Author Topic: Градски и ж.п. транспорт в САЩ  (Read 5816 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7056
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Потърсих, но не успях да намеря отделна тема само за САЩ и неговия транспорт. Щом направих за големия Китай тема, е редно и за друга огромна държава да има тема, а именно САЩ. Колкото и да не е долюбван градския транспорт в Съединените щати има стабилно количество на всички видове градски и железопътен транспорт. Разбира се най-добре развити са метромрежите, но за тях си имаме вече тема в метро раздела или тук.

Редно е да споменем трамваите, които са били широко използвани през миналия век. Има страхотни попадения с интересни трамвайни мрежи и ще е хубаво да поговорим за тях в тази тема.
Днес в САЩ има действащи ~ 46 трамвайни мрежи + 1 в строеж в щата Пенсилвания.

Тролейбусния транспорт не е толкова широко развит в САЩ, но все пак днес присъства активно в 6 големи града.
Има също монорелс, фуникуляр и леки автоматични железници.

И не последно място по важност са железниците, за които може много да се пише.


И до създаването на темата стигнах, след като исках да споделя тази интересна информация:
Quote
Железопътна енергия

 Нестандартният проект на американската компания Advanced Rail Energy Storage (ARES) има за цел да използва влакови композиции като средство за съхранение на електроенергия. Принципът е много подобен на използвания в хидроенергетиката – в периоди на по-слабо потребление електроенергията, генерирана от други източници, ще се използа за изкачването на тежко натоварени вагони по стръмен склон. Когато нуждата от електроенергия нарастне, влаковете се спускат по склона, а генерираната по този начин енергия се влива в електропреносната мрежа. През април ARES получиха одобрение от властите в щата Невада за реализацията на проект от този тип на стойност 55 милиона долара. Строителната дейност ще започне през второто тримесечие на 2017 година. Смята се, че експлоатационният срок на системата може да достигне 40 години.

Прочети повече на: http://profit.bg/news/Tezi-tehnologii-shte-ni-pozvolyat-da-skladirame-el-energiya-za-zimata//nid-154486.html


Offline TheBulgarianRail

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1033
  • 👍👍👍
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #1 on: 29.01.2018, 10:58:45 »
 Сравнително нова система, построена преди две години работи в Колорадо!  :) На мен лично влаковете много ми харесват.  :fan:

Sa6o babeka
YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15745
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #2 on: 08.10.2018, 13:22:07 »
Май няма тема за Канада, но по повод зимното почистване ми попаднаха едни снимки от Калгари Канада снимани тия дни. Та там се вижда абсолютно същата картинка като при обилен снеговалеж в София. Сниман някакъв баир и всички съчленени автобуси са се засукали по баира, непочистени навсякъде улици и тротоари. Явно навсякъде по света е едно и също, но тека наистина много повече се мрънка.

Вижте тук:





Източник. Случайно попаднах на тях като търсех нещо за зимното почистване по големите градове
« Last Edit: 08.10.2018, 18:01:34 by difian »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline matto

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #3 on: 08.10.2018, 15:43:57 »
Сейнт Луис е бил известен в миналото с трамваите си (The Trolley Song). Сега има възстановена линия като историческа забележителност, май еднопътно трасе. На телефон съм и не е удобно да пусна снимки.

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 786
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #4 on: 15.03.2022, 21:16:27 »
В събота (12.03.2022) Бостън се е разделил със своите тролейбуси. Те ще бъдат заменени с хибридни дизелови автобуси до пристигането на електрическите им автобуси.

Източник: https://www.wgbh.org/news/local-news/2022/03/11/cambridge-trackless-trolleys-to-retire-this-weekend-as-the-technology-nears-extinction

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7056
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #5 on: 15.03.2022, 23:57:38 »
До колкото разбрах ще се запази тролейбусното движение само в центъра в тунелния участък (от 1200 метра) на линии  SL1, SL2 и SL3. Като извън този участък останалите тролейбуси от модела Neoplan DMA-460LF ще се движат с агрегатите си.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4614
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #6 on: 16.03.2022, 00:11:06 »
Дуобусите в тунела също се планира да бъдат заменени с дизелови хибриди. В тунела ще се движат на батерии, а в останалата част от маршрута на дизел, който паралелно зарежда батериите. Като цяло доста грешно решение, което среща немалко критики от местни активисти и общественост.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16697
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #7 on: 16.03.2022, 23:36:24 »
Американците нямат толкова европейски "зелени" скрупули.  Може и да е осъдително това, но в екстремна ситуация като сегашната имат енергийна независимост.
В случая даже не чакат 2 години да заменят тролеите направо с електробуси - може би са предстоели сериозни ремонти по тролеите или ККМ. Тенденцията е ясна - с усъвършенстване на батериите ККМ ще си отиват.
« Last Edit: 16.03.2022, 23:39:48 by blagun »

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1434
  • o_o
    • View Profile
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #8 on: 14.08.2023, 20:32:14 »
Едно LRT от Норфолк от миналият месец, до като бях в района.
« Last Edit: 14.08.2023, 20:36:15 by KillKill »

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2520
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #9 on: 04.03.2024, 20:32:33 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 786
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #10 on: 21.10.2024, 22:22:36 »
Karsan са прекосили океана и са стигнали до Санта Мария, Калифорния.


Offline johnhartman

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #11 on: 28.10.2024, 04:43:39 »
Karsan са прекосили океана и са стигнали до Санта Мария, Калифорния.



Е, харесвам компактни модели автобуси като този. За съжаление все още не съм го приложил.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18336
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #12 on: 24.12.2024, 17:56:40 »
Solaris с първа сделка за електробуси в САЩ - два 12-метрови и два 18-метрови с опция за допълнителни. Доставка през 2026 г.:



« Last Edit: 24.12.2024, 17:59:09 by difian »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6304
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #13 on: 25.12.2024, 00:09:54 »
Соларис,  въпреки че собственикът им жестоко се разболя и въпреки че ги купиха испанците от КАФ, практически са като Икарус едно време - доставят навсякъде, по цял свят. Да видим какво ще стане с тролеите във Ванкувър. Докато Цитаро в Америка няма да влезе - не покрива един куп тукашни изисквания...
Сиатъл е много близо до Ванкувър и също има тролеи.
« Last Edit: 25.12.2024, 00:13:38 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2230
    • View Profile
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #14 on: 25.12.2024, 13:14:04 »
Соларис няма нищо общо с любимият ви комунистически Икарус. Управлява се на пазарни принципи, настанява се на пазари, като привлича нови акционери (CAF) Покрива изцяло гамата от градски и междуградски автобуси с всички възможни задвижвания, и нови продукти. Единствено все още са прекалено малки в сравнение с Мерцедес, МАН, Волво и Скания.
The Grand Tour

Offline KillKill

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1434
  • o_o
    • View Profile
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #15 on: 25.12.2024, 14:05:39 »
Явно са спазили някакви нормативни изисквания за дизайн, прилича на New Flyer. Дай боже да са LF, не LE и задължително без кабелчетата, защото ще развалят хубавият автобус. Дано пробият и повлекат крак, но с бившият им бъдещ президент едва ли.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3739
    • View Profile
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #16 on: 25.12.2024, 15:56:55 »
На рендерите си е стандартно Урбино, адаптирано към изискванията в САЩ. В Европа бих казал, че са в топ 3 при градските след Мерцедес и МАН. Мерцедес преди доста години бяха изпратили едно Ситаро на тестове в Ню йорк, по-късно създадоха за там модела Tourliner, който е нещо средно между Туризмо и Интуро, така че ако има интерес биха преработили и Ситарото съ сигурност.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6304
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #17 on: 25.12.2024, 19:33:56 »
Палячото не е никакъв проблем. В момента, а и от доста години всичко в САЩ практически е Ню Флайър - канадска фирма със заводи в САЩ. Соларис единствено ще трябва да намерят партньор или завод, където да досглобяват и да дооборудват автобусите и тролеите. Относно Скания, Волво, Мерцедес и МАН - не знам за кой път пиша (вече пет години реален опит в завода), че сега просто са минали покрай това, което са били преди. Скания са тотално покитайчени, Волво на 80 процента, МАН и Мерцедес - потурчени. Соларис е доста по-читав вариант от всичките, включително от Цитарото - сегашното, за разлика от първите поколения, е пълен зян. Отделно не говоря, че нито един от въпросните не предлага тролеи, а търсене за тролеи има, не е да няма. Мерцедес като затвориха завода Орион в Онтарио няма да ви казвам как тонове вода наляха в нашата мелница - таман почнах и заваляха огромни поръчки от ТТС (Торонто).
« Last Edit: 25.12.2024, 19:37:55 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 811
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #18 on: 25.12.2024, 19:43:49 »
Палячото не е никакъв проблем. В момента, а и от доста години всичко в САЩ практически е Ню Флайър - канадска фирма със заводи в САЩ. Соларис единствено ще трябва да намерят партньор или завод, където да досглобяват и да дооборудват автобусите и тролеите. Относно Скания, Волво, Мерцедес и МАН - не знам за кой път пиша (вече пет години реален опит в завода), че сега просто са минали покрай това, което са били преди. Скания са тотално покитайчени, Волво на 80 процента, МАН и Мерцедес - потурчени. Соларис е доста по-читав вариант от всичките, включително от Цитарото - сегашното, за разлика от първите поколения, е пълен зян. Отделно не говоря, че нито един от въпросните не предлага тролеи, а търсене за тролеи има, не е да няма. Мерцедес като затвориха завода Орион в Онтарио няма да ви казвам как тонове вода наляха в нашата мелница - таман почнах и заваляха огромни поръчки от ТТС (Торонто).

Потвърждавам за Скания. Ония жълти съчленени неща с емблема Скания в Берлин са убийствени кочияши. МАН не е МАН, Мерцедес също. Дано тия солариси се окажат читави, иначе американците по-скоро да разчитат на собственото си производство.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6304
    • View Profile
    • Email
Re: Градски и ж.п. транспорт в САЩ
« Reply #19 on: 27.12.2024, 18:37:37 »
https://youtu.be/JmStw318yno?si=MNHGjemSWg98qJ8b
Най-новите влакове в метрото в Лос Анджелис ще бъдат китайски - CRRC. Това е първият. На дядо Палячо надали ще му е много приятно, но и това доживяхме - кигайски влакове в Америка...

Следващите ще бъдат Хюндай Ротем, най-вероятно подобни на тези в Алмати и във Ванкувър.
« Last Edit: 02.01.2025, 00:47:59 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!