Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - UMSofia

Pages: [1] 2 3 ... 74
1
Ако разбирам правилно, от дерайлирането на 2410 са били засегнати всички линии преминаващи през пл. "Македония", тоест 1, 4, 6, 7, 8, 10 и 27. В София имаме 15 трамвайни линии. Иначе казано, почни половината трамвайни линии.
От горната информация си правя два извода:
  • Много добро решение беше да се закрие трамвайното трасе по бул. "Витоша";
  • Гениално решение беше да се пуснат 6 трамвайни линии по "Алабин".

2
Наблюденията ми са, че тм 12 е полупразен в голяма част от деня. Вероятно затова са го орязали, може би в Илиенци има повече пътници за тм  11.

При сега действащото разписание дори в пик ще е на 16 мин. За трамвайна линия това е прекалено голям интервал във върхов час. В Илиянци обикновено ТМ12 е по-предпочитан, защото отива в централна градска част, но така или иначе се движат пакетно с 11 и хората се качват на което дойде първо и се прекачват впоследствие.
Това, че има отлив на пътници от трамваите е видно. При това качество на услугата е нормално пътниците да намаляват. Към Илиянци трасето буквално се разпада. Сигурен съм, че ако независими експерти направят оглед на трасето, ще излязат със заключение, че трябва да се закрие. Мотрисите изобщо не се почистват, спирките също не се поддържат.

3
Новото разписание на ТМ12 е абсолютна подигравка. Преди години бяха 9 коли, 7 целодневни и 2 до прибиране. Влоши се и обслужването на "Надежда" от ТМ7 след пускането на новата измислица 27. Общо взето, за живеещите в северните квартали стана някаква авантюра да пътуват с ГТ. Беше ясно, че недостигът на средства ще доведе до рязане на линии. Не се развиват добре нещата.

4
Ако новата трамвайна линия 27 остане, трябва спирка "Козлодуй" да се обособи като двойна. Вече на нея не спира една линия, а три. Струва ми се, че "Мария Луиза" стана претоварена - твърде много линии и твърде дълги трамваи, при все че под нея се движи и метро.   

5
Вчера се замислих дали не се бъркам по отношение на кръга в Илиянци. По спомени от 90-те във вътрешния кръг се влизаше посредством три стрелки (може и да се бъркам), първата от които водеше към "насрещното" на коловоза, излизащ от базата на РВП а третата беше към самия вътрешен кръг? Спомня ли си някой такова нещо?
The tram switch is still manual by Lyubomir Naydenov, on Flickr

Снимал съм целия кръг след ремонта 2020 г. Може да видиш какво е настоящото положение. Мишо много точно е описал хронологията на промените по колелото.

6
Това е добре, но кой е източника? Не мога да намеря тази статия никъде, дори и в Google?

Аз съм източникът. Първоаприлска шега е.

7
Една добра новина!
Quote
Връщат трамваите по булевард "Витоша"

София. 01 април 2022 г.

Столичната община планира да върне трамваите по емблематичния булевард "Витоша". Това стана ясно от приетия вчера бюджет на столицата за 2022 г. В него са залегнали средства за: "Проектиране и изпълнение на строително-монтажни работи за рехабилитация на бул. "Витоша" в участъка между пл. "Света Неделя" и бул. "Скобелев". От "Московска" 33 разясниха, че ремонтът предстои да започне в края на месец май и ще продължи до началото на октомври, като ще се изпълнява на няколко етапа. Булевардът остава пешеходен от пл. "Света Неделя" до бул. "Патриарх Евтимий", като предстои да бъде възстановено и демонтираното през 2010 г. трамвайно трасе.
Припомняме, че след решението за спиране на трамвайното движение по знаковата търговска улица, заведенията разположиха по нея маси и т. нар. от софиянци "парници". След края на ковид ограниченията броят на чуждестранните туристи посещаващи София с цел алкохолен туризъм започна отново да нараства и възстанови стойностите си от преди началото на пандемията. Живущите по бул. "Витоша" твърдят, че трамваите са вдигали по-малко шум от пияните гости на столицата и са настояли Общината да ги върне.
По предварителна информация по новоизграденото трасе ще се движат линии 1 и 27, а трамваи с номера 6 и 7 ще продължат да обслужват бул. "Христо Ботев".

8
ЧЕЗ миналата година се изтеглиха от българския пазар. В момента българското ЧЕЗ е изцяло собственост на Еврохолд и няма общо с Чехия. И не знам защо постоянно нападате ЧЕЗ. Не са длъжни да строят трафопостове на СЕ. Който иска да сързва почти мегават мощност, да си планира средства за това, както правят всички други фирми. СЕ са си изцяло отговорни, че не са мислили как ще зареждат тези автобуси.

Добре, пропуснал съм смяната на собствеността. Но за 17 години, какви инвестиции направи ЧЕЗ по електропреносната мрежа в Западна България и какъв размер от реализираните печалби бяха изнесени зад граница? Не знам дали си проследил за всички тези години, колко протести имаше най-вече от малки населени места за лошо качество на електроснабдяването.
Конкретно за този случай, струва ми се, че обяснението на bdz43r звучи много правдоподобно, тъй като монополистите в България имат навика да изнудват по всевъзможен начин клиентите си. Но съм съгласен, че от ПР гледна точка, е много по-лесно да се атакува жалкият общински транспортен оператор, който и без друго е пред фалит. 

9
Никой от борците за правда не смее да се заеме с безобразията на ЧЕЗ. А те не са никак малко. Лично съм се сблъсквал с тях, както и много други граждани. Закрилата на чешката държава им осигурява спокойно съществуване в България.

10
И кой ще чака Песа при такива интервали?  :help:
Някой човек в неравностойно положение, на който българските трамваи ще му дойдат малко височки.

11
Въщност на две от снимките се вижда този напречен трансбордьор. На едната се вижда кой е източникът, а тази с по-лошото качество е от списание "Железопътен транспорт" от 2001 г., в което инж. Димитър Деянов описва въпросното съоръжение. Мисля, че този трансбордьор сме го коментирали и друг път тук във форума. Качвам снимките и към този пост.

12
Споделям с вас един материал за трамвайно депо "Клокотница". За съжаление, така и не се намери решение, какво да се прави с тази ценна сграда, а с всяка изминала година нараства вероятността да рухне.
Пред рухване е първото трамвайно депо в София

13
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 13.02.2022, 11:45:05 »
Не харесвам днешното руско управление, но харесвам руската култура, изкуство, духовност. Това прави ли ме прост, глупав и непознаващ историята индивид? Моля ви, не се обиждайте така грозно, пък било то и в тема "Политика". Достатъчно злоба се лее навсякъде около нас. Кому е нужно да превръщаме и форума в такова място?
Българският и руският народ са дълбоко културно и духовно свързани. И това твърдение идва от историята. Езикът и вярата в руските земи идва именно от България. Тези връзки не могат да се скъсат лесно. Ето линк към едно интервю с приятеля на нашата страна акад. Лихачов, за тази връзка между двата народа.
За освобождението, какво има да вярва сляпо? Руско-турската, за нас освободителна война, сигурно е била следствие на геополитическите интереси на Руската империя, но прочетете писмата на Макгахан за презрителното отношението на Запада към българския въпрос и зверствата в българските земи след Априлското въстание. По-обективно трябва да се гледа на историята, без да се вкарват политически пристрастия и най-вече повече да се чете. Така че, човек сам да си формира мнение, а не да се влияе от пропаганда на дадени политически кръгове.

14
Снимки от българското списание "Железопътен транспорт" (1972 г.) и списание издавано от Министерство на транспорта на ГДР "Travelling by Rail" от 1971 г. На последните две снимки са гарата в Лайпциг през 1971 и експериментално съоръжение в близост до Гьорлиц.

15
Прочетохте ли статията или просто така си хейтите:
Quote
Метрото и електротранспорта в София няма да могат да платят пълния размер на декемврийските си сметки за ток, които излизат през този месец. Причината е ограничения в плащанията по Закона за публичните финанси заради липсата на държавен бюджет.
„Столична община има финансовата възможност да доплати нужните 1,5 млн. лв. от собствения си бюджет, но заради ограничението да харчи само 1/12 от бюджета си за предходната година, това не може да се случи“, заяви Йорданка Фандъкова.

Тоест, Общината има пари да си плати сметките, но има законова пречка, която ѝ забранява да извърши плащането. Когато няма приет държавен бюджет, общините са задължени да харчат месечно точно толкова, колкото са харчили предходната година. Като сметката за електроенергия на тези дружествна е три пъти по-висока от миналогодишната, няма как да се плати.
Не искам да ставам адвокат на Фандъкова, но и за мен цените на електроенергията са абсолютен геноцид. Кой е виновен не знам. За 30 години беззаконие, сигурно много хора.

16
По този начин отрязвате трамвайната връзка на северните квартали с "Мария Луиза". Видя се, че 12 е с много повече пътници през Халите, отколкото по Ботев. Ако се пусне отново по стария маршрут и с това състояние на "Илиянско шосе", по-добре да се закрие. Северните квартали и без това са в шеста глуха, а искате още повече да ги ощетите.

17
Затова сихрон 1:1 по Ботев и М. Луиза наистина е оптимално и предоставя единствено повече връзки до центъра!

В реалните софийски условия, това е почти невъзможно. В общия участък ще се нижат една след друга двете линии. Трасетата по "Ботев" и "Мария Луиза" не са обособени, булевардите са изключително натоварени с автомобили, които постоянно навлизат в габарита на трамваите. Спира някой мунчо върху релсите, трамваят си изпуска фазата и синхронът отива на кино. Или светофарът на кръстовището Мария Луиза - Тодор Александров преминава на ръчно управление, заради някой правителствен кортеж и синхронът пак заминава. А и 4 линии по "Мария Луиза", пак ще води до закъснения в разписанията.

18
Вижте какво стана с уширените тротоари по кръстовищата, освен по Иван Вазов, другаде направиха ли?

На "Московска" пред Общината.  :D

19
Трасето в района на надлез "Надежда" е частично ремонтирано (тук-там). От депо "Банишора" до малкия триъгълник е зле, и след глухия коловоз за разтоварване на трамвайни мотриси направиха само релсите над моста над река "Суходолска". Надолу до "София Север" също е зле. Дори и всички компрометирани участъци да се ремонтират, едва ли ще падне времепътуването с повече от 2-3 мин. "Илиянско шосе" не виждам как ще се обособи, защото това е индустриална зона. В предприятията влизат големи камиони и ако трасето е обособено, няма възможност за маневри. Булевардът е тесен.
Не мислете, че ако изобщо някога се ремонтира трасето до Илиянци, това автоматично ще означава скъсяване на автобусите до там. Когато дадеш нещо на хората, после е много трудно да си го вземеш обратно. Никой здравомислещ управленец няма да се нагърби с такава задача.

20
Ако я нямаше тази реклама на теснолинейката, отдавна линията да е нарязана за старо желязо, по подобие на Червен бряг - Оряхово и да гледаме сега едни призрачни гари. Сигурен съм, че има много проблеми с експлоатацията на подвижния състав и това няма как да е другояче при тази съсипия в държавните железници последните 30 години. Но самият факт, че толкова се разшумя около теснолинейката, кара БДЖ да предприема стъпки към нейната модернизация, макар и плахи. Трябва да отдадем заслуженото на хората, които популяризираха линията.

Pages: [1] 2 3 ... 74