Author Topic: История на маршрутната мрежа и на градския транспорт в Бургас  (Read 95973 times)

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5370
    • View Profile
Ето и от мен - мисля, че не са пускани
Бургас 1976





« Last Edit: 13.05.2014, 21:45:19 by KRAKOMOBILA »
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 899
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
И до ден днешен, като завали някой по-голям дъжд и мястото се превръща в езеро.
« Last Edit: 14.05.2014, 21:11:13 by $h@IdEr »
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 399
    • View Profile
Качвам една моя снимка на старата начална спирка на 211 в Меден рудник от декември 2006г. Правена е с телефон и не е много добра.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3021
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Карта на Бургас от 1975г.:

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 899
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Уникална снимка .  :fan: Интересно ми е синият Икарус с каква регистрация е бил и дали той не е така нареченият "детски" Икарус .

източник : http://www.socbg.com/2014/08/blog-post_26.html
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14057
    • View Profile
    • Email
Автогарата за курортите в Бургас. Зад нея се пада гарата, снимката е правена оттам. Предполагам рейса е за Несебър и Слънчев Бряг, няколко години подред бях там на море и тръгваха точно от това място.
« Last Edit: 12.11.2014, 12:46:03 by west_1 »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 399
    • View Profile
Според мен тази снимка е от края на 70-те или началото на 80-те. Първият червен Икарус е с бяла кабина и сигнален триъгълник отгоре,  без инвентарни номера и сигурно е от първите доставки, а по принцип навремето за Несебър и Слънчев Бряг пускаха винаги най-новите автобуси. Детският Икарус беше произведен 1985 година. Този синия сигурно е някой от двувратите.
« Last Edit: 12.11.2014, 12:47:17 by west_1 »

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 899
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Двувратите мисля, че бяха бяха доставени 90-те години.
« Last Edit: 12.11.2014, 12:46:27 by west_1 »
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14057
    • View Profile
    • Email
Аз знам че са доставени през далечната 1973-та и в София и във Варна и в Бургас. Тези от 90-те са внесени втора употреба да заменят старите, не са същите от първата доставка. Първите двуврати Икаруси са били светлосини с отваряеми стъкла.
« Last Edit: 12.11.2014, 12:46:46 by west_1 »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1827
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Според мен тази снимка е от края на 70-те или началото на 80-те. Първият червен Икарус е с бяла кабина и сигнален триъгълник отгоре,  без инвентарни номера и сигурно е от първите доставки, а по принцип навремето за Несебър и Слънчев Бряг пускаха винаги най-новите автобуси. Детският Икарус беше произведен 1985 година. Този синия сигурно е някой от двувратите.
И аз бих я датирал тогава. Всъщност снимката е от албум на града, който и аз съм разглеждал, но забравих от коя година беше.
Не съм сигурен дали червеният не е от чехословашката модификация 280.08, като нашите, но без черна ивица (на снимката трудно може да се разбере дали наистина има черна ивица или не) и с два неотваряеми странични прозореца, зад които има кутии за маршрутни табели.  Вече многократно беше обсъждано, че през 70-те по незнайни причини са пристигнали определени бройки такива. А понеже и сините са чехословашка крайградска модификация 280.10, възможно е да са пристигали с общи доставки.
Червеният Икарус, според мен, е произведен след 1977 г., понеже това е моментът, в който се правят леки козметични промени по каросерията на серийните Икаруси от масовите модификации за страните от СИВ: отпред хромовата рамка на предната решетка изчезва, появява се черта под ръкописното лого "Икарус". В същото време триъгълникът, мисля, че отпада по-рано, може би през 1975 г., и в такъв случай е възможно да става въпрос за допълнително добавяне на триъгълник върху именно чехословашка модификация, тъй като техните фабрично нямат сигнализация за съчленено МПС - триъгълник или три лампи.
« Last Edit: 12.11.2014, 12:48:12 by west_1 »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3798
    • View Profile
    • Email
Автобусът най-вероятно е 77-и набор - таблото вече е като книга, дръжките са бели, но люковете са еднакви, при следващите модификации вече два от тях са по-големи, за да могат да се ползват за авариен изход, също няма ги трите лампички отгоре. Синият 100% е от чехословашката модификация с двете врати, пак са 77-а година.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 399
    • View Profile
Двувратите мисля че бяха бяха доставени 90-те години.
През 90-те са доставени втора употреба от Германия. Имаше и други по стари доставени по- рано в Бургас. Последният, който си спомням от тях, се движеше някъде до 1993 година на селските линии. Целият беше светло син, а регистрационният му номер беше Б 18хх ПБ. Имаше развалено гърне и вдигаше доста шум.
« Last Edit: 12.11.2014, 12:49:28 by west_1 »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3490
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Уникална снимка .  :fan: Интересно ми е синият Икарус с каква регистрация е бил и дали той не е така нареченият "детски" Икарус?
Наистина снимката си е уникат, надявам се да излязат още от този период. Правена е не по-късно от 1982 - 83 година, жълтите маршрутни табели бяха масово явление по двете основни курортни линии за Сл.Бряг и Созопол. Мен ме е яд, че не може да се разбере кой точно е Икарусът на снимката, доста от автобусите от този период ги няма заложени в подвижния състав. Няма как да е Икарусът на "Пършинга" БГ 7337, тъй като той е от по-нова доставка 1984-85 та година. Имаше няколко Икаруса с инв.номера 1068 (има негова снимка с реклама на "МОТО ПФОЕ" в подвижния състав), 1079, 1081 и 1092, които доста често шетаха по курортите, а титуляри на "Юг" бяха други два доставени с гореспоменатите с инв.номера 1105 и рег.номер БГ 6697 и 1184 с рег. номер БГ 6964, които не мърдаха от "Юг".

Относно двувратите сини крайградски Икаруси, имаше два от шестте с рег.номера БГ 14 от 63 до 68, които бяха титуляри по двете линии до Созопол и Сл.Бряг. Като гледам сектора за Созопол е празен, а Икарусът се насочва натам, та това най-вероятно е 1463 (титуляр за Созопол по онова време).

Двувратите мисля че бяха бяха доставени 90-те години .
През 90-те са доставени втора употреба от Германия. Имаше и други по стари доставени по рано в Бургас. Последният, който си спомням от тях се движеше някъде до 1993 година на селските линии. Целият беше светло син а регистрационния му номер беше Б 18хх ПБ. Имаше развалено гърне и вдигаше доста шум.
Вярно, че един от тези шест (БГ 1466) излезе доста здрав екземпляр и вървя чак до 1996 година. След подмяната на рег.номера май получи номер Б 1820 ПБ.
« Last Edit: 27.08.2014, 20:50:21 by $h@IdEr »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 399
    • View Profile
Имаше няколко Икаруса с инв.номера 1068 (има негова снимка с реклама на "МОТО ПФОЕ" в подвижния състав), 1079, 1081 и 1092, които доста често шетаха по курортите, а титуляри на "Юг" бяха други два доставени с гореспоменатите с инв.номера 1105 и рег.номер БГ 6697 и 1184 с рег. номер БГ 6964, които не мърдаха от "Юг".
Според мен не е от тези, които си изброил. Тях си ги спомням добре и те бяха с три оранжеви габаритни светлини по средата на покрива, а не с триъгълник. А дали някой знае коя година точно са започнали да им слагат инвентарни номера, защото на много от старите снимки нямат такива?
« Last Edit: 12.11.2014, 12:50:44 by west_1 »


Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 399
    • View Profile
Ето една снимка от недалечното минало на Икаруса А 9185 ВМ която съм снимал на автогара Запад. Този Икарус заедно с А 8995 ВМ бяха докарани в Бургас през 1991 година. Интересното е, че ги подготвяха за движение не в гаража, а на едно асвалтово игрище в ж-к Лазур. Отначало си помислих, че са частни и много се изненадах когато ги пуснаха по линията на БургасБус за Слънчев бряг. Разцветката, с която пристигнаха беше жълта с оранжева и кафява черта.
« Last Edit: 12.11.2014, 12:51:47 by west_1 »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1207
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
А дали някой знае коя година точно са започнали да им слагат инвентарни номера, защото на много от старите снимки нямат такива?
Инвентарните номера почват да слагат някъде към 1980 г. Спомням си, че съм слушал, че наред със стария модел и първите Икаруси 280 са нямали такива – затова на някои от снимките липсват. То даже на предната страница има снимка от Новата поща, точно на такъв. Едва след това започват да им слагат. Предполагам, че това става когато има втората или третата доставка, съответно или от № 482, или от № 539.
Конкретно за снимката, както е зададена по дата в източника и както предполагате по други характерни признаци (жълтата табелка и отличителните белези на автобусите) става въпрос най - вероятно за края на 70 -те. А щом е така, значи някой измежду № 388 до споменатите – 482/539.

   

   
« Last Edit: 12.11.2014, 12:52:40 by west_1 »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
По молба на някои колеги качвам тази снимка, правена на 23 октомври, 2007 г., понеже снимките на съчленени Икаруси по 4-ката не са много.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 899
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Че и един от най-грохналите Икаруси си хванал. Браво за снимката  :fan:
Позаиграх се малко с нея ,надявам се нямаш нищо против .
« Last Edit: 03.11.2014, 20:49:01 by plastikat »
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1223
    • View Profile
Quote
Наистина снимката си е уникат, надявам се да излязат още от този период. Правена е не по-късно от 1982 - 83 година, жълтите маршрутни табели бяха масово явление по двете основни курортни линии за Сл.Бряг и Созопол. Мен ме е яд, че не може да се разбере кой точно е Икарусът на снимката, доста от автобусите от този период ги няма заложени в подвижния състав. Няма как да е Икарусът на "Пършинга" БГ 7337, тъй като той е от по-нова доставка 1984-85 та година. Имаше няколко Икаруса с инв.номера 1068 (има негова снимка с реклама на "МОТО ПФОЕ" в подвижния състав), 1079, 1081 и 1092, които доста често шетаха по курортите, а титуляри на "Юг" бяха други два доставени с гореспоменатите с инв.номера 1105 и рег.номер БГ 6697 и 1184 с рег. номер БГ 6964, които не мърдаха от "Юг".

Диане, няма Икарус 280 който да не е заложен в подвижния състав. Абсолютно всички Икаруси от този модел са написани в него и Зирка също може да потвърди. Според мен снимката е от края на 70-те години, защото аз от както се помня винаги са били с инв№. Всички тези Икаруси, които си изброил са доста по- късно от този на снимката, някъде 82-83 година доставка. На Пършинга автобусът е доставен 1984г. и е от последните с бели кабини на шофьора.
Quote
Конкретно за снимката, както е зададена по дата в източника и както предполагате по други характерни признаци (жълтата табелка и отличителните белези на автобусите) става въпрос най - вероятно за края на 70 -те. А щом е така, значи някой измежду № 388 до споменатите – 482/539.
Зирка, противно на логиката първите доставени Икаруси 280 са с инв№ започващи с 600, като например един от първите е БГ 0661 с инв№622 и така през 11 цифри. Ако наистина можеш да си спомниш помисли кои Икаруси бяха с правите табла и ръкописно написан надпис отпред. И както казах противно на логиката следващата доставка се започва с по ниски инв№, като след тях следват 609, 596, 585 и т.н. докато стигнат до 388. После пак се връщат към горните и съответно с 699, 703 и нагоре до 1368, който се явява и последен.
« Last Edit: 12.11.2014, 12:55:17 by west_1 »