Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sixkiller

Pages: [1] 2 3 ... 93
1
В една друга тема разглеждах детайлно ЗДвП и го цитирах, но по отношение на спиране и потегляне от спирка. Учудващо, в него не се дефинира понятие за начин, по който се спира на спирка, разстояние от/до бордюра и съответното превозно средство, кога и при какви случаи да се накланя пода на превозното средство (при възможност) и т.н. Съмнявам се и в длъжностните характеристики на водачите да го пише. А след като не го пише, всичко останало са свободни интерпретации на хора с достатъчно свободно време.

Всички, които защитават подобно спиране на тролея от снимката по-горе, заслужват да им се паднат подобна медицинска сестра и подобен гумаджия, да имат ремонтирана улица пред дома си, която образува голяма локва пред входа им, и да хапват кренвирши с "тайни" добавки. Също така тези хора нямат право да се оплакват относно държавата, в която живеят, защото те са част от проблема!

Обичаш да задълбаваш в офтопик с неща и примери, които по никакъв начин не са свързани с текущата дискусия. Кой от нас някога се е оплаквал от държавата си? Няма да коментирам всичко, което си изписал, защото нямам чак толкова свободно време като теб, но точно за гумата е важно да знаеш, че преди да падне в движение има шумове и вибрации, които всеки грамотен шофьор ще усети и няма да се стигне до изпадане. Също така, понякога се налага допълнително затягане на болтовете след смяна на гума (ако си ги завивал на ръка), след първите изминати 90-100 км. Но ако си от типа шофьори (каруцари), които си зяпат в телефона, докато им работят по колите, нищо и никой няма да може да ти помогне. И само не ми казвай, че в чужбина не било така - точно така е, даже в пъти по-зле - и това е видимо по колите от т.нар. "нов внос". Интерпретирай този пример към останалите три.

2
Един интересен сайт, но на железопътна тематика - съдържа книги, ръководства, няколко програми и тестове, основно свързани с руските и украинските железници - https://instructionsrzd.ucoz.ru - не обръщайте внимание на препоръката за сигурността и продължете към сайта - това е дежурно съобщение на всички сайтове, хоствани на ucoz, този изглежда чист, а и съдържа полезна информация.

Споделям следната програма, понеже ми се струва интересна за форума, а именно тренажор за дежурен по гара, което би трябвало да е ролята на ръководител движение - ТРЕНАЖЕР ДЕЖУРНОГО ПО СТАНЦИИ (программа):



Програмата се използва за лабораторни упражнения в Днепропетровский национальный университет железнодорожного транспорта. Повече информация на украински:
Quote
Компьютерный тренажер дежурного по станции реализован на основе рабочего места ДСП учебной сортировочной станции Образцово. Компьютерный тренажер имитирует работу парка приема и часть транзитного парка станции. Станция расположена на двухпутном электрифицированном участке. К станции в нечетном направлении примыкает перегон «Образцово — Тихоново», а в четном — «Образцово — Фролово».

Линк към сайта: https://instructionsrzd.ucoz.ru/load/dlja_dvizhencev/trenazher_dezhurnogo_po_stancii_programma/10-1-0-404
Линк за сваляне на самата програма (работи без проблеми на Win 10, архив, съдържа две папки - една със самата програма и друга с ръководство - методика, всичко на украински, но в общи линии се разбира смисъла): https://disk.yandex.ru/d/tR7Zj8WrdpvDj

3
Vasko, защо не отидеш да караш нов тролейбус, а не да работиш в офис, така че да спираш правилно точно на тази спирка, от която качваш снимки ежедневно и да не се налага да местиш метростанции?

След толкова мрънкане, по пътя на логиката, съмнявам се да останат свободни Икаруси (защото, аз лично, бих предпочел да карам Икарус, отколкото всеки ден някой като теб да ми пуска жалби  :devil:)

4
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 04.05.2021, 00:47:20 »
Дали фирмите, произвеждащи машите ще ги манипулират или членовете на СИК ще правят манипулации, мисля че е равносилно. Но при всяко положение, по-трудно ще се манипулират машините, отколкото ще се сменят чували с бюлетини & протоколи. Не мисля, че машинното гласуване е чак толкова страшно  :rolleyes:

ПП - лошото винаги си е лошо, но поне според мен, частното лошо е винаги много по-лошо от държавното лошо ;)

5
Разни / Re: Коронавирус
« on: 01.05.2021, 15:55:20 »
Глупаците от йелоу такси пък турили специална цена за 100 лв до манастира с такси, обаче то нямало да те изчака за връщане. Демек да се връща празно. Ако искаш да чака и да се връщаш - на апарат! Така ли се лекува Ковид?!

Човек, който поне малко се прави на загрижен за здравето си, няма да отиде да се бута в тълпата на манастира точно в този момент. Еднопосочната цена на Йелоу е отлична предвид софийските стандарти. Конкурентните им фирми вземат една идея повече. И тази забрана на автобуса по-скоро е плод на недоглеждане (подобно на забраната за сватби и кръщенета) в заповедта, отколкото реално да я е въвел някой.

Това тестване на Кулата също не е нещо извънредно - напоследък има епидемия от фалшиви PCR. Но гърците също са хитри  :D

6
Поне има някакъв обществен транспорт, пак е по-добре от нищо. Трябва да бъдем позитивни  :rolleyes:

ПП - със сигурност има доволен брой подобни раздрънкани западни бусове и по наши селски линии в периферията на страната, но за щастие пътищата ни не са чак такива.

7
Толкова внимание му обръщате, все едно че някой наистина ще го спазва.

А на първата снимка на vasko може и да има логика да са два STOP-а - вторият е разположен малко по-напред, може би с идеята да обхване зоната между първата стоп-линия и канавката?

8
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: 24.04.2021, 13:59:54 »
Аз също съм чувал оплаквания от жители на Бургас, но не за това, че не е толкова уреден транспортна, колкото че е скъп - http://burgasbus.info/burgasbus/?page_id=600 - при тези цени (1,25 - 1,50) това е вторият град след София с най-скъп обществен транспорт. В крайна сметка основната цел на обществения транспорт е да е достъпен за всички и цената да е конкурента. Видимо, това не е така. Видя се, че колкото по-лъскав вид придобива обществения транспорт, толкова по-скъп става той. И кой печели от цялата работа? За мен купуването на електробуси (независимо испански или китайски) са си чисти пари на вятъра, макар и европейски.

Щъркелите със сигурност не са най-адекватните автобуси за големи и натоварени линии, но в този сегмент (8-10 метра) турците са номер едно в съотношение цена-качество, поне за държави като България. А със задълбочаването на демографската криза у нас, подобен тип автобуси ще бъдат все по-честа гледка в немалко градове в близко бъдеще.

9
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 23.04.2021, 23:43:08 »
Не съм на 100% сигурен и не съм гледал какво качва СЕ. Но някой общини или общински структури също качват списък. Явно няма единен стандарт какво да се качва, затова има такива разминавания.

10
Тролейбуси / Re: Ikarus 280T
« on: 23.04.2021, 22:43:35 »
Физически ако ги няма, то поне документално при сключването на застраховките е трябвало да пише номер на шаси. Или на големия талон.

Има ги и се пускат всяка година когато наближи периода за сключване на ГО и злополука. Принципно общинските фирми качват всички обществени поръчки онлайн. Да не говоря наизуст, но ако на някой му се занимава може да се разрови в списъка с приключили поръчки на СЕ и да потърси последната поръчка за застраховки където в някое от приложенията задължително се описва какво се застрахова, какъв тип е, колко седящи места има, ДК номер, шаси и т.н.

11
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 23.04.2021, 20:35:26 »
И аз оставам на мнение, че ще има правителство. Или с мандата на ИТН, или с този на ИСМВ като трети мандат - в най-логичния случай с подкрепа от ДПС с идеята за недопускане на ГЕРБ и БСП във властта. Това е и относително разумен временен вариант. Нови избори с променен изборен кодекс биха дали дори още повече преднина на някой от новите партии, ако продължават в същия законодателен дух, както до момента.

Патриотите сигурно ще се обединят и ще влезнат, ДБ ще има горе-долу същия резултат ( за съжаление, надали могат за такова кратко време да постигнат скок в подкрепата, след като в провинцията са напълно непознати).
Това е факт, а ДБ дори биха постигнали значително по-нисък резултат, най-вече поради заявките за клиентелизъм и лобизъм, които дават от самото начало. Това в провинцията не минава и е съвсем нормално никой да не ги подкрепя.

12
Намери 2-3 годишо дете и виж за колко време изминава въпросните 23-25 метра и колко са "няколкото крачки". Пробвай същото и с детска количка, като добавиш и слизането от бордюр.
Иначе относно снимането и социалните медии, ами може да каже че Дигиталната трансформация им е взела много.

Аха, така те разбирам вече. За детските колички обаче не съм съгласен - слизането от бордюр е средна по сложност операция, равносилна на изкачването на няколко стъпала за влизане в магазин, кисненето по молове, ползването на ескалатори там и на други подобни места за развлечение. Естествено, трудно е да се справиш, когато с една ръка буташ количка, с другата си цъкаш телефона, а в комбинация си пушиш цигарка. Често наблюдавам подобно поведение и не, не смятам, че е нормално и че целият свят трябва да е виновен и да се стреми да угажда на подобни кифленски изпълнения. Нека не забравяме как само до преди около 10 години пък почти нямаше нископодов ПС и който имаше желание винаги е ползвал обществен транспорт. Интересно ми е и нещо друго - има ли някъде статистика до колко наистина нископодовите превозни средства се използват по предназначение от инвалиди и майки с колички и какъв е процентът на ползваемост? Защото ако този процент е минимален, няма ли да бъде по-изгодно да се купуват и частично нископодови превозни средства, които пък да бъдат по-надеждни?

А на т.нар. дигитална трансформация всички ѝ сърбаме попарата за съжаление и не, не доведе до нищо добро, по мое мнение създаде една много грозна и извратена реалност, но спирам с офтопика до тук.

13
Това с малките деца не го разбрах. Нали го водиш за ръка/държиш го и т.н. - ти си му родителско тяло, направляваш го, насочваш го. Не мисля че е голяма драма ако направи 2-3 стъпки повече. Вече ако искаш от малко само да се оправя - това е друг въпрос.

И с риск да стана банален, обаче като чета очакванията към водачите направо започвам да ги съжалявам горките. Тук има хора, които при настоящите условия на работа искат ниво, все едно се управлява не тролейбус, а космически кораб. Същевременно зад всеки ъгъл дебне някой кофти снимач, изкривявайки истината със снимки като горната или постове по социалните медии.

14
Разни / Re: Коронавирус
« on: 22.04.2021, 03:34:37 »
Интересно е какво ще се случи след края на месеца - т.е. след тоталното разпускане на мерките у нас. Ако случаите започнат да нарастват от средата на май - значи този вариант не работи; в противен случай - една година загубено време  :/

15
Перник / Re: Перник - обща тема
« on: 17.04.2021, 03:16:16 »
Точно така - кажете на #КОЙ пречеха снимките!

Ако цензурата е вътрешна и е във форума - редно е някой от екипа да излезе и да обясни ситуацията.
Ако цензурата е извън форума - отлично, значи някой се притеснява от нещо и ни чете непрекъснато. Ако положението е такова - моля, не бъдете анонимни. Участвайте в дискусията и вие. Всеки е добре дошъл във форума - местна власт, автобусни производители, вносители и т.н. Даже би се създала много ползотворна дискусия.

16
Като каза Петрово и Катунци... някой дали си спомня един много интересен автобус, който пътуваше Благоевград - Сандански - Габрене (или Петрово - не помня точно) някъде около 2000 година и близките години след това - по спомен беше Волво (или Беркхоф), бяло-син с четири фара отпред на бронята, доста интересен за онези години, курсът беше 16:40 от Благоевград (от частната автогара тогава). Караше се от частник, който до съвсем скоро си обслужваше линията, но последно беше с бял бус.

До преди 8-9 години най-късно си имаше редовна линия от Благоевград до Добри Лаки, като я изпълняваха Пътнически превози с отиване в петък и връщане в неделя; за автобуси нямам спомен, но вероятно са пращали 11М4 натам. Сигурен съм обаче, че пращаха градски 11Г5 до Стара Кресна (Ощава) - на същия принцип - петък/неделя.

17
Перник / Re: Перник - обща тема
« on: 16.04.2021, 01:22:42 »
Мирише на цензура :angry:  Досега никога не е трито нищо, дори за далеч по-фрапантни разкрития в други теми от раздела.

Иначе снимките си ги има на много места, информацията къде са също. Потърсете - линк няма да дам, за да не изтрият и това мнение.

18
...което затвърждава мнението ми защо индивиди като водачът на 9073 в Карат С до неотдавна излизаха с мръсна газ от джоба на Орлов мост в средна лента на Цариградско, защото според така устроеният им мозък водачите били длъжни да ги пропуснат....
Извън коментираното ПТП, ама не се сдържах, по същество за всички любители, купени книжки, телета, агнета, или просто минали между капките... няма значение. Било, каквото било, книжката е налице, да се ползва със здраве :devil: ЗДвП, раздел XVI - целият раздел дефинира базисни неща, но нас са ни интересни чл. 65 и чл. 67 според които:

Quote from: Член 65 гласи:
При движение в пътна лента покрай спиращо, спряло или потеглящо пътно превозно средство от означена с пътен знак трамвайна, тролейбусна или автобусна спирка водачът на нерелсовото пътно превозно средство е длъжен своевременно да намали скоростта, за да може в случай на необходимост да спре.
Quote from: Член 67 гласи:
Водачът на нерелсово пътно превозно средство е длъжен да намали скоростта, а при необходимост и да спре, за да позволи на пътните превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници да извършат необходимите маневри, свързани с потеглянето им от обозначените спирки. Това не освобождава водачите на пътните превозни средства от редовните линии за обществен превоз на пътници да вземат необходимите мерки за безопасност.

И за да не се заяде сега някой, понятията "случай на необходимост" и "необходими маневри" също са разгледани подробни в ЗДвП, а и не само там. Или казано по-просто - при пуснат светлинен пътепоказател автобусът е с предимство. И когато някой го скъсат на изпита, за това че не е пуснал автобуса да излезе от спирката с учебната кола, нека не се сърди на чичкото с таблета (това важи за всички категории, не само за любителите). Пепи е прав за това, че при всяко положение основната идея зад волана трябва да е насочена към недопускане на ПТП от всеки един на пътя, а не както се опитват да обясняват определени съфорумци, че щом някой има предимство, то той непременно е безсмъртен и може да напъва колкото си иска.

По отношение разказа на vasko: не му вярвам, докато не получа някакво доказателство, че баща му е бил там. Но и не ми се вярва ватманът да слизал няколко пъти да гледа (предвид, че си знае трамвая, маршрута, габаритите, кара го всеки ден и там винаги се паркира така).

19
И по какъв начин и с колко ще се повишат заплатите на шофьорите ако същите свалят светещите кръстове или някой започне да им налага субективна глоба за кич, която повече от спокойно ще може да бъде обжалвана дори без да се излиза по-далеч от гаража?

Колко подвижен състав трябва да се изпотроши, за да се усетят някои, които не работят такава работа (или изобщо не са се занимавали с поддръжка на служебни автомобили например) че по-добро решение от прикрепената езда няма (или поне доказано по-добро за нашите условия)? Девет баби, хилаво дете. Подсказка: не е като да ти се развали монитора в някой офис и да трябва да седнеш на мястото на колежката.

Беден шофьор ще тръгне ли да си харчи парите за лампички? НЕ!
Пак ли трябва да започваме с темата за личния състав и ТРЗ? Такова нещо като "беден шофьор" не трябва да има - т.е. за да е на ниво, не трябва да е беден. А докато е "беден" и го глобяват всякакви чичковци в униформи за щуротии - няма да се интегрира, а по-скоро ще емигрира. Защото професионалната книжка е скъпо удоволствие, а опитът си е съвсем отделен.

ПП - нещо не се възмущавате на морето от автомобилен трафик с китайски ксенони и нерегулирани фарове, за които казваше madbatt, само мен ли ме изпепеляват вечер  :rolleyes: ?
 

20
За българските стандарти и предвид региона са направо космически. Честито на фирмата и много безаварийни километри  :rolleyes:

Pages: [1] 2 3 ... 93