Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Sixkiller

Pages: [1] 2 3 ... 95
1
Интересното е че подръжката на сметка с дебитна/кредитна карта е абсолютно безплатно от моята банка,не съм сигурен за останалите,но може би при кредитната карта има такса и то за теглене от банкомат,а не такса поддръжка.Идеята за безплатен обществен транспорт или поне да се вкара няколко линии в центъра ми харесва,но си мисля че това е невъзможно.Те сега са пред фалит,а с безплатен транспорт накъде отиват...

Българските банки събират всичко и от всеки. И когато тези събирания се натрупат на годишна база, резултатите стават интересни. Поради тази причина много хора все още разплащат в кеш - така е по-сигурно и почти без загуби. Предполагам, че тук веднага някой ще скочи и ще каже, че това не е точно така, но в т.нар. западни държави хората просто нямат право на избор - нещата са решени на наднационално ниво, работиш дигитално и си мълчиш. Под благовидния предлог, че е модерно и уж по-сигурно, на практика се налага тотален държавен контрол върху финансовите операции между всичките физически и юридически лица на съответната територия...

Дали безплатният транспорт ще доведе до фалит общинската фирма е по-скоро въпрос на гледна точка и правилен първоначален финансов разчет. Ако идеята е да се ползват колкото се може по-малко автомобили, въздухът да е по-чист и трафикът да се разреди срещу Х лева годишно от страна на общината, мисля че е напълно приемливо. Освен това ще се разтовари много голям ресурс от хора, занимаващи се с контрол и продажба на превозни документи. Идеята за пробни линии в центъра е много добра.

2
Е погледни коментарите по-горе и после се чуди що сме изостанали...

Напротив, точно обратното - не сме изостанали, нито зомбирани - задават се съвсем резонни въпроси. Да, със сигурност в Англия е много по-уредено и много по-хубаво, но никой не си задава няколко прости въпроса (изхождайки от мнението на Stoi4o):
- всички плащат електронно - супер, ама никой не казва колко струва поддръжката на една сметка с дебитна/кредитна карта към нея на годишна база у нас и съответно в UK и колко хора у нас разчитат на точно тези пари?
- навсякъде има машини - отново супер, но никой не пита кой ги поддържа и колко струва самата поддръжка? Същото важи и за POS-терминалите - хубаво е да ги има, ама не и ти си приемащата плащането страна.

И съвсем настрани, но някой някога обмислял ли е вариант за изцяло безплатен обществен транспорт? Това е една от най-добрите възможности за сваляне на хората от автомобилите и едновременно разчистване на ненужни бюрократични единици на общинска издръжка?

3
Увеличаване броя на т.нар. "паяци" ще помогне частично, но няма да реши проблеми като този от снимката, тъй като при всяка необходимост от вдигане така или иначе се уведомява съответното РПУ, а в някой случаи на място пристига и екип на КАТ. Идеята ми е, че това е доста тромава процедура, а санкцията, типично по български, е само финансова - която, колкото и да е голяма като размер (в някакви приемливи за страната ни граници), едва ли ще повлияе върху поведението на водач на автомобил от висок клас. Затова си мисля, че по-реална (и отчасти финансова) санкция е точно свалянето на номерата за 6-12 месеца - това винаги ще има много по-възпитателен ефект от машиналното плащане на глоби  :rolleyes: (пп - за справка - Гърция - първо се свалят номерата, после се изясняваш).

4
Мисля си, че за ефективно решаване на подобни ситуации в бъдеше трябва да се направи предложение за промяна в ЗДвП, което да дава право на органите на КАТ - Пътна полиция да прекратяват служебно регистрацията на МПС и да му отнемат регистрационните табели за срок от 6 месеца до 1 година, когато възпрепятства движението на обществения транспорт. Свалянето на номерата е бързо, лесно и много ефективно решение спрямо нарушителите без да се губи излишно време в задръжки, а и ще бъде от полза не само на МГТ в София. Предлагам на Сдружението или Спасителите да се задействат по въпроса  :devil:

5
А защо да чисти водача - при такъв съвестен гражданин на борда, той да чисти. Ето ти поле за изява - почисти една седалка, снимай се във фейсбук, бъди активен гражданин, изпъкни; за една минута мръсна работа, цял живот активен софиянец във фейса... даже се чудя как не си снимал седалката поне, та да имаме някакво доказателство  :crazy:

6
Също си спомням че по едно време пробваха и БВ почти без спиране София-Видин пак с ДМВ Сименс, към който имаше огромен интерес и така и не можах да си взема място. Просто като ги пуснаха тези ДМВ-та хората така им се радваха, че билетите свършваха дни по-рано. По едно време имаше и влак Свищов-Велико Търново или Свищов-Габрово с такава.

ЕДИТ: на тази снимка съм хванал в кадър въпросиня влак на гара Велико Търново за Свищов

Да, имаше директен влак от Свищов за Габрово и обратно - и ако трябва да бъда конкретен - същият се движеше през 2010 година, а година по-късно, след влизането в сила на новия ГДВ (за 2011 година), същият беше спрян по незнайни причини.

Това беше една от удобните директни университетски връзки за всички студенти (но и граждани) по направлението Габрово - Велико Търново - Свищов, която, според мен, има перспектива и днес. За съжаление, явно от БДЖ са на противоположно мнение; в случая, мисля че нашият съфорумец Saruman може да даде повече детайлна информация за тогавашните събития.

ПП - в последните години, линията Габрово - Свищов трудно намира превозвач, който да я изпълнява (въпреки многогодишните усилия на общинския габровски превозвач, поне за периода преди пандемията).

7
Бутилките за природен газ имат 20 годишен ресуср, не 10. Миналото лято си купихме Skoda на метан, в ръководството за експлоатация е записано това. Не вярвам при MAN да е коренно различно. Макар да е автобус, макар да се ползва много по-активно, това е бутилка, в нея само се съхранява горивото. Износването не зависи от километража.

Но в нашето законодателство е записано, че на 10 години трябва да се подменят. В Чехия по закон газовите бутилки за МПС-та могат да се ползват 20 години, като през конкретен период (не знам какъв точно) минават тестове.

А иначе що се отнася до 20-годишните автобуси, които се движат....  Мисля, че и децата знаят, че метанов двигател от 2015-та има многократно по-малък ресурс от дизелов двигател от 90-те години. И разликата в цените за ремонтите и поддръжката са много големи. И ред други подробности.

Изобщо не очаквайте новите Манове да се движат 20 години.

Бутилките за втечнен нефтен газ (LPG, пропан-бутан) трябва да се подменят на всеки 10 години; бутилките за компресиран природен газ (CNG, метан) се подменят на всеки 20 години, съгласно последните промени в българското лобистко законодателство.

Самото тестване на бутилките като процедура наистина може да се извърши, но цената варира от порядъка на 75-80% от цената за поставяне на нова бутилка. Това е поредният пример за имитиране на дейност и наливане на пари в джобовете на определени хора (един човек, произвеждащ бутилки у нас и неколцина сервизи, които имат лиценз за ремонтирането им). На практика, една бутилка действително може да изкара и много повече години, но някой у нас е решил, че друг човек по веригата трябва да изкара едни пари, замаскирано под безопасността на движението.

Аз също съм привърженик на тезата, че новите манове няма да изкарат 20 години - и то не поради двигателите, а поради други дефекти най-вече в електрониката, които вероятно няма да има възможност да бъдат отстранени на място в съответния гараж. А и вече всичко е еднодневно - ако въпросните автобуси трябваше да бъдат дълговечни (т.е. по нашите стари разбирания - да изкарват поне 30+5 години с няколко ОР), то заводът щеше да фалира; само дето след още 8-9 години вече няма да има оперативни програми за закупуване на нов подвижен състав - но много е вероятно, също така, и самото общинско предприятие да няма и наличен финансов ресурс за закупуването на нов подвижен състав - тогава вече ще стане интересно!

8
Всички специалисти от твоята сфера препоръчват подобен подход поради една-единствена причина, която се изразява в това да има хляб за хора като вас и изобщо за да ви има вас, а не за да се свърши нещо реално като дейност в съответната област.

Запитвал ли си се защо такива стратегии работят изключително и само в големи компании, където надълго и нашироко се обяснява как това е ново, модерно, приемливо и нормално от/за хора като теб, а десетки малки частни фирми работят и генерират приход без наличието на такива хора? Отговорът е много прост - големите фирми харесват нови, модерни и "излъскани" хора и стратегии, защото това е модерно и пиараджийско - аз пък открито не харесвам това и се боря срещу всякакви такива хора и техните идеи, които освен да пречат на нормалните хора да си вършат работата, нищо друго (което да е общественополезно) не правят. Затова, вместо да се хвърлят пари на вятъра за хора, неразбиращи как се кара трамвай/автобус, но иначе даващи идеи как да се оптимизира работата на водачите и механиците им, предлагам много просто и ефективно решение - същите пари да бъдат пренасочени към поддръжката на подвижния състав и повишаване заплатите на персонала, което автоматично и пряко ще доведе до много по-добри резултати. Колкото и да не са съгласни хора като теб, доброто заплащане е ключът към всичко останало - ако искаш качествени кадри, ще се наложи да си плащаш за тях; ако искаш да пестиш пари - ще намалиш бюрокрацията, а парите ще пренасочиш към поддръжката. Но намаляването на бюрокрацията започва точно от отдели като HR - важно е да се знае, че не това е най-правилният подход и че има как нещата да се случват и по много други начини.

Аналогично, аз лично силно се надявам хора като теб да останат да си работят в своя си сектор и за чужди компании, да се налага да обременяват колкото се може по-малко български граждани и по никакъв начин такива идеи и мислене да не бъдат възприемани навсякъде, още повече в общинските и държавните предприятия. Оптимизацията е хубав термин, но той не трябва да бъде прилаган върху обикновените служители - най-малкото, защото хора като теб ще изгонят десетки служители, но самият ти, едва ли би отишъл да караш трамвай (защото да "оптимизираш" от офиса е по-удобно, нали?).

9
Не, нямаше да са други резултатите - щеше да има назначен още един общински заплатаджия (някой като теб примерно), който да реже от парите на хората, за да има заплата за него. Но ефективност и КПД от подобни "умни, нови и интелигентни" системи >=0. Гарантирано и доказано във времето.

Колко модерно и съвременно звучи - да има някой, който да глобява за още нещо; нищо, че същият не може нито да управлява трамвай, нито да го поправя. Ама глоби да има.... пък утре нито водачи, нито механици. Само глобяващи да има.

10
Перник / Re: Снимки (автобуси)
« on: 09.06.2021, 04:01:41 »
Да не би забавянето да е обвързано с настоящите договори на частните превозвачи? В такъв случай настоящите метанови автобуси на къде евентуално ще отидат?

11
Може и да е американска - надписът е същия, шрифтът е червен и леко наклонен, едно към едно с този на снимката. Даже мисля, че може и да е снимана някъде назад в темата, но просто да не излиза в търсачката. Въпросът е, че двете (ако са само две такива сетри) редовно движат по линиите около София.

12
Супер, тази е от редовните на Ивкони по линията за Перник. Има още една такава с подобен шрифт и надпис, но Herts или нещо подобно е името на бившата немска фирма.

13
Други градове / Re: Враца
« on: 06.06.2021, 16:20:17 »
Още няколко снимки от предходните дни, от transphoto:





Като дизайн изглежда отлично.

Редакция 08.06: още една снимка и заводска табелка:






14
Русе / Re: SOR EBN 9.5 electric bus
« on: 02.06.2021, 00:39:25 »
Никой не коментира какво ще се случи след достигането на максималния определен брой цикли на зареждане. Може би ще са необходими нови батерии. С пари на ЕС ли ще се закупуват те или с пари на ОТР - и защо?

Притеснявам се, обаче, от ситуация, в която след 5 години да коментираме чешките подобия на автобуси в стил, подобен на цитирания от статията:
Quote from: sustainability.bg
Да не се окаже, че след няколко години всеки български град притежава по един музей на електрическия транспорт, който не желае да показва на туристите!

https://www.sustainability.bg/%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80-%D0%B7%D0%B0-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B1%D1%83%D1%81%D0%B8-%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA%D1%86%D0%B8%D0%B8-%D0%B7%D0%B0/

15
Т.нар. "гражданско общество" ще продължава да се делегитимира ако стилът и почеркът на участниците в него си приличат с този на vasko. Не си позволявам да лепя етикети за това кой какъв е, но личните ми познанства с персони от подобен тип (снимачи, фейсбук разбирачи и други подобни дежурни "джендъри" както се изразяваш ти) показват, че въпросните са си чиста проба безделници, на които целият свят им е крив и са много далеч от съвестните граждани - най-малкото, на такива никога не им стиска да отидат и да кажат на ремонтната бригада какво и къде бъркат. Но защо ли? Ами защото е много по-лесно снимайки да мрънкаш в социалките и да получаваш одобрение от себеподобни, отколкото да застанеш като мъж и свършиш някаква реална работа. Ето това е разликата между измисленото "гражданско" общество и реалните хора, които вършат работа и не се снимат, за да се покажат и почувстват значими. Но ако реалните хора могат да живеят и работят без "гражданско общество", то същото не може без първите - най-малкото, такива като vasko, нито ще знаят как да запалят генератора, нито ще искат да се изцапат, работейки с него.

И за да не е чист офтопик, ето пак един показателен цитат от другата тема:
- Защо има толкова много МПС-та??? Например, защо е необходим цял автобус? Не може ли работниците да отидат до мястото с... градски транспорт? Защо са необходими толкова много камиони, при условие, че инструментите, които ползвахаq можеха да се съберат изцяло в малкото камионче, което беше паркирано най-близо до бул. "Александър Стамболийски"??? Освен горивото, което са изхабили всичките тези камиони (които също така не са много екологични), колко средства са отишли за заплати на шофьорите им? Между другото шофьорите на различните МПС си стояха по кабините или слизаха да изпушат по цигара отвън и заплатите им си вървяха...  :help

На шофьорите на различните МПС точно това им е работа - да се грижат за поверените им МПС. Не да заваряват, не да товарят, не да разтоварват, не да ремонтират възникнали аварии в рамките на дружеството и т.н. За справка - регламент 561/2006. Дали ще пушат или не по време на почивка - това никой регламент не го забранява! И все пак, нали "активните" граждани за това се борят - всеки да си гледа работата? Нали в прехвалените централноевропейски държави така се работи? Защо пък точно в България трябва на един човек непременно да му се вменяват десетки задължения за една (минимална) заплата и същевременно това нещо да се счита за "нормално"? Аз не намирам нищо нормално в това, поради което и не смятам, че е нужно да си преосмислям поведението за това че назовавам нещата с истинските им имена, колкото и да не е приятно това на широк кръг от хора; още повече, с такъв тип мислене кадровата криза ще става все по-остра занапред, не само в ГТ, но и в други подобни критични структури. Няма да имат проблеми само онези, които не работят (или поне не се цапат), или които просто работят в офис - аз поне не съм видял мнение на vasko, в което да мрънка за химикали, монитори, принтери, бюра и т.н. в офис на ЦГМ или СО?

16
Агрегат колкото куфар няма как да има достатъчна мощност за заваряване на трамвайни релси. :help: :eek:
Добре. Не съм запознат. Но съм убеден, че съществува технология, чиито размери са много по-малки от това на снимката. Но много по-важните характеристика са: екологичност и икономичност. Първото - за да не замърсява нашия град, и второто - за да не хаби излишни средства на  данъкоплатеца за гориво и поддръжка.

Понеже си голям застъпник на т.нар. "гражданско общество" в тази и другата тема (оплакванията към водачите), мисля че е добре да се направи уточнението, че не всеки снимач с някакъв тъчскрийн в ръка е същевременно и активен гражданин. Няколко мнения по-нагоре си снимал работещ агрегат. Сам казваш, как че не знаеш какво е това, за какво служи и в какъв момент си го снимал, но същевременно раздаваш експертни мнения как агрегатът не ставал, не бил екологичен и т.н. След като не си съвсем наясно, не е ли по-добре да си намериш друго занимание, с което да запълваш свободното си време?

А специално за гражданско-настроените снимачи като теб предлагам следното супер ефективно решение: агрегатът се пребоядисва с бяла боя в някой много специален цех с модерна и скъпа бяла боя; после се поръчват стикери тип "зелени листа", които се залепят на видно място върху него; монтира му се и един допълнителен кюнец с височина 2м нагоре над него; лепи му се и още един стикер - ECO, Green, EURO6 или друго по избор на ремонтния екип - всичкото това с общински пари по завишени ставки, разбира се. Накрая се провежда и активно пиар мероприятие с медии, кмет и снимачи - един или двама като теб. След него, вече всички ще бъдем спокойни, че всичко е ЕКО и модерно..... и обратно в реалността: дано повече млади хора започнат да мислят реално, а не да издребняват - защото такова издребняване води единствено и само до повече бюрокрация и още по-малко реална и смислена работа.

17
Да де, но една е ситуацията, когато говорим за бюро, съвсем друга е, когато говорим за автобус или тролейбус. Има си чисто технически неща, които трябва да се гледат ежедневно и когато един човек кара сам (или са си двама постоянни) те си ги знаят, гледат, карат и работата върви без проблеми. Но когато се качи някой геврекаджия и унищожи всичко по пътя си, пак титулярите ще трябва да висят до механиците, за да им отремонтират проблемите. Изобщо, не е като да смениш един монитор с друг.

Само ако сметнем колко още, монтьори и шунтъри(нощната смяна шофьори в депата - зареждане, автомивка, паркиране и т.н.) трябва да се назначат, ще стане ясно, че само си хабим клавиатурите  : )
Нови машини, супер; ама ГТ без 'ора не става, поне засега.
Това е мечтата на повечето работещи зад бюро - да се вземе хляба и на тези хора. За щастие, няма да е скоро.

18
Разни / Re: Коронавирус
« on: 27.05.2021, 18:08:04 »
На мен това ми е ясно, въпросът е, че у нас в момента работи почти всичко и навсякъде и се получава парадокс - на мач, кръчма и дискотека се ходи без маска, но в магазина и автобуса същата е задължителна. Това е пълен нонсенс отвсякъде.

19
Вместо да се радвате, че човекът отделя време да записва, реже и качва тематични клипове, вие търсите кусури. Това е неразбираемо.

Мен лично много ме радват неговите клипове, висококачествени са и на почти всеки има допълнително обяснение какво и къде точно е снимано. Заслужава адмирации!

20
Разни / Re: Коронавирус
« on: 27.05.2021, 17:59:24 »
Гарантирано есента ще има още една серия от същия тип "сериал". Но все се чудя дали има някакви изгледи маските на закрито да отпаднат официално поне за лятото?

Pages: [1] 2 3 ... 95