Author Topic: Изграждане на участък Военна Академия- Асен Йорданов  (Read 18523 times)

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1626
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Очевидно, стремежът е да се подобри положението на някои труднодостъпни места в Гео Милев и Редута, но след Слатинска накъде? Всички по-нататъшни варианти за трасе са неизгодни.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15877
    • View Profile
    • Email
По-напред в темата сме обсъждали различни варианти за продължение, няма смисъл да се повтаряме отначало. Важно е метролиниите да са отворени за развитие във времето. При нас Линия 1 и Линия 2 се заключиха в северозапада, на изток единият клон на Линия 1 се забива в летището, а другия го гласят да се забие в Симеоновския лифт. По този начин отворен в югоизточна посока остава само клонът на Линия 3. Така че е наивно да се мери само по една точка. Метро не се прави само за Редута, Армеец или The Mall.
« Last Edit: 28.03.2023, 12:15:53 by blagun »

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1626
  • Експресивен експрес
    • View Profile
М2 остава отворен в посока Студентски град. Може да стигне до Горубляне.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Именно за забиването говоря - до The Mall и накъде - Дружба, Горубляне? Айде към Горубляне е оправдано, но според мен е много по-лесно да се изгради от Бизнес парк една голяма крива и да иде в Горубляне - така в Младост 4 ще има станция и според мен Горубляне и една станция му е много - даже при желание може да се хване от там Дружба 2. Защото М3 да продължи под Цариградско за да се качи до Горубляне му идва един огромен пуст участък - отделно на ИЕЦ ще се дублира с М1, което хич не ми идва оправдано. А варианта от по-горе успоредно на Цариградско през Дружба, па после Горубляне - много стил пиян моряк става. Сякаш вариант Слатина и нагоре десен покрай Арената и към студентски и симеоново сякаш е по-смислен

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1626
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Ако М2 след Студентски град се удължи до Горубляне, ще бъде от полза за служителите на БП защото сегашната станция ще се разреди. Служители които живеят в Лозенец или Надежда ще се качват на трансферната станция вместо да пълнят М1.
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7889
    • View Profile
Въпросът е дали Горубляне ще може да осигури пътникопоток за метро в близките десетилетия. Това изглежда много съмнително - не се забелязва сериозно нарастване на населението.  :rolleyes:

Offline Mizchiev_Dev

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 182
    • View Profile
Въпросът е дали Горубляне ще може да осигури пътникопоток за метро в близките десетилетия. Това изглежда много съмнително - не се забелязва сериозно нарастване на населението.  :rolleyes:
Не мисля, че даже някога може да има такъв пътникопоток за метро там.

Offline xr1st0

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
То Горубляне за селските автобуси няма, че метро. Ама говорех ако някой държи да си имат метро и те, че нещо метрото ходи при който си го иска

Offline Whatnow14

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 748
    • View Profile
Идеята М3 да стига до Дружба е абсурдна - имаме и сега примера с М4 - с автобус е по-бързо до центъра, метрото обикаля сумати квартали и е на двоен интервал заради разклоненията, ще се получи същия ефект.

Лошото е, че ако се пусне до Цариграско ще стане може би същото, защото да, метрото не е само, за да стигнеш до центъра, но накрая ще се окаже, че МБАЛ Св. Анна - Орлов мост с автобус и натам с метро е по-бързо от директно качване на метрото, интервалът, който се постига сега с автобусите, също ще бъде неизпълним.

Моята основна причина да въртя очи, като чуя, че ще има метро Еди-къде си е, че това би довело до съсипване на и без това малкото наземен транспорт - специално за Дружба бяха направени опити за намаляване на колите на тролеите, чета тук, че това се е случило със 102, 83 и други линии, които дори не дублират значително метрото. Със сигурност от МЗ има смисъл в Гео Милев, Слатина и Редута, тъй като там в момента наземният транспорт е много зле (частта на 72 специално) и няма изгледи да се подобри скоро, но и това е една развита държава едва ли би било причина да се потрошат сумати пари за метро.

Offline lion_sofiq

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2259
  • ČKD TATRA
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Идеята М3 да стига до Дружба е абсурдна - имаме и сега примера с М4 - с автобус е по-бързо до центъра, метрото обикаля сумати квартали и е на двоен интервал заради разклоненията, ще се получи същия ефект.

Лошото е, че ако се пусне до Цариграско ще стане може би същото, защото да, метрото не е само, за да стигнеш до центъра, но накрая ще се окаже, че МБАЛ Св. Анна - Орлов мост с автобус и натам с метро е по-бързо от директно качване на метрото, интервалът, който се постига сега с автобусите, също ще бъде неизпълним.

Моята основна причина да въртя очи, като чуя, че ще има метро Еди-къде си е, че това би довело до съсипване на и без това малкото наземен транспорт - специално за Дружба бяха направени опити за намаляване на колите на тролеите, чета тук, че това се е случило със 102, 83 и други линии, които дори не дублират значително метрото. Със сигурност от МЗ има смисъл в Гео Милев, Слатина и Редута, тъй като там в момента наземният транспорт е много зле (частта на 72 специално) и няма изгледи да се подобри скоро, но и това е една развита държава едва ли би било причина да се потрошат сумати пари за метро.

Това ми е най-голямото притеснение и на мен, особено за 20-ката, силно се надявам да не й посегнат със сериозно разреждане. Много се радвам, че метрото няма да минава по бул. "Шипченски проход" и сега няма да има твърде много допирни точки между М3 и ТМ20. Още повече, че подземната железница няма да покрива една от най-натоварените спирки на трамвая при ул. "Оборище", пък и се съмнявам, че пътуването с метро от Сердика с прекачване на СУ/Орлов мост ще е много по-бързо и удобно, отколкото с трамвая от Халите/Младежкия театър. Предполагам обаче на електричка 9 надали ще й се размине, сигурно ще я съкратят от АС Гео Милев до Автобаза Искър или нещо подобно.

П.С. някой има ли представа кога ще започне строежът на метрото в Гео Милев, в една от Фейсбук групите на квартала се посочваше месец март т.г., което очевидно няма да стане.
« Last Edit: 28.03.2023, 23:55:27 by lion_sofiq »
Любим модел автобуси: MAN Lion's City G CNG
Любим модел тролейбуси: Škoda 26Tr Solaris 
Любим модел трамваи: ČKD Tatra T6B5
Любима линия от столичния градски транспорт: трамвайна линия 20

Offline New_Passenger

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1626
  • Експресивен експрес
    • View Profile
Въпросът е дали Горубляне ще може да осигури пътникопоток за метро в близките десетилетия. Това изглежда много съмнително - не се забелязва сериозно нарастване на населението.  :rolleyes:

Просто ако някой ден се превърне в жк и има капацитет за метро, тогава съвсем спокойно може да се обслужва от М2 през Студентския, а не М3 през Цариградско.

Това ми е най-голямото притеснение и на мен, особено за 20-ката, силно се надявам да не й посегнат със сериозно разреждане. Много се радвам, че метрото няма да минава по бул. "Шипченски проход" и сега няма да има твърде много допирни точки между М3 и ТМ20.

Метро по Шипченски е грешен вариант. Това би означавало ликвидиране на едно от най-добрите трамвайни трасета в София. Аналогична беше ситуацията с първоначалното трасе на М3 по Ботевградско. Трасетата по Шипченски и Ботевградско са едни от най-добрите в София. Сегашното трасе обаче, има доста допирни точки с А9. Когато се обсъждаше трасето на разклонението на М3, в първоначалния вариант имаше и станция до Гара Подуяне и като цяло по-горната част на Редута.
« Last Edit: 29.03.2023, 11:28:14 by New_Passenger »
Софийско метро, стари карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Софийско метро, хартиени карти - https://drive.google.com/drive/folders/1C7va0Idce58r2Mv2VTFwl2z5hi5PDlB6?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 499
    • View Profile
Просто ако някой ден се превърне в жк и има капацитет за метро, тогава съвсем спокойно може да се обслужва от М2 през Студентския, а не М3 през Цариградско.
Което дори и да се случи някой ден един метродиаметър ще им стигне. Аз не виждам място между Цариградско и Младостите за толкова голям квартал за две метролинии

Метро по Шипченски е грешен вариант. Това би означавало ликвидиране на едно от най-добрите трамвайни трасета в София. Аналогична беше ситуацията с първоначалното трасе на М3 по Ботевградско. Трасетата по Шипченски и Ботевградско са едни от най-добрите в София. Сегашното трасе обаче, има доста допирни точки с А9. Когато се обсъждаше трасето на разклонението на М3, в първоначалния вариант имаше и станция до Гара Подуяне и като цяло по-горната част на Редута.

На мен ми се струва, че ако от Хаджи Димитър бяха го отклонили нагоре през хълма към Гео Милев и Слатина щеше да е по-смислено именно заради района по 72, който е без добро обслужване. Иначе то след Иван Асен минава успоредно на 9-ката която не е рядка, а има риск да я съсипят защото става дублаж

Offline NickZach

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
    • Email
Здравейте, днес се появи багер и камиони и започна да копае близо до станцията на Полигона / The Mall. Предните дни, по-точно на 9 - 11.09, там имаше и сонда, която преди беше и на други места около южното локално на Цариградско шосе. Означава ли това, че скоро ще започне строителството? Според мен би трябвало пьрво да предупредят собствениците на автомобили да ги преместят от паркинга, а и да обявят как точно ще се движи 73, за да минава по Йерусалим. Прикачвам снимки на сондата и багера.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1558
  • 9060
    • View Profile
По-скоро е софийска вода, скоро копаха от другата страна на булеварда. Стройтелството няма как да тръгне без финансиране, не помня поръчките дали бяха свършили, но и там имаше някакви проблеми.

Offline Mizchiev_Dev

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 182
    • View Profile
Сондата от поне няколко седмици я гледам на това място.... Може наистина да е Софийска Вода, иначе Фандъкова щеше да се похвали, че почва строителството на отклонението към Дъ Мол

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4991
    • View Profile
    • Email
Финансиране има, също и подписан договор, някакви собственици на имоти обжалват ПУПовете, и те не знаят за какво, това бави старта на работата.
По рейс и по жена не се тича!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Сондата може да прави проучвания, а Софийска вода да мести ВиК инфраструктура точно заради строителството на метрото… Официално, кандидат-кметът на герб няма са пропусне да чукне бутилка шампанско в нещо…