Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 454070 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7262
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2460 on: 16.09.2023, 22:16:37 »
Eе, нее. 1975 са първите 242-ри.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4965
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2461 on: 16.09.2023, 22:31:45 »
Старост - нерадост, моя грешка... правили са си 43 за тях паралелно с нашите 44.

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 697
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2462 on: 19.09.2023, 00:36:34 »
БДЖ-ПП са пуснали процедура по пазарни консултации за доставка на 50 нови вагона - 20 второкласни, 10 второкласни за превоз на инвалиди + велосипеди и 10 първокласни.

https://www.bdz.bg/bg/a/pokana-za-uchastie-v-pazarni-konsultatsii-vv-vrzka-s-chl-44-al-1-ot-zop-s-predmet-proizvodstvo-dostavka-i-posledvashcha-poddrzhka-na-50-broya-ptnicheski-vagoni-za-mezhdurelsie-1435-mm-za-nuzhdite-na-bdzh-ptnicheski-prevozi-eood-srok-za-predostavyane-na-in

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3607
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2463 on: 23.09.2023, 20:35:06 »
Някой може ли да обясни тези безумни ограничения до 25 в някои от гарите - например Черноград, Айтос, че и Дружба?
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1729
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2464 on: 23.09.2023, 21:44:12 »
Един от дежурните в Айтос ми е приятел и до колкото си спомням ми беше казал, че подменят осигурителната техника на гарата и в момента работи някаква комбинация, част от старата и част от новата. Два влака едновременно не можеха да се приемат в гарата, ако дойдат едновременно, единият трябва да чака другия на входния, нещо такова.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4965
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2465 on: 23.09.2023, 21:56:31 »
Никаква не работи в момента. Евентуално новата може би ще заработи официално до края на месеца.

Online fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4806
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2466 on: Yesterday at 15:55:52 »
Никаква не работи в момента.

А как работи гарата без никаква, това изобщо възможно ли е?

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 273
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2467 on: Yesterday at 17:02:02 »
Никаква не работи в момента.

А как работи гарата без никаква, това изобщо възможно ли е?
Сигурно с издаване на образци за направление  :neznam:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4965
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #2468 on: Yesterday at 20:48:05 »
А как работи гарата без никаква, това изобщо възможно ли е?
Разбира се, че е възможно и в последните десетина години много се злоупотребява с тази възможност.
Най-простият начин е стрелките да се обръщат ръчно, входните светофори да се управляват с пултове за временно управление (без принудителна зависимост с нищо), влаковете заминават само по заповед от ръководител-движение, дадена със заповеден диск или сигнално фенерче и скоростта в гарата е до 25 км/ч. Движението в междугарието се "осигурява" на телефонен способ - т. е. двамата ръководител-движение по телефона се договарят дали да пускат влак, по кой път и в коя посока. Телефонните съобщения се записват в дневници и накрая се разменят т. нар. квитанционни номера, които са произволни и при проверка или разследване трябва да са еднакви в двете гари.

Това разбира се е риск, защото въпреки процедурата, нищо не спира двете гари да изпратят два влака един срещу друг (случвало се е много пъти), а няма правило за движение с ограничена скорост в междугарието при работа на телефонен способ. На теория може и със 160 км/ч, а на практика конкретно в Айтос скоростта е 130.

След няколко издънки, две от които именно в Айтос при ремонта на линията преди няколко години, се въведоха временни осигурителни инсталации тип полу-РУКЗ (релейна уредба за ключови зависимости), които да предотвратяват приемане на влак на грешен коловоз поради грешка на стрелочниците. На практика обаче, въпреки смущението в трафика, което се създава при такава грешка, това не е заплаха за безопасността, защото скоростта така или иначе е ограничена на 25 км/ч. Рискът при движението с трицифрени скорости в междугарието след договорка само по телефона си остава.