Author Topic: Актуално състояние на тролейбусния транспорт в България и света  (Read 106471 times)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3464
    • View Profile
Салонът е много свеж, спор няма  :rolleyes: Ама поне да бяха сложили капаче на мястото за селектор на скоростите на Конектовското табло, което иначе си е високотехнологично типично по руски  :laugh:

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Ето го в целият му "блясък"


НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6987
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Дам, сглобили са стария хъш :D

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3464
    • View Profile
Сега да се обзаложим колко ще изкара, преди да се самозапали...

Offline KRAKOMOBILA

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5371
    • View Profile
Аз залагам, че вообще няма да тръгне.
НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6987
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Взе ми думите от клавиатурата. :D В този вид и като гледам как са го подпрели при геленга, надали ще може да мине и няколко метра.  :laugh:

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3464
    • View Profile
Все пак има напредък. Събрали са двете му части, може и да успеят да го накарат да тръгне  :D Иначе този не беше ли произлязъл всъщност от първия произведен автобус ЛИАЗ 6213, впоследствие превърнат в нещото на снимките?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6987
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Да, същия "хубавец". :D Каква ли е съдбата на втория прототип? И интересното е че няма никъде официално инфо за произведените тролейбуси. Дори в собствения им сайт не са се похвалили с това от Дупнишкия завод.  :D

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 824
    • View Profile
Доколкото си спомням доста време работеше в Перник на линия 20. Из форума имаше и снимки. Някой от града ако може да потвърди.
Да, в Перник се движеше около 2 месеца-Декември и Януари, но не си спомням годините, беше по линия 20, возил съм се два-три пъти на него, работеше си с пътници.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4536
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Каква е ролята на АРЗ в цялата работа? Те са окомплектовали каросерия доставена от Русия или пък изцяло е произведен в Дупница? Аз лично не си представям как в АРЗ правят нещо повече от цапане с боя. Електрооборудването българско ли е наистина и ако да, то кой е производителят?
« Last Edit: 25.03.2016, 13:02:32 by Sofia »

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Аз това лято се возих на ЕМВ 32 серия от 1970 година ! Колко по-здрава конструкция искаш от това?
За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Аз това лято се возих на ЕМВ 32 серия от 1970 година ! Колко по-здрава конструкция искаш от това?
Ми тя цялата конструкция отдавна се е огънала. Ходи в СССР и там ги разправяй тия простотии. Аман от съветски гъзолизачи.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3464
    • View Profile
Причината да се возиш 46 годишно ЕМВ в плашещо състояние и вид не е в това, че конструкцията е много здрава и изработката е много качествена  ;) Друг е въпроса и, че от най-старите 32-ки много отдавна няма в движение.

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
maniak, името ти е много добре избрано. Няма да падам до твоето ниво и да обиждам отдалече. Вместо това ще цитирам известната българска поговорка "Гладна кокошка просо сънува"...
За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Bagercho, много ме е яд, че не успях да снимам електричката от 1970. Обаче имам две августовски снимки на ЕМВ от 1972 и още две от Април 2015 на ЕМВ от 1971:
За екологичен и надежден градски транспорт !

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Причината БДЖ да използва ЕМВ на такава възраст е финансова. Няма пари за нови...

Тук е момента да питам maniac, защо България не може да купи достатъчно нови мотриси, за да замени старите, при положение че вече повече от 25 години сме демокрация и пазарна икономика? Кога ще върнем заема за наличните Siemens-и? Как ще се отрази предстоящото спиране на старите ЕМВ-та на вече обезлюдените села в Северо-западна България?

Сега да покажа един локомотив от 1962:



Клипът не е от някоя бедна република като Молдова или Таджикистан, а от Азербайджан. Да припомня, те имат много газ и нефт, организираха Евровизия, Европейски Игри и състезание от Формула 1. Обаче все още използват съветски локомотиви на повече от 50 години.

Дали е защото не могат да си купят нови или защото старите вършат работа?



За екологичен и надежден градски транспорт !

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8369
    • View Profile
Азербайджан има БВП абсолютна стойност и еквивалент покупателна способност малко по-ниски от тези на България. Не могат да си купят нови локомотиви защото няма пари а и управляващите прахосват и/или крадат аналогично на България. :rolleyes:

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Причината БДЖ да използва ЕМВ на такава възраст е финансова. Няма пари за нови...

Тук е момента да питам maniac, защо България не може да купи достатъчно нови мотриси, за да замени старите, при положение че вече повече от 25 години сме демокрация и пазарна икономика? Кога ще върнем заема за наличните Siemens-и? Как ще се отрази предстоящото спиране на старите ЕМВ-та на вече обезлюдените села в Северо-западна България?

Сега да покажа един локомотив от 1962:



Клипът не е от някоя бедна република като Молдова или Таджикистан, а от Азербайджан. Да припомня, те имат много газ и нефт, организираха Евровизия, Европейски Игри и състезание от Формула 1. Обаче все още използват съветски локомотиви на повече от 50 години.

Дали е защото не могат да си купят нови или защото старите вършат работа?

1. Темата е за тролейбуси, влакове се коментират другаде.

2. Мога да ти уредя за 3 часа виза за Русия през посланика, ако толкова ти се ходи да видиш целия ОНД би могъл да имаш тази възможност. Аз имам достатъчно добра представа какво се случва там и не, не искам да се сравнявам с т.нар. "братушки".

3. Защо България не може това или онова - ами защото много като теб са учили повече историята на ком партията, отколкото пазарна икономика. Защото бензинът, мили ми приятелю, не идва от САЩ, ЕС или Турция, ами от "братска" Русия. Защото ако си влизал някога в дома и офиса на руски милиардер, ще видиш как за него животът на другите е абсолютно необоснован, а е само инструмент за постигане на лични цели. И ако ти гледаш клипчета в интернет, то аз съм имал възможност да видя това с очите си на място - и влакове, и тролейбуси, и автобуси, и градчета и селца.

Впрочем, интересно ми е да разбера познаваш ли историята на развитието на ЗИУ682 и знаеш ли как изобщо се развива тролейбусното производство в СССР? Защото, като много друга техника от "братушките", и тук има намесено копиране от чужбина, включително на придобити като военни трофеи единици.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6452
    • View Profile
Сега да уточня, че нямам поглед от други държави (имам предвид личен на живо),но мога да кажа, че до края на 80-те години руснаците на ниво електроника бяха светлинни години дори зад нас българите! А поглед на съветската електроника имам до ниво поялник. Значи в трназистор "Селена" онези слагаха германиеви транзистори, дето са толкова зян с параметрите, че като се опитвах да ремонтирам през 90-те години такъв радиоапарат не можех да разбера с омметъра дали мощния германиев транзистор е изгорял или тъй просто си разботи. Никой през 70-те години не е използвал по света германиев транзистор щото вече правиха интегрални схеми на силициев кристал.
Пък това да използваш лампи на стъпала, за които хората имаха разработени мощни трназистори няма да коментирам.
Ако говорим за ТВ техника през 80-те години монтираха в ТХО-то на телевизор (на запад) каскадата (или умножител на напрежение) като диоди в самото ТХО, докато руснаците правега ТХО (трнасформатор за хоризонтално отклонение на телевизор, който има за задача да получи анодното напрежение на кинескопа, което е около 18 КV) като обикновен високоволтов трансформатор + отделно блокче за каскада.
Друго съветско изпълнение за което се сещам са продаваните през 80-те години т.нат. стабилизатори за цветен телевизор, които бяха 10 килограма и служиха само да стабилизрат захранването на големия лампов цветен телевизор. Най-вероятно са работели, защото не съм се занимавал с тях на принципа на насищане на магнитопровод.
А да това ме подсети за съветското разбиране на захряанващ блок с мощен траф дето понижава 50 Hz напрежение и после го изправя. Сигурно от толкова медни намотки може да се изработи контактна мрежа на тролейбус поне 1 метър. Хората с развита електроника (че дори и в България на телевизорите) бяха измислили, че по-добре е да си направят импулсни захранвания като преобразуват честотата на мрежата до управляеми високочестотни импулси, които поради простата зависимост, че високи честоти се предават много по-лесно през трнасформатор съответно води до 10 пъти по-малки трансформатори  в импулсните захранвания. И така слагаш транзистор за 1 лв + още силиций за 1 лв и спестяваш мед за 10 лв. (произволно казано, но горе-долу).
Някой да си спомня дистанционно на руски телевизор преди края на 80-те години? Някой да си спомня на телевизор съветско производство индикация на екрана вместо седемсигментна?
А иначе системата им за цветна телевизия SECAM (въпреки, че е измислена от Франция) е такава сложнотия, че само да постигнеш едни теоретично нулеви изкривявания в цветността, ама за сметка на шумоустойчивостта на канала!
А, сетих се и за още неща :
- като се сетиха да правят портативни цветни телвизрои "Електрон" без лампи им слагаха такива кинескопи, че заминаваха на 2-рата година заради лоша изработка и ефекта на електронна емисия от студен катод.
Нашите в Кюстендил имаха завод за електролитни кондензатори по японска технология, който правеше ел. кондензатори на световно ниво, а руснаците ги правиха по тяхна си технология и като ти попадне развален блок на руски телевизор му сменяш кондензатори с български директно!
През 80-те години нямаха компютърно производство и България ги минаваше по тоя показател с десетилетия. Ние бяхме изкопирали процесори на Моторола и ги правихме в Ботевград.
Те за сметка на това обичаха да слагат хубридни интегрални схеми в уредите, дето като ти изгори няма с какво да я замениш юото тя направена точно за тоя уред , а не универсална и съответно не се продава никъде. Щото как да с епродава нещо, което се използва точно в един вид уред - например осцилоскоп.
« Last Edit: 06.10.2016, 10:02:13 by ooleg »
Украйна, победа!

Offline ZiU-682 Forever

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
To the attention of V. Peichev:

The GDP of Azerbaijan for 2015 was $53.047 Billion.

The GDP of Bulgaria for 2015 was $48.953 Billion.

Sources:
The World Bank, 2016. Country Profile: Azerbaijan.[online][viewed 6 October 2016]. Available from: http://data.worldbank.org/country/azerbaijan?view=chart

The World Bank, 2016. Country Profile: Bulgaria. [online][viewed 6 October 2016]. Available from: http://data.worldbank.org/country/bulgaria?view=chart

While I agree that the average people in Azerbaijan do not live better than their Bulgarian counterparts, the government of Azerbaijan has access to a greater amount of foreign currency than the Bulgarian one. This year we witnessed a Grand Prix of Europe in Baku. I cannot imagine such event taking place in Bulgaria.

It is an objective fact that the locomotives VL-8 work well despite their age.

I accept the point that this section of the forum is for trolleybuses and not trains but CKD first raised the issue on 21.12.2014.

Finally, I would like to remind you that nothing in this world is 100% good or 100% bad.
За екологичен и надежден градски транспорт !