Author Topic: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"  (Read 339327 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11153
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #240 on: 09.01.2010, 22:49:17 »
Това е абсурд да стане готово до края на годината
НЕ на хейтърството!

Offline Senna

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 497
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #241 on: 10.01.2010, 00:16:26 »
Страхотни снимки.Благодаря. :fan: :)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7218
    • View Profile
Re: А6 Люлин
« Reply #242 on: 10.01.2010, 09:19:49 »
Да не забравяме че на Даскалово са съвсем доникъде.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #243 on: 10.01.2010, 10:11:42 »
„Остава да решим някои малки проблеми с агенцията „Пътна инфраструктура“ и тогава няма да има закъснение със срока“, допълни Аксакал, цитиран от БТА.
Явно журналята са се хванали за обещанието и са пропуснали, че то не е безусловно. А тези "малки проблеми" може да са няколко десетки милиони евра например...

Че няма да стане до края на годината, е очевидно. Само се чудя, защо НАПИ се отказа да оправи стария път от Мало Бучино до Перник, за да може да се използва новото трасе и да се започне най-сетне сериозен ремонт на Черния кос-Владая-Драгичево.
« Last Edit: 10.01.2010, 10:14:26 by blagun »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16449
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #244 on: 10.01.2010, 10:30:36 »
На тази магистрала един-два кадъра имаме, на които да си личи, че все пак вършат нещо! Иначе е като замразен преди 10 години обект...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #245 on: 10.01.2010, 15:40:23 »
От снимките въобще не личи че има строиътелна дейност. А тези 200 човека как са ги преброили зам. министрите при "внезапната" проверка просто не знам.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 394
    • View Profile
Re: А6 Люлин
« Reply #246 on: 11.01.2010, 00:04:28 »

Че няма да стане до края на годината, е очевидно. Само се чудя, защо НАПИ се отказа да оправи стария път от Мало Бучино до Перник, за да може да се използва новото трасе и да се започне най-сетне сериозен ремонт на Черния кос-Владая-Драгичево.
Защото имало писано по този въпрос в договора за магистралата - пътят ще се оправи след като се направи магистралата, тъй като по време на сторежа минават камиони, непредвидени за него и са му (нашенска приказка) на пътя. Ако го направят НАПИ, фирмата, която строи магистралата след това няма да има смисъл да го прави наново (което не е лишено от логика). Само нещата с магистралата като гледам от снимките са си зациклили. Така е поне от няколко месеца.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #247 on: 21.01.2010, 15:38:19 »

"Мапа - Дженгиз": Магистрала "Люлин" ще е готова до 21 декември


От Лили Границка



Магистрала "Люлин" ще бъде готова до 21 декември, заяви за "Дневник" Рюштю Динчер, управител на българския клон на турската фирма "Мапа". Изпълнителят на обекта, консорциумът "Мапа - Дженгиз", представи графика за строителството на магистралата и според него тя трябва да е готова до Коледа, съобщи министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев. По думите му до три седмици ще бъде подписан анекс към договора за строителството на аутобана край София.

"Графикът, който сме представители, е реалистичен и изпълним. Компромиси с качеството няма да правим. Ще увеличим капацитета, за да приключим "Люлин" в срок. В момента преговаряме с няколко български компании за подизпълнители и ако се налага, може да сключим договори и с 10 фирми." Това каза Динчер за "Дневник". По думите му остават да се довършат 12 км от дългата 19 км "Люлин". Мостовете са построени на 8%. Започнало е прокопавнето и на първия от общо 3 тунела.

Миналата седмица Браншова камара "Пътища" поиска договорът с турския консорциум да бъде прекратен и да се даде на български фирми. "Прекратяването на договора е невъзможно, защото ще загубим европейското финансиране", каза министър Плевнелиев.

"Мапа - Дженгиз" е представила 38 иска към агенция "Пътна инфраструктура" за изплащане на допълнителни суми, съобщи Божидар Йотов, изпълнителен директор на агенцията. По думите му от тях към момента са уважени два на обща стойност 7 млн. лв. Исковете за допълнителни пари от турския консорцум са заради променена геология и проектиране, както и заради преместването на инженерните мрежи, каза Йотов. Конкретна сума, за която претендираме, в исковете не сме посочвали, тя ще се уточнява впоследствие, каза Динчер.

Сроковете за новите търгове на магистрала "Тракия" отново се отложиха леко във времето. Търгът за отсечката от Нова Загора до Ямбол се отлага за средата на февруари, а от Ямбол до Карнобат - за средата на март, съобщи Клаус-Дитер Щоле, член на борда на директорите в АПИ, отговарящ за оперативна програма "Транспорт". При отварянето на офертите за участъка от Стара Загора до Нова Загора на 12 януари строителният министър Росен Плевнелиев съобщи, че те ще се проведат съответно до края на януари и края на февруари. Все още не е обявен и търгът за строителен надзор на отсечката от Стара Загора до Нова Загора, за който участък в момента се избира изпълнител. Апликационната форма на "Тракия" ще бъде изпратена в Европейската комисия до края на март, обеща Щоле. От одобренето на Брюксел зависи пускането на парите за магистралата от Кохезионния фонд.

Търгът за магистрала "Марица" от Оризово до Свиленград ще бъде през есента, каза Щоле. 70-те непостроени километра са разделени на четири участъка с по-малко дължина. По този начин даваме възможност на повече български фирми да подадат оферти, посочи Щоле. По думите му строителството на "Марица" ще започне през пролетта на следващата година. Според индикативната годишна работна програма "Транспорт" търгът за "Марица" трябва да се проведе в периода април - юни. Няма разминаване между транспортното министерство и АПИ за търговете на магистрала "Струма", които са планирани за края на годината.

Друг пътен проект заложен в оперативна програма "Траспорт" за тази година е модернизацията на пътя Враца - Ботевград, като търгът трябва да се проведе до края на март. От пътната агенция този проект не беше споменат. Останалите два са пътят Кърджали - Подкова и връзката на магистрала "Хемус" с околовръстния път на София. Търговете за тях трябва да се проведат до юли според оперативната програма.

Въпреки че сме на четвъртата година от 7-годишния планов период на ЕС, по оперативна програма "Транспорт" все още няма сключен договор за нито един пътен проект. Общата стойност на средствата, които трябва да усвоим до 2013 г. за пътища, е 990 млн. евро.

Отделно още 250 млн. евро са предвидени по оперативна програма "Регионално развитие". Все още няма яснота кога ще тръгнат търговете и за тези пари, стана ясно от отговорите на шефовете в пътната агенция.

За българското съфинансиране на европроектите е изтеглен кредит от Европейската инвестиционна банка от 700 млн. евро, каза министър Плевнелиев.

http://www.dnevnik.bg/pazari/companii/2010/01/21/845789_mapa_-_djengiz_magistrala_ljulin_shte_e_gotova_do_21/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #248 on: 28.01.2010, 15:55:00 »
Quote from: news.dir.bg
Прокуратурата започва разследване по АМ ”Люлин”
28 януари 2010 / Nеws.dir.bg
Прокуратурата ще проверява кои длъжностни лица са допуснали препроектирането на магистрала "Люлин", което е една от основните причини за забавяне на строителството й с шест месеца и оскъпяването й.

Това обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев пред журналисти, цитиран от "Дневник".

Проверката е поискана от премиера Бойко Борисов, след като  управляващият орган по програма ИСПА в транспортното министерство установил, че в агенция "Пътна инфраструктура" "няма писмени следи за разрешено препроектиране".

Плевнелиев е назначил проверка и от инспектората на министерството. Той припомни, че турският консорциум "Мапа Ченгиз" има 38 възражения срещу формирането на цената на строителството.

"Повечето големи проекти, както и "Люлин", не са фокусирани към изграждане на необходимата за тях инфраструктура. При "Люлин" са препроектирани 26 моста и три тунела, но още при подписването на договора не е било ясно как ще се изграждат тунелите. Самото препроектиране не е било одобрено 13 месеца", коментира министърът.

Сега се оказва, че трябва да бъде преместен 110-киловолтов електропровод на НЕК. Нерешен в проекта останал въпросът за преминаването през жп линията София - Перник, където движението на влаковете трябва да бъде спряно поне временно заради строителството на магистралата.

Освен това турският консорциум не може да строи до село Даскалово, защото на пътния възел не са отчуждени четири къщи, а само земята под тях.

"Държавата също не си е свършила работата при осигуряването на условия за работата на изпълнителя", каза  Плевнелиев. Той изтъкна, че не е осигурено и депо за временно складиране на 2 млн. тона земна маса. Община Перник вече е осигурила терена за него.

Графикът, представен от "Мапа Ченгиз", ще бъде одобрен до три седмици. Той бе представен от изпълнителя на 20 януари и предвижда магистралата да бъде завършена до 31 декември 2010 г. До момента са извършени едва 40% от дейностите.

Проектът се финансира със 111 млн. евро по програмата ИСПА и е сред рисковите, за които, ако не бъде изпълнен в срок, правителството трябва да осигури средства от бюджета.
Както се вижда, причините за забавянето са 100% по вина на нашите институции.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #249 on: 28.01.2010, 16:57:27 »
Проблемът в случая със строителството на АМ Люлин и неговото забавяне е комплексен. Това е моето виждане.

Това че държавата не си е вършила задълженията мисля че е ясно. То има ли въобще някаква област в обществения живот където държавата да е на мястото си и да тежи. Може би доволни от нея са само хората и фирмите участващи като изпълнители в далаверите на висшите държавни служители, сключващи неизгодни за нас договори.

Случаят е идентичен. Сключен е неизгоден за държавата (неясен от към отговорности) договор с фирма близка на Доган. Това е главната вина на държавата. Както и отчуждаването разбира се.

Нито сега е станало ясно че ще трябва да се измества 110-киловолтов електропровод на НЕК, нито в течение на работата се е установило че ще рябва да се преминава над ж.п. линия както се опитва да се твърди в статията.

Това което тука не става ясно е че по принцип главният изпълнител си изготвя работните проекти за съоръженията, като съответно трябва да уведоми възложителя за това. (при предаването на обекта са готови само техническите) Дали ще ги препроектира променяйки техните размери, статическа схема и прочие си е негова работа. Вписва ли се в сроковете и парите няма никакъв проблем. Така че това разследване да се търси кой е наредил препроектиране за мен е прах в очите, като целта очевидно е да не се изкарват прекалено много кирливи ризи на участниците в процеса и съответно да не се спира той. (тогава съвсем ще изгубиме парите)
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3813
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #250 on: 01.02.2010, 20:57:36 »
 Те турците добре дават заявки за завършване, а какво стана с разликата в заплащането между българските и турските работници?
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #251 on: 01.02.2010, 23:52:28 »
а какво стана с разликата в заплащането между българските и турските работници?
Не знам за разликата в заплащането, но доста БЪЛГАРСКИ строителни фирми предпочитат бригади от турци (български, естествено). Това за пословичното българско трудолюбие е само за предизборна консумация (справка речта на царя през април 2001).
Никой работодател няма да се прецака: патриотизмът си е патриотизъм, сиренето е с пари. Може да води турците като командировани и да ги осигурява в Турция, ако там осигурителните вноски са по-малки. Възможно е турската държава да дава преференции или данъчни облекчения на работодателите им при наемане на техни работници. Все пак работната им сила от 50 години изтича в западна посока, не може държавата да е безучастна.
« Last Edit: 01.02.2010, 23:59:28 by blagun »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 958
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #252 on: 02.02.2010, 12:10:03 »
Турската държава дава пари за всеки турски работник който работи извън Турция в турска фирма.Затова турските фирми иската да работят само с турци от Турция заради тези преференции.Държавата много добре знае това но не взима ясна позиция.Ако иска български граждани да работят трябва да има такова изискване при търга до какъв процент може да участват чуждестранни граждани.Сега няма такива условия и после гледаме циркове и Доуш и Мапа Ченгиз обясняват че в Бъ лгария няма строителни работници. ;)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #253 on: 02.02.2010, 14:09:13 »
Мисля че не се дава достатъчно яснота по въпроса. Не е все едно да става въпрос за сравнение на заплащането на трудови договори между турската фирма (която няма регистрация в БГ) и турски граждани от една страна и български  граждани от друга или българи, работещи във фирми като подизпълнители.

В крайна сметка, колкото и тъжно да звучи, договарянето на работната заплата е индивидуално и се базира на пазарния принцип. Плаща се в порядък съответсващ със стандарта за дадената страна. В случая работодателят Мапа Ченгиз е в правото си да "коли и беси" особено в условията на криза с висока безработица.

Преди около година имаше едно предаване на Частен случай където ставаше въпрос именно за взаимоотношението на турците с родните подизпълнители. Тогава ставаше въпрос за фирма извършваща разчистването на терена от дървета, на която не беше платено след извършена работа. Казусът тогава беше следният: фирмата за разчистване завежда дело срещу Мапа Ченгиз за да си прибере парите. Оказа се обаче че Мапа Ченгиз няма регистрация в БГ и няма как да бъде призована и делото не може да започне.........


Вчера трябваше да отворят ценовите оферти за лот 2 на Ам Тракия. Мълчанието по въпроса не е никак добър знак!
« Last Edit: 02.02.2010, 14:22:32 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16449
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #254 on: 23.02.2010, 23:21:15 »
По пътен възел Даскалово се забелязва развитие. Правят се колони, реди се хоризонталната конструкция, бетоновият възел работи. Отсреща, като че ли имаше и дълбаене по планината, за да мине трасето.

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #255 on: 08.03.2010, 07:56:15 »
Quote
"Мапа - Ченгиз" иска още 70 млн. евро за магистрала "Люлин"

Турският консорциум "Мапа - Ченгиз" е поискал още 70 млн. евро за строителството на магистрала "Люлин", съобщи председателят на управителния съвет на пътната агенция Божидар Йотов в интервю за "Дневник". Това е близо 50% от цената, на която двете компании спечелиха търга (137 млн. евро), и сумарно ще надхвърли и най-високата оферта (203 млн.) за строежа на 19-километровата магистрала.

Йотов отказа да съобщи на каква отстъпка е готова държавата. Предишното ръководство на пътната агенция досега е признало претенции за 3.5 млн. евро. От "Мапа - Ченгиз" отказаха да коментират сумата с мотива, че се водят преговори.

От американско-британския консорциум "Луис Бергер - Мотт Макдоналд", инженер на обекта, определиха претенциите като неоснователни. Исканията за оскъпяването на магистралата са главно заради забавените процедури за отчуждения, което бави и усложнява преместването на техническата инфраструктура - водопроводи, газопроводи и електропроводи.

Очаквахме да подпишем споразумението до края на февруари, с всеки изминал ден рискът магистралата да не бъде завършена в срок се увеличава, заяви Рюштю Динчер, представител на "Мапа" за България. Аутобанът, който трябваше да е готов до края на 2009 г., ще загуби еврофинансирането си, ако не бъде пуснат в движение до края на 2010 г.


http://www.dnevnik.bg/pazari/2010/03/07/869308_mapa_-_chengiz_iska_oshte_70_mln_evro_za_magistrala/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #256 on: 29.03.2010, 12:20:20 »
График за изпълнение на магистралите
Кой знае защо АМ "Люлин" е "пропусната", макар че беше обещана уж до края на 2010...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #257 on: 29.03.2010, 12:25:39 »
Ами при нея всички графи реално са ясни, с изключение на последната тази за завършване на строителството. Иначе е ясно че края на 2010 АМ Люлин няма да е готова. Най-рано май догодина. Но не е това толкова трагични, какво ли не сме чакали. Проектите за Метрото в центъра и летище София закъсняха с по две години. Тука обаче е и мястото дъравата да си прибере неустойките по договора за закъснението, както отпусна 40 млн евро допълнително заради оскъпяването предизвикано от бездействието и.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3813
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #258 on: 29.03.2010, 22:03:54 »
 Лошото е, че ако турците е са готови до края на 2010 държавата ще трябва да плати всичко и каквито и неустойки да наложи на строителя няма да покрият и мала част.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #259 on: 14.04.2010, 23:51:35 »
"Строителство градът", днес

http://www.stroitelstvo.info/infrastructure/2010/04/14/887039_prenasochvat_trafika_krai_pernik_zaradi_stroitelstvoto/

Пренасочват трафика край Перник заради строителството на пътен възел "Даскалово"

Временна организация на движението по направлението "София - Кулата" на главния път Е-79 край Перник ще бъде въведена след около месец заради строителството на пътния възел "Даскалово". Това съобщи заместник-областният управител на Перник Радослав Йорданов, цитиран от БТА.

Съоръжението е част от автомагистрала "Люлин".
За да бъде завършен пътният възел, товарните автомобили ще бъдат пренасочени през Радомир.
Леките коли и автобуси по направлението "Кулата-София" ще преминават по отбивен маршрут през кв. "Църква".

На общо съвещание ръководствата на община Перник, КАТ и Областното пътно управление са договорили мерки за осигуряването на безопасността на движение при пренасочване на тежките автомобили.
В Радомир ще бъде подменена вертикалната и хоризонтална маркировка, ще бъде монтиран светофар в центъра на града.

Временната организация на движение ще се осъществи в три етапа.