Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - fafan

Pages: [1] 2 3 ... 391
1
Скандалът около новите трамваи Citadis за Франкфурт, които Алстом трябваше да достави се разраства. След като са си прибрали първата серия и са я върнали в завода в Барселона за доработване, сега се оказва че срокове кога все пак ще си изпълнят договора и ще изчистят дефектите няма и не могат да дадат:

https://www.fnp.de/frankfurt/frankfurt-fiasko-mit-neuen-wagen-gefaehrdet-strassenbahn-ausbau-in-93781883.html


2
Въжени линии / Re: Витоша
« on: Yesterday at 11:51:40 »
А за частните пътища по Витоша - много ми е интересно къде е държавата да се намеси

Държавата много отдавна се е оттеглила от Витоша, вероятно с определена цел. Само като погледнеш бюджета за алеи и инфраструктура, които са отпускани през последните години ще разбереш че държава горе дефакто няма, говорим за мижава трицифрена сума в лева на година. Или случаят с единствения държавен влек горе Заека, който министър след министър се сменя и приказва, но не прави нищо да вдигне двата паднали стълба, в нормална държава ако това се случваше така министърът отдавна да е в затвора с ефективна присъда за безстопанственост. Всичко се прави за да се пробутва на преден план картината на приватизатора-спасител, който ще дойде с милионите и с булдозерите и ще направи един приказен курорт, досущ като Банско. А министрите се облизват, защото може да изпадне по някое апарт-хотелче и за тях.

3
Сега станаха от 10 на 20 и "еко" с биодизел  :neznam:

Караджов: Купуваме 20 нови пътнически влака с биодизелово гориво

https://news.bg/politics/karadzhov-kupuvame-20-novi-patnicheski-vlaka-s-biodizelovo-gorivo.html

4
Маркировката в зоната на новата организация на „Витоша“ от пилоните до „Патриарх Евтимий“ в голяма степен вече е обезличена. Осевата линия едвам се вижда, двете пешеходни пътени почти никакви.

Това се очакваше, още като гръмна скандала около тази маркировка стана ясно че се използват изключително некачествени материали.

5
От sandacite.bg:

Quote
Гледайте какво намерихме - БЪЛГАРСКИ АВТОМАТ ЗА ПРОДАЖБА НА БИЛЕТИ В ГРАДСКИЯ ТРАНСПОРТ от 1960-ТЕ ГОДИНИ! 😃
През 60-те години в градския транспорт в България продажбата на билети се извършва ръчно, от кондуктор. Все още не са въведени добре познатите ни перфоратори за безкондукторно таксуване. Това излиза доста скъпо, защото трябва да се плащат заплати на множество служители, които да таксуват пътниците.
Затова в началото на 60-те в Развойно предприятие за организационна техника - Силистра е конструирана машина, която продава билети за градския транспорт. Предвидено е било да се монтира в колите на градския транспорт или по различни обществени места с голям човекопоток, където пътниците да си купуват от нея билети.
Машината виждате на снимката. Представлява масивна стоманена кутия с лаково покритие. Заключва се със секретна касова брава. Продава билети с унифицирана тарифа. Работи с монети от 1, 2, 5 и 10 стотинки. Машината е много умна – даже връща ресто, ако сте ѝ дали по-голяма сума! Можете да настроите до 3 различни тарифи на билетите. Броят на комбинациите с билети пък е 4 – 4 х 1 ст., 2 х 2 ст., 5 ст. и 10 ст. Когато пуснем монетите в определените за това улеи, трябва просто да завъртим ръчката отдясно и хоп! – билетчето излиза от отсека отдолу.
Билетопродавачната машина може да ,,обслужи“ до 300 пътника на час, а можете да я заредите с до 3000 билета наведнъж. Производителите са пресметнали, че един човек може да обслужва до 10 автомата, които после да продават билетите – доста по-производително от системата с кондуктор.
Размерите на машината са: височина 1300 мм, ширина 320 и дълбочина 200. Тежи 22 кг без стойката си.
Автоматът е снабден с вътрешен брояч, който отчита броя на продадените билети, за да може по този начин да се осъществява контрол на средствата, отчитани от обслужващия персонал. Този брояч се пломбира от касовата служба на предприятието транспортен оператор в града. Самите билети се оформят от печатащ и отрязващ механизъм, като контролът на пътниците се осъществява чрез специални контролни номера, които се отпечатватг от печатащия механизъм.
Що се отнася до механизма за връщане на ресто, трябва да го заредите така, че осигури дванадесетчасова непрекъсната работа на машината. Също така, билетопродавачката е снабдена с изчистващ механизъм за връщане на нестандартни монети, които са извън обращение в страната.
Автоматът е предизвикал интерес навремето си, можел е да се види и демонстрира във фирмения магазин на Оргтехника в София на ул. Васил Коларов 9 – сегашната ул. Солунска.



6
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 12.06.2025, 18:18:56 »
Такава договорка мисля че имаше за 122, защото паркингът на лифта и той е харизан така без да се мисли. Как са продавани имоти без на някой да му хрумне че това са пътища и трябват за достъп и до други имоти и за други цели, не само за паркинг на лифт или хотел, не е ясно. Изобщо приватизацията на Витоша си е една дълбока яма, има безброй странни работи. Уговорката на лифта важеше докато един хубав ден собственикът реши да отреже достъпа за всички сгради над лифта и им спря даже достъпа за линейки, толкоз по темата уговорки с мастити бабаити, купили си имот на Витоша, на такива уговорки не може да се разчита.

Доколкото знам законово кмета може да определи насила "служебно преминаване" ако казусът е такъв и на хората им е отказано право на свободно придвижване, без право на възражение от собственика. Не знам в какви случаи може да се определи на не е невъзможно. Също в определени такива ситуации може дори да се изземе или отчужди имота. Частната собственост не е чак толкова неприкосновена колкото си мислите има вратички.

Случаят беше от 2017 година мисля, имаше шум по медиите, после даже се бяха жалвали на Мая Манолова, и нещата утихнаха, не съм следил как се разви казуса. Щом вече не протестират явно нещата са се уредили - срещу съответната сума.

Ето карта на пътищата, които поема общината. Има една дупка около Златните мостове, тя явно няма да се ремонтира. 8)




7
Какви промоции, това да не е Кауфланд?!? Има тарифа, гласувана от СОС и ЦГМ са длъжни да тарифират по нея, всичко което не са събрали могат да го платят шефовете им от бонусите си.  :help:

8

Терзиев връща икономическата рамка на градския транспорт

"Кметът на София Васил Терзиев ще върне икономическата рамка на градския транспорт, заедно с бюджета на Столичната община за 2025 г. Това е заявил кметът за БТА.

Припомняме, че на 29 май Столичния общински съвет гласува бюджет на София за близо 2,932 млрд. лв., което представлява увеличение от около 90 млн. лв. спрямо първоначалния проект, внесен от кметската администрация през април. Приходната част е завишена с около 30 млн. лв., докато разходите са съкратени с 50 млн. лв., освобождавайки допълнителни 82 млн. лв., преразпределени по проекти, предложени от ГЕРБ-СДС, БСП, "Спаси София", "Възраждане" и независими съветници. На 6 юни Терзиев обяви, че връща решението на СОС за бюджета на София за 2025 за преразглеждане.

В икономическата рамка на транспорт пък се включва увеличението на заплатите на градския транспорт с 300 лева.

Освен това на Фейсбук страницата си кметът алармира, че някои от най-знаковите и обичани културни събития в София са изправени пред сериозни затруднения, а причината е, че Министерството на културата бави или изобщо не отпуска нужната финансова подкрепа.

Терзиев подчерта, че "фестивали като "Културама", A to Jazz и Sofia Live Festival, които носят радост на хиляди софиянци, очевидно не са сред приоритетите на държавата".

"Тази година Министерството още не е обявило програмите си за финансиране, а при вече проведени събития - като "Антистатик" (за съвременен танц) и "София филм фест" - организаторите са получили значително по-малко средства в сравнение с предходни години", отбеляза кметът на София.

Според него това поставя под въпрос не само провеждането на бъдещи фестивали, но и участието на български и чужди артисти, както и цялата логистика, която стои зад едно такова събитие.

Васил Терзиев посочва, че всички тези фестивали са част от Културния календар на Столична община и ще получат подкрепа от града, но подчертава, че все пак не е достатъчно само общината и частни спонсори да поемат отговорността.

"Културата е обща ценност и би трябвало да бъде подкрепяна и от държавата. Изкуството, красотата и културният живот трябва да бъдат над политическите спорове. Дали наистина е така, ще видим по делата - не по думите", пише столичният кмет."

https://news.bg/regions/terziev-vrashta-ikonomicheskata-ramka-na-gradskiya-transport.html

9
DB премахва резервацията за семейства, от 15. юни за всяко място ще трябва да се плаща отделна резервация. Досега имаше резервация за родители с до три деца по 10,40 на посока, сега ще трябва да се плаща за всяко място по 5,50 за втора класа и 6,90 за първа класа. :angry: Pro Bahn са надали вой и искат решението да се отмени но едва ли ще ги послушат  :/

https://www.spiegel.de/auto/deutsche-bahn-bleibt-dabei-familienreservierung-wird-abgeschafft-a-a90d97de-480d-40d1-a4d1-8d8d7a4c3922

10
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 12.06.2025, 11:10:36 »
Още размествания на слоеве в СОС:

Ваня Григорова напуска "БСП за България": Прагът на компромисите е достигнат

"Общинският съветник Ваня Григорова официално обяви, че напуска групата на "БСП за България" в Столичния общински съвет. Решението ѝ бе съобщено по време на брифинг, проведен преди редовното заседание на СОС.

"Прагът на компромисите е достигнат. Оттук нататък следва обезличаване", заяви Григорова, аргументирайки решението си с дълбоки разочарования от действията на групата, част от която бе досега.

По думите ѝ, ГЕРБ са единствените, които методично постигат целите си в СОС, докато "стотици хиляди избиратели", гласували за алтернатива на досегашния модел на управление, остават без реално представителство.

Тя определи случващото се като поддържане на "модела на приватизирания, частния град".

Григорова изрази категорично несъгласие и с непрозрачната смяна в ръководството на "Метрополитен София" ЕАД и отстраняването на проф. Стоян Братоев. Според нея, това е било извършено без ясни аргументи и в разрез с поетите ангажименти. Тя подчерта, че "няма да уважава хора, които не държат на думата си".

Съветникът потвърди, че остава опонент на политиката на кмета Ваня Терзиев и на коалицията ПП-ДБ, но ще продължи да отстоява позициите си с политически средства, а не с "самоцелно противопоставяне".

В изявлението си Григорова заяви още, че напуска групата и поради задълбочаващата се зависимост на местната власт от националната политика, в която БСП е част от управляващата коалиция.
Ваня Григорова за протеста в транспорта: Хората не искат бонуси, а по-високи заплати

Тя отправи критики към редица правителствени политики, включително: Прибързания отказ от националната валута; намеренията за пенсионна реформа, която според нея ще даде на частните фондове опасни правомощия; продължаващата приватизация на БДЖ; либерализацията на вноса на чуждестранни работници.

Григорова припомни и едно от основните послания от предизборната кампания на формацията: "Представителите на пазара имат пари, ние имаме глас. И нашият глас също трябва да бъде чут!"

С решението си, тя остава независим общински съветник в СОС."

https://news.bg/politics/vanya-grigorova-napuska-bsp-za-balgariya-pragat-na-kompromisite-e-dostignat.html



11
Кръгчетата на спирките сега са толкова големи, че спокойно може да се събере вътре в кръгчето и кодът на спирката и да се чете ако си с по-добро зрение  ;)

12
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 12.06.2025, 00:31:09 »
Такава договорка мисля че имаше за 122, защото паркингът на лифта и той е харизан така без да се мисли. Как са продавани имоти без на някой да му хрумне че това са пътища и трябват за достъп и до други имоти и за други цели, не само за паркинг на лифт или хотел, не е ясно. Изобщо приватизацията на Витоша си е една дълбока яма, има безброй странни работи. Уговорката на лифта важеше докато един хубав ден собственикът реши да отреже достъпа за всички сгради над лифта и им спря даже достъпа за линейки, толкоз по темата уговорки с мастити бабаити, купили си имот на Витоша, на такива уговорки не може да се разчита.

13
Ще знае, че трябва да се премести, за да се прекачи.

Ще знае, но няма да знае къде. За да знае къде би трябвало спирките да се казват пл. Орлов мост (А280, ТБ 3,4,5,11) и пл. Орлов мост (А3,9,72,75,76,84,94,184,204,304,604), само тогава ще разбере че за да се прекачи от тролей 5 в автобус 94 ще трябва да отиде от едната до другата спирка, ако спирките носят само например 01 и 04 след името си пътникът няма да получи никаква допълнителна информация от това.

14
Ако ще се правят промени, то ще е най-добре да се направят както в Полша. Всичките им спирки имат индекс - 01, 02, 03 и т.н. Това е много по-адекватно решение от А, Б, В

Все още не мога да разбера какво ще помогне на случаен пътник промяната да се прекачи

 от спирка пл. Орлов мост (1288) -> на спирка пл. Орлов мост (1289)

един нов "подобрен" вариант

 от пл. Орлов мост 01 (1288) -> на пл. Орлов мост 04 (1289)?

Как тези допълнителни цифри ще спомогнат за по-добрата му ориентация?

15
ЦГМ обявиха как ще компенсират клиентите на градския транспорт в София заради стачката

""Център за градска мобилност" ЕАД ще компенсира клиентите си, които не са имали възможност да използват своя дългосрочен превозен документ през времето на синдикалния протест от 14.05 до 19.05.2025 година. Това обявиха от пресцентъра на ЦГМ.

Оттам става ясно, че компенсацията ще бъде предоставена след влизане в сила на решението на Столичен общински съвет. В момента тече законова процедура за влизане в сила на изпълнение на решението на съвета.

Веднага след това ЦГМ има пълната готовност да предостави поетапно полагаемите компенсации на клиентите с дългосрочни карти, без да се налага те да заявяват това.

Клиентите, които са имали еднодневни, 24 и 72-часови карти ще могат да получат компенсацията си на каса, за дата по избор, става ясно още от съобщението.

При онези клиенти на столичния градски транспорт, които към периода на стачката са имали активна карта, а сега нямат, компенсацията ще бъде предоставена при следващо зареждане.

Компенсацията ще е в дни. Клиентите ще получат допълнително толкова дни, за колкото са имали валиден превозен документ през периода на протестните действия.

Така например, ако картата е била валидна през целия период, компенсацията ще е 6 дни. Ако е била валидна до 15 май, то компенсацията ще е за 2 дни."

https://news.bg/regions/tsgm-obyaviha-kak-shte-kompensirat-klientite-na-gradskiya-transport-v-sofiya-zaradi-stachkata.html


16
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 11.06.2025, 17:58:10 »
Става въпрос за 19 пътя, сред които тези до "Алеко" и Златните мостове. Те включват и разклонения към туристическите зони и хижи, които попадат в района на природен парк "Витоша" и държавните горски стопанства на София и Благоевград. Тези територии са държавни, а досега общината отговаряше пряко само за общинския горски фонд в природния парк, който обхваща селата Железница и Бистрица.
И досега пътищата Драгалевци - Алеко и Беловодски път - Златните мостове се поддържат от общината. На горското са само двете разклонения след Златните мостове и подходите към хижите/станциите и към Лалето. До Алеко са павета, до Златните мостове - асфалт с безброй кръпки. Нямам идея ка по-зле от това може да се поддържа. От Златните до Момина скала е в безобразно състояние - и паветата, и асфалта. По-нататък към Родина, Тинтява и Бор е почти непроходим за нормална кола. Снегопочистване - ако за седмица се задържи сняг, може някой снегорин да стигне от Златните до Момина скала евентуално.
Не знам кой път се води към ДГС - Благоевград - дали басейнът на Струма или пернишка област - в случая двата критерия са практически идентични - само Мърчаево е към София-град, но не знам оттам да тръгва път нагоре.

Ето тук има списък с идентификатори на имотите:

https://sinor.bg/73779-darzhavata-dava-na-stolichna-obstina-da-polzva-gorski-patista-na-vitosha

Списъкът е малко странен, или е грешка, или непълен, има някакви горски имоти над Владая, части от пътища, които са непълни, има и интересни неща, например разклона за Копитото е включен до бариерата на хотела, самото обръщало пред хотела не е включено, сигурно е частна собственост.  :help: Как ще обръща автобус не е ясно ако се реши да се пусне линия до там.  :neznam:

17
Кое е най-лошо работещото държавно дружество в България?

"Cpeд 50 гoлeми дъpжaвни дpyжecтвa., ĸъм ĸpaя нa 2023 г. "БДЖ-Toвapни пpeвoзи" e eдинcтвeнoтo, ĸoeтo пoлyчaвa oбщa ĸpaйнa нeзaдoвoлитeлнa oцeнĸa в пъpвия пo poдa cи дoĸлaд нa Aгeнциятa зa пyбличнитe пpeдпpиятия, дaннитe oт ĸoйтo ca цитиpaни oт "Ceгa".

Дъpжaвният тoвapeн пpeвoзвaч e пoлyчил 0 тoчĸи зa изпълнeниeтo нa финaнcoвитe cи цeли cлeд влoшaвaнe пo вcичĸи пoĸaзaтeли - oт близo 13 млн. лeвa пeчaлбa зa 2022 г., peзyлтaтът зa 2023 г. e зaгyбa oт 10,4 млн. лeвa. Baжнo e дa ce oтбeлeжи, чe гoдини нapeд имeннo тoвapнитe пpeвoзи бяxa c пo-дoбpитe peзyлтaти в cиcтeмaтa нa БДЖ - нo мeждyвpeмeннo ce пpoмeни и caмият пaзap, ĸaтo в нeгo нaвлязoxa и чacтни фиpми.

Πpeз aпpил pecopният миниcтъp и вицeпpeмиep Гpoздaн Kapaджoв oбяви и пpecтpyĸтypиpaнe нa дpyжecтвoтo имeннo зapaди лoшитe peзyлтaти. Cитyaциятa c изпълнeниeтo нa нeфинaнcoвитe мy цeли ĸъм ĸpaя нa 2023 г. e пo-дoбpa в cpaвнeниe c ĸpитичнoтo пoлoжeниe нa финaнcoвия фpoнт.

Heзaдoвoлитeлни oцeнĸи ca пoлyчили oщe 3 гoлeми дъpжaвни дpyжecтвa. Kpитиĸи oтнacя изпълнeниeтo нa финaнcoвитe цeли нa Дъpжaвнaтa ĸoнcoлидaциoннa ĸoмпaния. Уcтaнoвeнo e влoшaвaнe нa ĸoeфициeнтa нa eфeĸтивнocт нa paзxoдитe, ĸaтo зa нeя paбoтят 19 дyши c 4-члeнeн бopд нa диpeĸтopитe, чиeтo гoдишнo възнaгpaждeниe e 347 000 лeвa.

Πeчaлбa имa - 14 млн. лeвa, нo тя e знaчитeлнo пo-ниcĸa oт тaзи пpeз 2022 г.

"Бyлгapгaз" влoшaвa cвoя ĸoeфициeнт нa зaдлъжнялocт - мaĸap зaгyбaтa в ĸpaя нa 2023 г. дa e cпaднaлa пoчти нaпoлoвинa cпpямo 12 мeceцa пo-paнo, дo 52,3 млн. лeвa. 5-члeнният бopд e пoлyчил oбщo 579 000 лeвa.

Eфeĸтивнocттa нa paзxoдитe нa MБAЛ "Лoзeнeц" ce пoдoбpявa, нo зaгyбaтa пpoдължaвa дa e нaд 22 млн. лeвa пpи 295 000 лeвa възнaгpaждeниe нa 3-члeнния бopд. Cпopeд Aгeнциятa зa пyбличнитe пpeдпpиятия виждaмe пpoблeми c ĸoeфициeнтa нa oбщa лиĸвиднocт.

Имa дpyжecтвa ĸaтo шyмeнcĸoтo BиK, "Бългapcĸи пoщи" или тeнĸopeмoнтния зaвoд нa "Tepeм" в Tъpгoвищe, ĸoитo ca пpиĸлючили 2023 г. c oтpицaтeлeн coбcтвeн ĸaпитaл.
..."

https://money.bg/companies/koe-e-nay-losho-raboteshtoto-darzhavno-druzhestvo-v-balgariya.html?utm_source=news.bg&utm_medium=article&utm_campaign=footer

18
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 11.06.2025, 11:53:22 »
Телеграм е ясен, чете се от Кремъл. Засега живее, защото го четат и всички други служби и се ползва за дезинформация и в двете посоки, миналата година като този господин реши да затвори достъпа за западни разузнавания веднага го прибраха на топло и не го пуснаха докато не сдаде всички криптоключове на французите.

19
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 11.06.2025, 09:44:15 »

Кабинетът даде за 10 години на София пътищата до Витоша

Това са 19 достъпа, сред които до "Алеко" и Златните мостове


"Пътищата към Витоша се предоставят за управление на Столичната община за срок от 10 г. Това реши правителството във вторник.

Става въпрос за 19 пътя, сред които тези до "Алеко" и Златните мостове. Те включват и разклонения към туристическите зони и хижи, които попадат в района на природен парк "Витоша" и държавните горски стопанства на София и Благоевград. Тези територии са държавни, а досега общината отговаряше пряко само за общинския горски фонд в природния парк, който обхваща селата Железница и Бистрица.

Миналата година Столичният общински съвет поиска от държавата управлението на тези пътища. Така Столичната община ще може да изработи подробен устройствен план на планинската инфраструктура, като това би позволило по-лесно поддържане и ремонти.

Заради силните снеговалежи през зимата имаше няколко случая, в които се стигна и до блокаж на пътищата към планината. Кметът на София Васил Терзиев заяви, че са направени промени в начина на почистването им, като от общината свършили и част от работата на държавата. Общината има право и ангажимент да почиства пътищата, по които се движи градският транспорт, и част от достъпа до някои хижи, обясни тогава Терзиев. Той поиска да се разработи нов план за действие между отговорните институции, за да не се стига до такива ситуации.

През април кметът представи цялостна визия за развитие на Витоша, а миналата седмица бе готова и пътна карта за възстановяване на трите лифта: Княжевския, Симеоновския и Драгалевския. В момента те не работят, а достъпът до планината е само по пътищата. /Сега"

https://www.dnes.bg/a/1-bulgaria/682460-kabinetat-dade-za-10-godini-na-sofiya-patishtata-do-vitosha

20
Номерата не могат да са последователни, защото ще трябва да се преномерират всички спирки всеки път, когато се разкрие нова спирка между две стари.
Направи ли се компромис това, постепенно ще се разбъркат отново.

И този проблем е решим - например като се дават през три или четири. Също може да има структуриране по зони - например в Младост всички да са в един диапазон.

Pages: [1] 2 3 ... 391