^ ... Точно В 13-20, освен това към посочената година все още рязането не е било практика, а и тук е нямало съчленени. На тази снимка нагледно се ''виждат'' слабите места на тези модели по окачването - това са възглавниците ... което идва от системното претоварване. И въпреки че е спрял, неравномерното падане на пневматиката е такъв признак.
До 1998г само градските линиите са четири, обслужвани от няколко Б 13-20 и малко повече 11Г5.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
И малко история:
1955г - Автобаза Карнобат, клон към УАТ - Котел
13 товарни автомобила и 1 автобус (линия Карнобат - Чубра)
30 човека (26 шофьора, 3 монтьора)
1962г - самостоятелен клон към ДАП - Бургас
1965г - 52 товарни, 15 автобуса, 4 товарни и 3 леки таксита
1975 - 80 подбряване и изграждане на материално техн. база
1978г - нова Автогара
1983г 7 540 000 лв приходи
1984г - лабор. за скорестен анализ на маторни масла.
През 1955 г се полагат основите на държавния автомобилен транспорт със създаването на автобаза към УАТ - клон Котел. Налице са едва 13 товарни автомобила ''Чипел'' и един автобус, който обслужва линията Карнобат - село Чубра. Персоналът наброява 30 човека, от които 26 шофори и 3 монтьори. Сервиз и гаражни площадки няма, автомобилите се гарират и ремонтират на открито.
През 1962 г автобазата се обособява като самостоятелен клон към ДАП - Бургас. Три години по -късно астостопанството притежава 52 товарни автомобила, 15 автобуса, 4 товарни и 3 леки таксита. Установява се транспортна връзка с редица села от бившата Карнобатска околия.
Бързите темпове на развитие на промишлеността и селското стопанство в Бургаски окръг налагат Автостопанството в Карнобат да поеме тежки и отговорни задачи по превоза на товарите и обслужването на пътниците. Окрупнява се и се освъвременява автопаркът и сервизните помещения. С доставката на новите товарни автомобили ''МАЗ'', ''ЗИЛ'', ''ГАЗ'', ''Ифа'' автостопанството е вече в състояние да поеме активно своя дял в транспортното обслужване на Кранобатската селищна система.
През 1975 -1980 се подобрява материалната база. Асфалтират се гаражните площадки, построява се ново сервизно хале, изграден е диагностичен пункт, оборудван с най -модерна техника. През 1978 г се открива нова автогара, която задоволява една назряла необходимост на Карнобатската селищна система.
Автостопанството активно участва в селскостопанската кампания предимно в превоза на зърно. На него е поверено обслужването на АПК - Сунгрларе, АПК и НПК - Карнобат. В напрегнатите дни на прибиране на реколтата, тук хора и машини работят денонощно, за да въде превозено качествено, навреме и без загуба всичко, което земята е родила. Автостопанството вече осъществява автобусна връзка с всички селища от района.
Наред с успешното изпълнение на плановите задачи колективът реализира широка социално - битова програма. Изградена е база за краткотраен ондих в град Мичурин (Царево). Автотранспортниците се хранят в работнически стол, а наскоро получиха и нова придобивка - магазин за хранителни продукти.
Решенията на XII -я конгрес на БКП поставят нови изисквания за развитието на автотранспорта в страната. През 1983 г автостопанстрвото реализира производствена програма в обем на 7 млн и 540 хил лв. приходи. Переспективите за развитие са качественото нарастване на автопарка с доставка на нови голямотонажни и скоростни автомобили и комфортни автобуси. Предстои изграждане на нова автобаза за над 3 млн лв.
Макар и кратък, извървеният път от колектива на автостопанството е наситен с всеотдаен и плодотворен труд. Решаващ дял за постиженията имат хората зад волана и в сервизните халета. Сред тези, които положиха основите на автостопанството са ветераните - шофьори Вълко Вълков, Джено Запрянов, Съби Тонев, Петко Димов, Тодор Бинев, организатори експлоатация Маринка Стаматова, Недялка Георгиева, моньорът Петко Белимезов, билетопроверителката Божана Нейкова и други. Незабравим за автотранспортниците от Карнобат е Димитър Стоименов, под чието умело ръководство автостопанството успешно градеше доброто си име. Гордост за трудовият колектив са орденоносците Манол Генов - директор, Жельо Ганев, Стефан Марков, Христо Радев, Жельо Петров, Димитър Димитров, Стоян Иванов.