Author Topic: Чавдар 130  (Read 26038 times)

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #60 on: 05.06.2019, 21:58:15 »
Попаднах на една обява за калници за Чавдар 130. Не знам дали ви са нужни и дали обявата е актуална но все пак ето я и нея: :arrow:https://bazar.bg/obiava-16981653/avtobusni-kalnitsi

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6009
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар 130
« Reply #61 on: 05.06.2019, 22:12:15 »
Много по-добре изглежда така с изцяло остъклени врати. Не знам какво им е пречело да ги правят и серийните така.
Тези врати са австрийски. След като договорът с Щаер не е подновен, след изтичането му през 90-та, явно са имали някаква остатъчна бройка, използвали са я и след това е трябвало да измислят български, не са съвсем като на 13/14-20.  За новите български врати Христо беше казал, че наистина са зле, поради калпави елементи, доставяни от някакъв поддоставчик - "какво да правим, хората това могат, това предлагат, и те семейства хранят". Австрийските врати са алуминиеви, както и кутиите с механизма над тях. Българските са от стоманена тенекия, с пластмасови кутии... Иначе калниците са идеални....На 120 и 141 са сменени със стандартни, но 130 винаги са били с такива вежди, дори последният от 97-а година.
« Last Edit: 05.06.2019, 22:16:58 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар 130
« Reply #62 on: 06.06.2019, 23:24:02 »
 ^ Извинявам се, но как договорът е изтекъл през 90 -та, пък има произведени след това? ...И колко в крайна сметка са австрийските протопипи на ''130''?

 
« Last Edit: 06.06.2019, 23:28:44 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2183
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #63 on: 06.06.2019, 23:52:45 »
Не е имало никакъв срочен договор. Имало е договор за усвояване на производство на градски и междуградски автобуси Щаер. Пълна техничека документация и проекти за производствено оборудване.  MАН купува Щаер Виена и производството на градски автобуси Щаер приключва през 1988 на междуградските около 92-ра.
Прототипите произведени в Австрия са били един 130 и един 140. Имало е прототип 130 произведен в България през 1985-86
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6009
    • View Profile
    • Email
Re: Чавдар 130
« Reply #64 on: 07.06.2019, 00:06:28 »
...и един 330 с лепени прозорци.
По рейс и по жена не се тича!

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
  • k.panev
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #65 on: 07.06.2019, 17:58:40 »
Снимката на красен е на шаси 04 което е било на Шуменско пиво след което е бил кафяв в Ямбол и след това бял в Шумен ;-)

Изпратено от моят SM-A505FN с помощта на Tapatalk


Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4184
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #66 on: 09.06.2019, 22:36:17 »
На някой да му се намира ляв ладов фар?

« Last Edit: 09.06.2019, 22:38:10 by mitakis »
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #67 on: 09.06.2019, 23:06:40 »
На ул. Козлодуй, преди завоя на трамвая към Орландовци, има магазин за авточасти за Лада, Москвич и т.н.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4184
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #68 on: 09.06.2019, 23:13:51 »
По магазини и обяви ясно, от нечие мераклийско мазе ще е финансово по-добре  :D
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #69 on: 10.06.2019, 09:47:01 »
Ако беше попитал малко по-рано.... Заминаха и двата, а бяха оригинални от СССР.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4184
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #70 on: 02.10.2019, 05:05:53 »
В неделя имахме далечен гост, та с негова помощ закарахме хотелския рейс през мивката. Малко му трябва да блесне :)




Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4184
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #71 on: 21.10.2019, 21:27:24 »
Привет от мен, колеги. През последните дни работим усърдно по автобусите. Щаерът има нужда от леки кърпежи, за да не станат тежки след зимата.
На горните снимки се вижда, че синята боя по покрива е почнала да пада и се чудим дали ще е добра идея да възстановим оригиналната ливрея, която е предимно бяло с две сини ленти, светла и тъмна, както е в рекламната брошура. Под вертикалните лайсни около вратите се вижда, че е била такава, но е пребоядисан в настоящата.
Как мислите?

« Last Edit: 21.10.2019, 21:42:49 by mitakis »
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #72 on: 21.10.2019, 21:30:11 »
Колкото по-близо до оригинала, толкова по-добре.

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #73 on: 23.10.2019, 19:22:39 »
Така и аз да се включа в любителите на списъци това е моят списък на сигурните автобуси.
каросерия година   двигател скорости собствник 
01 - -----------1985-------LIAZ-------n.a. ---------Щаер прототип   
02 -------------1987-------                 ---------Червен Ботевград-Правец   
03 -------------1988-------LIAZ --- Praha--------- ГТ Благоевград
04-  040590--1992-------LIAZ --- n.a.  -----------Шуменско пиво
05--------------1992------Мерцедес---n.a.-------БКС Козлодуй
06--------------1992------Камаз --------n.a.-------БКС Козлодуй
n.a.-------------1992-----Камаз ---------n.a.-------ГТ Оренбург
n.a.-------------1992-----Камаз ---------n.a.-------ГТ Оренбург
n.a.-------------1993-----n.a. -------------n.a.-------Азербейджан
n.a.------------ 1993------LIAZ----------   Praha----Малашевци
n.a.-------------1994------LIAZ------     Praha----ГТ Русе   
n.a--------------1994------LIAZ------     Praha----ГТ Русе   
n.a.-------------1994------LIAZ--------      Praha -----Летище Бургас
14 -9403011014-1994------LIAZ-------Praha----- Летище Бургас
15 -9403011015-1994-----LIAZ--------Praha------Летище Бургас   
n.a.-------------1994------LIAZ--------     Praha------ГТ Шумен
n.a.-------------1994------LIAZ--------Praha------БКС Козлодуй
n.a--------------1994------LIAZ--------Praha -----Захарни заводи Горна Оряховица   
n.a--------------1994------LIAZ--------Praha -----Консервен комбинат Горна-Лясковец   
n.a.-------------1994------LIAZ--------         ----ВВС – София   
n.a--------------1994------LIAZ--------         ----BBC – Долна Митрополия   
n.a.--------------1996------n.a.----------n.a.---------ГТ Благоевград
n.a.--------------1997-------n.a.---------n.a.--------- BTA Банкок   
скелет   -------1997-------n.a.---------n.a.----------BTA Банкок    
скелет --------1997--------n.a.---------n.a.---------BTA Банкок   
По непотвърдена информация от работещи в завода военните са имали 10 аз лично съм виждал само 2. И пак по непотвърдена информация имало е 15 готови 130 за Бургас произведени 1993-1994, но неплатени и тези 3 броя на летище Бургас са били за тях. Информацията може би е вярна защото са били "изпращани" готови за Русе, Шумен, Благоевград, Ямбол и по разни заводи, които не са били поръчвани специално.
Не бях влизал в форума доста дълго време и за това чак сега реагирам.Преди години спорех с Зирка,че на летището никога не е имало 3 Чавдара 130,а само два.Сега тази ми теза по твоя списък доказва че съм бил прав.Така е през 1994 година летище Бургас закупува 3 автобуса Чавдар,но само два са 130,другия е 11М4.Работил съм 9 години на летишето точно в този период и в автобаза

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2183
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #74 on: 23.10.2019, 23:55:34 »
Ще те разочаровам броните и остатъците от третият автобус 130 са в нас.
The Grand Tour

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #75 on: 24.10.2019, 12:36:40 »
Ще те разочаровам броните и остатъците от третият автобус 130 са в нас.
Тези остатъци може да са части от някой от тези двата.По интересно е,че се говори за автобус който никой не е виждал,аз поне нито снимка,нито скелет от автобуса,нито регистрационен номер нишо.И последно в такъв случай тогава и списъка не е пълен,защото тогава за летището трябва да са четири автобуса.

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4184
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #76 on: 24.10.2019, 19:13:36 »
Пич, не знам сега как ги изкарваш 4, но три със сигурност е имало. Ето снимка на два автобуса с кафез за табели отпред. Този, който реставрираме, няма такава кутия. Вероятно се е появил на летището след като си напуснал работа там. Видимо и салонът му е ремонтиран, може да е обикалял по изложения през 90те.
Ако можеш да си спомниш външния вид на тези, които си заварил, защото 2+1≠2. Ти си човекът, който може да внесе янсота  :)
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2183
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #77 on: 24.10.2019, 22:58:37 »
Може cvet нещо да не е разбрал. Летище Бургас е имало до последно 3 боря Чавдар 130 и един 14-20. Аз лично съм ги виждал и трите. 15-то шаси е доставено по-късно на летище Бургас около 95-96.Като съм пътувал със самолет за A320 са идвали 14-20 и един 130 или Неоплана и 130. Липсващият е бил с инвентарен номер 24 и никога не е регистриран. Имам му документите, номера на двигател и съм го виждал във Варна в двора на Ескана.
The Grand Tour

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: Чавдар 130
« Reply #78 on: 25.10.2019, 18:13:45 »
Пич, не знам сега как ги изкарваш 4, но три със сигурност е имало. Ето снимка на два автобуса с кафез за табели отпред. Този, който реставрираме, няма такава кутия. Вероятно се е появил на летището след като си напуснал работа там. Видимо и салонът му е ремонтиран, може да е обикалял по изложения през 90те.
Ако можеш да си спомниш външния вид на тези, които си заварил, защото 2+1≠2. Ти си човекът, който може да внесе янсота  :)
Нямям ни най малко намерение да споря с вас,както смятате за добре така да бъде.Тая снимка с двата снимани с кафези е може би в първата година от доставката преди да ударят единия.Той и затова не е регистриран с другия.
Към tauri Работих от 1990 до 2000 година,незнам ти кога си го видял този трети автобус,но дотогава не е имало на летището трети такъв автобус.През този период автобусите които бяха на летището са:2 чавдара B1420,2 чавдара 130 и 2 от старите летищни Неоплана и един резерв пак Неоплан,отделно имаха още 2 Чавдара 11М4 които извозваха смените.Единия беше с рег№Б 1444ПБ ,а другия А0915Н.Незнам ти от едно кацане как си ги видял,а аз за 10 години него видях,а ги помня даже като чисто нови като ги докараха и седяха в автобазата.Това не е голямо летище за да него забележа.  Айде със здраве!!!

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2208
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Чавдар 130
« Reply #79 on: 22.03.2020, 08:55:43 »
Малко снимки от Летище Бургас от периода 2004-2007 г. с попаднали на тях Чавдари 130. Снимките са от чешкия сайт за снимки от пътувания.













« Last Edit: 23.03.2020, 21:07:32 by Balkanton »