Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - dst1123

Pages: [1] 2 3 ... 16
1
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 13.05.2024, 15:58:46 »
Кратък очерк за (състоянието на) градския транспорт в Русе, публикуван в списание Stadtverkehr 11/2023.
Отговаря ли позитивното описание на икономическата среда в града от началото на очерка на реалното състояние на нещата?
Хванали са Шкодите преди да ги пратят за скрап, заедно с Рената...А и като гледам откога е списанието, точно тогава идват новите тролеи, с което нещата откъм ПС поне малко се оправиха... Ситуацията е трагикомична, желание за синхрон на разписанията на практика няма и често има класически ситуации, в които 27 и 28 или която е да е друга двойка линии в Посока Дружба 3 или Чародейка. Автобуси има, шофьори не стигат, за да се вземат още линии и да се приключи с частниците. Почти всички линии се обслужват с каквото дойде, на 33 примерно ще са или Ванхолите 144, 8201, или СОР-ове 103 и 105. 23,3,19,30 са само със СОР. На нито един от Ванхолите климатиците не работят, за Мановете от Гьотеборг нищо не мога да кажа, стоят си 5 (?) в депото и 5 в новото електробусно депо.

2
От другия понеделник почват с издаването на КХ серията в Русе.

3
Планира ли се бракуване на NAW след доставката на новите тролеи? В Československý Dopravák пишат, че новите изцяло ще заменят старите. Ако е така, това са много лоши новини.
Изобщо не е ставало дума за това. Те могат и да си пишат, че си събаряме мрежата и в бъдеще време ще сме изцяло с електробуси, а соровете които сега дойдоха да им слагаме допълнителни батерии...
Поетапно ще ги спират калпавите бройки от наутата, но изцяло за замяна не е ставало дума изобщо. Тия мислят ли как с 15 сора като дойдат без резерви ще се покрият 7 тролейбусни линии? Че нали искат и останалите линии на частниците да вземат, тей че отпада варианта смесено обслужване с електричките.  :crazy:

4
Честито, днес дойдоха първите два броя. Инвертарните им са 58011 и 58021.  8)
Източник на снимката: Арена Медия

5
Имаше и слухове, че понеже в Русе известно време ги караха без климатици им се развалила електрониката. Но дали наистина е така, не знам.

Със сигурност и русенската „поддръжка” си е казала думата. В Русе само НАУ се научиха горе долу да поддържат.

От мен беше слуха (каза ми го един от главните в поддръжката в депото), дали е вярно или не вече не мога да кажа. Ивекотата също изненадващо дълго изкараха, както и дългите швейцарски ветерани...

6
Говорено е и дъвкано много пъти. Неопланите откъм гледната точка на пътник изглеждат превъзходно, но са изключително сложни за поддръжка, а и качеството не е от най-добрите, твърде лесно се повреждали някои компоненти.
+ че тяхното производство си е било чисто експериментално и не е като типичен съчленен тролейбус. Примерно гумите на втората и третата ос не са двойни като на всички, а единични като на лозанските Неоплани в Плоещ или VDL-ките в Кишинев с цел нископодовата част да е повече...Поддръжката на стари тролеи като изключим ламарините си е бая сложно, помня като ми разказваха как като дойдоха рената са нямали абсолютно никакви ел. схеми и всичко са го откривали от нулата. А скорошен пример са тия злополучни Шкоди, за които софтуера за диагностика липсваше и хвърляха боб защо аджеба не искат да тръгнат на нашата мрежа...Според мен ги взеха "по принуда", че ако бяха само Наутата надали щяха да минат гласуване на Съвета, поради това, че не са нископодови. :( Крайния резултат е, че са изхарчиха една камара пари и сега всички без 412 отидоха за скрап зад Товарна гара. Който не вярва, да отиде да види! ЧЕСТИТО НА ПЕЧЕЛИВШИТЕ ОТ "ЖИЛЯЗОТО"!!

7
Да оставим настрана инцидента с 406. Те си бяха доста ръждясали и липсата на мивка през зимните месеци, когато правиха Сарайския мост допълнително засили ефекта. Калниците на 408 помня бяха пред разпад. А 412 се движеше до последно благодарение на ентусиазма на двама шофьори. Дори "мършопланите" както старите съфорумци наричаха базелските Неоплани изкараха повече :neznam:

8
"Честито", и последната Шкода 21тр е спряна. 412 до последно държеше фронта, но вчера не успя да мине ГТП и съдбата му засега е неясна. Другите са строени заедно с рената и учебната Шкода без 495( който е в депото все още) на скрападжийницата до гората в близост до Товарна гара.  :rev:

9
Преди повече седмица реших да пусна запитване по имейл на КАТ София какъв ще бъде новият областен код, но естествено не получих отговор. Явно е секретна информация и ще се пази в тайна до последно :neznam:
По тяхната логика следващия код ще е най-вероятно СК, както за Пловдив ще е РМ..

10
Други градове / Re: Сливен
« on: 24.08.2023, 12:26:06 »
Браво, а цвета на електричката е баш като на нашите...   :crazy:

11
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 28.07.2023, 08:34:52 »
Ремонтите на бул. Цар Освободител приключиха. Продължават ли да пускат Ван Хол или върнаха тролеите?
От 17-ти до вчера нямаше Ванхоли на линия (предполагам някой ТИС е хвърлил топа на 17-ти затова имаше), днес сутринта 8137 е на 21.  :blink:

12
Чисто нови ли?!  :help: :laugh:
В сравнение с нашите кенефи в Русе (без соровете) са си чисто нови... :/

13
От клюкарника:

Нека ви споделя за гаврата с човешкия живот и човешкото здраве, която от "Автобусни превози - Алексиев 91 Видин" си позволиха да разиграят с над 40 души пътници в техния автобус номер ВН0640АВ, който тръгна от София за Видин в 14:00h, днес на 04.07.2023г.
   Кошмарът на пътуването ни започна, още преди автобусът да потегли, тъй като, както обичайно, той беше паркиран на сектор 38, но не беше запален до минутата на неговото тръгване, въпреки че повечето хора се бяха вече качили.
    Сега оставям на Вас и Вашето въображение да си представите какво е усещането да седиш в пълен автобус, без включени климатик и вентилация, който е бил напичан и стоял в жегата под жаркото слънце часове наред, а вътре е над 40°C.
    А хайде да видим, можете ли да си представите това същото нещо, да го издържите в продължение на няколко поредни часа!?
   След потеглянето на моторизираната пещ от "Централна Автогара" София, всички пътници търпеливо изчакахме, за да видим дали буквално така нажежилата се обстановка ще бъде охладена, но уви...
    Нечовешките условия, на които бяхме подложени, започнаха да будят все повече притеснения у хората, всички от които вече плуващи в собствен потен сос, а някои от тях дори придобиващи различни цветни оттенъци по лицата си.
    Станах от мястото си и културно попитах шофьора, който се оказа възпитан и вежлив човек, дали може да пусне климатика, защото в автобуса  има възрастни хора, които вече се оплакват, че им прилошава, а дори още не сме излезли от столицата.
     Шофьорът, културно отвърна, че за да заработи климатика, автобусът трябва да вдигне повече обороти, при което аз благодарих, отстъпих и заех своето място отново.
     След успешното вдигане на оборотите, но неуспешното включване на климатика, още двама пътници ходиха до шофьора, за да се оплачат, че температурата и задуха в автобуса са опасни и непоносими, на които той отвръщаше, че климатикът е пуснат.
     Не се мина много след това, бяхме на Витиня, когато възрастната дама до мен се оплака, че ѝ прилошава, при което аз веднага отидох при шофьора и го помолих да спре своевременно.
    Водачът на автобуса веднага спря в аварийната лента.
При гледката на изтощените пътници и на тези, които вече им призлява, аз реших да се обадя на телефонният номер, който е оставен за връзка в сайта на гореспоменатата фирма превозвач.
Обясних по телефона каква е ситуацията и завърших с: "Как ще се отрази на реномето на фирмата Ви, ако приберете, някои от своите пътници в чували за трупове, ще имате ли смелостта след това да се  извините на децата или родителите, ако някой почине и защо се гаврите с живота и здравето на едни нормални хора?"
    Отвърнаха ми, че искрено се извиняват за пречиненото неудобство и изпращат автобус от Видин, който да ни пресрещне.
    След това, отидох до шофьора и го попитах какво се случва, а той отвори задния капак на автобуса и учтиво ми обясни, че шайбата за климатика се е счупила, а сутринта на същия ден, когато е пътувал за София от Видин, не е бил пускал климатика и не знае кога се е случила аварията.
     Ние отново се качихме и потехлихме по пътя на нашето приключение, но не продължихме дълго, защото скоро след това, на друга дама от пътниците ѝ прилоша и се наложи отново да спрем.
      В 16:29 пристигнахме във Враца, където трябваше да изчакаме другия автобус...
Лао, два часа и половина София - Враца в същинска сауна.
След съвсем кратък престой на автогарата, бяхме уведомени, че изпратения за нас автобус от Видин, е аварирал на пътя, защото е спукал гума.
      Казаха ни, че можем да продължим със същият автобус, в който бяхме досега или да изчакаме във Враца следващия, който е тръгнал от София за Видин, обаче не ни беше казано, дали в него има достатъчно места, затова решихме да се върнем на нашия любимец.
    Слава Богу, а и на времето, защото през един период от пътуването ни, поне имаше малко сянка, поради заоблачване, но все пак в 18:45  успяхме да пристигнем във Видин.
     Беше изключително грозно, че в желанието си да се приберем у дома, бяхме принудени да се чувстваме като същински бежанци.
     Много е грозно, как една фирма превозвач, под спокойствието на личния си монопол, си позволява да се гаври с най-ценното на нейните клиенти, от които тя се издържа, а именно - живота и здравото на хората.
    Ами коланите? Аз наистина не мога да повярвам, че през 2023-та година, на фона на всички смъртни случаи по пътищата на България, "Автобусни превози - Алексиев 91 Видин" си позволява да превозва живи хора с автобуси, в които или коланите са заклещени в гнездата си и са невъзможни за изтегляне или въобще ги няма.
     Изключително благодарен съм за всеки път, когато тази фирма ме е прибирала благополучно във Видин или София, признателен съм за всеки път, в който не съм усещал, че се возя на автобус, но не мога да остана сляп и глух за всеки случай, в който същата тази автобусна компания ме е возила по-зле дори от чувал с картофи, шофьори цъкащи на телефона докато карат, каране с особено превишена скорост, рисково предприети маневри за изпреварване при непрекъсната линия и то преди завой, липсващи или неработещи колани, неизправна вентилация, неработещи климатици, откраднати багажи.
    Не искам да вярвам, че има толкова коравосърдечен тип, на когото да не му дреме, дори малко за автобуси, които са подвижни гробища, затова пиша всичко това и се надявам да го прочете някой на когото му пука, да го прочете някой, преди да е станало прекалено късно, преди да сме влезли отново в черните хроники, преди да се наложи да споделяме скръбни послания и да слагаме жалейки за профилни във Фейсбук, преди да загубим най-близкия човек до себе си, поради вулгарна престъпна небрежност.


Коментарите оставям на вас. :)


14
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 26.06.2023, 13:51:26 »
5 месеца след доставката на Ван Хол, има още 5 броя не омазани, заедно с още 15 омазани си стоят в двора на Сирма Приста. Пиша това информативно, нека всеки си прави изводите. В двете учебни школи в Русе, предлагащи курсове за "Д" категория няма курсисти, а общинското предприятие няма учебен автобус, изводите пак оставам на вас. Нека идват следващите 10 паметника.
Как така дапа нямат учебен? Видях наскоро на плаца да стои бяла туристическа сетра 315, ама дали се движи е друг въпрос...

15
Разни / Re: Телевизия
« on: 09.06.2023, 16:21:35 »
Като цифровизирах наскоро стари касети от 98-ма и 99-та и попаднах на наш запис, където на телевизора за фон беше пуснат немския музикален канал Viva, след това намерих плейлистове в Youtube с песни, които са се излъчвали на него - честно, останах изумен колко много нови и преоткрити стари песни си намерих, не е истина...  . Изненадан съм, че точно Делтата (сега последен мохикан сред независимите кабелни оператори в Русе) са го излъчвали. Жалко, че 2018та закриват Viva окончателно и го заменят с Comedy Central..Бил ли е популярен канал в България навремето? И кои други европейски музикални канали като TMF, MCM и MTV са се излъчвали тук преди появата на нашенските City TV и The Voice?

16
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 15.05.2023, 11:36:28 »
Изглежда СОР електробусите станаха любимец на ОТР. По всички линии ги пускат, без значение.
Има и друго, желателно е да се експлоатират "на макс" докато им важи гаранцията, да не стане историята като с търновските електрички, които не са излизали никога на линия...

17
локомотива към дискотеката ли бре
Ми как да кажа... денем си е фирма за "дизайн на нощни клубове" , нощем знаеш какво ;) Но линиите така или иначе вече не се използват и целите са обрасли. Гадното е, че при преасфалтирането на главната улица т.е. акад. Михаил Арнаудов не са помислили за подобряването на ЖП прелеза и си стоят линиите сега като легнали полицаи... В района единствено знам, че маневрата сравнително често движи покрай филиала на DB Schenker и Химснаб.

18
Колоосното натоварване на Р-Го си е стандартното. Наклоните - нормални за бг. Аз си мисля, че тази база май не работи дълги години. Клонът определено също не работи. Преди 5 години когато минавах от там редовно изглеждаше, като да не е влизало нищо от соца.
Едит: http://wikimapia.org/#lang=en&lat=43.757829&lon=25.880098&z=15&m=w&show=/18432372/Ruse-Oil-Depot/photo/5782318&search=%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%B5

Интересно, явно линията е минавала под главния път... А и друга почти изоствавена част от ЖП мрежата в Русе е тази на Търговията, едната линия влиза в някакъв склад, а другата отива към дискотека Showroom  :D https://www.google.com/maps/@43.8557606,25.9846592,3a,75y,315.03h,73.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1s8dfpra5BCh5m-99KYbv-bA!2e0!7i16384!8i8192?authuser=0 Последно съм видял от там да минава маневрен локомотив 2011та или 2012та.

19
Ден втори от взимането на първите 4 линии от дапа: правят се на тарикати и пускат сорове на 28 при положение, че 27 я съсипаха със новия график и след 17 часа я няма никаква...

20
Нищо не може да се очаква от дивия арнаутски башибозук.  :angry:
А очаква се, много си тачат автомобилния транспорт и в частност Мерцедесите!  :laugh:

Pages: [1] 2 3 ... 16