Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - plastikat

Pages: [1]
1
За мене съчленената Берната е номер едно, всички останаи марки, независимо дали са нови или не, остават далеч след нея. И не само по качаство, ами и по возия. Усещането при возене наподобява по - скоро пътуване с мотриса отколкото с ПС на гуми. Липсва разнопосочно полюшване на двете съчленени части, каквото е при останалите тролеибуси, дори и минимално да е, че даже и при далеч по - новите модели. Пак го има при неравности, но сякъш всичко е в синхром, което е по - характерно за релсовия транспорт. Също невероятен баланс е постигнат при тръгване и спиране, и същовременно усещането от тези две действия е може би еднакво приятно, както за обикновенния пътник, така и за онези, настроените към по - екстремни възприятия – които пък се случват при пътуване в останалите марки тролей. И всичко това не е предопределено толкова от водача или от поддръжката в депото, а е с главана заслуга на конструктурските решения приложени при направата на модела. Което път е доста озадачаващо на пръв поглед, че е правено доста отдавна, а сега не е приложимо в такава степен.

На второ място бих поставил ДАК - Чавдар, може би от чиста сантименталност. Когато се появиха беше особенно удоволствие не само да ги видиш по улиците, ами и да се возиш. Разбирането или неразбирането на техническите им проблеми съвсем не е било от значение за тези сетивни възприятия.

Донякъде незаслужено, но на трето място бих сложил Икарус Гранц. По онова време тази марка беше толкова разпространена, че разновидноста и на тролей, може би не се приемаше с чак такова въодушевление от нещото ново. Незаслужено, защото Икарус се е доказал през годините и тази му версия остава не така разпространена.

Ще оставя Волвото без точка, защото първо е марка, после е западно, ама с Берната не може да се мери. Тук и двата модела са втора употреба, но двете нямат нищо общо. Още повече, че третата му врата е тясна, без да има видими причини за подбно решение, като има достатъчно място да е била нормална.

ЗиУ, не остана място и за него, въпреки че преди и аз съм се чудил, защо са направили подобно нещо! Но като срещам изчерпвателни коментари само от по две думи, им ставам все по - голям фен!
Само аз ли открих над 15-20 грешки ? Икарус гРанц ми е фаворит  :crazy:

2
Няма друга такава фурнаджийска лопата като него . До вчера писа за вестник Железничар и възхвалява БДЖ ........

Pages: [1]