Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 290
1
И съчленените не са цвете за мирисане. Най-капризното нещо при тях, което най-често се разваля е хубнерът/царският болт. Особено пък съвременният, бутащ тип съчленени - точно на хармониката е най-голямото натоварване. Затова линиите, където трябват съчленени, е най-добре в един момент да се заместят от трамвай. Причината в Европа да няма много двуетажни е, че има на много места ниски мостове, особено по Германия. Двуетажните са идеални за по-дълги крайградски линии с малко междинни спирки. В Канада навсякъде, където ги има, са точно по такива линии, а не в града. Примерно бърз рейс за Банкя, Божурище, Костинброд, Петърч, Сливница, Алдомировци, Своге, Ярема, Кладница....

2
Относно кабините някои "разбираджии" във форума с огромен плам и упоритост твърдяха, че абсолютно правилно така били поръчани тогава, защото, видиш ли, в цяла Евлопа, и в частност в Германия били с такива кабини, та и нашите шофьори трябвало да свикват. Чакайте бе, каква е Германия и каква е Европа, че точно Германия трябва да бъде критерий, мерило, еталон и пример за всичко? И условията в България същите като в Германия ли са? А вземете се повозете късно вечерта на последните курсове на 11 или 83 примерно, та сетне ще говорим. Да отбележа, че навремето Икарусите за ГДР са доставяни изцяло без кабини, но не и за другите соцстрани, за нас пък съвсем...

3
Всичко е следствие от това, че БДЖ не е нормална компания, а място-хранилка за уреждане на работа на "наши" хора непрокопсаници.

4
Всякакви такива забранени леви завои, както и други забрани за влизане/преминаване, не се отнасят за превозни средства на МГТ, движещи се по утвърдени маршрути.

5
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 20.07.2024, 20:56:54 »
Да бе - не е имало - баба ми беше с тежката форма на диабет, с ежедневни инжекции инсулин, между моето раждане и до смъртта си през 99та - 20 години. И няма да забравя как 97а лятото, трябваше да отиде в аптеката в съседното по-голямо село Катунци, да си вземе инсулина. Изпуснала рейса, следващият беше чак на другия ден. Тръгнала да ходи 7 километра пеша в жегата, поне 10 коли бяха минали и никой не е спрял да я качи.
И рак имаше, и то много. Дори през 87а Народното събрание, след молба и подписка, отменя ергенския данък. Защото на семейство от Пловдив детето им умира от рак, друго не са имали и като женени, но без деца е трябвало отново да плащат ергенски данък. Преди това такъв са плащали неженените мъже и жени над 22 години, както и женените, които нямат деца.

6
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 20.07.2024, 18:58:30 »
За протокола, майка ми беше партиен член....Но по отношение даването на жилища, имаше цели отрасли, които бяха с абсолютно предимство - милиция, военни, Кремиковци, градския транспорт - за другите каквото остане..Нищо общо с това кой е имал разправии с властта....

7
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 20.07.2024, 12:50:00 »
Точно според строителни инженери, някои от тях и собственици на фирми, балонът е тотален. При никакви условия в момента, като калкулираш всичко, плюс съответната печалба с мярка, апартаментите не струват толкова, още повече на замазка и шпакловка, на зелено да не говорим. Но....мафиотските агенции и брокери просто опипват пазара, продължават да вдигат и да вдигат, и въпреки това продължава да има будали с пари, които на пук на всичко купуват и се набутват. Защо тогава да не надуват още цените? Просто въпросните богати балами са малък процент, но достатъчни като брой, за да има кой да купува. Щото лихвите в банките по депозити били отрицателни, не можело да си купят акции на Бил Гейтс и Мъск (ако са грамотни могат и още как), та нямало в какво да си инвестират парите, освен в имоти. Като сложим, че държавата е с една от най-големите ножици по отношение на доходите - прилича не на Европа, а на Индия, Бразилия и Русия, за нормалните хора продължава да има два варианта - Терминал 1 и Терминал 2. На всичкото отгоре българите нямат чувство за общност - всеки гледа него си и се спасява по единично, хората се овълчиха тотално след промените. Което още повече усложнява бардака.
Знаете 84та година, когато песента за дъгата печели наградата на Златната монета в Болоня. Изпяха я синът на композитора и една моя приятелка  - Радослава Малякова. Същата през 2016та е прегазена на пешеходна пътека в Младост, не можаха да я спасят в Окръжна болница и почина. Както и първата ми приятелка във Варна през 2001ва, докато бях на посещение в Икарус ЕАГ.  И още хиляди като тях заради това, че всички се правят на "мъж" и че българските курви харесват такива "мъже"...Така че,  повече не ми говорете за българите и как някои само мрънкали....И всички фирми са на червените другари, продължавате все за тях да гласувате, докога не знам....

8
От оная група:
1. Откриване на линията към Златна Панега, 65та година.
2. Банкя, 69та.
3. Влакът за Москва, 11ти август 91ва, една седмица преди пуча.
4. Разград, 72ра.

9
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 20.07.2024, 10:47:00 »
Айде пак почнахте с глупостите. В действителност между 45та и 56та година по селата, по примера на чичко ви Джугашвили, е било страшен тормоз - измъчвали са хората с огромни данъци на площ земеделска земя и глава добитък. Плащаш си като поп нормата, независимо дали си я произвел реално или не. От тогава е и криенето на бъчвите с вино по таваните.... Сетне, 56та година, при Тошо, почва текезесацията и в интерес на истината много хора си дават земята доброволно, измъчени от този тормоз. Но е имало и насилствена текезесация. Да не почвам как хората насила са ги карали да се пишат на преброяването "македонци", имали са "македонски" паспорти, на дядо ми в комунистическата военна книжка пише националност "македонец", идвали са да учат децата учители от Югословия и още простотии....Иначе хубаво е било....Когато 54та година баща ми е бил на няколко месеца, дядо ми не е имал пари да си плати тока. "Токаджията" му е взел бушона, та човекът взел един кочан от царевица и прекарал една жичка през него.....Политиката за млади новобрачни семейства беше, че първите ми седем години минаха в една таванска стая с родителите ми, без баня и с отвратителен общ кенеф за още три-четири стаи с квартиранти. Наемът беше 80 лева на месец. На шестата година се роди и брат ми, в същата квартира.Къпаха ме в коритото, сетне с майка ми ходехме в кварталната баня зад театър София, баща ми се къпеше на работа..Едва след това ни дадоха апартамент в Обеля, двустаен, не можело по-голям, защото сме били еднакви децата. А четиристайните във входа поне половината ги бяха дали на цигани. В квартирата се водехме пет човека - и баба ми беше регистрирана на този адрес със съгласието на хазяите, реално си живееше на село....

10
https://avtogarasandanski.alle.bg/
Ей, тия мошеници в Сандански продължават да се натискат с тая стара барака, пардон, "автогара". Мейлът им е в абеве.....Реално всички рейсове, тръгващи все още от старата автогара, без тези за Лиляново, Джигурово и Ласкарево, винаги минават и спират и на новата...
А Чавдарът, "Транс-Юг" който се вижда на снимката, тогава все още сравнително начесто покриваше обиколката за Първомай, Кавракирово, Михнево, Кърналово, Старчево и Рупите/баба ви Ванга. Турският "Транзит Експрес" е за Кулата, крайната спирка е точно пред КППто, направиха малка автогара в сградата на бившето жп КПП на гарата.

11
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 19.07.2024, 10:02:03 »
25 още когато тролеите вървяха, въпреки че бяха на системи, я бяха дали на частници като автобусна.

12
Сега ще става, каквото ще става. ВДЛ отказват да поемат гаранциите, също и извънгаранционното обслужване на вече закупените автобуси и тролеи Ван Хоол, част от които все още са сравнително нови и в гаранция. Иначе окончателно бъдещото производство ще е само в Македония.

13
Автобуси / Re: Mercedes-Benz O 305(G)/Heuliez
« on: 18.07.2024, 06:07:20 »
Да взема да ви разкажа за един 0 305, който през 2002ра смени баба ви 11Г5 на линията между санаториума и гарата в Сандански. Отвън и откъм салон вътре беше много добър - беше основно ремонтиран в АРЗ то за ГАЗ-ки до гараж Дружба - по това време Софиянски се опитваше този завод да усвои изцяло основните ремонти на модела в София. Обаче оригиналният двигател беше ритнал камбаната, та му намериха идентичен и уж запазен същия отнякъде от Гърция. След 3-4 години и този го последва, та му сложиха двигател от Кароса, с който изкара до замяната му с микробусче Ивеко през 2011та. Рейсът беше 77и набор и с механична скоростна кутия, никога не е бил автоматик, също с по-старото предно стъкло. Правеше по 6-7 курса на ден, само когато има влак, през другото време дремеше. Резерва беше един крайградски МАН SU202, с изнасящи се навън врати, предната много тясна, в немного добро състояние, двигателят му ревеше като мечка.

14
Това просто е несериозно.
Не питай старило, питай патило! Ако мислиш, че вместо да си работя по специалността, ми е много приятно да се старая да организирам нещата в завода, много се лъжеш. Но Канада е адски скъпа страна и за да оцелееш, се налага освен по каквото си учил, да работиш и друго, каквото има. И понеже на малко хора рейсовете са им интересни, не вярвах, че ще ме вземат, но ме взеха и така пет години вече. Междувременно си работя и по занаята, но не е достатъчно.....

15
Един от първите, това отзад мяза на гранд хотел Варна.

16
 Ако е в Петрич наистина, ще е след есента на 69та. Преди това линията до Петрич е теснолинейка 600 мм.

17
Ясна му била работата… Откъде? От 6000 километра дистанция?
А това за рушветите, не че не е възможно, ама така подхвърлено без източник е агенция ЕМК (един мъж каза?
От кухнята директно. Пета година правя в завода. Чудим се в момента как да сменим доставчика на едни вентилатори (за двигателя), които струват майка си и баща си и били най-най-най.....Само че като проработят, вият като Латвия линейка, което не само, че е непоносимо, но и на никакви норми не отговаря. Имам още цяла торба с подобни примери - то не са канцерогенни лепила, пластмаси, гуми, бои....И най-неприятното е, че в огромната част от случаите, когато си имаме работа с поддоставчици на каквото се сетите, от двигатели, до болтове, просто "изборът не е голям".
В крайна сметка има и книги, от един и същ немски автор, където всичко е описано в детайли и никъде не се твърди, че Мерцедес и МАН са най-добрите. Напротив - средна ръка ширпотреб. Забравихте как когато на Карат-с Цитаротата и Конектотата бяха нови, поголовно тъпчеха хартийки и памук между панелите в салона, да не дрънчат....

18
Излязла е книжка: "Развитие на автостопанствата в Южна България" с автор Йордан Маринов. Можете ли да проучите за какво става въпрос? Аз ударих на камък....

Има и: "Автотранспорт Лом - обществен превоз" от Спас Спасов.

19
Ей, спрете с тези стари разбирания, че немските неща са изключително висококачествени, перфектни и безпогрешни. За поддръжката съм напълно съгласен, но още нови си дойдоха с един вагон проблеми и недомислици, в следствие на както некадърно проектиране, така и в един момент да почне тормозилника със скъпите и износващите се, нарочно, оригинални резервни части. Производителите много отдавна не са това, което  им се иска на операторите, че и на нас, "феновете". Има шофьори във форума, те знаят най-добре. Целта е да се вземат паричките и накрая да отчетат максимална печалба. А частите и сервизирането са си много сериозно приходно перо. То и моята фирма може да се напъне и да направи рейс специално за София, но цената ще бъде заоблачна, а за крадене и пълнене на партийни каси съвсем няма на общината да и останат мангизи. И в Германия също е изключено да спечелиш договор, без да дадеш пари под масата - това си е нещо естесвено и фирмите си имат скрити каси за целта. Нали вече толкова години работя в завода, та ми е ясна картинката. За Икарусите сме казвали - до 89та поне унгарците редовно доставяха части по номенклатура, не че и тогава поддръжката не беше серсемска, както и "ремонтите" в Станкето. Но сетне спряха, оригинални части просто нямаше, никой не се наемаше да ги купува и доставя, само някакви цехчета на близки до властимащите хора се опитваха нескопосано да правят това-онова и да взимат парите на автото и електрото, но не можеха всичко и най-вече тези чаркала нямаха нищо общо с оригиналите. Същата работа беше и с 0 305, които изкараха толкова с цената на милиони палиативни клизми и заварки....Излиза, че за нашите условия трябват автобуси, направени като за Африка....

20
 Да ви кажа ли в момента какво се опитват да направят? Искат някак си да угодят на всички, и на баир будалите, и на велосипедистите, и на боянаджии, обаче без да увеличат броя ня рейсовете, в сравнение с досега. Еми няма как да стане с пръдня боя. Иначе решението е просто. Едно време 61 беше през 10 минути делник, през пет събота и неделя, но чинно си спираше навсякъде. 62 и той беше горе-долу редовен събота и неделя, също си спираше. "Туристически" имаше на 261, който ту спираше само на Тихия кът, ту не спираше, но само събота и неделя и то не винаги - сетрите бяха ограничен брой, наемаха ги за екскурзии и т.н. Но се движеше без разписание - пълни се и тръгва. Също 63 от 87а беше с Икаруси, в най-лошия случай през 10-15 минути, в това число събота и неделя. Е какво сложно има?

Pages: [1] 2 3 ... 290