Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - UMSofia

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 74
41
И за какво се дават милиони за видеонаблюдение и паник бутони, като отново всеки наркоман, пияница и отрепка може да си вилнее в трамвая без никакви последствия? Пълно безхаберие от най-високото до най-ниското ниво. Но най-потресаващо е бездушието на останалите пътници. Тук има репортаж за случката.

42
Тази новина за Бойковата инспекция сигурно я има в поне 20 медии, от които поне 3-4 национални, но тук се пуска линк от най-достоверния източник - Недялковата агенция ПИК. Не е ли време постове, които съдържат линкове към жълто-кафяви медии, да се изтриват?

43
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 26.01.2021, 11:34:46 »
Няколко снимки на столицата от април 1977г. Автор: Jerzy Swiatkowski.

Третата снимка изглежда е правена от горните етажи на Парк хотел "Москва".

44
Пред къщата имаше една подобна постройка, като тази на снимката. Дълги години стоеше безстопанствена и се обитаваше от цигани. След това я събориха и остана само къщата. Може точно на Триъгълника да е, на днешната спирка на 11 и 12 посока "Илиянци". На снимката не се вижда спирков знак и именно така беше, трамваите спираха при подлеза под влаковата линия. 

45
Относно спирките по бул. Илиянско шосе - ....

Удобно е за водачите. За пътниците, колко е удобно е друг въпрос.

46
Чел съм в статии (не мога да си спомня къде), че софиянци масово са ползвали Княжевската линия за излети във Витоша и това отклонение е построено, един вид да се разнообрази маршрутът и да се осигури достъп до планината и от друга точка. Жалко, че линията не е оцеляла до наши дни. Щеше да е атракция.


Публикувана е и непозната за мен снимка на мотриса №6 с лятно ремарке върху трансбордьор. Предполагам, че това трябва да е в депо "Клокотница".
Това на снимката е депо "Клокотница" (тогава "Мария Луиза"). През първите години от съществуване на депото, достъпът до отделните коловози в халетата се е осъществявал, чрез напречен трансбордьор. По-късно се изгражда сегашното коловозно развитие, включващо двете тройни стрелки.

47
120 години трамвайно движение в столицата! Честит празник на всички работещи в трамвайния транспорт и на всички столичани. На 1 януари 1901 година (стар стил) софийските улици за първи път се огласят от трамваен звън и така, мечтата на първите управници на София е осъществена - градът вече има модерен транспорт, който го нарежда до най-напредналите европейски столици. Още интересни факти - тук.

48
На спирките до МС Константин Величков цари пълна анархия от страна на водачите на трамваи и автобуси.

Анархията идва от "Московска" №33. Хубави снимки си направил, прати им ги. Може да ги ползват да си направят ПР с тях, колко добра организация на движението са създали.

49
Трамваи / Re: 4027...
« on: 08.01.2021, 17:21:12 »
Иначе музейния парк ще стане колкото редовния.

Няма такава опасност. Имаме всичко на всичко два трамвая и едно ремарке исторически превозни средства. Всичко останало гние и шансът нещо да бъде възстановено намалява с всяка следваща година. :/

50
Не разбирам каква отговорност очакваш да носи някой за свои предложения, реализирани от друг. Бъди сигурен, че разговори се водят непрекъснато, за да си оправят безумията, но всичката тази администрация действа супер бавно. Ти като гражданин си в съвсем добра позиция да напишеш жалба до ЦГМ относно проблема с таблата. Не разчитам само на жалби от хората, но всеки натиск е от полза.

Отговорност дотолкова, доколкото да изисквате от тях да реализират предложенията ви, така както сте ги замислили и планирали. Не е проблем да напиша сигнал за таблата, но едно официално питане от общински съветник има много по-голяма тежест от жалба на гражданин.

51
Интересен коментар и си позволявам да ти отговоря....

Къде е отговорността на Вашата организация да наблюдава какво се случва при реализиране на Вашите предложения? Имате общински съветник в СОС. Той има право да отправя питания до всички общински предприятия, да изисква от тях информация и конкретни действия. Не следва ли, когато виждате, че предложенията Ви не са реализирани както трябва, да се борите това да се случи и докрай да гоните отговорните институции. Иначе, накрая резултатът не е добър. Пример - "Илиянско шосе". Премахнаха двуредовите табла и сега шест линии се изписват на едноредови табла. Жалкото е, че в крайна сметка потърпевши са пътниците и водачите.

52
Там е промишлена зона с хора в предимно трудоспособна възраст. Много ми е интересно от де ще се намерят тътрузещи се баби, освен ако не търгуват ангро със СОФАРМА !  ;)

В тези смутни времена, може бабите да са започнали да търгуват със "Софарма".  :D Иначе, там бабите се прекачват от селските рейсове на трамвая за центъра. Това е първата обща спирка по маршрута, където това е (беше) най-удобно.

53
Мхм, много лесно се синхронизират линиите....

Съгласен съм с теб, че няма как да се синхронизират всички линии, които минават от там. Обаче, не знам защо винаги приемате всяка критика като хейт. Впрочем не сте само вие така. В България всеки, който има някакъв досег до властта не обича да го критикуват, а само да го хвалят и затова сме на тоя хал. За да има силно управление трябва да има и силна опозиция, защото властта е опиат и не на всеки действа добре, но това е друга тема.
Относно промените по "Илиянско шосе", наистина ми беше интересно да науча твоето мнение, защото си човек, който работи на терен и е запознат с всички особености. Разбирам, че подкрепяш промените може би от солидарност към инициаторите, но съм убеден, че добре знаеш, че това няма да забърза значително транспорта по булеварда. В делничен ден, той е паркинг и проблем особено за автобусите създават спрелите коли, а не толкова разположението на спирките. Също, тези промени ще забързат линиите, ако не се качват пътници. Сега добре знаеш, че като спре трамваят на "Софарма", като второ превозно средство зад например съчленен автобус, ще трябва да изчака всички баби, които са застанали до първия спиркознак да се дотатрузят до трамвая.
Така или иначе, този булевард се нуждае от спешна реконструкция и тогава може да се анализира, дали са били правилни промените.
Към вчерашна дата, прогресът по обединяването на спирките беше, че премахваха двуредовите електронни табла от автобусните спирки и ги заменяха с обикновени спиркознаци.
Реагирах толкова остро по темата, защото живея в северните части на града и виждам, че транспортът е мега зле и ми се иска промените, които се правят, наистина да са в полза на пътниците. 

54
При сегашното рехаво движение според мен идеята е много добра, даже някъде из темата я бях предложил. Много по-удобно е така, защото ако чакаш на трамвайната спирка и дойде автобус трябва да тичаш до другата и обратно, а така се качваш на каквото дойде. Отделно, че ако има спрял трамвай автобуса трябва да чака два пъти. Първо да тръгне трамвая, след това на неговата спирка, така се пести и време. Друг е въпроса че такива трасета трябва да са споделени и обособени от останалия трафик.
Как така се качваш на каквото дойде? Човек обикновено чака конкретна линия, по конкретно направление.
Двойните спирки не са удобни за трудноподвижни хора, а те са една сериозна част от ползвателите на ГТ и не си струва да ги затрудняваме допълнително, заради 5-те спестени секунди.
Не мисля, че това беше основният проблем на този булевард. Там релсовият път е трагедия. За неговото състояние трябва да се предприемат мерки. Друг дългогодишен проблем е липсата на навеси. Навесът на трамвайната спирка "Стоков базар Илиянци" беше премахнат преди година и никой не поставя нов, а това е най-натоварената спирка на трамваите по този булевард.
Може да са направени с добри намерения тези промени, но за мен са необмислени и излишно затрудняват пътниците.

55
На прикачената снимка, може да видите как изглеждат обединените спирки по "Илиянско шосе". Надявам се, с това да не приключи тази инициатива, а в някакъв прекрасен момент, поне двуредовото табло да отиде на мястото на едноредовото. Както виждате от снимката, в момента двуредовите табла са спрени, а работят само едноредовите на бившите трамвайни спирки. Бая време ще ти отнеме да видиш кога ще дойде превозното средство, което чакаш.
Спорен е смисълът от това начинание, но ето че вече е факт.

56
Разни / Re: Поздрави
« on: 01.01.2021, 18:37:48 »
Честита Нова година и честит имен ден на всички именици във форума!

57
Не е лоша идеята, но автобус трудно се побира в габарита на новите платна. Сигурно сега стават една идея по-малко задръствания, но тези палиативни решения няма да решат основния проблем - стремглаво нарастващия брой автомобили в София.

58
Но и новата тикет система (внедрявана близо 15-тина години), няма да освободи водачите от задължението да бъдат и касиери. Пак ще продават билети. До колкото знам, от страна на търговците на дребно няма интерес към продажбата на превозни документи, заради смешния процент на печалба от тази дейност.

59
Не мисля, че е голяма драма. Още повече вече билети се продават във всички тото пунктове и пощи. Пощенски клонове има в почти всички квартали и села. Пък и от началото на пандемията много хора решиха, че ГТ е станал безплатен и изобщо не си купуват билет. Правят го единствено, ако се качи контрола.
От написаното в статията, не съм съгласен, че работят всички каси. През пролетното затваряне, касата на спирка "Клокотница" на бул. "Христо Ботев", където спират един куп автобусни и трамвайни линии не работеше. Сега не знам дали работи. Могат да си направят труда да отворят всички съществуващи пунктове за продажба, дори и тези, за които преди пандемията е преценено, че са нерентабилни и слабо натоварени.

60
Цяла София така изглежда - хаос, мръсотия, кал, коли, навсякъде коли. Гето. Пращай ги тези сигнали в контактния център, да си видят оправията!

Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 74