Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - UMSofia

Pages: [1] 2 3 ... 73
1
По този начин отрязвате трамвайната връзка на северните квартали с "Мария Луиза". Видя се, че 12 е с много повече пътници през Халите, отколкото по Ботев. Ако се пусне отново по стария маршрут и с това състояние на "Илиянско шосе", по-добре да се закрие. Северните квартали и без това са в шеста глуха, а искате още повече да ги ощетите.

2
Затова сихрон 1:1 по Ботев и М. Луиза наистина е оптимално и предоставя единствено повече връзки до центъра!

В реалните софийски условия, това е почти невъзможно. В общия участък ще се нижат една след друга двете линии. Трасетата по "Ботев" и "Мария Луиза" не са обособени, булевардите са изключително натоварени с автомобили, които постоянно навлизат в габарита на трамваите. Спира някой мунчо върху релсите, трамваят си изпуска фазата и синхронът отива на кино. Или светофарът на кръстовището Мария Луиза - Тодор Александров преминава на ръчно управление, заради някой правителствен кортеж и синхронът пак заминава. А и 4 линии по "Мария Луиза", пак ще води до закъснения в разписанията.

3
Вижте какво стана с уширените тротоари по кръстовищата, освен по Иван Вазов, другаде направиха ли?

На "Московска" пред Общината.  :D

4
Трасето в района на надлез "Надежда" е частично ремонтирано (тук-там). От депо "Банишора" до малкия триъгълник е зле, и след глухия коловоз за разтоварване на трамвайни мотриси направиха само релсите над моста над река "Суходолска". Надолу до "София Север" също е зле. Дори и всички компрометирани участъци да се ремонтират, едва ли ще падне времепътуването с повече от 2-3 мин. "Илиянско шосе" не виждам как ще се обособи, защото това е индустриална зона. В предприятията влизат големи камиони и ако трасето е обособено, няма възможност за маневри. Булевардът е тесен.
Не мислете, че ако изобщо някога се ремонтира трасето до Илиянци, това автоматично ще означава скъсяване на автобусите до там. Когато дадеш нещо на хората, после е много трудно да си го вземеш обратно. Никой здравомислещ управленец няма да се нагърби с такава задача.

5
Ако я нямаше тази реклама на теснолинейката, отдавна линията да е нарязана за старо желязо, по подобие на Червен бряг - Оряхово и да гледаме сега едни призрачни гари. Сигурен съм, че има много проблеми с експлоатацията на подвижния състав и това няма как да е другояче при тази съсипия в държавните железници последните 30 години. Но самият факт, че толкова се разшумя около теснолинейката, кара БДЖ да предприема стъпки към нейната модернизация, макар и плахи. Трябва да отдадем заслуженото на хората, които популяризираха линията.

6
Гледката не ви ли изглежда същата? Единствените две разлики, които аз забелязвам, са богата флора днес и липсващата козирка.
edit: Моя грешка, през юни 2015 козирката все още е била налична, изглежда малко по-късно са я премахнали (ако изобщо я няма, от снимките през 2019 на стрийтВю не се вижда заради прекалено многото храсти и листа).

Стриит Вю е заснет през лятото и това скрива цялата "красота" на пейзажа. Ако отидеш сега, ще завариш един боклучарник. Наблизо живеят представители на малцинствата, които необезпокоявано си вандалстват там. Когато е строено, е направено много красиво - с добре нареден паваж около релсите и много зеленина (ако сега се строи, ще се изпляска бетон или асфалт).
Горе-долу същото е състоянието на обръщателните колела - Хюндай и Илиянци. Растителността не се подкастря редовно, ако това все пак се направи, клоните в повечето случаи остават захвърлени около релсите. Целият град е занемарен, но северните квартали, които от години са зле поддържани, все повече добиват вид на гето.
По поддръжката на трамвайната инфраструктура явно си личи, че "Столичен електротранспорт" има много сериозни финансови, кадрови и управленски проблеми и там нещата от години са много забатачени.

7
Не знам още колко пъти да го напиша за да го разберат всички - оскъпяване няма, щом не искаш да ползваш нощния транспорт продължаваш да си ползваш старата дневна карта за 4 лева която се занулява на края на деня, просто си я купуваш по друг начин. Имаш даже повече избор от преди и подобряване на услугата - допълнителни часове на следващия ден.

Нощен транспорт няма. Няма как да ползваш услуга, която не се предлага. Ако бяха толкова загрижени за хората, защо не промениха условията за ползване на дневна карта на хартиен носител, като запазят същата цена? Поредният номер как да вдигнат цената, като го обосноват, че се прави за благото на пътниците.

8
На семинарията има колчета, на кораб планина паркирали коли.

Дали е възможно да се монтират на Семинарията антипаркинг колчета със заключващ механизъм, които при такива ситуации да могат да се свалят? Може би това е нещо твърде сложно за нашия трамваен оператор.

9
Социалната функция не е най-важната, но да не се заблуждаваме, че градският транспорт се ползва от хора с високи доходи - те имат по 2,3, 4 коли в семейството и изобщо не им минава през мисълта да пътуват с обществен транспорт. ГТ се използва от по-бедните хора и това увеличение ще бръкне именно в техния джоб. Дневна карта за 6 лв. е абсурдно при това качество на услугата. Разширението на синята зона също натоварва допълнително бюджета на хората и то в една тежка финансова ситуация за голяма част от домакинствата. Нали издействаха държавата да компенсира транспортните оператори за по-високите цени на енергоносителите. Но въпреки това вдигат цените. Както Виктор правилно е отбелязал, прави се всичко възможно да остържат колкото се може повече от пътниците.

10
Кой ли ще вози шестицата до Орландовци? По-добре да обръща по "Струга" и да е на по-малък интервал, отколкото да набиват четири линии до Орландовци.

11
На "Света Неделя" няма да видим трамвайно обръщало. Те се чудиха как да премахнат и съществуващите релси, камо ли да направят обръщало. И на сегашното обръщало при Съдебната имаше място за втори коловоз. Може би пространството позволява да се изгради такъв, колкото за един Шиндлер, не и за 5 секционна Песа, но пак щеше да е подобрение. Пропусна се тази реална въможност, другото за нови обръщала в центъра са мечти.

12
Като направя три пътувания и ми отчете дневна карта, след това при четвърто и повече пътувания за деня, трябва ли да валидирам дебитната/кредитната карта при качване в превозното средство? Чакахме я десет години тази система, ще изчакаме още десет да се изчистят всички проблеми.

13
А ако трябва да се мисли в перспектива :?....

За съжаление, никой не мисли в перспектива в нашия град и за никой не е приоритет градския транспорт. В съответната тема сме обсъждали възможностите за обръщало или триъгълник там. Не е като да няма възможност да се направи. А за всичките години, в които тази линия се обслужва от реликви, може би са изразходвани толкова средства, колкото да се изгради едно нормално обръщало. Ако беше изградено такова и се обслужваше с нормални трамваи, може би щеше да превозва и пътници, а не само въздух.

14
Ето тук има едно видео за това опасно място при разклона за Мрамор. Нито осветление се поддържа по ССТ, нито увредени от ПТП-та пътни знаци. Тя си беше некачествено проектирана и построена, така че тепърва ще се появяват нови проблеми с нейната експлоатация.

15
Не мисля. Фасадата която се вижда отзад е по-различна.

На заден план се вижда фасадата на Художествената академия.

16
Пейчев, това е по разписание. Откакто се построи Северната скоростна тангента, в сутрешен и вечерен пик автобусите не могат да си спазват разписанията. Понякога с трамвая е по-бързо. А ремонта на СЕ има ли смисъл да го обсъждаме? Снимките са по-красноречиви от думите - държава от третия свят!

17
В пиковите часове А29 се ползва и от работещи хора, защото в него може да се пътува малко по-спокойно, за разлика от препълнените 26 и 27. Маршрутът му е добър и остана едниственият автобус, който довозва пътници до трамваите. Друг е въпросът, че "Столичен електротранспорт" и район "Надежда" до такава степен занемариха АС "Илиянци", че във вечерните часове хората се притесняват да чакат там автобус.
В пиковите часове трамваите се пълнят. Много зависи и кога свършват смените на работещите в предприятията там. Като цяло е нормално да намаляват пътниците в това направление, тъй като качеството на услугата е ниско. Бавни и ужасно мръсни са трамваите. Никакви сериозни инвестиции в ремонт на релсовия път и приоритизацията им пред останалия трафик. Общо взето, всичко е оставено на доизживяване.

18
От утре до неделя тм11 и 12 ще са до ХюнДай

Най-вероятно ще подменят релсите пред "Спасителна дейност" на ПБЗН в Илиянци. Днес там разтоварваха релси. А в близост до спирка "Грозден" имаше изсипана баластра. Явно, паралелно с подмяната на релсите, ще подбиват (ровичкат) и нагоре.
Маршрутните промени отново са в стил "Център за градска дебилност". А29 остава да обръща на АС "Илиянци", а не се удължава с две сприки до Хюндай. Ако ползваш А29, ще трябва да се прекачиш минимум три пъти, за да се добереш до центъра. Хората от Илиянци, ще трябва да ходят пеша до Хюндай, защото в пик трудно ще могат да се качат в 26 или 27. Заместващ трамвая автобус не е предвиден.
С такава организация на движението при ремонти и с качеството на предлаганата транспортна услуга, не е чудно, че всичко живо пътува с личен автомобил. 

19
А сутринта около 8 часа BMW се е забило челно в 2722 по 26 линия между Мировяне и Требич.
Няма пострадали пътници.

BMW-то беше смазано, по предницата на автобуса също имаше големи щети. При все че няма почти никакъв трафик неделя сутрин, не знам как се е стигнало до тази катастрофа на самата спирка на Околовръстния път.

20
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 18.08.2021, 12:58:51 »
Всички трамвайни линии които се движат между Халите и Централна гара са засегнати от този проблем. Каквито пътниците, такива и миризмите. В Базел миришеха на сапун и шампоан.

Пътниците ясно, но се вижда, че трамваите излизат мръсни на линия. Не се почистват в депото.

Pages: [1] 2 3 ... 73