Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - viktorlc

Pages: [1] 2 3 ... 283
1
Тази от Света Неделя мисля, че не е качвана - би трябвало да е снимана в началото на 30-те или най-рано - края на 20-те години. Трамваят е Шарлероа.

2
Други градове / Re: Пазарджик
« on: 10.08.2022, 00:42:00 »
Ако ще си вадим примери, все герберски кметове ликвидираха тролейбусите в Перник, Добрич и Габрово.
А също така - Пловдив и Велико Търново, където след строежа на "Качица" новоизбраният Панов не възстанови мрежата, въпреки че имаше обещания за това при спирането от предходния, заради строежа на пътния възел.

3
Други градове / Re: Благоевград
« on: 09.08.2022, 13:04:36 »
Тези в Благоевград не правиха ли някаква схема с доставка на цистерни метан от Гърция?

4
И в София през старите стрелки си минават с 15-20 км/час, но главите на токовземателите са сменени със съвременни. Като цяло, за постигнатата "оптимизация" от 5-10 км/час повече, инвестицията е повече от криминална. Подмяната на главите щеше да е в пъти по-евтина. Да не говорим, че софийските глави се държат в пъти по-добре по шините за завой, което си е бонус не само когато се минава през стрелки.

5
А при много хора, включително и при мен, не се отварят.

6
Пълна трагедия - пари на вятъра! Отново запазен безсмислено огромния ъгъл на отклонение и старата кръстовка след това.

7
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 05.08.2022, 20:38:37 »
Мога да му предложа 1000 долара, но имам само Зимбабвийски. Дали ще приеме?
Това са около 5 лева.

8
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 03.08.2022, 19:16:08 »
Браво, blagun и IKAR станаха жертва на фалшивите новини. Имайте малко хигиена, моля.

9
Извинявам се, но сметката за градския транспорт на година е над 400 милиона лева в София. Разходите за нощен транспорт са около 2 милиона лева на година или 0,5 % от разходите. Що за цинизъм е да си мислиш, че със спирането на нощния транспорт ще оправиш финансирането на транспорта. Всичко се прави заради бакшишите.

10
Да, приеха го, въпреки че проекта на решение противоречи на Наредба № 2 от 15 март 2002 г. "за условията и реда за утвърждаване на транспортни схеми и за осъществяване на обществени превози на пътници с автобуси и леки автомобили", тъй като липсват задължителните реквизити по наредбата. Тоест - областният управител може да върне решението за ново разглеждане през есента, което ще осуети пускането им. Всеки може да сигнализира за този пропуск на областния управител и в това е риска. Той може и да се самосезира.

11
Перник / Re: Перник - обща тема
« on: 22.07.2022, 10:36:07 »
Защото не сте писали 5 са офертите за Електробуси.
1.Хайгър
2.Соларис
3.Биофрог (СОР)
4.Голдън Драгон
5.Ютун

По тази поръчка нищо не се случва от края на февруари. Колко сложно е да разгледаш техническите предложения...
https://app.eop.bg/today/181140

12
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 17.07.2022, 23:16:17 »
Доколкото знам, ще се опитат да пробутат довозваща линия в Дружба до метростанцията с него, ама без да го купуват. Нямам повече подробности.

13
В доклада липсват много от детайлите на предлаганите множество промени в доклада (не само за новите линии) – липсват брой обслужващи коли (разстановки) в делник, предпразник и празник, картосхема, интервали на движение, брой курсове и други задължителни реквизити, които са част от маршрутните разписания, съгласно „Наредба № 2 от 15.03.2002 год. за условията и реда за утвърждаване на транспортни схеми и за осъществяване на обществени превози на пътници с автобуси“.

Съгласно гореизложеното, не става ясно какви с точност промени предлагат вносителите, следователно – докладът е непълен и следва да бъде върнат на вносителите за преработка и допълнение, преди да се произнасят по същество общинските съветници. Ето защо понастоящем докладът не бива да бъде одобряван, докато не се преработи и допълни.

14
Други градове / Re: Добрич
« on: 16.07.2022, 13:58:39 »
Моделът на Исузу няма как да е Новосити Лайф, защото не отговаря на изискването за минимален брой места от 60 д. Тоест - вероятно са със Ситибус.
Карсан - Вероятно с Атак, защото Менарини-то не покрива изискването за дължина. То е над 10 метра, а изискването е за 9 м +- 1 метър (тоест - между 8 и 10 метра).

15
Други градове / Re: Добрич
« on: 16.07.2022, 11:52:34 »
Участвали са 2 фирми в търга за доставка на 20 броя дизелови автобуси Исубус (Исузу) и Булбус Трейд (Карсан). Исубус дават със 135 000 лева по-ниска цена. Исубус оферират 4 852 360 лева, а Булбус Трейд - 4 987 360 лева. Няма все още протоколи. В комплексната оценка цената е с тежест 40 %, тоест - не е ясно все още кой ще спечели.
https://app.eop.bg/today/206382

16
Най-лоу кост моделът би бил новата каросерия на SOR с електрооборудване на Чегелек-Чехия (Cegelec). Старата каросерия с 4 врати вече не се прави. Поддръжката и гаранцията от 10 години вероятно ще бъде по български. По принцип при Чегелек всичко е модулно - на блокове, капсуловано и като цъфне нещо - сменя се целия блок. Като цяло за 10 години няма какво толкова да се случи по електрическата част. А вероятно по ходовата част всичко ще пишат, че не е по вина на производителя.

Относно мостовете - вероятно на ZF - тях ползват най-много. А по отношение на електродвигателя - SOR ползват на Pragoimex.

Всъщност - сега разгледах сайта на СОР. Понижили са нивото на електрическата част. Може и да не е на Чегелек. Гледам, че ползват някаква чешка разработка - https://www.rail-electronics.cz/#trolleybuses

17
Автобуси / Re: Skoda RTO 706
« on: 05.07.2022, 15:12:20 »
Мисля, че Благун е прав. Булевардът е бил доста по-тесен тогава. Къщата е тази, ако приемем, че горният етаж е преустрояван и префасониран, за което навяват скосените прозорци. Ето стрийт вю от март 2012 г. (върнете го ако не ви излиза автоматично през 2012). Тогава няма листа и се вижда ясно. Парапетът на основния балкон е същия, както и прозорците на долния етаж. Отзад къщата е тотално променена - с пристройка.
https://goo.gl/maps/tYeVS3qpapevsv8d8

18
То тъпото е, че и системата да е нова - пак ще остават, ама той не разбира. Така е в момента и с останалите транспортни оператори - приходите от продадени превозни документи от автотранспорта и електротранспорта остават в дружествата и се приспадат от дължимите средства за транспортна задача. Въпросът е, и при метрото като стане така, да има яснота и отчетност за продажбите на дружеството на превозни документи, постоянен автоматичен контрол, събиране на данни и да му се следят разходите.
След това ще трябва да се преборим да се даде достъп до камерите, за да се следи в реално време освен колко влизат, но и колко излизат през турникетите, а също така - и данни в реално време за движение на влаковете, за да има обвръзки и синхрони, а също така и за точно следене на пробега, изпълнени курсове, разписание и т.н. В момента Метрополитен е задължен да дава данни в реално време за движение на влаковете, но не го прави, а Фандъкова и СОС вдигат ръце.

19
Автобуси / Re: Skoda RTO 706
« on: 03.07.2022, 16:39:41 »
Някъде около София, вероятно, но къде?

20
Няма пазарно ориентиран частен бизнес, който да забрави 150 000 лева на тролей от цената му и да не отчете световното поскъпване на материалите. Ако това все пак се е случило, всеки нормален би изтеглил офертата си, освен ако не става въпрос за много бройки и да има за цел пазарна експанзия или друго. В случая е много ясно за какво става въпрос във Враца и офертата от Русе само го доказва. Сделката от Враца така и така е в Европейската прокуратура. Там давност няма.
Ако все пак се стигне до подписване на договор с Авто инженеринг, той има право без никакви последствия да не подпише договор. Ако пък подпише - доказва схемата във Враца, подсилена от икономическата обстановка сега. Ако не подпише, то вторият ще изпълнява поръчката.

Pages: [1] 2 3 ... 283