Author Topic: Теснолинейката Септември-Добринище  (Read 128518 times)

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4327
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
В този ред на мисли, прави впечатление всекидневното закъсненние на ПВ 16107 с поне час от начална гара Септември.
Това е резултат от предозирането с реклама и популяризиране на линията и напъните да се пусне допълнителен чифт влакове, които да покрият част от пропуснатите гари и спирки от небедените за бързи бивши 16103/16106 (сега 1661/1662). Така при 5 локомотива общо в движение, през деня едновременно работят 4 и един е резерв/ремонт и когато е в ремонт, 16107 чака локомотив от 16104, който трябва да мине през депо за зареждане и екипиране. Ако и един се счупи и останат 3 в движение, вече ще се отменят влакове. То затова много хубаво не е на хубаво...

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1910
    • View Profile
Важното маркетинга да върви.
The Grand Tour

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5675
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Вероятно разчитат и на локомотива, който трябва да дойде от Русе през февруари.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13052
    • View Profile
Не мисля, че е грешка да увеличават влаковете, щом имат достатъчно подвижен състав. Допреди няколко години бяха само три чифта влакове, което е на санитарния минимум за обслужване на линията. Ако искат да изкарват пари, трябва да инвестират в удобства. Както са успели да направят вагон-бистро, по-бързи влакове.
У нас като цяло разликата между бърз и пътнически влак е доста условна, и като скорости, и като удобства, и времепътуване. По някои линии от години пътуват "бързи" влакове, които само на хартия са бързи, а реално се движат като пътнически. Да не говорим колко често първокласни вагони с климатик се пускат на пътнически влак, а бързите са с гадни екс-ДБ-та и избушени 50/74 серия.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4327
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Не мисля, че е грешка да увеличават влаковете, щом имат достатъчно подвижен състав.
Проблемът е, че нямат достатъчно подвижен състав.
Теоретично, ако сегашните 5 локомотива, които са на 55 години, останат да се движат и се възстановят два в Русе, и се изгради наново още един на запазена рама и талиги от един бракуван, може да има 8 работоспособни локомотива. Тогава може и още влакове да се пуснат... в момента обаче е лоша идея, защото тия влакове стават много ненадеждни.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1456
    • View Profile
Ако я нямаше тази реклама на теснолинейката, отдавна линията да е нарязана за старо желязо, по подобие на Червен бряг - Оряхово и да гледаме сега едни призрачни гари. Сигурен съм, че има много проблеми с експлоатацията на подвижния състав и това няма как да е другояче при тази съсипия в държавните железници последните 30 години. Но самият факт, че толкова се разшумя около теснолинейката, кара БДЖ да предприема стъпки към нейната модернизация, макар и плахи. Трябва да отдадем заслуженото на хората, които популяризираха линията.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4327
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Разликата между лекарство и отрова е дозата.
Прекомерната реклама доведе до необходимост най-ползваният чифт да стане бърз и сега 2/3 от гарите и спирките останаха без влак по това време. Новият чифт покрива само част от тях, но е по никое време и ще е първият отменен, когато се счупи някой от 55-годишните локомотиви.

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1941
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
По мое скромно мнение, трябваше да изчакат първия локомотив да стане готов и да се върне от ремонта в Русе, преди да добавят нов чифт влакове. По-добре с известно забавяне, но сигурно обслужване, отколкото сегашното положение, както го описвате. Щом и вторият локомотив се върне, тогава да мислят за нов чифт влакове. Да не говорим, че резервите би следвало да са две. За да може когато има един повреден/в ремонт, да има и един в резерв - отново по повод на сигурността в обслужването, която коментираме. А и не само като резерв. Както описва колегата bdz43r, той ще поема веднага от Септември, без да се чака пристигащият да бъде обслужен. Самият той след това ще остава като резерв до следващия чифт...
Преди години някой беше казал, че електрификация щяла да загрози линията. А какво ще кажете стълбовете да са винаги от страната на склона? Мисля, че така няма да нарушават никаква гледка. От Алпите съм гледал много клипове с електрифицирани и там са спазили на много места този принцип. При това положение, хем е по-ефективно и екологично, хем има и гледки. Така вече би се получило върхът на сладоледа. В допълнение, въпросното електрифициране съвсем спокойно може да се направи на части. Най-напред до Велинград. Неудобството е, че зареждане и ежедневно обслужване ще трябва да се правят именно там, но пък и нужните дизелови локомотиви ще намалеят с един, може би, заради по-късото времепътуване, а влаковете ще се разминават във Велинград, за да се случва всичко както трябва.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15301
    • View Profile
    • Email
ККМ, увеличаване на височината на тунелите, 8 нови локомотиви  - с тези пари едно удължение до Гоце Делчев може да се изпълни.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4963
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
И това няма да увеличи скоростта, тъй като сегашната скорост произлиза от РП - правен е за едни скорости, на много места има ограничения заради състоянието на пътя и т.н.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1941
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
И това няма да увеличи скоростта, тъй като сегашната скорост произлиза от РП - правен е за едни скорости, на много места има ограничения заради състоянието на пътя и т.н.
Не разбирам кое те кара да си мислиш, че очаквам вдигане на скоростта само заради самата електрификация? Нейните цели, разбира се, не включват увеличаване на скоростта, защото, както сам казваш, последната зависи най-много от състоянието на релсовия път. В тази връзка считам, че е добре релсовият път да се поддържа в работоспособно състояние, а не да се ремонтира основно, защото един основен ремонт би нарушил автентичното, туристическото начало в това трасе. Все пак, това не е главен транспортен коридор и неговата основна цел със сигурност не е високи скорости и голяма пропусквателна способност. Може да се ремонтират основно само отделни участъци и то само тогава, когато това стане безалтернативен вариант. В противен случай, трасето ще стане просто поредното ремонтирано и с повишени скорости след първа и осма главни линии.
едит: Ако говорим за запазване на оригиналния вид на трасето, дизеловите локомотиви би било добре да се запазят. От друга страна, електрификацията си има своите немалко плюсове - както екологични, така и икономически. В тях включвам и поддръжката - ще отпадне сервизирането на ДВГ и пряко-свързаните с него агрегати. Решението е стратегическо с перспектива, а не само какви биха били преките ползи тук и сега.
« Last Edit: 30.12.2021, 21:47:37 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3609
    • View Profile
    • Email

Преди години някой беше казал, че електрификация щяла да загрози линията. А какво ще кажете стълбовете да са винаги от страната на склона? Мисля, че така няма да нарушават никаква гледка. От Алпите съм гледал много клипове с електрифицирани и там са спазили на много места този принцип. При това положение, хем е по-ефективно и екологично, хем има и гледки. Така вече би се получило върхът на сладоледа. В допълнение, въпросното електрифициране съвсем спокойно може да се направи на части. Най-напред до Велинград. Неудобството е, че зареждане и ежедневно обслужване ще трябва да се правят именно там, но пък и нужните дизелови локомотиви ще намалеят с един, може би, заради по-късото времепътуване, а влаковете ще се разминават във Велинград, за да се случва всичко както трябва.

При положение че вече има достатъчно разработки на мотрисни влакове с акумулаторни батерии и по теснолинейката няма товарно движение електрификация би била напълно излишно и скъпо упражнение.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4327
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Електрификация е безпредметна. Няма икономически смисъл за 4-5 чифта влакове на ден с по стотина пътници.
Да не забравяме, че това не е просто да се набият стълбове и да се опъне жица. Това дори е най-лесното, а по-сложно и особено в този забутан район е да се осигури захранване. Железницата е твърде голям товар за селските електропроводи на средно напрежение и ще трябва да се прекарат много километри нови въздушни линии. Захранването няма как да е с 25 kV като при стандартната железница, което значи че и подстанциите трябва да са повече. Тунели трябва да се разширят, скали трябва да се обрушат, дървета трябва да се изрежат, за да не падат през зимата...
Сега има ефективни дизелови двигатели и много по-резултатно ще е да се модернизират наличните локомотиви, които да се ползват за някои по-населени влакове с повече вагони и да се купят мотриси с по 2-3 вагона за останалите.

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 915
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6821
    • View Profile
Теснолинейката Септември-Добринище няма алтернатива за доста населени места за разлика от Червен Бряг-Оряхово и надали ще бъде закрита. Електрификацията е прекалено сложна и скъпа и няма никакъв смисъл - няма да се изплати дори при увеличение на влаковете и евентуално възстановяване на товарните превози в бъдеще, няма да доведе и до увеличение на скоростите. Акумулаторни мотриси имат смисъл, ако могат да изминат цялото разстояние между крайните гари без междинни зареждания, това поне засега е трудно осъществимо. При подобряване на състоянието на релсовия път би трябвало да може да се постигне времепътуване около четири часа до Добринище дори с модернизираните локомотиви и сегашните вагони. :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3609
    • View Profile
    • Email
Акумулаторни мотриси имат смисъл, ако могат да изминат цялото разстояние между крайните гари без междинни зареждания, това поне засега е трудно осъществимо.

Stadler Flirt с акумулатори има капацитет за около 180 километра, тоест съвсем в рамките на нашата теснолинейка, само трябва да ни го преработят за 760 мм.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9952
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Охоо,  някой май лобира за конкретен модел  :rolleyes:

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6821
    • View Profile
Преработка за 760 mm няма да е евтина особено, ако се извършва само за БДЖ по изрична поръчка - има версия за 1067 mm. :rolleyes:
« Last Edit: 06.01.2022, 17:57:27 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3609
    • View Profile
    • Email
Преработка за 760 mm няма да е евтина особено, ако се извършва само за БДЖ по изрична поръчка - има версия за 1067 mm.

GTW, от която и е произлязъл Flirt го има и като тривагонна мотриса за 750 мм и много сходни габарити с нашата тесноинейка в Гърция.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3524
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
В този ред на мисли, прави впечатление всекидневното закъсненние на ПВ 16107 с поне час от начална гара Септември.
Това е резултат от предозирането с реклама и популяризиране на линията и напъните да се пусне допълнителен чифт влакове, които да покрият част от пропуснатите гари и спирки от небедените за бързи бивши 16103/16106 (сега 1661/1662). Така при 5 локомотива общо в движение, през деня едновременно работят 4 и един е резерв/ремонт и когато е в ремонт, 16107 чака локомотив от 16104, който трябва да мине през депо за зареждане и екипиране. Ако и един се счупи и останат 3 в движение, вече ще се отменят влакове. То затова много хубаво не е на хубаво...
Отменен е ПВ 16104 Добринище Септември

https://www.bdz.bg/bg/live-updates/11-01-2022/16104
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".