Author Topic: ПТП и инциденти  (Read 116518 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1456
    • View Profile
ПТП и инциденти
« on: 01.01.2020, 16:42:03 »
Хората наистина са много недисциплинирани, но не виждам и властите да противодействат на това. Много хора не знаят, че трамваят е с предимство на пешеходна пътека и остават много изненадани, като той не ги пропусне. Би могло КАТ, Общината, СОС и транспортните оператори да се понапънат в тази насока, колкото и да им е досадно. В нормалните държави хората изготвят информационни материали, видеоклипове, организират обучения. Тук от няколко години в Песите се върти едно клипче "За да е топло през зимата". Хората се научиха да натискат копчетата на вратите, може би е време да бъдат ограмотени и за пътната безопасност. Единствено в метрото имаше едно обучително видео за поведението на пътниците, което се въртеше по метростанциите. Ето няколко примера от цивилизовани страни:
Уест Мидландс, Англия
Единбург, Шотландия
Дъблин, Ирландия
Мелбърн, Австралия
Мелбърн, Австралия
« Last Edit: 09.03.2020, 16:11:00 by difian »

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9342
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #1 on: 01.01.2020, 17:32:46 »


По БТВ казаха, че автобусът е бил спрян за проверка и в него не е имало пътници,а колата се е ударила в автобуса.
Проверка от кого? Хайка от контроли или пътна полиция, не стана ясно.
Няма за какво да става ясно за какво е спрял . Автобусът е на спирка . А това, че някой отзад си е мислил , че ехванал Господ за шлифера - ами хванал го е . Светла му памет на младежа , но не може да ми стане жал за самонадеяни пикльовци, които се правят на пилоти. Пълно е с такива - с купени книжки , с пушещи дизелчета , с музикални гърнета , тежки стойки в колата , лявата ръка на прозореца , въртят с длан волана , с цигара и телефон и най-вече с по-малко от година стаж като шофьори.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15299
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #2 on: 02.01.2020, 14:43:10 »
Съдейки по пораженията на колата, по всяка вероятност момчето е било без колан и е излетяло в предното стъкло. Видео
Както и да спре автобусът - на редовна спирка или спрян за проверка, той е в джоба на спирката извън активните ленти, видимостта на 31-ви беше идеална. Ето го мястото.
« Last Edit: 02.01.2020, 14:45:05 by blagun »

Offline Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 515
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #3 on: 13.01.2020, 10:14:54 »
Ман по линия 204 посока Дружба 2 е бил леко ударен/ужулен от кола на бул. България точно преди ул. Нишава. От лявата страна нямаше видими щети. Има една полицейска кола и две на контрол по транспорта.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18619
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
« Last Edit: 14.01.2020, 15:07:34 by RADOCVET »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline ivaylostoenchev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2063
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #5 on: 14.01.2020, 16:50:07 »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18619
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #6 on: 14.01.2020, 18:42:03 »
И аз си мислех, че не може, но е десетка. Не е могъл да спре още от Възраждане и е прелетял до Сливница.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #7 on: 16.01.2020, 18:33:06 »
И аз си мислех, че не може, но е десетка. Не е могъл да спре още от Възраждане и е прелетял до Сливница.
Би ли дал повече информация? Не е имал спирачки ли? Защото според свидетели наистина трамваят си е бил на червено и не е имало никакви признаци да спира или да намаля...

Което обяснява, защо се потули случая...

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5374
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #8 on: 16.01.2020, 22:14:53 »

И аз си мислех, че не може, но е десетка. Не е могъл да спре още от Възраждане и е прелетял до Сливница.

Е хубаво, но има светофар на Пиротска, на Цар Симеон..........?
Свобода за Украйна !

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18619
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #9 on: 17.01.2020, 09:49:22 »
2051 остава на изолатор между Македония и пл. Възраждане поради неправилна маневра на лек автомобил. Трамваят за да избегне удар спира. След като установява, че е на изолатор, ватманката започва разкачването на спирачките, за да може да помръдне напред, т.к. в този участък има лек наклон напред. Осигурила е колежка, която да стои в кабината и след като трамваят тръгне да натисне МРС. Обаче след като са разкачени и четирите спирачки, 2051 тръгва, магнетите не сработват. Постепенно трамваят набира скорост. Ватманката, която е в кабината пробва всичко възможно да спре трамвая, но и гъбата не сработва и продължава да се движи. Единственото нещо, което може да направи е да звъни, така, че да привлече вниманието на другите. Явно ефектът е бил доста добър, защото успява да стигне почти до спирката на бул. Сливница. Герой е ватман от линия 22, който на Пиротска е тръгнал на неговия си сигнал, но забелязва идващия 2051 и спира, като по този начин предотвратява удар между 2051 и трамвая от 22-ра линия. 2051 убива скоростта една пряка преди Сливница, където удря полицейската кола, а и след това има участък с лек наклон нагоре и окончателно спира, там където се вижда на една от снимките - почти на бул. Сливница.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2990
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #10 on: 17.01.2020, 10:02:46 »
Титулярната ватманка на 2051 би могла да ритне и закопчае поне десните спирачки, докато трамваят все още пълзи, а тази в кабината да обърне реверсора и да подаде ход, докато все още е с малка скорост. НЕ ОБВИНЯВАМ НИКОГО, освен механика, който се е разписал на пътния лист, че 2051 е технически изправен.
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5374
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #11 on: 17.01.2020, 10:12:49 »
И на мен това ми прилича на технически неизправности, които за съжаление са ежедневие в Градски транспорт, най малко поради причина че винаги ватман, или шофьор може да бъде обвинен.
Свобода за Украйна !

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4321
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #12 on: 17.01.2020, 10:13:41 »
А аз мисля, че независимо от техническото състояние на возилата, не е нормално да разкачваш спирачки с идеята да накараш трамвай да потегли по наклон, без да си сигурен, че можеш да го спреш след това.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3666
  • TM 303
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #13 on: 17.01.2020, 10:22:30 »
А цялата тази безумна ситуация, която можеше да роди меко казано ужасни последици (пак слава Богу, че се е разминало без такива), с пътници в трамвая ли се случва?
С такива фенове на софийския градски транспорт нито врагове, нито ЦГМ, нито Фандъкова му трябват...

Online TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 832
  • пендел
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #14 on: 17.01.2020, 10:24:38 »
А аз мисля, че независимо от техническото състояние на возилата, не е нормално да разкачваш спирачки с идеята да накараш трамвай да потегли по наклон, без да си сигурен, че можеш да го спреш след това.

Но също е недопустимо да се позволи на технически неизправно превозно средство да се движи по улиците на София. Както Емо спомена, бил е предотвратен удар с ТМ22, който знаете, че е пълен. Можеше да стане голям гаф и хора да бъдат ранени :(

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18619
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #15 on: 17.01.2020, 10:26:34 »
От това, което ми казаха, пътниците са били малко и докато е разкопчавала спирачките, почти всички са слезли. Май в трамвая са останали един - двама.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3518
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #16 on: 17.01.2020, 11:01:26 »
Толкова ли не е имало друг трамвай зад този да го избута от изолатора? Състоянието на трамвая сте коментирали достатъчно, но безумието на ватманката е шокиращо !  :angry:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9948
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #17 on: 17.01.2020, 11:08:15 »
Доколко изобщо е допустимо разкачането на всички спирачки на трамвай с пътници в него, извън депото без да е прикачен за друг трамвай?

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1128
    • View Profile
Re: ПТП и инциденти
« Reply #18 on: 17.01.2020, 11:19:26 »
Много интересен случай.  Като цяло е имало достатъчно време да рестартира трамвая, ако нещо не е сработил и да го възстанови . Магнитно релсовата спирачка  трябва да сработи,  дори при изключен режим. Магнетите са на два отделни бушона и вариант да изгорят и двата е малък. Има от 3 места да се включа. Вариант да се обърне хода не е за предпочитане или поне докато не намали до 5 км/ч и при положение, че магнетите са отказали. Защото ако има ход ще има и ел. спиране и трамвая ще може да намали до 4 - 5 км/ч.При такава скорост лесно може да слезе и да закопчае първата спирачка.  Друг е въпроса, че при освобождаване на  4 - тата спирачка ватмана трябва да е в готовност да я закопчае.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14308
    • View Profile
    • Email
Re: ПТП и инциденти
« Reply #19 on: 17.01.2020, 11:21:12 »
Много неприятна ситуация и за водача и за пътниците...да се озовеш в превозно средство, което ускорява надолу по наклон без никакви спирачки.  Добре че се е разминало с ТМ22-ката на Пиротска и че не е имало друг трамвай отпред или автобус който пресича Сливница.

А точно в тази участък преди 1 седмица ми направи впечатление, че пътя и релсите са покрии с тънък слой гняс. Може би от строежа наблизо или просто си е мръсотия по пътя. И при потегляне едно ЧКД едва успя да тръгне, макар че пробва съвсем леко тяга и много буксуваше. Също и до нас една кола която спря на пешеходната пътека яко забуксува докато тръгне, има някаква хлъзгава гняс в целия този участък. Това направи впечатление дори на пътниците и коментираха "вижте пътя с каква гадост е покрит"
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР