Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - UMSofia

Pages: 1 [2] 3 4 ... 74
21
Гледката не ви ли изглежда същата? Единствените две разлики, които аз забелязвам, са богата флора днес и липсващата козирка.
edit: Моя грешка, през юни 2015 козирката все още е била налична, изглежда малко по-късно са я премахнали (ако изобщо я няма, от снимките през 2019 на стрийтВю не се вижда заради прекалено многото храсти и листа).

Стриит Вю е заснет през лятото и това скрива цялата "красота" на пейзажа. Ако отидеш сега, ще завариш един боклучарник. Наблизо живеят представители на малцинствата, които необезпокоявано си вандалстват там. Когато е строено, е направено много красиво - с добре нареден паваж около релсите и много зеленина (ако сега се строи, ще се изпляска бетон или асфалт).
Горе-долу същото е състоянието на обръщателните колела - Хюндай и Илиянци. Растителността не се подкастря редовно, ако това все пак се направи, клоните в повечето случаи остават захвърлени около релсите. Целият град е занемарен, но северните квартали, които от години са зле поддържани, все повече добиват вид на гето.
По поддръжката на трамвайната инфраструктура явно си личи, че "Столичен електротранспорт" има много сериозни финансови, кадрови и управленски проблеми и там нещата от години са много забатачени.

22
Не знам още колко пъти да го напиша за да го разберат всички - оскъпяване няма, щом не искаш да ползваш нощния транспорт продължаваш да си ползваш старата дневна карта за 4 лева която се занулява на края на деня, просто си я купуваш по друг начин. Имаш даже повече избор от преди и подобряване на услугата - допълнителни часове на следващия ден.

Нощен транспорт няма. Няма как да ползваш услуга, която не се предлага. Ако бяха толкова загрижени за хората, защо не промениха условията за ползване на дневна карта на хартиен носител, като запазят същата цена? Поредният номер как да вдигнат цената, като го обосноват, че се прави за благото на пътниците.

23
На семинарията има колчета, на кораб планина паркирали коли.

Дали е възможно да се монтират на Семинарията антипаркинг колчета със заключващ механизъм, които при такива ситуации да могат да се свалят? Може би това е нещо твърде сложно за нашия трамваен оператор.

24
Социалната функция не е най-важната, но да не се заблуждаваме, че градският транспорт се ползва от хора с високи доходи - те имат по 2,3, 4 коли в семейството и изобщо не им минава през мисълта да пътуват с обществен транспорт. ГТ се използва от по-бедните хора и това увеличение ще бръкне именно в техния джоб. Дневна карта за 6 лв. е абсурдно при това качество на услугата. Разширението на синята зона също натоварва допълнително бюджета на хората и то в една тежка финансова ситуация за голяма част от домакинствата. Нали издействаха държавата да компенсира транспортните оператори за по-високите цени на енергоносителите. Но въпреки това вдигат цените. Както Виктор правилно е отбелязал, прави се всичко възможно да остържат колкото се може повече от пътниците.

25
Кой ли ще вози шестицата до Орландовци? По-добре да обръща по "Струга" и да е на по-малък интервал, отколкото да набиват четири линии до Орландовци.

26
На "Света Неделя" няма да видим трамвайно обръщало. Те се чудиха как да премахнат и съществуващите релси, камо ли да направят обръщало. И на сегашното обръщало при Съдебната имаше място за втори коловоз. Може би пространството позволява да се изгради такъв, колкото за един Шиндлер, не и за 5 секционна Песа, но пак щеше да е подобрение. Пропусна се тази реална въможност, другото за нови обръщала в центъра са мечти.

27
Като направя три пътувания и ми отчете дневна карта, след това при четвърто и повече пътувания за деня, трябва ли да валидирам дебитната/кредитната карта при качване в превозното средство? Чакахме я десет години тази система, ще изчакаме още десет да се изчистят всички проблеми.

28
А ако трябва да се мисли в перспектива :?....

За съжаление, никой не мисли в перспектива в нашия град и за никой не е приоритет градския транспорт. В съответната тема сме обсъждали възможностите за обръщало или триъгълник там. Не е като да няма възможност да се направи. А за всичките години, в които тази линия се обслужва от реликви, може би са изразходвани толкова средства, колкото да се изгради едно нормално обръщало. Ако беше изградено такова и се обслужваше с нормални трамваи, може би щеше да превозва и пътници, а не само въздух.

29
Ето тук има едно видео за това опасно място при разклона за Мрамор. Нито осветление се поддържа по ССТ, нито увредени от ПТП-та пътни знаци. Тя си беше некачествено проектирана и построена, така че тепърва ще се появяват нови проблеми с нейната експлоатация.

30
Не мисля. Фасадата която се вижда отзад е по-различна.

На заден план се вижда фасадата на Художествената академия.

31
Пейчев, това е по разписание. Откакто се построи Северната скоростна тангента, в сутрешен и вечерен пик автобусите не могат да си спазват разписанията. Понякога с трамвая е по-бързо. А ремонта на СЕ има ли смисъл да го обсъждаме? Снимките са по-красноречиви от думите - държава от третия свят!

32
В пиковите часове А29 се ползва и от работещи хора, защото в него може да се пътува малко по-спокойно, за разлика от препълнените 26 и 27. Маршрутът му е добър и остана едниственият автобус, който довозва пътници до трамваите. Друг е въпросът, че "Столичен електротранспорт" и район "Надежда" до такава степен занемариха АС "Илиянци", че във вечерните часове хората се притесняват да чакат там автобус.
В пиковите часове трамваите се пълнят. Много зависи и кога свършват смените на работещите в предприятията там. Като цяло е нормално да намаляват пътниците в това направление, тъй като качеството на услугата е ниско. Бавни и ужасно мръсни са трамваите. Никакви сериозни инвестиции в ремонт на релсовия път и приоритизацията им пред останалия трафик. Общо взето, всичко е оставено на доизживяване.

33
От утре до неделя тм11 и 12 ще са до ХюнДай

Най-вероятно ще подменят релсите пред "Спасителна дейност" на ПБЗН в Илиянци. Днес там разтоварваха релси. А в близост до спирка "Грозден" имаше изсипана баластра. Явно, паралелно с подмяната на релсите, ще подбиват (ровичкат) и нагоре.
Маршрутните промени отново са в стил "Център за градска дебилност". А29 остава да обръща на АС "Илиянци", а не се удължава с две сприки до Хюндай. Ако ползваш А29, ще трябва да се прекачиш минимум три пъти, за да се добереш до центъра. Хората от Илиянци, ще трябва да ходят пеша до Хюндай, защото в пик трудно ще могат да се качат в 26 или 27. Заместващ трамвая автобус не е предвиден.
С такава организация на движението при ремонти и с качеството на предлаганата транспортна услуга, не е чудно, че всичко живо пътува с личен автомобил. 

34
А сутринта около 8 часа BMW се е забило челно в 2722 по 26 линия между Мировяне и Требич.
Няма пострадали пътници.

BMW-то беше смазано, по предницата на автобуса също имаше големи щети. При все че няма почти никакъв трафик неделя сутрин, не знам как се е стигнало до тази катастрофа на самата спирка на Околовръстния път.

35
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 18.08.2021, 12:58:51 »
Всички трамвайни линии които се движат между Халите и Централна гара са засегнати от този проблем. Каквито пътниците, такива и миризмите. В Базел миришеха на сапун и шампоан.

Пътниците ясно, но се вижда, че трамваите излизат мръсни на линия. Не се почистват в депото.

36
Трамваи / Re: Schindler Waggon AG Be 4/6 (659-686)
« on: 18.08.2021, 11:03:30 »
От време на време ползвам трамвай 12. Шиндлерите са изключително неподдържани. На всички трамваи колетата на средните секции са завлечени и е цял оркестър. Всякакви звуци може да се чуят. Но това, което мен като пътник най-много ме дразни е, че са ужасно мръсни. В това депо има ли чистачки? Ако има, какво вършат? Случвало ми се е да попадам на трамваи, в които третата секция мирише на урина. Няма как с такива гнусни трамваи да се привличат пътници. И настоящите ще се преориентират. Всичко това в условията на пандемия, където уж трябва да има завишени нива на хигиена, дезинфекция и т.н. 

37
Щеше да е добре НИМ да е в сградата на ЦУМ, а не в покрайнините на града в резиденция "Бояна". Както ЦУМ, така и Халите, отдавна са приватизирани за жълти стотинки и са в частни ръце. В прехода ни заблуждаваха, че не трябва да има общинска и държавна собственост, всичко трябва да е в частни ръце и ще станем Швейцария на Балканите. Като сме се продали на корпорациите и олигархията, сега ще им слугуваме. В случая, какво може да направи общината или държавните институции? Могат да изискат запазване на ценните архитектурни елементи на сградата и запазване на предназначението ѝ на търговски център. Имотът е частен, сделката е търговска между две частни компании и толкова.

38
През лятото се очертава да бъдат ремонтирани релсов път и ККМ от ул. Козлодуй до надлез Надежда  :blink: Това няма ли да усложни предстоящите промени, свързани с ремонта на трасето по Борис?

Дори и да се затрудни допълнително движението, си заслужава неудобствата за месец, два. Там състоянието на релсовия път, е като в държава от третия свят. Дано се направи качествен основен ремонт.

39
Разни / Re: Поздрави
« on: 19.03.2021, 17:03:17 »
Честит рожден ден, Радо! Честит рожден ден на патерица и на Боби! Желая ви здраве, щастие, късмет и успехи!

40
Снимки / Re: Снимки (трамваи)
« on: 15.02.2021, 10:48:19 »
Извинете за двойния пост, ама тая красота навън не се издържа вече.

Страхотни снимки, а тази на 667 и "Свети Седмочисленици" е топ!

Pages: 1 [2] 3 4 ... 74