Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - UMSofia

Pages: [1] 2 3 ... 74
1
Има едно такова нещо, като социална поносимост на цената на дадена публична услуга. Затова общинските и държавните предприятия не се управляват като частни дружества, а се има предвид дали цените на услугите, които предлагат са поносими за неселението. При инфлация от 17% за юни, да се чудиш как да измъкнеш още пари от хората е малко неприемливо. 

2
Quote

Месечната карта за цялата градска мрежа ще продължи да струва 50 лв. Пенсионерите ще плащат по 25 лв. за месечна карта при 26 лв. в момента. За хората над 68 години месечният абонамент поскъпва от 8 на 10 лв.

Въпреки протестите на част от софиянци, СОС премахна окончателно картата за една линия на наземния градски транспорт. Те ще спрат да се използват след 1 януари догодина. В момента персонализираната струва 23 лв, а анонимната – 28 лв. След обявяването на проекта за нова тарифна политика в общината се получаха искания въпросната карта да бъде запазена. Предложения в такава посока направиха БСП и „Демократична България“. От ГЕРБ обаче възразиха, че с нововъведената възможност годишната карта за всички линии да се купува разсрочено на три вноски (150, 120 и 100 лв.) цената й от 365 лв. става съотносима с тази на едномесечната, ако се пресметне на годишна база.


Аз ли не схващам? На тъпи ли ни правят? Как ще е съотносима цената на годишната карта и на тази за една линия на годишна база? Годишната закупена на вноски излиза 370 лв., докато месечната за една линия (23x12) излиза 276 лв., или 94 лв. разлика. Тоест, може да не ти се налага да пътуваш с повече от една линия, но ще плащаш за карта за всички линии.
Вземат се допълнително и 2 лв. от пенсионери над 68 г., предполагам, че инвалидната за 100% неработоспособност с чужда помощ също става 10 лв., от досегашните 8.
Разбирам, че всеки си гледа от собствения чардак и за общинските съветници е непонятно как 2 лв. може да са проблем за някого, но за пенсионер на минимална пенсия, това означава да се лиши от нещо друго, за да си плати картата за транспорта.



3
Разни / Re: Поздрави
« on: 12.07.2022, 09:04:48 »
Честит рожден ден, Благо! Жив и здрав!

4
Ако не ме лъже паметта, още в заданието на обществената поръчка, беше зададено трасето да се огражда с тръбно-решетъчни парапети, а не с ограда мрежа. Май тогава писах в някоя от темите по този въпрос. Тоест, някой пак не е мислил, както е писал поръчката. Тръбно-решетъчните парапети могат съвсем спокойно да се прескочат от по-висок човек. Дано не съм лош пророк, но като станат няколко инцидента, ще се сетят, че трябва висока ограда. Ще се дадат още едни пари за демонтаж и монтаж и така...

В тази статия се потвърждава, че ще монтират тръбно-решетъчни прегради. Много лошо решение. Със сигурност ще има дупки живия плет, парапетите ще се прескачат и ще се пресича на нерегламентирани места. Дано поне го вдигнат по-високо.

5
Днес по обед правиха изпитания на трасето в района на пл. "Македония".

6
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 11.06.2022, 11:05:43 »
И според мен е пл. "Журналист". На заден план се вижда сградата на Биологическия факултет. Архитектура му няма как да се сбърка. Също така коминът между него и бившата сграда на Районния съд все още съществува. Доста симпатично е изглеждал "Лозенец" с двуетажни къщички с дворове.

7
Ако разбирам правилно, от дерайлирането на 2410 са били засегнати всички линии преминаващи през пл. "Македония", тоест 1, 4, 6, 7, 8, 10 и 27. В София имаме 15 трамвайни линии. Иначе казано, почни половината трамвайни линии.
От горната информация си правя два извода:
  • Много добро решение беше да се закрие трамвайното трасе по бул. "Витоша";
  • Гениално решение беше да се пуснат 6 трамвайни линии по "Алабин".

8
Наблюденията ми са, че тм 12 е полупразен в голяма част от деня. Вероятно затова са го орязали, може би в Илиенци има повече пътници за тм  11.

При сега действащото разписание дори в пик ще е на 16 мин. За трамвайна линия това е прекалено голям интервал във върхов час. В Илиянци обикновено ТМ12 е по-предпочитан, защото отива в централна градска част, но така или иначе се движат пакетно с 11 и хората се качват на което дойде първо и се прекачват впоследствие.
Това, че има отлив на пътници от трамваите е видно. При това качество на услугата е нормално пътниците да намаляват. Към Илиянци трасето буквално се разпада. Сигурен съм, че ако независими експерти направят оглед на трасето, ще излязат със заключение, че трябва да се закрие. Мотрисите изобщо не се почистват, спирките също не се поддържат.

9
Новото разписание на ТМ12 е абсолютна подигравка. Преди години бяха 9 коли, 7 целодневни и 2 до прибиране. Влоши се и обслужването на "Надежда" от ТМ7 след пускането на новата измислица 27. Общо взето, за живеещите в северните квартали стана някаква авантюра да пътуват с ГТ. Беше ясно, че недостигът на средства ще доведе до рязане на линии. Не се развиват добре нещата.

10
Ако новата трамвайна линия 27 остане, трябва спирка "Козлодуй" да се обособи като двойна. Вече на нея не спира една линия, а три. Струва ми се, че "Мария Луиза" стана претоварена - твърде много линии и твърде дълги трамваи, при все че под нея се движи и метро.   

11
Вчера се замислих дали не се бъркам по отношение на кръга в Илиянци. По спомени от 90-те във вътрешния кръг се влизаше посредством три стрелки (може и да се бъркам), първата от които водеше към "насрещното" на коловоза, излизащ от базата на РВП а третата беше към самия вътрешен кръг? Спомня ли си някой такова нещо?
The tram switch is still manual by Lyubomir Naydenov, on Flickr

Снимал съм целия кръг след ремонта 2020 г. Може да видиш какво е настоящото положение. Мишо много точно е описал хронологията на промените по колелото.

12
Това е добре, но кой е източника? Не мога да намеря тази статия никъде, дори и в Google?

Аз съм източникът. Първоаприлска шега е.

13
Една добра новина!
Quote
Връщат трамваите по булевард "Витоша"

София. 01 април 2022 г.

Столичната община планира да върне трамваите по емблематичния булевард "Витоша". Това стана ясно от приетия вчера бюджет на столицата за 2022 г. В него са залегнали средства за: "Проектиране и изпълнение на строително-монтажни работи за рехабилитация на бул. "Витоша" в участъка между пл. "Света Неделя" и бул. "Скобелев". От "Московска" 33 разясниха, че ремонтът предстои да започне в края на месец май и ще продължи до началото на октомври, като ще се изпълнява на няколко етапа. Булевардът остава пешеходен от пл. "Света Неделя" до бул. "Патриарх Евтимий", като предстои да бъде възстановено и демонтираното през 2010 г. трамвайно трасе.
Припомняме, че след решението за спиране на трамвайното движение по знаковата търговска улица, заведенията разположиха по нея маси и т. нар. от софиянци "парници". След края на ковид ограниченията броят на чуждестранните туристи посещаващи София с цел алкохолен туризъм започна отново да нараства и възстанови стойностите си от преди началото на пандемията. Живущите по бул. "Витоша" твърдят, че трамваите са вдигали по-малко шум от пияните гости на столицата и са настояли Общината да ги върне.
По предварителна информация по новоизграденото трасе ще се движат линии 1 и 27, а трамваи с номера 6 и 7 ще продължат да обслужват бул. "Христо Ботев".

14
ЧЕЗ миналата година се изтеглиха от българския пазар. В момента българското ЧЕЗ е изцяло собственост на Еврохолд и няма общо с Чехия. И не знам защо постоянно нападате ЧЕЗ. Не са длъжни да строят трафопостове на СЕ. Който иска да сързва почти мегават мощност, да си планира средства за това, както правят всички други фирми. СЕ са си изцяло отговорни, че не са мислили как ще зареждат тези автобуси.

Добре, пропуснал съм смяната на собствеността. Но за 17 години, какви инвестиции направи ЧЕЗ по електропреносната мрежа в Западна България и какъв размер от реализираните печалби бяха изнесени зад граница? Не знам дали си проследил за всички тези години, колко протести имаше най-вече от малки населени места за лошо качество на електроснабдяването.
Конкретно за този случай, струва ми се, че обяснението на bdz43r звучи много правдоподобно, тъй като монополистите в България имат навика да изнудват по всевъзможен начин клиентите си. Но съм съгласен, че от ПР гледна точка, е много по-лесно да се атакува жалкият общински транспортен оператор, който и без друго е пред фалит. 

15
Никой от борците за правда не смее да се заеме с безобразията на ЧЕЗ. А те не са никак малко. Лично съм се сблъсквал с тях, както и много други граждани. Закрилата на чешката държава им осигурява спокойно съществуване в България.

16
И кой ще чака Песа при такива интервали?  :help:
Някой човек в неравностойно положение, на който българските трамваи ще му дойдат малко височки.

17
Въщност на две от снимките се вижда този напречен трансбордьор. На едната се вижда кой е източникът, а тази с по-лошото качество е от списание "Железопътен транспорт" от 2001 г., в което инж. Димитър Деянов описва въпросното съоръжение. Мисля, че този трансбордьор сме го коментирали и друг път тук във форума. Качвам снимките и към този пост.

18
Споделям с вас един материал за трамвайно депо "Клокотница". За съжаление, така и не се намери решение, какво да се прави с тази ценна сграда, а с всяка изминала година нараства вероятността да рухне.
Пред рухване е първото трамвайно депо в София

19
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 13.02.2022, 11:45:05 »
Не харесвам днешното руско управление, но харесвам руската култура, изкуство, духовност. Това прави ли ме прост, глупав и непознаващ историята индивид? Моля ви, не се обиждайте така грозно, пък било то и в тема "Политика". Достатъчно злоба се лее навсякъде около нас. Кому е нужно да превръщаме и форума в такова място?
Българският и руският народ са дълбоко културно и духовно свързани. И това твърдение идва от историята. Езикът и вярата в руските земи идва именно от България. Тези връзки не могат да се скъсат лесно. Ето линк към едно интервю с приятеля на нашата страна акад. Лихачов, за тази връзка между двата народа.
За освобождението, какво има да вярва сляпо? Руско-турската, за нас освободителна война, сигурно е била следствие на геополитическите интереси на Руската империя, но прочетете писмата на Макгахан за презрителното отношението на Запада към българския въпрос и зверствата в българските земи след Априлското въстание. По-обективно трябва да се гледа на историята, без да се вкарват политически пристрастия и най-вече повече да се чете. Така че, човек сам да си формира мнение, а не да се влияе от пропаганда на дадени политически кръгове.

20
Снимки от българското списание "Железопътен транспорт" (1972 г.) и списание издавано от Министерство на транспорта на ГДР "Travelling by Rail" от 1971 г. На последните две снимки са гарата в Лайпциг през 1971 и експериментално съоръжение в близост до Гьорлиц.

Pages: [1] 2 3 ... 74