичното е че още е с рекламата на Бързи и яростни.
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1509
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3923 on: 23.10.2023, 14:27:47 »
След точно 4 месеца отсъствие и неясна съдба - 3304 възстановен и отново на линия за пореден N-ти път вече, и разбира се на титулярното си място - 76. :devil:
На 3304 трябваше да му се подпише протокола за брак, а не да излиза на линия да тормози пътниците... :crazy: :help:
над 6000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 900
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3924 on: 23.10.2023, 15:23:17 »
Интересно че О305 пак обслужва А76

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10823
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3925 on: 23.10.2023, 15:33:19 »
Не виждам нещо интересно, а и моделът не е 305, а 345.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 900
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3926 on: 23.10.2023, 16:38:58 »
Не виждам нещо интересно, а и моделът не е 305, а 345.
Грешката е моя. А казвам че е интересно защото мислех, че изцяло са минали на МАН-ове

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14702
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3927 on: 23.10.2023, 16:44:15 »
Някой тук беше писал, че било заради жалби от пътници, но не беше никак трудно да се сетим, че за есента и зимата тази схема няма да работи. През лятото едва ли са се движили повече от пет редовно, всички останали бяха или спрени или запокитени на плаца. Докато стегнат редиците ще дойде пролетта, тогава пак ще дойде време за летни разписания и пак ще ги оставят да събират прах. Бих се обзаложил, че тази зима пак ще има грандиозна криза с подвижния състав в „Дружба“.
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3263
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3928 on: 23.10.2023, 18:44:13 »
Голямо излизане на линия ,криво ляво една обиколка и го прибра аварийната  :laugh:
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline xr1st0

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 900
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3929 on: 23.10.2023, 18:53:53 »
Ама какво - пак ли се счупи нещо

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14702
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3930 on: 23.10.2023, 19:17:37 »
Автобуси аварират всеки ден, а за съсипани такива като 3304 напълно нормално да му се случи. Според мен, предвид стенанията му въобще не е бил оправян, просто не е бил разграбен, заредили са му акумулаторите и резервоара и хайде на линия. Както каза @04Boris22 мястото му е в клетката за брак, на по-голямата част от 33-та серия също.
« Last Edit: 23.10.2023, 19:27:50 by AGENT 006 »
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline Tisho

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3931 on: 27.10.2023, 18:49:04 »
Автобуси аварират всеки ден, а за съсипани такива като 3304 напълно нормално да му се случи. Според мен, предвид стенанията му въобще не е бил оправян, просто не е бил разграбен, заредили са му акумулаторите и резервоара и хайде на линия. Както каза @04Boris22 мястото му е в клетката за брак, на по-голямата част от 33-та серия също.

Напълно съгласен!
През 2023 тези автобуси са станали тормоз за пътниците и живеят на изкуствено дишане вече от няколко години.
Почти всички имат сериозни проблеми с каросерията в средата и гният, двигателите им отдавна са много шумни, а и не отговарят на съвременната технология и стандарти.
Те са долу-горе това, което бяха O305/G и O405/G/GN в някои градове преди 10 години.

Оранжеви катафалки.
В 0135 СН - уникалният автобус на Варна!
Фен на швейцарските автобуси MAN 10.190 HOCL / Lauber, MAN SG280H, SL200, NL202, NG272, Lion's City, MB O305/G/Heuliez, Conecto/G, Citaro/G, нови возила, електробуси, тролеи, трамваи, метро и влакове.

Почивай в мир, Тони!

Ама О405 са много грознииии

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10823
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3932 on: 27.10.2023, 20:34:33 »
По мое скромно мнение не са толкова лоши. Със сигурност са в доста по-добро състояние, отколкото бяха зелените им събратя.

П.с 2163 се кърпи.
« Last Edit: 27.10.2023, 22:39:43 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15029
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3933 on: 27.10.2023, 23:02:57 »
ДизеловияТ двигател при добра поддръжка и ремонти може и да е почти вечен, да откара милиони километри за разлика от газовия, например. Ако не са изгнили каросериите, а двигателите се правят, не мисля че има проблем с тези автобуси.

Като са седяли много време без да се ползват, разбира се че може при излизане на линия да стане нещо дребно и да трябва да се прибере... Например да са изгнили тръби и маркучи за водата за охлаждане и да се спукат, ако не са ги подменили и проверили преди да излезе.

И аз мисля, че тези автобуси са си удобни, макар че по-трудно се качва детска или инвалидна количка в тях. А лятото си излизаха, на 305 редовно си имаше такива в най-големите жеги, че даже рядко и зеленият. Като не искаха да купят още 60-70 МАН-а ще поддържат и пускат старите, от къде да изнамерят други толкова бързо сега.
« Last Edit: 28.10.2023, 11:12:28 by difian »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 962
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3934 on: 28.10.2023, 16:03:34 »
Тези автобуси са може би единствените, които след 20 години в София, са си едни добри автобуси, въпреки лошата поддръжка и амортизацията. Имам предвид от гледна точка на пътник.
За сравнение о305г и о345г - когато стигнаха 20 години, бяха общо взето тотални гробници. Но на тези Конекто Г някак си не е такова усещането поне за мен като пътник. Возят съвсем прилично, въпреки разбитото окачване. Не са шумни - дори и като седя на последния ред седалки, точно при двигателя, не е шумно. Метановите автобуси определено са по-шумни. А какво беше в о305г на последния ред....

Online david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 341
  • 2914 (1987 - 2021)
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3935 on: 28.10.2023, 16:10:08 »
За жалост ги изоставиха тотално и вече има някои екземпляри в много лошо състояние. Иначе двигателите им все още работят много по - добре и по - правилно от всички Ево 5 и 6 двигатели, които още от завода тракат, чукат и работят неравномерно, а за метановите измилшьотини да не говорим...
Ikarus 280.92T GANZ ELEKTROTECHNISCHE WERKE
Ikarus 280.94T GANZ VILLAMOSSÁGI MŰVEK

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 10823
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3936 on: 28.10.2023, 16:42:41 »
... А какво беше в о305г на последния ред....

Повечето О305 ги бракуваха на над 30 годишна възраст, като голяма част от експлоатацията им премина през тежки линии (когато нямаше метро) и през най-гладните години. Китайските ТНТМта вече са започнали да надуват веждите.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5392
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3937 on: 28.10.2023, 17:45:40 »
Нали не мислиш, че масово бяха поддържани и обгрижвани като вашия 0 305? Бракуваха ги на по 30 години след като преди това, поне последните 7-8 не спряха да заваряват и кърпят това-онова по ходовата част, като непрекъснато едно заварят, друго цъфне и така до безкрай. Отделно още 95та година вече имаше екземпляри, чийто двигател беше почнал да реве като мечка. Въобще цялата ситуация ми напомня дизеловите локомотиви 04, които още през 80те така ревяха, че очакваш всеки момент двигателите да се разхвърчат, а през 90те да не говорим. Но там ние сме си ги съсипали още нови, след като са ги ползвали за товарни влакове при махането на парните локомотиви. Емил Стрезов е обикалял с тях през 60те и твърди, че са били изключително тихи като нови. Та някои от тях, също с много кърпене, изкараха по 37 години при 25 години заложена норма....Иначе 0 305 се оказа, че като нови не са изнасяни много извън Германия. Продавани са в Швейцария, основно в Цюрих, с трета малка врата, в Кувейт (където Икарусите са били много повече), по една-две партиди в Алжир, Саудидска Арабия и Перу. Във Франция, Австралия, Нова Зеландия и Хонг Конг (двуетажни) са си правели техни каросерии върху тази основа. 0 305 Г пък го е имало само в Швейцария, пак с малка задна врата, както и във Франция с тяхна каросерия. 0 405 пък съвсем рядко са изнасяни нови, пак основно в Швейцария, има една партида за Ташкент и в Гърция с тяхна, солунска Елво каросерия.В Испания са правели други каросерии за тях си, за Сингапур и Нова Зеландия...
« Last Edit: 28.10.2023, 17:54:26 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14702
  • Бъдещето, това си ти!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3938 on: 28.10.2023, 19:26:26 »
Не съм убеден, че ситуацията в гараж „Дружба“ отговаря на цялостното състояние на тези автобуси, но със сигурност е сигнал, че не им остава още много с поддръжката и експлоатацията изтърпели към момента, а каквото и да променяме сега си остава като неотменим „архив“ записан в тях и това е очевидно по малашевските, които бяха елитния отряд на модела и в момента са 9 от 10 в едно достатъчно подобаващо състояние, докато филтрираните землянски в „Дружба“ се тотализират с всеки изминал ден, а останалите в „Земляне“ са на някакво средно ниво. Може би има проблем и с линиите, по които се движат 3300-3322, автобуси на такава възраст отдавна не са за диаметрални линии като 213, 305, 404 и 413, а трасетата на 404 и 88 са в особено лошо състояние.
Ikarus 280.92 T - депо „Надежда“
Ikarus 280.04 - гараж „Малашевци“
ČKD T4D-C - депо „Красна поляна“
ČKD T6В5 - депо „Искър“


Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 962
    • View Profile
Re: Mercedes-Benz O 345 (G)/Conecto (G)
« Reply #3939 on: 28.10.2023, 22:47:52 »
Това "не им остава още много" е доста относително. Ако ги поддържат на командно дишане както о305г, ще добутат и те до 30   :P
Иначе скоро не виждам как ще излязат от употреба. Ако ще утре да пуснат обществена поръчка за нови автобуси, година и половина - две, докато минат всичи процедури по избора на доставчик и изпълнение на самата доставка. А има и други неотложни автобуси за подмяна. За нови концесии изобщо и дума не става.