1
Варна / Идеи за бъдещо развитие
« on: 27.06.2020, 11:39:57 »
Може да е поумрял разделът, както е умрял и транспортът, но не пречи от време на време да си чешим езиците за възможности и идеи за бъдещо развитие на селото и неговия транспорт.
Тия дни се разрових и създадох система за нощен транспорт.
Като цяло разделих на два периода- зимен 01.10.-31.05. и летен 01.06.-30.09. и по-детайлно на нощи към работни и неработни дни. За по-добро застъпване 17, 31, 14, 148 и 409 трябва да имат допълнителни курсове, най-вече от кварталите към центъра (може и частични тип Аксаково-Катедралата) към 23:00 и 23:30ч. В същото време най-вече неделната сутрин, като висш пилотаж, нощните могат да се движат до по-късно- например 06:00/06:30 ч., като дневният транспорт стартира по-късно и/или с по-разредени интервали. В конкретния случай, неделя сутрин курсове между 05:00 и 06:30-07:00ч. биха имали линии, като селските, 7, 20, 31A, 39, 46, 60, 209.
Най-основно линиите са 9, 13, 17, 31 и маршрут между Центъра, Младост, Възраждане, Владиславово и Аксаково, номериран от мен, като 14 (50 и 21 на дали се помнят от гражданите).
Н9 към Делфинариума и ВСУ, лятото към Златни пясъци
Н13 към Окръжна болница, Мир, кв. Левски, Цветния кв. (като кръг)
Н14 от Центъра, през Образцов дом, Колхозния, покрай Победа, Автогара, Младост, Възраждане, Владиславово (с обиколка), Летището, Аксаково
Н17 от Центъра към Аспарухово и Галата
Н31 от Центъра по пътя на 31 до Виница
Като цяло съм целял да обхвана "магнитите" за нощни пътници- райони с дискотеки, барове, като района на Мир, Янко Михайлов, Окръжна болница, Центъра, както и Автогарата. От другата страна- възможно най-оптимално минаване през жилищни райони. Сметнал съм и програмата за разширяване на дестинациите на Уйззер и амбициите на Райънер груп към летището. Най-вече първите имат късно кацащи и рано излитащи самолети. 5те линии са концентрирани в общо начало с едновременно пристигане и заминаване в рамките на 3-5 мин., за прекачване.
За зимата:

Всички линии са събрани с начало Катедралата, такси пиацата. Като това е и като спирка за прекачване. За най-удобно всички автобуси пристигат почти заедно и тръгват към кварталите по едно и също време. Понеделник-петък - на всеки кръгъл час (6 автобуса), събота/неделя на 30 мин.- `00, `30 (9 автобуса)
За лятото:

За лятото съм съобразил "преместване" на купона- към крайбрежната алея, Морска гара и Севастпол. Тук е малко терсене... На всички линии им отива да минават през района на Морска гара, около летния театър и Севастопол, но е терсене. Като начална/крайна спирка съм сложил Севастопол, като Н14 и Н17 правят кръгче един срещу друг- Центъра, ЖП гара, Басейна, Севастопол- изчакване 3-4 мин., Центъра. Като на Севастопол се слага спирка само за нощните посока Златни пясъци срещу тази, която е в посока Катедралата. За обръщане Н9 ползва Братя Миладинови- Опълченска. Н13 и Н31 могат да правят кръгче Червения - Винса - Севастопол - Общината - Червения. Н9 почва да се движи слез Слънчев ден, към Дирекцията като 409, а в Златни пясъци влиза в комплекса и приключва на Панорама. Н9 може да започне с курсове до Златни пясъци още след 24.05., покрай баловете. Н14 със сигурност трябва да минава през летището.
Лятото съм го разделил на 2 спрямо туристическото измерение за сезона- слаб 01.06.-30.06. и 01.09.-30.09.; силен 01.07.-31.08.
За слабия сезон отново има разлика понеделник-петък - на 60 мин. (7 автобуса) и събота-неделя- на 30 мин. (11 автобуса), като в силен сезон всяка нощ е на 30 мин.
За силен сезон стига да има раздвижване Н17 може да редува курсове до Боровец и Ракитника (или само едното но всеки курс), като това ще позволи всички часове на тръгване да са еднакви за всички линии.
Знам, че замисълът е прекалено утопичен, предвид, че към момента дневното движение е под всякаква критика. Още повече би подразнило много таксиметровите шофьори и централи.
Добавям:
Претворих зимната схема.
Версия с Н31 с малка разходка през Левски и Н9 през пл. Съединение, ул. Васил Друмев, Явор, като абсурбирах Н13. Колите по Н9 и Н31 не се увеличават за сметка на намаляване престоя на ВСУ/Виница (срещу делнични дни по 1 кола, срещу празнични дни по 2 коли).

Тия дни се разрових и създадох система за нощен транспорт.
Като цяло разделих на два периода- зимен 01.10.-31.05. и летен 01.06.-30.09. и по-детайлно на нощи към работни и неработни дни. За по-добро застъпване 17, 31, 14, 148 и 409 трябва да имат допълнителни курсове, най-вече от кварталите към центъра (може и частични тип Аксаково-Катедралата) към 23:00 и 23:30ч. В същото време най-вече неделната сутрин, като висш пилотаж, нощните могат да се движат до по-късно- например 06:00/06:30 ч., като дневният транспорт стартира по-късно и/или с по-разредени интервали. В конкретния случай, неделя сутрин курсове между 05:00 и 06:30-07:00ч. биха имали линии, като селските, 7, 20, 31A, 39, 46, 60, 209.
Най-основно линиите са 9, 13, 17, 31 и маршрут между Центъра, Младост, Възраждане, Владиславово и Аксаково, номериран от мен, като 14 (50 и 21 на дали се помнят от гражданите).
Н9 към Делфинариума и ВСУ, лятото към Златни пясъци
Н13 към Окръжна болница, Мир, кв. Левски, Цветния кв. (като кръг)
Н14 от Центъра, през Образцов дом, Колхозния, покрай Победа, Автогара, Младост, Възраждане, Владиславово (с обиколка), Летището, Аксаково
Н17 от Центъра към Аспарухово и Галата
Н31 от Центъра по пътя на 31 до Виница
Като цяло съм целял да обхвана "магнитите" за нощни пътници- райони с дискотеки, барове, като района на Мир, Янко Михайлов, Окръжна болница, Центъра, както и Автогарата. От другата страна- възможно най-оптимално минаване през жилищни райони. Сметнал съм и програмата за разширяване на дестинациите на Уйззер и амбициите на Райънер груп към летището. Най-вече първите имат късно кацащи и рано излитащи самолети. 5те линии са концентрирани в общо начало с едновременно пристигане и заминаване в рамките на 3-5 мин., за прекачване.
За зимата:

Всички линии са събрани с начало Катедралата, такси пиацата. Като това е и като спирка за прекачване. За най-удобно всички автобуси пристигат почти заедно и тръгват към кварталите по едно и също време. Понеделник-петък - на всеки кръгъл час (6 автобуса), събота/неделя на 30 мин.- `00, `30 (9 автобуса)
За лятото:

За лятото съм съобразил "преместване" на купона- към крайбрежната алея, Морска гара и Севастпол. Тук е малко терсене... На всички линии им отива да минават през района на Морска гара, около летния театър и Севастопол, но е терсене. Като начална/крайна спирка съм сложил Севастопол, като Н14 и Н17 правят кръгче един срещу друг- Центъра, ЖП гара, Басейна, Севастопол- изчакване 3-4 мин., Центъра. Като на Севастопол се слага спирка само за нощните посока Златни пясъци срещу тази, която е в посока Катедралата. За обръщане Н9 ползва Братя Миладинови- Опълченска. Н13 и Н31 могат да правят кръгче Червения - Винса - Севастопол - Общината - Червения. Н9 почва да се движи слез Слънчев ден, към Дирекцията като 409, а в Златни пясъци влиза в комплекса и приключва на Панорама. Н9 може да започне с курсове до Златни пясъци още след 24.05., покрай баловете. Н14 със сигурност трябва да минава през летището.
Лятото съм го разделил на 2 спрямо туристическото измерение за сезона- слаб 01.06.-30.06. и 01.09.-30.09.; силен 01.07.-31.08.
За слабия сезон отново има разлика понеделник-петък - на 60 мин. (7 автобуса) и събота-неделя- на 30 мин. (11 автобуса), като в силен сезон всяка нощ е на 30 мин.
За силен сезон стига да има раздвижване Н17 може да редува курсове до Боровец и Ракитника (или само едното но всеки курс), като това ще позволи всички часове на тръгване да са еднакви за всички линии.
Знам, че замисълът е прекалено утопичен, предвид, че към момента дневното движение е под всякаква критика. Още повече би подразнило много таксиметровите шофьори и централи.
Добавям:
Претворих зимната схема.
Версия с Н31 с малка разходка през Левски и Н9 през пл. Съединение, ул. Васил Друмев, Явор, като абсурбирах Н13. Колите по Н9 и Н31 не се увеличават за сметка на намаляване престоя на ВСУ/Виница (срещу делнични дни по 1 кола, срещу празнични дни по 2 коли).
