Author Topic: Дунав мост 2  (Read 58014 times)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3813
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #80 on: 25.04.2010, 20:31:36 »
 Абсолютно вярно мнение. Аз винаги съм се учудвал на международния път Е 79 в участъка след Монтана. Около Димово става страшно. Двулентовия път почва едно виене по едни стръмни завои, през центъра на Димово наистина са павета, предполагам нарочно са ги оставили за да ограничават скоростта сигурно. Интересното е, че ако алтернативният път през Арчар не беше разбит ужасно в един участък от околко 20-30 км. то той е по-добър. Освен, че е по-къс, няма такива остри участъци. Като габарит е еднакъв с Е 79. Въобще трябват си 2*2 ленти на Е 79. Иначе около Видин си кипи работа. Преместват ЖП гарата, правят се естакади, влака вече е само до Дунавци.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7218
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #81 on: 02.06.2010, 15:00:19 »
Отварят Дунав мост 2 за посетители


вторник, 01 юни 2010

Видин

На 11 юни испанската фирма "FCC" ще покаже на любопитните видинчани каква част от Дунав мост 2 е изградила досега, съобщи Соня Мачорска от информационния център на фирмата.

Всички, които пожелаят да посетят обекта, ще бъдат превозени до километър 796 по Дунав. Наблюденията ще започнат от защитната дига и ще продължат от острова в реката. За първи път испанците ще покажат как се изграждат опорите на голямото съоръжение по средата на Дунав.

Посетителите ще бъдат пуснати и в строителната база на фирмата, където се изработват елементите за моста. Посещения са предвидени и на обектите от инфраструктурата - товарната гара, надлеза по пътя за град Кула, пътните възли Ново село и Брегово.

http://www.standartnews.com/news/details/id/69834/Отварят-Дунав-мост-2-за-посетители
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11153
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #82 on: 02.06.2010, 16:17:44 »
Е точно в петък ще го отворят  :angry: Не можеше ли в събота да е, за да отидат и интересуващите се от други градове  :rolleyes:
НЕ на хейтърството!

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 394
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #83 on: 02.06.2010, 16:26:53 »
Недей да изпадаш в подробности. В Бъглария рядко някой се пита къде му отиват данъците...

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5675
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #84 on: 02.06.2010, 17:07:01 »
Може точно това да им е целта - отварят го за да замажат малко очите, да се снима ББ и по възможност никой нормален човечец да не може да иде.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #85 on: 02.06.2010, 18:19:58 »
Може точно това да им е целта - отварят го за да замажат малко очите, да се снима ББ и по възможност никой нормален човечец да не може да иде.
За този строеж има похвално актуална информация http://www.danubebridge2.com/index.phpСпоред мен е в петък, защото ще бъдат заведени един куп мазни чиновници от общини и министерства, които трудно ще накарат да присъстват в почивен ден, а така дори работния им петък ще се превърне в "разходка с лодка".
« Last Edit: 02.06.2010, 19:20:48 by etnies »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #86 on: 12.06.2010, 12:42:31 »
Да документираме поредния пусков срок:
Quote from: news.bg
Дунав мост 2 готов през декември догодина
11.06.2010, 19:08 (обновена 11.06.2010, 19:44)
news.bg
© Антон Станков
Дунав мост 2 ще бъде готов най-вероятно през декември 2011 година. Това стана ясно на днешния Ден на отворените врати, организиран от изпълнителя на обекта, предаде БНР.
Първата копка за моста беше направена на 12 май 2007 година, а реалното строителство започна три месеца по-късно. При посещението си на обекта преди месеци премиерът Бойко Борисов констатира сериозно изоставане в графика на строителните дейности и поиска удължаване на срока от Брюксел. По информация на пресцентъра на строителния консорциум, до края на май са изпълнени половината от предвидените за съоръжението строителни дейности и са завършени около 35 на сто от обектите по прилежащата инфраструктура.
Проектът предвижда при изграждането на масовото съоръжение да има железопътна линия и две шосейни ленти с по две платна, вело и пешеходна алея. Инфраструктурата включва близо 25 километра трасе за високоскоростен международен влак, нова пътническа и товарна гара и седем надлеза. В реализацията на проекта са ангажирани 600 души, три четвърти от които са български работници и специалисти.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #87 on: 24.08.2010, 07:18:05 »
Тъй като изображението в Google Earth e много старо, може ли някои, били наскоро там, да ни информират, къде точно е Дунавмост-2, старата видинска гара ликвидира ли се, къде е новата и изобщо за напредъка на проекта:


Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2359
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #88 on: 24.08.2010, 09:13:22 »
http://danubebridge2.com/gallbgmostavg.php

http://danubebridge2.com/gallbginfraavg.php


На всеки две три седмици качват нови снимки от FCC Construction. Пътническата гара си е на същото място, с 4 реконструирани коловоза и ново здание за КПП-то и покрити перони.

Товарната е за митническа обработка с ново приемно здание и предполагам запазена връзка с разтоварището. 5 коловозна сравнително удобно проектирана.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #89 on: 24.08.2010, 11:26:48 »
Пътническата гара си е на същото място, с 4 реконструирани коловоза и ново здание за КПП-то и покрити перони.

Благодаря за връзките. За всеки случай закачам снимката с разположението на моста от цитирания източник.

Аз помислих, че ще правят проточна гара - тя би била по-удобна за транзитни пътнически влакове във вътрешношенгенското пространство.

Offline Drafter

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #90 on: 24.08.2010, 12:21:29 »
Не съм много запознат с проекта и се чудя, не е ли имало възможност моста да е южно от Видин и да се спести този 15-20 км обход? ЖП линиите ли са причината да е от север или нещо заради реката?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #91 on: 24.08.2010, 18:30:32 »
Не съм много запознат с проекта и се чудя, не е ли имало възможност моста да е южно от Видин и да се спести този 15-20 км обход? ЖП линиите ли са причината да е от север или нещо заради реката?
Мостът има две страни и пътят в Румъния продължава в източна посока. Така че, ако беше преди Видин, трябваше румънците да правят дълъг обход на Калафат, а те поначало не горят от ентусиазъм по този порект.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4327
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #92 on: 24.08.2010, 18:39:04 »
Също така, това е най-близкото стеснение на реката, където и двата бряга са свободни.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9952
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #93 on: 25.08.2010, 12:08:32 »
...и има остров, на който да "стъпи" моста.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #94 on: 23.09.2010, 23:37:56 »
Quote from: mediapool.bg
Изпълнителите на Дунав мост II изнудват държавата за 100 млн. евро
Заради забавен жп ИСПА проект губим други 100 млн. евро
Десислава Лещарска
23 Септември 2010

 
Строителят и инженерът на проекта за Дунав мост II изнудват държавата за близо 100 млн. евро, заяви в четвъртък зам.-министърът на транспорта Ивайло Московски. Той бе изслушан от парламентарната комисия по транспорт за изпълнението на проектите, финансирани по програма ИСПА.

Испанската "Еф Си Си" (FCC) има договор с държавата за изграждането на моста от 2005 г. срещу близо 100 млн. евро. За сравнение втората оферта в конкурса за поръчката е със 60 млн. евро по-скъпа. Пет години по-късно съоръжението е завършено на 55%, а изпълнителят претендира за допълнителни 90 млн. евро, заради забавен достъп до Румъния по вина на държавата, както и други административни и процедурни пречки.

Испанците заявили, че ще напуснат обекта, ако исковете им не бъдат удовлетворени, каза Московски. Мостът се финансира частично от програма ИСПА, която изтича в края на тази година, но проектът може да получи отсрочка от Европейската комисия най-много до 2012 г. Ако изпълнителят напусне обекта на този етап и се наложи провеждането на нови търгове, това означава изпускане на всички възможни срокове за усвояването на европейско финансиране.

По същото схема изпълнителят на строежа на автомагистрала “Люлин“ - турската “Мапа Ченгиз“, оскъпи проекта от 145 млн. евро на 185 млн. евро.

Транспортното министерство ще трябва да изплати част от исковете на испанците, но за целта инженерът на обекта трябва да ги провери и остойности. И там държавата се сблъсква с друг, още по-абсурден проблем. Инженерът – френската "Инжерон" също изнудва държавата за двойно по-голяма сума от предварително договорената.

Контрактът с "Инжерон" е за 6 млн. евро, в последствие държавата сключва анекс с фирмата за допълнителни 3 млн. евро. Сега "Инжерон" претендира за още 6 млн. евро, иначе няма да изпълнява задълженията си и ще блокира както изпълнението на проекта, така и преговорите с испанците за оскъпяването на Дунав мост II.

Тъй като плащането на нови 6 млн. евро по вече сключен договор е в нарушение и на българското, и на европейското законодателство, транспортното министерство най-вероятно ще сключи нов договор с французите за поръчка чрез пряко договаряне.

Московски обясни, че по програма ИСПА има резерв от 40 млн. евро, които могат да се използват за дофинансирането на Дунав мост ІІ, но останалите 50 млн. евро ще трябва да се осигурят от държавния бюджет.

В отговор на въпрос няма ли неустойки в договора със строителите, които да предпазят държавата от откровеното изнудване, Московски отговори, че неустойките са 10 на сто - т.е. 10 млн. евро. Той обясни, че ако ЕК се съгласи на отсрочка до 2012 г., основните дейности по строителството на моста ще приключат в края на 2011 г., а същественото завършване ще е в средата на 2012 г.

Иван Иванов (ДСБ) изрази съмнения, че ЕК ще се съгласи на толкова дълга отсрочка и предположи, че тя ще е най-много до 2011 г.

Друг изпълнител на пътен проект по ИСПА у нас – италианската "Асталди", не само е заплашила да напусне обекта заради тромавата и неефективна държавна администрация, но е на път да изпълни заканата си. Тя изпълнява ремонта на жп отсечката Първомай – Свиленград. Договорът й е за 162 млн. евро. За сравнение втората оферта в търга за поръчката е 300 млн. евро.

За някои от съоръженията по трасето компанията е получила строителни разрешителни едва през август тази година. Тя е заявила, че желае да се оттегли от проекта с писмо до транспортното министерство от юни. Мотивите са, че строителството закъснява фатално и няма да се завърши в срока на програма ИСПА – края на 2010 г. Този проект няма да получи отсрочка от ЕК, затова от компанията не желаят да рискуват да останат без финансиране. Държавата се е съгласила да плати на "Асталди" 64 млн. евро за отсечката Първомай – Димитровград и да прекрати отношенията си с нея. Оставащата отсечка от Димитровград до Свиленград ще премине към Оперативна програма "Транспорт". За това имаме съгласие от ЕК.

Последствията са, че неусвоени по договора с "Асталди" остават 100 млн. евро, 70 млн. от които са по ИСПА. Освен това, за да довършим проекта с пари по ОПТ, ще трябва да се откажем от други проекти – пътни и жп. Кои са те ще стане ясно след месец-два, каза Московски. За довършването на проекта ще са необходими 209 млн. евро, уточни той.

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 527
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #95 on: 04.01.2011, 12:50:41 »
Quote
Почти 50% от инфраструктурата на Дунав мост 2 и около 60 на сто от строителството на моста Видин-Калафат са завършени, съобщи БТА.

От прилежащата инфраструктура на моста са готови конструкциите на всичките осем пътни и жп надлези, построени са сградите на пътническата и на товарната гара, пуснати са в експлоатация 600 метра от нов пътен възел при входа на Видин.
Изграждането на обекта ще продължи след 11 януари следващата година в производствената база на фирмата строител - FCC Construccion. В нея ще се изливат сегментите за връхната конструкция на моста в навигационния участък на Дунав, а при подходящи метеорологични условия ще продължи и строителството на съоръженията.

Строителството на моста се финансира по програма ИСПА, която би трябвало да приключи в края на тази година. Заради забавяне на работата по моста и риска да не бъдат усвоени евросредствата обаче, България и Румъния поискаха Еврокомисията да удължи срока за изграждането на съоръженията. Основната работа трябва да бъде свършена през 2011 г.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #96 on: 17.04.2011, 21:22:51 »
Уникално филмче на един сърбин, колега от другия форум, който има и някакво участие в строителството на моста и поглед отвътре:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #97 on: 18.04.2011, 01:10:39 »
Уникално филмче на един сърбин, колега от другия форум, който има и някакво участие в строителството на моста и поглед отвътре:

Много свеж клип в стил "Черна котка, бял котарак"!
Сърбите много разчитат на този мост да си оправят връзката с Румъния. В момента от Белград до Букурещ се преминава през Джердап-Железни врата, като и в двете държави - по дълги планински участъци. Парачин-Зайчар-Видин-Калафат-Крайова (ще) им е най-бързата връзка, а при влезли България и Румъния в Шенген имат една гранична проверка, независимо от преминаването през България. За власите това е удобен път за Италия и адриатическото крайбрежие. Всъщност връзката е най-неудобна за нас, тъй като освен инертността на румънците по проекта, ще трябва да разчитаме и на благоволението да приведат пътя Тимишоара-Турну Северин-Калафат в приличен за еврокоридор формат.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2233
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #98 on: 18.04.2011, 01:25:42 »
Същото се отнася и до нас - инфраструктурата във видинския край е под всякаква критика и за разлика от румънците които ударно оправят скоро не се очаква не само изграждането на адекватна инфраструктура но дори и рехабилитация на сега съществуващата освен може би няколко кърпежа!

В крайна сметка този мост ще си остане струва ми се с много по-голямо символно отколкото икономическо значение.Особено като се има предвид и вниманието което му се отделя в сравнение с редица други проекти с много по-малко значение като например магистрала Люлин или Струма.Колко пъти Бойко е инспектирал въпросния мост?Колко медиен шум се вдига около строежа му?Ако не беше темата във форума аз нямаше дори да знам че се работи по този мост....и не вярвам че преди 2015 ще бъде построен...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #99 on: 18.04.2011, 18:28:37 »
....и не вярвам че преди 2015 ще бъде построен...
Уж по-оптимистични срокове се спрягат - 2012, пък да видим. В момента пак тече пазарлък за увеличаване на цената, съпроводен със синдикални действия. Вървим по светлия пример на АМ Люлин, дано и строителството да се оключи по подобен начин.