Author Topic: Човешки ресурси в МГТ  (Read 329085 times)

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1580 on: 03.06.2023, 00:28:16 »
Тенденция е Дружба и Искърските депа да имат най - малко шофьори/ ватмани, поради географското местоположение на гаражите. А защо са напуснали цели 14 човека не знам. Най - вероятно са ичаквали удобен момент да сменят работното място, а и добре са направили.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15401
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1581 on: 03.06.2023, 07:14:47 »
В моята работа като почнат да се оплакват че няма персонал и много напускат им казвам "имате достъп до един от най-големите пазари на труда в света Европейския просто трябва да станете конкурентно способни и хората сами ще дойдат"
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5857
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1582 on: 03.06.2023, 07:33:19 »
С трици маймуни не се ловят, Иво. Ама нашите ДС пишман работодатели са, освен всичко друго, скъпи на триците и евтини на брашното.
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8784
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1583 on: 03.06.2023, 09:06:51 »
Прилага се социалдемократическият икономически модел на проф. Ал. Томов - да се плаща колкото може по-малко. Има новатори като проф. Хр. Ковачки - дава ваучери, които важат само в неговите собствени магазини с по-високи цени. :)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6155
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1584 on: 03.06.2023, 09:47:15 »
Когато с работниците се отнасят като с роби- това се случва. Вече на портала не чакат 500 човека за работа.........
Спрете си просташките мнения !

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5600
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1585 on: 03.06.2023, 10:01:18 »
Има свободен пазар на труда. На който не му стигат хората, предлага по-добри условия и привлича нови. Ако не го прави, значи му вършат работа и наличните.

Миналата година в нашата фирма имаше много работа и остър недостиг на хора. Когато си пуснах предизвестие за напускане, след 3 дни получих 300 лв отгоре на основната заплата и преди да изтече предизвестието се договорихме и за други мои капризи и останах.
Сега работа почти нямаме... колеги, които ходят да искат повече пари са отпратени с "Ако не ви харесва, освобождавам ви от утре".

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1586 on: 03.06.2023, 14:21:16 »
Така е - като има зор се стараеш всякак да задържиш хората и ще предложиш максимума за да назначиш нови. А като не ти трябват даже ще се погрижиш за условия на съкращения

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5857
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1587 on: 04.06.2023, 00:03:17 »
Това с предизвестието за напускане, за да ти увеличат заплатата, е нож с две остриета. И трябва да се използва само в случай, че вече си си намерил друга, да кажем по-добра работа, и то ако ти е наистина сигурна. Понеже ако нямаш такава и работодателят ти каже "добре", после нямаш право на никакви помощи за безработица (в Канада) или най-много четири месеца в минимален размер (в България). Ако сетне им кажеш "Извинявайте, но си промених решението, искам да остана, ако може...", най-вероятно ще ти кажат "Съжаляваме, но сме в процес на назначаване, пуснахме обява, провеждаме интервюта, така че щом си казал, че напускаш, напускаш...". Ако наистина не ти върви работата, стане нетърпимо или просто не се чувстваш добре, заплатата не я бива и т.н. а не си си намерил друга, най-добрият вариант е просто да принудиш работодателя да те съкрати поради структурни промени, намаляване обема на работата, съкращение в щата, бройката, липса на достатъчен бюджет във фирмата или нещо от тоя род. Така известно време, до една година, ще си получаваш пълния размер помощи каквото ти се полага, а през това време все ще си намериш нещо. Но в никакъв случай молба за напускане, понеже тогава се води по взаимно съгласие и влиза правилото за четири месеца в минимален размер, а в Канада абсолютно не получаваш нищо. Масова практика в България е ако са ти вдигнали мерника, да почнат да те тормозят психически на работа, та да те накарат сам да си подадеш молбата, но не трябва да го правиш поради горната причина. Защото след шестте месеца изпитателен срок се подразбира, че се справяш с работата и няма как да те изгонят за несправяне, а дисциплинарното уволнение винаги съдът го анулира. Аз точно така направих, когато заминаването ми за Канада беше сто процента сигурно - имах одобрение, имигрантска виза, билети. Казах им - заминавам, съкратете ме, няма да подавам молба, но на тази дата летя и толкова. Газ пикаеха, че не разбраха, че от две години съм в процедура по имигриране в Канада, но нямаха избор....И за съжаление по много неприятен начин се разделихме, а бях седем години на тази работа, на много сериозна и отговорна ръководна позиция, ако не бях аз, големите проекти и фирмата като цяло директно загиваха. Казах им директно - вие, като собственици и акционери, си разпределяте огромни печалби и дивиденти, купувате си джипове, а на нас плащате жълти стотинки, понеже е "криза" и няма  къде на друго място да отидем. Така им е*ах майката и приключих с Чалгаристан преди повече от седем години.
« Last Edit: 04.06.2023, 00:17:20 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5600
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1588 on: 04.06.2023, 00:57:24 »
Това с предизвестието за напускане, за да ти увеличат заплатата, е нож с две остриета. И трябва да се използва само в случай, че вече си си намерил друга, да кажем по-добра работа, и то ако ти е наистина сигурна.
Не съм искал увеличение за заплатата, а бях решил да напускам наистина. Увеличението не беше очаквано и не промени съществено ситуацията, затова на предпоследния ден от предизвестието те ме извикаха на преговори и се разбрахме за 6-часов работен ден.
Не съм си подсигурявал друга работа, защото има поне 3-4 места, където знам, че мога да започна още от следващия ден.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1589 on: 04.06.2023, 19:57:12 »
Масова практика в България е ако са ти вдигнали мерника, да почнат да те тормозят психически на работа, та да те накарат сам да си подадеш молбата, но не трябва да го правиш поради горната причина. Защото след шестте месеца изпитателен срок се подразбира, че се справяш с работата и няма как да те изгонят за несправяне, а дисциплинарното уволнение винаги съдът го анулира.
За съжаление си много прав. Обаче точно с това дето те цитирам мога да ти кажа, че ако са мераклии могат да изгонят човек с 35 години стаж за "несправяне с длъжността" - и то изцяло по политически причини и личностна неприязън - за справка ситуацията с майка ми, която въпреки че беше директор на учебно заведение стана неудобна на кмета и и скроиха нещата.
Но за другото си прав - подсигуряваш нещата - аз даже съм го мислил с варианта - намираш работа пред подписване си и тогава ги натискаш - ако ти осигурят нещата добре, ако не - "чао".
Твоя вариант е бил доста краен, но пък ми допадна - с нелоялен работодател  тточно това трябва

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15401
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1590 on: 05.06.2023, 00:39:22 »
Това с предизвестието работи понякога-миналата година например не ми харесваше какви смени ме пишат в работата и казах че ще напускам и си пускам молбата. Като наближи ме питаха каква е причината, и аз казах че като цяло съм доволен, ама искам да работя еди какви си смени, при което ми скъсаха предизвестието, направиха ми нов график и си стиснахме ръцете.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3468
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1591 on: 13.09.2023, 21:25:10 »
2150 заплата нетна. С 43 часа извънреден труд, което са 5 дни. За тези 43 часа са платени 667 лева. Има ползвани 3 дни ПОЧИВКА. Сега сметнете 2150 - 667. Има няма 1500 лева. Ватманска заплата. Кой млад ще дойде. Дойдат , работят и бягат.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2373
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1592 on: 14.09.2023, 13:38:05 »
Всеки почивен ден приспада/удържа ли се? Ако си имал 5 дни почивни, то сумата по-малка ли ще бъде?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13922
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1593 on: 14.09.2023, 15:18:29 »
Извънредният труд е за сметка на по-малко почивни дни, това е ясно. По принцип май до 40 часа извънреден труд са позволени.
Иначе доста шофьори отиват да карат тирове или в градския транспорт някъде на запад, където получават повече пари.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5857
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1594 on: 14.09.2023, 18:33:11 »
Най-вече по тировете ходят. В градския на Запад не дават много за тамошния стандарт, единствената привилегия е безплатна карта за пътуване, но само за теб, не за семейството. Затова трябва категориите за камион и за автобус да не са свързани. Сегашното положение просто предлага по-добра алтернатива в сравнение с работата в градския.
 
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15401
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1595 on: 15.09.2023, 10:09:37 »
И аз мисля че не трябва да са свързани категориите, те са съвсем различни, но пък от друга страна не ми се вижда много безопасно в съвремието без никога да си карал нищо да ти покажат на бързо как се кара автобус и да те пратят да возиш хора. Ако човек има усет за техниката ОК, но сигуно 95% нямат такъв усет и при ситуация да занесе на хлъзгав път, някой да ги засече няма да могат да реаргират.

Относно заплатите, в големите ЕС столици за водяч в ГТ някъде четох дават средно около 3500 евро чисто след данъците. С тия цени на имотите в Мюнхен, Лондон, Берлин, Париж, Прага и тн. не е кой знае колко защото в такава столица само наема ще ти е 1000-1500 евро, но пак е една идея по-добре защото организацията е друга. Но пък има много млади хора. Мен ме учуди че дори в Букурещ има много млади водачи в диапазона видимо 25-45 години и близо 30 нощни линии в общите участъци на много добри интервали.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4091
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1596 on: 15.09.2023, 15:02:26 »
Едва ли може бързо и драстично да се увеличи заплащането на водачите, но може да се предложат някакви социални придобивки като например по-евтина квартира от фонда на общината и предимство при записване на дете в детска градина!  :rolleyes:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8784
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1597 on: 15.09.2023, 15:22:46 »
Има раздута администрация, раздут щат контрольори с прекалено малки правомощия - броят им в София е по-голям от този в Прага при много по-малко превозни средства и т.н. Чрез оптимизации може да се осигури чиста заплата поне 2400-2500 лв на водачите може би дори 2800-3000, което не е много далеч от началната за международни превози. :rolleyes:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5857
    • View Profile
    • Email
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1598 on: 11.12.2023, 05:44:15 »
Не искам да се заяждам или обиждам водачите, просто питам някой правил ли ви е някога инструктаж как се качва и настанява в автобуса, тролея или трамвая пътник с ограничена мобилност, в количка? Пак казвам, не се заяждам, просто питам.
По рейс и по жена не се тича!

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 379
    • View Profile
Re: Човешки ресурси в МГТ
« Reply #1599 on: 11.12.2023, 10:49:19 »
Не.
Преди година и малко линеен поиска да разгъна рампата да провери дали е в изправност...
Каза, че при бавно зарядните ел. буси Хайгер (доставени 2018-та г.) имало случай рампата да падне при опит за ползване...