Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - bdz43r

Pages: [1] 2 3 ... 223
1
Никой не излиза да вози пътници с нагласата да се кара с тях, да удря коли и т.н.
Коментирали сме и тук, вярно единични случаи, на такива, които излизат точно с такава нагласа.
Имаше един Еленко, не съм го засичал от години, който директно обиждаше, ако някой реши да слиза от първата врата и има претенции, че не се отваря.

2
Междувременно сега обърнах внимание, че един нов жилищен блок се строи на границата на сегашния тротоар, така че там разширение не може да има.
Разширението ще е от другата страна. Затова там има само бараки и паркинги.

3
Сещам се да попитам, ако влака е изцяло с Драновски вагони с дискови спирачки по-хубаво ли спира, в сравнение ако е изцяло с ГДР-ски вагони с калодки?
Това е религиозен въпрос малко... Славата им на тия вагони е, че не спират, но според мен причината е, че напоследък влаковете са малки, а вагоните са леки и при обичайната практика да не се ползва спирачката на локомотива (който тежи колкото два 2-3 вагона), усещането е за слаба спирачка. При едни голям влак с 10-15 вагона обаче спират супер. Освен това дисковата спирачка спира мазно и плавно, без да си променя поведението при различните скорости и така още в началото на спирането можеш да усетиш къде точно ще спре влака и дали трябва да задържиш повече или по-малко.
Обратно, калодковата спирачка с чугунени калодки е хаплива на пръв поглед, но спирачният ефект зависи страшно много от скоростта и като се има предвид, че при спадане под 50 км/ч рязко намалява наполовина, защото изключва R режима, спирането става доста непредсказуемо и трудно се усеща в началото. Много често ти се струва, че няма да спреш навреме и задържаш повече, пък спираш по-рано, както и точно обратното.
Няма ли вагони 10 50 с дискови спирачки, или само второкласните имат?
Трябва да има няколко, защото когато "Родопи" пътуваше с такива, бяха всичките дискови, а поне един е бил първокласен. Има и няколко АБ 33 43 с дискови спирачки.

4
Много рядко но се случва и 1-вата класа да е Дряновски вагон, но те са буквално единични бройки такива произведени, че даже си е интересно да се падне такъв.
8 броя (серия 19 74) по-точно. Един е бракуван отдавна, и колко се движат не знам, по едно време бяха 2-3 само.
На другите лошото им е, че са с калодкова спирачка и са много шумни при спиране.
Първокласни вагони с дискова спирачка са само тези 19 74 и 15 63.

5
Ти правилно си го мислиш, но и БДЖ си го мислят и затова вагоните втора класа са няколко, а първа само един, най-много два.

6
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 06.08.2022, 18:53:47 »
Надявам се е ясно, че в социалките 95% от тези неща са провокации и в най-добрия случай едва 5% е вероятността да е вярно.

7
Изобщо не виждам как тази кривотия може да се мине по-бързо от преди.

8
Друг е въпросът, че тези глоби са малко незаконни :rolleyes:
Те може и много незаконни да са, но това го решава районният съд впоследствие.
И аз не слагам маска (и подкрепям другите, които не слагат), но и си поемам риска да плащам глоба или да водя дело, ако намеря процедурна неуредица, каквито почти винаги има, особено при правила въвеждани набързо. Играл съм го това последното и ще го играя пак скоро, макар и с друга служба и по друга тема.

9
Разни / Re: Коронавирус
« on: 04.08.2022, 11:14:09 »
Дали мерките са подтиснали естествения имунитет или ваксините?
Ваксините стимулират имунитета, а не го потискат. Това обаче подпомага естествения процес, а не го замества, както упорито ни се пробутва.

Има здрави и болнави хора. Ти очевидно си от здравите и това не е от липсата на ваксина.

Но аз се радвам, че новите-стари мерки почти не се спазват и целият панаир вече е много по-неубедителен.

10
Разни / Re: Коронавирус
« on: 04.08.2022, 10:11:18 »
Това не е плод на ваксините, а на масовите предпазни мерки, които подтиснаха поддържането на естествения имунитет, което никоя ваксинационна кампания не може да замести. Липсата на мерки постепенно ще възстанови предишното равновесие.

Аз познавам много ваксинирани и още повече неваксинирани и не съм забелязал закономерност между ваксината от преди година и податливостта на заразяване и боледуване. Аз съм ваксиниран и не съм се разболявал или настивал повече от обичайното.

11
От няколко дни насам форума ми забива на всяко второ зареждане... страницата зарежда, след това блокира и нито може да се мести, нито да се цъкат линкове и бутони и накрая излиза съобщение за грешка от браузъра.
В момента съм с Хром, но ми се е сучвало и с Мозила преди. Само при мен ли е?

12
На Калотина има значение колко е часа.
Гастарбайтерите се изсипват почти наведнъж в определени часове, защото от началната си точка тръгват или рано сутрин, или късно вечер и отделно пътуват в компактни групи.

14
ако има превишена скорост
Това не е безусловно и превишаването трябва да е значително, и особено за такова голямо произшествие (катастрофа), разследването трябва да установи конкретната причина. Превишена с 2-3-5 км/ч скорост определено не може да мине за причина.

15
Предполагам не с градски предвид маршрута.
Градски съм мяркал из Перник.

16
Вероятно го пазят като резерва ако стената на Бели Искър аварира, тя е в опасно състояние вече повече от 10 години и ремонта така и не започва. Приливната вълна ако стената се скъса трябва да се поеме от язовир Искър и Панчеревското езеро.
Ако стената на яз. Бели Искър се скъса, вълната ще отнесе цял Самоков и няколко села докато стигне до яз. Искър, който от своя страна ще я поеме изцяло, защото има 40 пъти по-голям обем. Освен това Бели Искър е полупразен и стената не е чак толкова разклатена, че да се мисли за скъсване.
Яз. Панчарево просто не е необходим в пълния си капацитет откакто индустрията в София значително намаля. Не помня изобщо да съм го виждал пълен до горе някога.
Предполагам идеята е да поеме евентуални поройни дъждове след яз. Искър, за да няма наводнения в Софийското поле.

17
Да и с тези " бързи разписания"  се увеличават скоростта и инцидентите.
Не сте виждали май истинско бързо разписание...
В Бърно мисля, че беше, наскоро увеличиха скоростта в някои обособени участъци от 60 на 70 км/ч със съответно свиване на разписанията.

18
Има няколко служебни места, отделно от тези за бригадата, които не се продават и при нужда на тях се настаняват такива случайни пътници.

19
Кръгчето с трите точки горе вляво.

20
Билети във влака на редовна цена от обслужвани гари се издаваха в продължение на година и половина докато траеше прехода от старата към новата система за билетоиздаване.
В този период глоби нямаше и много хора свикнаха да се качват без билети, особено на къси разстояния, където често слизаха преди да ги проверят и да им напишат билет.

Pages: [1] 2 3 ... 223