Author Topic: Чавдар В1420  (Read 62818 times)

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2099
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #160 on: 14.10.2022, 23:00:17 »
Това са осите с контра гайки и лагери за долната част на вертикалният носач на шенкела напаснати готови за монтиране. В основата на вертикалният носач са набити ограничителни пръстени и зегерки за ограничаване на черупките на лагерите. Интересното е че осите и гайките са с много добро качество и със сигурност не са румънско или българско производство. Оригиналното окачване на МАН е само с оси и металогуменни тампони.
The Grand Tour

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2099
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #161 on: 06.11.2022, 21:05:18 »
След успешното монтиране на долните носачи. Започнахме разглобяването на горните носачи отдясно. Нищо не обичайно. Като цяло окачването му е по-добро, по-комфортно и по-интелигентно измислено от на Икарус. Използва се масови и в старите двуетажни модели на МАН. Като цяло позволява по-добра управялемост, по-добро вписване в завой по-добър комфорт. От сегашните модели само Сетра използва подобно независимо като на М4. При 14-20 проблема е бил в лагерите и недобрата подръжка. Трябва редовно да се гресират, нашият отдавна не беше виждал грес и конусните лагери бяха счупени. Като се счупят носачите се измества и след това се чупят и вертиканите носачи. 
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4991
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар В1420
« Reply #162 on: 07.11.2022, 12:53:19 »
При тези рейсове много работи са къде-къде по-добре измислени от аналогичните при Икарус, не е само окачването. То и няма как да е друго при близо 15 години разлика. Но не мога да разбера защо само за 2-3 години ставаха на трътка, на дармадан и на нищо, особено в по-големите градове, за София да не говорим. Едва ли причината е само дападжийски пияндища и респективно калпава поддръжка. Показвам снимки и листовки на колегите и всички ме питат какво им има на тези автобуси, че вече не се използват и че моделът не е доразвит в последствие.
« Last Edit: 07.11.2022, 13:28:50 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2099
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #163 on: 07.11.2022, 14:34:54 »
Май си е било мърлявщина освен и от ДАП-овете и от Чавдар. Работили в Чавдар ми казаха, че въобще не са предлагали резервни части по окачването, не ми помогнаха много и със съвети, всеки ДАП се е оправял сам. Реално от нашият мога да кажа че гресьорките така бяха слепнали, че грес не беше минавала оттам поне от 10 години. Тази която извадих от осите беше поне на 30 години. Иначе напълно възможно е да са ги карали в зависимост от шофьора да са изкаравали по около 150 000 - 300 000 км след това да са чупили носача на шенкела, заради чупенето на лагерите и изместването на цялото окачване. Има доста места за гресиране, които не са най-удобни, но си мисля че при едно ТО на 10 000-15000 км или една година са щели да карат много. Лагерите се стягат с контра гайката тя трябва да се проверява колко е натегната и ако се отвори луфт да се разглобят носачите и да сменят лагерите. Както и да се смени набивката която предпазва да влиза вода при лагерите.  Иначе окачването е от доста стар модел на Ман преди Икарус 280. тук е редно да отбележа, че остта с лагерите е румънска модернизация, която въпреки всичко е от много качествена стомана на МАН окачването е с прави тампони. В Малашевци са имали такива Манове и е било мъка с подмяната греене блъскане. Тролейбусите Граф са със същото окачване, но с много по-качествени носачи и по-добра изработка, с прави тампони. Чавдар карат румънците да променят окачването след като първите бройки за Пирея не са изкарали и 30 000 км. Като сравнявах стоманата на вертикалните носачи на Графовете и на нашият имаше съществена разллика.  Знаеш след 90-та започват нископодовите и много смисъл от това шаси няма.
The Grand Tour

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2099
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #164 on: 23.11.2022, 23:39:09 »
Днес успяхме да монтираме горните носачи на предното дясно колело. Напредваме бавно след няколко дена следва лявата. На последната снимка се виждат реглажните пластини на горните носачи, два размера са.
The Grand Tour

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2099
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #165 on: 05.12.2022, 22:51:23 »
От последните дни може да се похвалим с първо изцяло завършено предно дясно колело. Изцяло нови ниворегулатори, спирачни маркучи, камери и лагери на горните носачи. Нови болтове и гайки, оригинални МАН. Имахме технически задачи за решаване по преработка на закрепването на спирачните камери. Сега всичко е идеално. Доста време ни отне, но поне отъпкахме пътеката по която трябва да минем. С другите три колела се надявам да сме по-бързи. Вече имаме всички части и няма да се налага да изчакваме.
« Last Edit: 05.12.2022, 22:53:09 by tauri »
The Grand Tour

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2099
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #166 on: 15.01.2023, 10:17:32 »
Вчера 14-20 се сдоби с изцяло ремонтиран преден мост. Тампоните и лагерите на носачите вече са сменни стегнати и на първо време регулирани. Дейностите, които ни бавят са избиването на лагерите, изработката на осите, монтажа на съвременни спирачни камери. Болтовете и гайките са нови оригинални високоякостни доставени от МАН.
The Grand Tour

Offline ex-IkarusSTR

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #167 on: 21.03.2023, 05:32:05 »
Радвам се да видя легендата жива!
Нека не е толкова много, кой знае, но за мен този автобус е много повече, отколкото е.
Той е роден. Цялото детство ходих при него на градина и да уча. Помня го...

Благодаря ви, че го пазите!

Силно се надявам да помогнете със снимки и някои измервания на каросерията, за да мога да направя точно 3D копие на този автобус.

Offline PeterSvP

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: Чавдар В1420
« Reply #168 on: 23.08.2023, 19:43:25 »
Здравейте. Идеята за 3Д Модел на Легендата Чавдар В1420 ми допада повече отколкото трябва.

На 35, дизайнер на видео игри, роден в Бургас, тези автобуси бяха неделима част от моето детство...

В играта, която в момента разработвам, има метро.... Познайте от КАКВО се вдъхнових да направя дизайна на метровлаковете :)))

Пращам линкче към imgur да видите снимките в пълна резолюция: https://imgur.com/a/pYUDheS