Author Topic: A1 Тракия  (Read 160317 times)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
A1 Тракия
« on: 18.03.2006, 23:14:14 »
Автомагистрала "Тракия": Калотина-София-Пловдив-Бургас

Quote
Автомагистрала А1 „Тракия“ е автомагистрала в Южна България, част от Паневропейски транспортен коридор 8. Името на пътя се обуславя от областта, през която минава по-голямата ѝ част - Тракия. Към 2010 г. се експлоатират участъците от София до Стара Загора и от Карнобат до Бургас с обща дължина 243 km.

„Тракия“ е първата автомагистрала в България и има изключително значение за икономиката и транспорта на страната. През 1964 г. е взето решение за изграждането ѝ като част от автомагистрален пръстен, влючващ още магистралите „Хемус“ и „Черно море“.

Строителството започва през 1975 г. и десет години по-късно влиза в експлоатация първият участък на магистралата на участъка София – Пловдив. В следващите 10 години са извършени предпоректни проучвания на лотове 2,3,4.

През юли 2000 г. българското правителство сключва финансов договор с Европейската инвестиционна банка на стойност 100 млн. евро, с които да се изградят отсечките Оризово - Стара Загора и Карнобат - Бургас. От българска страна съфинансирането е в размер от 140 млн. евро.


Лот 1 - Оризово - Стара Загора

Участъкът е с дължина от 38,7 км. Първият подучастък от Лот 1 - между Оризово и Чирпан е в експлоатация от 1 юли 2006 г. Вторият подучастък между Чирпан и Стара Загора - от 5 октомври 2007 г. крайната цена е 198.16 млн. лв. Този лот завършва с кръгово кръстовище с път I-5, Стара Загора - Хасково, на около 5 km южно от Стара Загора.

Лот 5 - Карнобат - Бургас

Участъкът е с дължина от 35,2 км. В експлоатация от 2 ноември 2006 г. и е с крайна цена 150,266 млн. лв.

Лотове в процес на изграждане или фаза на търг
   
На 16 декември 2004 г. е обявено, че правителството на Симеон Сакскобургготски е взело решение за доизграждане и отдаване на концесия на магистрала „Тракия“ на българо-португалския консорциум „Магистрала «Тракия»“ АД за срок от 35 години (максималния позволен от закона срок). Концесионерът трябва да доизгради, експлоатира и поддържа магистралата, като за сметка на това той може да събира такси (ТОЛ такси) от преминаващите автомобили.

Договорът за магистрала „Тракия“ е подписан на 29 март 2005 г. между правителството и консорциума „Магистрала «Тракия»“ АД. Сключването на този договор поражда един от най-големите политически скандали в периода 2005-2006 г. в България. Основните причини за това са непрозрачността и липсата на търг или конкурс при определяне на концесионера, както и твърденията, че договорът е изключително неизгоден за държавата.

В следващите 3 години са подписани няколко анекса към договора, но до изпълнението му така и не стига и на 22 май 2008 г. правителството на Сергей Станишев прекратява действието на договора с мотива, че концесионерът не е изпълнил задължението си да осигури необходимото финансиране за изграждането и реконструкцията на пътните участъци от София до Бургас. Кабинетът възлага на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и на Министерство на финансите да проучат други възможни форми за изграждане на участъка от Стара Загора до Карнобат.

През 2008 г. са обявени тръжни процедури за дозиграждане на магистралата, които обаче са спрени след писмо от Генералната дирекция „Вътрешен пазар и услуги" на Европейската комисия.

В проведените през лятото на 2009 г. парламентарни избори изграджането на Автомагистрала „Тракия“ е една от основните теми в политическите дебати. [2]  В един от рекламните си клипове, Синята коалиция обещава ако спечели изборите да завърши магистралата.

Към Юли 2010 г. недовършени са три отсечки - лот 2, 3 и 4 от Стара Загора до Карнобат, с обща дължина от около 117 км. Финансирането на всички се очаква да бъде 80% от кохезионния фонд на ЕС и 20% от националния бюджет.

Лот 2 - Стара Загора - Нова Загора

На 12 ноември 2009 година министърът на регоналното развитие в правителството на Бойко Борисов - Росен Плевнелиев обявява началото на тръжната процедура за избор на изпълнител на ЛОТ 2 от автомагистрала “Тракия”. Дължината на този лот е 31.8 км. Строителството започва през Юни 2010 г. Срокът за изпълнение е 25 месеца - Юли 2012 г. Изпълнението на проекта се осъществява от „Трейс Груп Холд” АД, след спечелен търг с цена от 137,868 млн. лв. с ДДС.

Лот 3 - Нова Загора - Ямбол

Дължината на участъка е 35.7 км. Очаква се строителството да започне през Август 2010. Срокът за изпълнение е 25 месеца. [8] На 8 Юни за изпълнител бе обявена гръцката фирма "Актор", която предложи цена от 133,973 млн. лв. (официално цената бе обявена без ДДС - 111,644 млн. лв.)

Лот 4 - Ямбол - Карнобат

С дължина от 47,7 км., това е най-големият от неизградените участъци. Очаква се строителството да започне през Септември 2010. Срокът за изпълнение е 28 месеца. [9] На 6 Юни 2010 г. бяха отворени технически оферти, а ценовите - на 29-ти същия месец. Най-ниската цена бе предложена от "Холдинг Пътища" - 209,646 млн. лв. (официално цената бе обявена без ДДС - 174,705 млн. лв.) Срокът за изпълнение е 28 месеца.

Ако няма забавяне на тръжните процедури на лот 3 и 4 и срокът за изпълнение не се забави, магистралата трябва да бъде окончателно завършена до края на 2012 г.
Маршрут

Планираната дължината на магистралата от Калотина до Бургас е 443 km. Към 2010 г. се експлоатират участъците от София до Стара Загора с дължина 208 км. и от Карнобат до Бургас с дължина 35 km. Алтернативен път София - Бургас е подбалканското шосе.

Понастоящем автмагистрала „Тракия“ започва от възел „Враня“ и продължава към Нови Хан, Вакарел, Ихтиман. На km 55 е изграден тунел „Траянови врата“ с две тръби и дължина 900 m. Следват Калугерово, Пазарджик и Пловдив. Към Пловдив са изградени три входни точки.

Предвижда се в бъдеще автомагистрала „Тракия“ да бъде свързана с Българо-Сръбската граница при Калотина след построяването на Северната скоростна тангента на град София.


Източник на информацията с малки корекции - Уикипедия
« Last Edit: 18.07.2010, 19:38:30 by LG_ »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15769
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #1 on: 23.01.2007, 17:51:54 »
Според мен вече няма накъде повече да отлагат решението за Тракия. То се е видяло, че португалците ще я вземат концесията, сега комунистите ги е срам да дадат заден ход на основно предизборно обещание. Ако приемем, че отсечката до Стара Загора практически е към приключване, следващите най-спешни отсечки са Сливен-Карнобат (защото там се сливат двата основни пътя към морето - от Пловдив и Подбалканския) и Калотина-София (в момента - в плачевно състояние, макар че е част от два международни коридора) + северната дъга на околовръстното шосе на София.
« Last Edit: 01.07.2010, 12:37:02 by blagun »

Offline rebelheartous

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • ICQ Messenger - 161516830
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #2 on: 12.08.2007, 19:13:40 »
Някой има ли инфо или идея кога ще е готова отсечката Чирпан - Стара Загора. Май трябваше да я приключат в началото на лятото? Или беше в края му?  

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16894
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #3 on: 12.08.2007, 20:17:52 »
Quote from: rebelheartous
Някой има ли инфо или идея кога ще е готова отсечката Чирпан - Стара Загора. Май трябваше да я приключат в началото на лятото? Или беше в края му?  
Първо беше първото ти предположение, засега е валидно второто ти и надявам се, няма и него да го променят.Някои колеги по-скоро са минали през района и могат да дадат по-ясна представа.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #4 on: 12.08.2007, 20:36:56 »
Абе може и да не успеят до Септември.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15769
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #5 on: 12.08.2007, 22:01:42 »
Quote from: rebelheartous
Някой има ли инфо или идея кога ще е готова отсечката Чирпан - Стара Загора. Май трябваше да я приключат в началото на лятото? Или беше в края му?  
Засега, според министър Гагаузов, срокът остава септември, което явно ще е 30 септември. Магистралата ще завършва с кръгово движение на пътя Стара Загора-Димитровград на десетина км южно от СтЗ. За съжаление, това ще е последната построена отсечка от АМ Тракия. нататък трябва да я правят португалците, но преговорите така и така не се финализират. Сега се чакало становище от Евростат, а от него зависел начинът на финансиране и съответно плануване на кредити от изпълнителя.
Държавата ще се насочи към завършване на АМ Марица - от Оризово, Чирпанско до Любимец. Там лесно ще се изкрънка финансиране по линия на трансевропейските коридори.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7087
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #6 on: 14.08.2007, 01:31:54 »
Отврат Братя Българи! Вчера колоните от Бургас към София бяха кошмарни  
Първо се започна с съвсем нормалното задръстване от Слънчев Бряг към Бургас и аз реших да мина през Каблешково. НО точно, където се съединяват стария път и магистралата (след Карнобат) полицаите бяха завардили и пускаха ту от магистралата, ту от стария път. А после се започна едно зверско влачене - 1:30ч за 40 километра - почти до Сливен   А и допълнително огромна част бяха на принципа "прееби другарчето" - всеки се опитваше да се навре в насрещното и като се зададе от там кола пак да изблъсква тея в правилната лента - стигаше се до куриоза двулентов път - три ленти коли. А върха беше един с БМВ З4 нарочно караше в насрещното, когато се зададеше кола отпред се прибираше за малко и после пак влизаше в насрещното - чудех се на съвестен ли се прави да опазва реда или какво ?! Всъщност не беше това върхът - той настъпи, като един автобус на Бодивали също реши да се прави на тарикат и влезе да изпреварва в насрещното, така и не видях какво стана с него и докъде стигна. Други тарикати пък ползваха най-дясната част и заобикаляха с една гума на платното, с една на банкета. Абе АД!

А иначе магистралата епочти готова, текат довършителни работи в близост до Ст. Загора

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #7 on: 14.08.2007, 16:58:42 »
Етнийс все едно не си от София та се възмущаваш.На връщане от морето бяхме 5 коли със софийска регистрация и ние правихме мизерията
 Е имаше и разни хипер идиоти перничани, хасковлии и други попадения.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7087
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #8 on: 14.08.2007, 17:09:17 »
Quote from: borosport
Етнийс все едно не си от София та се възмущаваш.На връщане от морето бяхме 5 коли със софийска регистрация и ние правихме мизерията
 Е имаше и разни хипер идиоти перничани, хасковлии и други попадения.


Е, не се е било да е било, ама пък чак толкова да е било, не е било  
И друг път е имало задръствания, но този път даже и катастрофа нямаше!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11149
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #9 on: 15.08.2007, 10:14:23 »
аз па вчера минах оттам и всичко беше спокойно, може би защото вторник вечер не е натоварен ден ама .... А иначе като свърши магистралата след Чирпан от мин.година си стоят огромни камари чакъл и асфалтова база май, там не забелязвам развитие, но дано да я свършат тази година до Стара Загора. А иначе аз чух по новините че отсечката Ямбол-Карнобат минавала през тракийски останки и музея в Ямбол чакал финансиране от МРРБ или изместване на трасето от което следва че е в напреднала фаза и проектирането и отчуждаването на земи по този участък
НЕ на хейтърството!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16894
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #10 on: 15.08.2007, 13:18:20 »
Quote from: Repcho
аз па вчера минах оттам и всичко беше спокойно, може би защото вторник вечер не е натоварен ден ама .... А иначе като свърши магистралата след Чирпан от мин.година си стоят огромни камари чакъл и асфалтова база май, там не забелязвам развитие, но дано да я свършат тази година до Стара Загора. А иначе аз чух по новините че отсечката Ямбол-Карнобат минавала през тракийски останки и музея в Ямбол чакал финансиране от МРРБ или изместване на трасето от което следва че е в напреднала фаза и проектирането и отчуждаването на земи по този участък
Въпреки концесионирането, очуждителните процедури за трасето си остават дейност на държавата.А и самото проектиране няма да бъде платено от португалците.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #11 on: 15.08.2007, 13:56:23 »
Я споделете, че не съм в час. от магистралата София - Бургас какво е построено. Доколкото разбрах от темата тук, скоро трябва да е готова до СТЗ. А има ли участък, който се прави след това - примерно Бургас - Карнобат или нещо подобно?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11149
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #12 on: 15.08.2007, 14:18:48 »
Quote from: emo
Я споделете, че не съм в час. от магистралата София - Бургас какво е построено. Доколкото разбрах от темата тук, скоро трябва да е готова до СТЗ. А има ли участък, който се прави след това - примерно Бургас - Карнобат или нещо подобно?
БУргас Карнобат вече е построена и за мен е най добрата част от магистрала в БГ-няма подрусване,няма нищо, много добро изпълнение. Иначе сега като направят до СтЗ се свършва строителството засега по Тракия и остават в строеж Марица и Люлин. СтЗ-Карнобат щели да го правят португалците макар че аз се съмнявам въобще да влезе в сила тая концесия
НЕ на хейтърството!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #13 on: 15.08.2007, 16:31:29 »
Quote from: Repcho
БУргас Карнобат вече е построена и за мен е най добрата част от магистрала в БГ-няма подрусване,няма нищо, много добро изпълнение.

 И аз съм на същото мнение.Доста километри по права линия с добро и гладко платно само мощна кола да имаш, да я пробваш.Ех да беше и Цариградско изцяло ремонтирано та от Плиска до Орлов с тоя баир и 300 може да вдигнеш
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: A1 Тракия
« Reply #14 on: 15.08.2007, 17:13:25 »
Това за Бургас - Карнобат е много добра новина. Като се сетя как се минаваше през центъра на този красив град и светофара в центъра му...
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11149
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #15 on: 15.08.2007, 18:25:42 »
Quote from: borosport
И аз съм на същото мнение.Доста километри по права линия с добро и гладко платно само мощна кола да имаш, да я пробваш.Ех да беше и Цариградско изцяло ремонтирано та от Плиска до Орлов с тоя баир и 300 може да вдигнеш
На Бургас-Карнобат изпълнител е турска фирма (май че същата която прави Люлин-"Мапа Ченгиз" или нещо от сорта) и май не са наемали подизпълнители  а са си работили сами от което резултата е перфектната магистрала. Сега се връщам от топлото още Цариградско шосе и ...     какво да ви кажа, не съм очарован-шахтите са под нивото на асфалта, асфалта пък има по цялата дължина неравности и като се движиш с повече от 40 км/ч тресе. Освен това нали чакаха някаква специална австрийска машина за тоя ремонт ? е нямаше такава машина- машини Writgen за изгребване на асфалта, камиони Роман, Лиаз и Камаз, асфалторазтилаща мапина Vogelle и валяци Bomag - това са машините и няма нищо специално

забравих 35 годишната Ифа и трактора на който възрастта му е 30 +
НЕ на хейтърството!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16894
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #16 on: 15.08.2007, 19:47:19 »
Quote from: Repcho
На Бургас-Карнобат изпълнител е турска фирма (май че същата която прави Люлин-"Мапа Ченгиз" или нещо от сорта) и май не са наемали подизпълнители  а са си работили сами от което резултата е перфектната магистрала. Сега се връщам от топлото още Цариградско шосе и ...     какво да ви кажа, не съм очарован-шахтите са под нивото на асфалта, асфалта пък има по цялата дължина неравности и като се движиш с повече от 40 км/ч тресе. Освен това нали чакаха някаква специална австрийска машина за тоя ремонт ? е нямаше такава машина- машини Writgen за изгребване на асфалта, камиони Роман, Лиаз и Камаз, асфалторазтилаща мапина Vogelle и валяци Bomag - това са машините и няма нищо специално

забравих 35 годишната Ифа и трактора на който възрастта му е 30 +
CK 13 бяха пратили все пак кариерни Ивеко Трекер

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #17 on: 15.08.2007, 20:31:21 »
Аз пък останах с друго впечатление.Че е равно положен асвалта.Но май най-добре е станал Царя.От Орлов мост до Ректората.И вижте по средата на разделителните ленти са сложили от тези малките квадратчета, дето отразяват фаровете по тъмно.Не се сещам как им викаха.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11149
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #18 on: 15.08.2007, 21:21:27 »
Quote from: borosport
Аз пък останах с друго впечатление.Че е равно положен асвалта.Но май най-добре е станал Царя.От Орлов мост до Ректората.И вижте по средата на разделителните ленти са сложили от тези малките квадратчета, дето отразяват фаровете по тъмно.Не се сещам как им викаха.
е светлоотразители, и на Цариградско са извапцали маркировка каквато не е имало от посещението на папата ама все пак си личи куцото изпълнение. Като стана дума за светлоотражателчатата - кой идиот сложи такива по осевата линия в тунела по НДК- като минеш отгоре им и все едно си сгазил нещо, това се прави по непрекъснати линии, за разделяне на лентите си има хоризонтална маркировка
« Last Edit: 15.08.2007, 21:21:51 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11149
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A1 Тракия
« Reply #19 on: 24.08.2007, 00:07:55 »
Quote
През октомври започваме да строим оставащите отсечки от магистралата, независимо дали ще сме получили становището на Евростат и какво се казва в него, каза вчера строителният министър Асен Гагаузов пред Инфорадио. Клаузите са променени и вече няма държавни гаранции и няма да има безвъзмездни плащания за концесионера, твърди той. Трафикът е надминал 13 000 автомобила. Това е минимумът коли в денонощие по пътя между София и Бургас. Ако не бъде достигнат, държавата ще дава пари на португалците за недостатъчния трафик. Договорът с клаузите продължава да е таен за обществеността. Според Гагаузов документът е от хиляди страници и се побира само в количка.
става дума за Тракия
НЕ на хейтърството!