Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 767
1
Вчера българка, пътуваща чак от Норвегия с автомобила си, е навлязла според навигация! в новия участък от Сливница до Волуяк
Досега неколкократно съм минавал през нищото според GPS в неозначени нови участъци, но не съм виждал нанесен несъществуващ. Коя е навигацията? Google Maps не знае за пътя, но на Waze е означен и излиза "в строеж", като има свързваща отсечка като черен път с костинбродския път. Би трябвало да е заграден със знаци, иначе за нула време ще се напълни с турски тирове.

2
След пускането на 220 би било добре 73 да се върне по обичайния си маршрут през Красно село по Житница. Надявах се новата линия да минава по Боряна, ама нейсе пак ще си ходя с колата на работа.
Да, 73 трябва да се върне по Житница. Няма смисъл от толкова дълъг дублаж. Ако 220 е по Боряна, 73 трябва да е по Линкълн за баланс.

Колкото до номера - то си е удължен 288, но нали 288 беше на предното управление, сега трябва да е друг номер.

Скептик съм за натоварването на линията в участъка Левски Г - Гео Милев. Не е вярно, че е нямало връзка на Левски с югоизтока - ТБ3, 120+(413, 305, 9, ТМ20). Мисля, че тази промяна беше удобен повод да се закрие въздуховоз 75, но не би.

3
Да се осигури сигурна връзка с влак от България.
И като пристигне с 245 минути закъснение в Букурещ, ще се чудят за кой влак да го закачат до Виена. Знаеш, че швейцарците не прощават и 10 минути закъснение на немските влакове в Базел, тук какво правим? Дано поне с Шенген престанат тези неясни закъснения.

4
Дано има по-твърдо и решително действие за да бъдат спрени особено мургавите малцинства да горят всякакви неща
В описаните 9 района липсват такива. А и другото условие не е изпълнено  - по улиците няма топло- и газопреносна мрежа.
Но има електрическа и раздаваха безплатни климатици…
Става дума, че при така дефинирано условие даже в 24-те района да важи наредбата, тя ще засегне само тези, които в панелките са си спрели парното и ползват кюмбета. Или в по-новите газифицирани комплекси - печки на пелети (а може би пелетите не взизат в рестрикциите?). Не е реалистично тя да действа в селата и селските квартали (примерно Кремиковци).
За съжаление, по една или друга причина газификацията, освен по витошката яка, не напредва особено бързо.

5
Дано има по-твърдо и решително действие за да бъдат спрени особено мургавите малцинства да горят всякакви неща
В описаните 9 района липсват такива. А и другото условие не е изпълнено  - по улиците няма топло- и газопреносна мрежа.

6
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 06.11.2024, 10:48:42 »
но да отбележим Латвията маршрутно такси с реклама на Ассос.
Да, рекламната кампания на Assos в ГТ беше доста масова по това време - на маршрутките и на икарусите на Малашевци.

7
От много време проблем на общината е, че не се дава достатъчно време за обсъждане на идеите за промени. Съгласен съм, че след довършването на МД3 е необходима нова транспортна схема, която да бъде подложена на обществено обсъждане от поне 6 месеца и бъде приета на градски референдум покрай някои избори.
Референдум - празна работа. Видяхте с една неособено значителна промяна - автобусите до Златните мостове, колко шум се вдигна.
Революционни промени в МГТ се правят изключително рядко в който и да е град. Въпросът е малките промени да са последователни, а не конюктурни.

8
Малка корекция - степента е 5.2, някъде 5.3, а не 5.5. Скалата на Рихтер е експоненциална,  така че десетинките са от значение. Пернишкото беше 5.6, също колкото в Модена, и двете  - през 2012. И при двете имаше разрушения.
Гръцкото е подводно. Най-близо са Потидея и тузарското Сани. Все пак не трябва да се подценява. Афтъкшоковете  2.3 - 2.5 степен продължават вече 24 часа

9
Като го нарушат екотерористите,  ще направят на пух и прах проекта.
Горе е Национален  (погрешно написано природен) парк "Централен Балкан", знами е с едно ниво над Витоша

10
Разни / Re: Спомени...
« on: 31.10.2024, 23:15:16 »
Пералня от произволна марка ходи, ако не е нивелирана.
Друг вариант за перални без електронна защита от претоварване е, ако натикаш пухени завивки и възглавници и дадеш програма с центрофуга. На дъщеря ми се  е случило това, когато беше дете, а ние - в чужбина.  След като пералнята излязла изпод кухненски плот, дъщеря ми просто свалила бушоните.

11
Доколкото знам, рестрикциите не важат за живеещите в зоната. А и не съм сигурен, че има регистър, в който да е указана екокатегорията на всяка кола. Стикерите отпаднаха. Така че наредбата е все още практически недействаща.

12
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 28.10.2024, 22:42:39 »
Интересна снимка от 09.1989г., дело на Ulrich Buchsenschutz. Прави впечатление рекламата на съветските железници върху сградата:  "От София до Москва в съветски вагони:  бързо, удобно, приятно"
Там беше едно от жп бюрата. Макар че международните влакове бяха към бюро Рила на Гурко срещу пощата.

13
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 26.10.2024, 23:45:22 »
Че то в Гърдова глава не е ли скъпо? Като че ли в долното Павлово/Бъкстон по-може да се намери нещо на прилична цена.

14
Разни / Re: Спомени...
« on: 26.10.2024, 08:19:54 »
Тъщата имаше Тамат в апартамента си в Търново,  купена още по соца. Тази пералня беше напълно изправна, когато продадохме апартамента през 2014.
Нашата Перла 05, купена по новите цени през 1991, ни служи 10 години, като само маншон сменихме. Замина в Созопол през 2001, но там е изкарала малко  - дали от варовитата вода или и е дошло времето,  не знам.

През 90-те тъщата си купи малък телевизор Велико Търново-84, за да замени стария сандък Електрон. Оказа се пълен боклук и малко след гаранцията сдаде багажа. Явно качеството на някогашната дефицитна стока е спаднало. Взе си Хюндай,  който и служи, докато живееше в Търново- 2010 г., а сега прашасва в мазето, защото ме мързи да го изхвърля, където събират електронни отпадъци. Иначе вероятно е в изправност, но кой ти гледа кинескопни телевизори 4:3 ?

15
Разни / Re: Спомени...
« on: 25.10.2024, 21:54:31 »
Да, втората половина на 1990 - Лукановата зима. Списъците наистина почнаха още през 1989, но в края на 1990 бяха само безполезно губене на време. Доставките бяха близо до нулеви.
Най-смешното беше с хладилника. В София нямаше и кучешка радост. Майка ми, обаче, с паспорт на родена в Добрич, напазарува здраво в последния оазис на месото  - магазин Родопа  - Добрич. По влака изпрати мръвките на нас, гладуващите софиянци. Добре, но ние имахме "джобен" хладилник Мраз 80. Та тогава се наложи да се купува спешно хладилник, което описах.
Без автоматична пералня беше истинска мъка с бебе. Тогава нямаше памперси и всеки ден купчината за пране беше над възможностите на нашата Диана. Затова прежалихме новите пари още през пролетта на 1991.

16
Разни / Re: Спомени...
« on: 25.10.2024, 13:13:47 »
В края на 1990 и началото на 1991 нямаше абсолютно нищо. Всичко беше скрито в очакавне на освобождаването на цените. Бяхме се записали в списъци за пералня, хладилник и спалня и всяка вечер ходехме на вечерни проверки пред Деница-Младост. Телевизор Велико Търново-85 тъщата ни намери с връзки директно от завода в Търново.
За спалня ни се усмихна късметът - купихме спалня+четирикрилен гардероб като котка в чувал. Като ти доставят кашоните, виждаш какъв модел си платил. После от време на време сменяхме вратите на гардероба за разнообразие - той все още е жив, сглобяван и разглобяван в 4 жилища. За пералня Перла 05 нямахме късмет да я купим за 620 лв и я купихме половин година по-късно за 4800 лв (по-скъпо от Запорожеца ни излезе, който купихме през 1990!). За хладилник Мраз също не се класирахме, купихме настаро Bauknecht, когато масово в България навлязоха изхвърлени в западните страни хладилници с фреон, изяждащ озоновия слой. То стана бизнес модел за прохождащ бизнес - купиш настаро бус в Германия, напълниш го с изхвърлени хладилници, караш ги в България, слагаш им един захранващ кабел и натрупваш първата пачка!
През 1991 стоки се появиха, но хората не се бяха оттърсили от шоковото увеличение на цените, тъй като доходите се увеличиха с пъти по-малко.
Вече след 1992 можеше да се намери видео или телевизор на "световния" търговски център Илиянци. После изплуваха Видеолукс (бившият супер в Дървеница) и K&K (Искърско шосе, разклона за летището) - дядовците на Технополис и Техномаркет.

17
Вижда се автобус, вижда се че и спирката вече е преместена пред Строителния техникум, а и се вижда че пред техникума има голям спирконавес и явно е имало и по-широка улица, трасето като че ли е местено в последствие, кривата преди е била по-тясна.
От Строителния техникум са тръгвали линиите за Бистрица, Железница и даже за малко А98. След разширението на Евлоги трамвайното трасе е дръпнато към Строителния техникум. Нуждата от автобусно обръщало е отпаднала с изграждането на трамвайното трасе до Дървеница. През 70-е доста крайградски и излетни линии са дръпнати в перифериите.

18
Разни / Re: Спомени...
« on: 24.10.2024, 13:51:02 »
Зимата на 1984/85 се случи студена и дълга и дефицит на ел.енергия се получи още тогава. Той продължи през 1985 и 1986 до пускането на първия хилядник на АЕЦ Козлодуй - 5-и блок. През 1989 отново тръгна дефицит, който беше преодолян чак след пускането и на 6-и блок в Козлодуй. Проблемът с тези 2 големи мощности е, че ако някой от хилядниците спре за малко, тутакси системата изпада в дефицит.

20
Разни / Re: Спомени...
« on: 24.10.2024, 00:19:41 »
  Временна инструкция на СНС и ГК на ОФ за определяне условията и реда за ползване на електрическа енергия в домакинствата за времето от 15.11.1985г. до 15.04.1986г.
Мдааа. След година лют режим на тока 3+3 по посещението на Горбачов през октомври 1985 спряха режима в София и след това зимата беше без режим, но само в София. В провинцията си продължаваше. В Русе беше отврат - час има,  час няма. Не можеше да си сготви човек.

Pages: [1] 2 3 ... 767