Author Topic: Тунел Шипка  (Read 59787 times)

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #100 on: 28.09.2009, 00:13:29 »
Не ги плащат директно, но косвено, освен това ги поддържат.

Е те винетките дето си ги купуваш не са, за да ти красят предното стъкло  :D

По-добре да ги направят два вида - с право на движение на АМ, и без право на движение по АМ на различна цена и толкова.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #101 on: 23.10.2009, 21:01:13 »
Quote
Водят се преговори с частни фирми за строежа на тунела под Шипка

23.10.2009


„Водят се преговори с частни фирми, проявили интерес към строежа на тунела под връх Шипка (в Стара планина) и ако те са съгласни да започнат без държавно участие, ще дадем зелена светлина“, е заявил днес в Габрово министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, съобщиха от министерството.

Кои са компаниите не се уточнява.

Плевнелиев е посочил, че освен този, съществуват още два варианта за финансиране на тунела под Шипка. Единият от тях е прокопаването да се финансира от еврофондовете при следващия програмен период, започващ от 2014 година.

Като трета възможност Плевнелиев е визирал проектът да се реализира на мястото на забавен проект по оперативна програма „Транспорт”. Министърът е допълнил, че Европейската комисия е изключително благоразположена към изграждането на тунела и ако има закъсняващи проекти и свободен ресурс, реализирането може да стартира веднага.

Актуализирането на техническото задание за тунела под Шипка е заложено в бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура” за 2010 година.

Росен Плевнелиев е информирал, че до няколко месеца ще започне и строителството на язовир „Нейковци”, тъй като с решение на Министерски съвет е осигурено финансиране чрез държавен инвестиционен заем. За хидровъзел „Мокра Бяла” се обсъжда възможността проектът да бъде включен в оперативна програма „Околна среда”.

http://www.investor.bg/?cat=5&id=88725

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16449
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #102 on: 23.10.2009, 23:11:06 »
Аз вече даже не си правя труда и бегло да ги преглеждам тези статии. Голямото говорене и гръмките обещания ги въртят от време-уно...  :angry:

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #103 on: 26.10.2009, 09:52:00 »
Quote
Преговори с фирмите, които са заявили инвеститорски интерес към проекта за строеж на тунел под Шипка
 
26 Октомври 2009

 
 
В петък, на 23 октомври 2009 г., министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев и делегация на Европейската комисия, водена от комисаря по регионална политика Павел Самецки,  посетиха  Габрово идруги населени места в района.

Те се запознаха с трите големи инфраструктурни проекта на областта с очаквано финансиране от европейските фондове – изграждане на обходен път край Габрово и тунелът под връх Шипка, изграждане на язовир „Мокра Бяла” край Севлиево и довършване на язовир „Нейковци” край Трявна.

Министър Плевнелиев подчерта, че съществуват три възможности за финансиране на тунела под Шипка. Едната от тях е инвеститор да започне строителството със собствено финансиране. „Ние говорим с компаниите, проявили интерес и ако те са съгласни да започнат без държавно участие, ще дадем зелена светлина”, поясни той.

Друга възможност е прокопаването да се финансира от еврофондовете при старт на програмата през 2014 година. Като трета възможност министърът посочи проектът да се реализира на мястото на забавен проект по „Оперативна програма „Транспорт”. Актуализирането на техническото задание за тунела под Шипка е заложено в бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура” за 2010 година. Той увери, че Европейската комисия е изключително благоразположена към изграждането на тунела и ако има закъсняващи проекти и свободен ресурс, реализирането може да стартира веднага.

Министърът заяви, че до няколко месеца ще започне и строителството на язовир „Нейковци”, тъй като с решение на Министерски съвет е осигурено финасиране чрез държавен инвестиционен заем. За хидровъзел „Мокра Бяла” се обсъждат възможностите проектът да бъде включен в оперативна програма „Околна среда”.

Министър Плевнелев, еврокомисар Павел Самецки и придружаващите го експерти от Главна дирекция „Регионална политика” на Европейската комисия посетиха природо-математическата гимназия „Академик Иван Гюзелев”, обновена с над 2,5 млн. лева по оперативна програма „Регионално развитие”, както и фирмите СТС „Принт” АД, „Везна” ЕООД и „Терахим 97” АД, спечелили проекти по оперативна програма „Конкурентноспособност”.

Делегацията разговаря с областния управител на Габровска област Мариян Костадинов, с кметовете на Габрово, Севлиево, Трявна и Дряново, с общински съветници и представители на местната администрация. Еврокомисарят Самецки подчерта, че целта на посещението в Габрово е да чуят за проблемите и предложенията, които местните власти могат да направят, тъй като Габровска област има успешни  постижения в регионалното развитие, а габровци имат предприемачески дух и той трябва да се насърчава. Важни условия за развитие на общината са инвестициите в човешки капитал и подкрепата за малките и средни фирми.

http://www.stroitelstvo.bg/news.php?m=details&id=26447

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #104 on: 26.10.2009, 15:18:35 »
Quote
Градежът на тунела под Шипка тръгва преди 2014 г.



Градежът на тунела под Шипка тръгва преди 2014 г.Съществува възможност строителството на тунела под Шипка да започне по-рано от 2014 г., ако някой от планираните проекти през сегашния програмен период не се изпълнява в посочените срокове. Това заяви при посещението си в Габрово министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. По-ранното начало на реализацията на проекта е възможно и при условие, че някоя от 36-те наши и чужди компании, заявили инвеститорски интерес, се съгласят да започнат строителството му без държавна гаранция. По този повод в момента се водят разговори с тях, добави министърът.

По думите на Плевнелиев финансирането на проекта ще бъде от европейските фондове, а градежът на скъпото съоръжение ще се осъществява паралелно с обходния път на Габрово, уточни той.

При визитата си в Габрово министър Плевнелиев опроверга твърденията на местни неправителствени организации, че България ще бъде санкционирана от ЕС, в случай че пътното съоръжение не бъде построено по-рано.

В края на миналия месец от регионалното министерство уточниха, че съоръжението ще се гради с пари от еврофондовете. Проектът за подземното съоръжение, което ще облекчи трафика през прохода Шипка, ще бъде включен следващата година в списъка за финансиране от Оперативна програма "Транспорт". Досегашните планове за него предвиждаха да се даде на концесия. Плановете на строителното министерство са в следващите две години да се актуализира идейният проект, а до 2012 г. * да се изготви и технически. Ако Брюксел го одобри, ще поеме финансирането. По прогнози от 2001 г. тунелът ще глътне 125 млн. долара. Той ще е двулентов, 3,2 км дълъг и висок 4,8 м.

Участъкът Габрово * Шипка е част от паневропейския коридор №9, който да свързва финландската столица Хелзинки с беломорското пристанище Александруполис (Дедеагач). България има ангажимент към ЕС да изгради връзката, но досега проектът е буксувал заради липса на финансиране.

26 октомври 2009 - в. Монитор

http://www.comfort.bg/bg/%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/view/4877.html

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #105 on: 26.10.2009, 19:10:31 »
България има ангажимент към ЕС да изгради връзката, но досега проектът е буксувал заради липса на финансиране.
Това все още няма изгледи да се промени. Несериозно е да се дават разнопосочни сигнали - не може хем на концесия, хем с еврофондове.

Несериозни стават и изцепките Плевнелиеви: отиде във Варна и обеща АМ Тракия до Варна, отиде в Габрово и обеща тунел Шипка, очаквам да отиде в Дуранкулак, та да обещае магистрала Варна-Констанца.
« Last Edit: 26.10.2009, 19:16:46 by blagun »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #106 on: 26.10.2009, 20:45:54 »
България има ангажимент към ЕС да изгради връзката, но досега проектът е буксувал заради липса на финансиране.
Това все още няма изгледи да се промени. Несериозно е да се дават разнопосочни сигнали - не може хем на концесия, хем с еврофондове.

Несериозни стават и изцепките Плевнелиеви: отиде във Варна и обеща АМ Тракия до Варна, отиде в Габрово и обеща тунел Шипка, очаквам да отиде в Дуранкулак, та да обещае магистрала Варна-Констанца.

Ами тя е обещана - Транс-Черноморска магистрала  :P

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #107 on: 25.09.2010, 11:23:13 »
Quote
Тунелът под Шипка готов до 2015 г.?   

 24 септември 2010 г.




Два варианта за изграждането на пътния тунел Шипка са били обсъдени на първото работно заседание, на което присъстваха членовете на създадената за целта междуведомствена работна група и на комитета по наблюдение на дейността й. В нея участва и областният управител на област Стара Загора Йордан Николов. Приоритетен вариант е изграждането му до 2015 година, предаде пресцентърът на областна администрация.

В междуведомствената работна група са включени експерти от три ведомства – Министерството на околната среда и водите, Министерството на земеделието и храните и Министерството на регионалното развитие и благоустройството. В  нея участват и специалисти от Агенция Пътна инфраструктура. Междуведомствената работна група ще оказва логистична помощ на АПИ по подготовката на законовите процедури за изпълнение на инвестиционните проекти Изграждане на път III – 5004, обход на Габрово и Изграждане на пътен тунел Шипка в Шипченски проход.  Всеки месец работната група ще изготвя доклад за напредъка на дейността.

В комитета по наблюдение влизат областните управители на Стара Загора и Габрово – Йордан Николов и Мариян Костадинов, заместник-кметовете на Габрово и Казанлък – Добрин Савчев и Евгения Чернева, и началниците на кабинетите на МОСВ и МЗХ. Основната задача на комитета е да следи за спазването на графиците и процедурата по отчуждаване на земите по трасето на тунела, съобщи Йордан Николов. Комитетът ще оказва и политическа подкрепа при решаване на проблемите, възникнали в процеса на изпълнение на плана за действие.

На заседанието е бил представен трипартитния модел за осъществяване на законовите процедури за изпълнение на инвестиционните проекти „Изграждане на път III – 5004, обход на Габрово и Изграждане на пътен тунел Шипка в Шипченски проход. Приети са били правила и план за действие на междуведомствената група, обясни областният управител. Целта е била да се избере най-добрия вариант за съставяне на работен проект, по който да се работи за изграждането на пътен тунел Шипка. След изготвянето му ще започне и процедурата по отчуждаването. Планът за действие на междуведомствената група  предвижда всички процедури по ОВОС, отчуждаване на имоти от поземления фонд и горския фонд, и земеделски имоти да приключат до средата на 2012 година.

Тъй като най-вероятно ще се търси финансиране по Оперативна програма Транспорт на ЕС, ще се върви към цялостен проект за обходния път и тунела. ЕС не разглежда проекти „на парче", поясни Николов. Два са вариантите и за сроковете за изпълнение на строителните дейности. Ако бъде осигурен заем от Световната банка има възможност тунелът да бъде завършен до 2015 година. Другият вариант е от 2014 до 2020 година. На заседанието е бил разглеждан приоритетно първия вариант.

 * * *

Тунелът под връх Шипка ще е с дължина от 20 км., а шосето ще има ширина от 10,4 м.


Агенция „Пътна инфраструктура” е подновила работата по реализацията на проекта за изграждане на тунел под връх Шипка. Вече е създадена междуведомствена работна група за оказване на логистична помощ по подготовката за осъществяване на проекта . Това съобщи вчера областният управител на Стара Загора Йордан Николов. Губернаторът е член на комитета по наблюдение на екипа, който ще разработи параметрите на съоръжението и ще търси инвеститор за осъществяването му.

Идеята за прокопаването на тунел под старопланинския връх датира отпреди повече от 110 години. През лятото на 1994 година дори беше направена първата символична копка на съоръжението, пише вестник Монитор.

Темата е поставяна още няколко пъти на общественото внимание от различни правителства. Според специалистите проблемът е единствено в икономическата изгодност поради недоказан автомобилен трафик.

Проектът за тунела фигурира сред седемте, одобрени и включени и в Националния план за регионално развитие на Република България (2000 - 2006), като габаритите му са широчина 10 м, височина 4,8 м, с две ленти за движение. Освен тунелното съоръжение ще има и около 20 километра подходи като част от тях е и западният обходен път на Габрово.

Според разчетите на пътната агенция и на строителното министерство е възможно изграждането на тунела заедно със Западния обходен път да започне през 2014 година с пари от европейските фондове. Оттам са категорични, че няма опасност България да бъде санкционирана в случай, че пътното съоръжение не бъде построено по-рано по силата на договора по присъединяването ни към ЕС. Тунелът не е задължително условие по него и затова страната ни няма да получи санкции . Една от възможностите за изграждането му преди 2014 г. е някоя от 36-те наши и чужди компании, заявили инвеститорски интерес, да започнат строителството му без държавна гаранция. По този повод в момента се водят разговори с тях, припомниха от Агенция „Пътна инфраструктура”.
Интерес към проекта в различни периоди са проявявали японските фирми „Мицуи”, „Мицубиши”, „Тайсей корпорейшън”, „Сумитомо корпорейшън Юръп”, „Каджима корпорейшън”и др.

Най-силен е интересът към изграждането на бъдещия тунел от страна на Sumitomo Corporation Europe, която е изградила железопътната линия Букурещ-Констанца със заем от Японската банка за международно сътрудничество (JBIC).Според официални източници японците били готови да лобират за банков кредит, но настоявали за държавно гарантиране.

125 млн. долара е предварителната оценка на тунела от 2001 година при 17,5 на сто норма на възвращаемост.

http://www.chambersz.com/Събития/3733-Тунел-под-Шипка

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #108 on: 25.09.2010, 12:29:05 »
Е, нали беше 4 километра! Какви са тези 20? В някакви рекорди ли пак ще трябва да влизаме!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3524
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #109 on: 25.09.2010, 12:47:25 »
Те не  са изяснили срока  за  изпълнение, какво да очакваме за завършването му.Там  ще падне голямо копане.  А какво е разстоянието между Казанлък и Габрово  по права линия???
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1022
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Тунел Шипка
« Reply #110 on: 25.09.2010, 12:47:59 »
Е, нали беше 4 километра! Какви са тези 20? В някакви рекорди ли пак ще трябва да влизаме!

Quote
Освен тунелното съоръжение ще има и около 20 километра подходи като част от тях е и западният обходен път на Габрово.

Няма никакви 20 км тунел.. Има тъпи журналисти.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #111 on: 25.09.2010, 15:51:34 »
Quote
Тунелът под връх Шипка ще е с дължина от 20 км., а шосето ще има ширина от 10,4 м.
Аман от журналистическо малоумие! 20 км тунел, чуват ли се??? Най-дългият шосеен тунел в Европа - Готард е 16.4 км. То нанатък си го пише, че в 20-те километра се включват подходите, но друго си е да плеснеш бомбастично заглавие.
« Last Edit: 25.09.2010, 15:53:19 by blagun »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3813
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #112 on: 01.10.2010, 13:23:05 »
 Сега, че журналята са тъпи е ясно, но я ми кажете този двулентов тунел не е ли още по-тъпа идея?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16449
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #113 on: 01.10.2010, 18:37:35 »
Никой не мисли в перспектива и някой ден ще си имаме два двулентови тунела без аварийна лента.  ;) Дано и не стават инциденти, досега толкова дълги пътни тунели не сме имали, а като е една двупосочна тръба и се наредят зад някой камион....

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #114 on: 03.10.2010, 17:22:28 »
Никой не мисли в перспектива и някой ден ще си имаме два двулентови тунела без аварийна лента.  ;) Дано и не стават инциденти, досега толкова дълги пътни тунели не сме имали, а като е една двупосочна тръба и се наредят зад някой камион....
Доста от големите тунели в Европа са двулентови. Тези съоръжения си имат сериозна активна вентилация: нашите на Витиня нямат, тъй като не са дълги, еднопосочни са и се разчита, че преминаващият поток създава течение.
А винаги в един момент може да се направи втора тръба и да стане 2*2.
Изцяло аварийна лента в целия тунел не съм виждал никъде по магистралите, има уширения през определен интервал за аварийни ситуации, оборудвани със СОС-телефони.
На повечето места скоростта в двупосочен тунел е ограничена до 80 км/ч, а в еднопосочен - 100 км/ч.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16449
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #115 on: 03.10.2010, 19:47:49 »
Случвало ми се е да минавам и през Годар и през Бернар. Но, ще е по добре отсега да направят една трилентова тръба, за да може после да имаме магистрала на 100%. Още не мога да вдяна, защо около Правец още по соц и мостовете и тунела са започнати 2х2, при положение че останалите съоръжения по магистралата са си в стандартния габарит.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #116 on: 03.10.2010, 19:57:22 »
Още не мога да вдяна, защо около Правец още по соц и мостовете и тунела са започнати 2х2, при положение че останалите съоръжения по магистралата са си в стандартния габарит.
Те стояха доникъде повече от 10 години, просто защото бяха от погрешната страна на Правец. После привършиха парите и е твърде възможно проектите да са преработени, то до 1995 само 2-3 колони стърчаха...
Да твърдя, че на Готард, на хърватските двупосочни тунели и на Караванкентунел няма опашки през летния сезон, значи да излъжа. Но все пак по-добре един двулентов тунел през 2014 и втори - през 2020, отколкото 2 двулентови през 2018. Пък строящият се с нищо няма да пречи на действащия (както беше при Дупница сума време).

При все че продължавам да смятам Хаинбоазкото пресичане за по-рационално:
- значително по-ниска височина на прохода, съответно по-малко необходими тунели и други скъпи съоръжения
- избягва се обходът за отклоняване на транзита от 3 големи града: Габрово, Казанлък и Стара Загора.
« Last Edit: 03.10.2010, 20:02:29 by blagun »

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #117 on: 23.10.2010, 15:22:06 »
Quote
Предлагат проектът за тунел под Шипка да се включи в този програмен период

22 октомври 2010


Ще бъде предложено проектът за Западния обходен път на Габрово и тунелът под връх Шипка да бъдат включени в списъка с приоритетните проекти за този програмен период по Оперативна програма "Транспорт". Това каза в Габрово началникът на политическия кабинет на министъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството Йордан Татарски. Според него целта е да се започне работа в този програмен период (2007- 2013 год) и да продължи до 2015 година. Предложен е вариант за финансиране на 3,2 км тунел под връх Шипка.

Днес междуведомствената работна група ще излезе с разписан план за действие, в който ще се дефинират задачите, сроковете и отговорниците, за да стартира реализацията на този голям проект. Също днес ще бъде подписан правилник за работата на междуведомствената група. Предвидено е екипът по подготовката на проекта да изготвя ежемесечни доклади за напредъка.

Вече е сформирана междуведомствена работна група, която да оказва помощ на екипa, който ръководи разработката. Според Татарски целта на тази група ще бъде да се подобри координацията между отделните ведомства. В нея ще участват експерти от изпълнителните агенции по горите, представители на министерството на земеделието, министерство на околната среда и водите, от министерство на регионалното развитие и благоустройството, както и главните архитекти на Габрово и Казанлък.

Създаден е и комитет за наблюдение, в който влизат Областните управители на Габрово и Стара Загора, началниците на политическите кабинети на МРРБ, на министерството на земеделието и храните, на министерството на околната среда и водите и зам. кметовете по строителството на Община Габрово и Община Казанлък.

"Така всеки един представител на отделните ведомства ще може да контролира задачите и задълженията на експертите от ведомствата", каза Татарски.

http://www.dariknews.bg/view_article.php?article_id=606682

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 416
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #118 on: 08.02.2011, 19:20:31 »
Quote
Тунелът под Шипка изисква обединение на целия ресурс на страната

8 февруари 2011

Дарик Стара Загора


За изграждането на тунел под Шипка трябва да се обедини целият ресурс на България, поради важността на инфраструктурния обект не само за страната, но и за един от най-важните европейски транспортни коридори. Около това мнение се обединиха участниците в Четвъртата национална кръгла маса по транспортните проблеми в България. На форума присъства областният управител на Стара Загора Йордан Николов.

Изчерпателният анализ на транспортните схеми на България и всички проходи в страната показва изключително тежкото състояние на пътната мрежа по направление север-юг и налага извода, че те не отговарят на съвременните изисквания за превоз на товари. Това се отразява на цялостното развитие на отделните области и общини, бяха единодушни присъстващите областни управители.

По време на срещата беше изтъкнато, че проектът за тунел под Шипка е приоритет на правителството и на Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

Създаден е работен проект, междуведомствена работна група и комитет по наблюдение на дейността й, приета е план карта за осъществяване на всички процедури, свързани с устройството на планиране.На предстоящото заседание в края на февруари Агенция „Пътна инфраструктура" ще докладва напредъка по така приетия план за действие. Като членове на комитета по наблюдение на дейността на междуведомствената работна група в него ще участват областните управители на Стара Загора и Габрово Йордан Николов и Мариян Костадинов.

С вече изготвеният работен проект за Западен обходен път и в частност проектът за Тунел под Шипка, проходът става с надморска височина около 700 м., което в зимни условия го прави лесен за поддръжка и експлоатация.

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=665638

Online elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 958
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #119 on: 09.02.2011, 13:23:23 »
Още не мога да вдяна, защо около Правец още по соц и мостовете и тунела са започнати 2х2, при положение че останалите съоръжения по магистралата са си в стандартния габарит.
Те стояха доникъде повече от 10 години, просто защото бяха от погрешната страна на Правец. После привършиха парите и е твърде възможно проектите да са преработени, то до 1995 само 2-3 колони стърчаха...
Тунелът "Правешки ханове" е готов на груб строеж още през 1991 година. Виадуктите след него на 48+000 и 48+500 като и тунела са проектирани с тесния габарит още от самото начало, макар и построени по късно. Единствено виадукта при км 48+000 е препроектиран, т. като има смяна на проектанта с норвежки, но габарита не е променян.