Author Topic: Шумен,Търговище,Разград и Силистра  (Read 119845 times)

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1833
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Няколко снимки от Силистра през годините:




Зелено-кремав Чавдар 5С


Мисля, че вляво се вижда жълт Чавдар В13-20


Източник

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2626
    • View Profile
    • Email
Кратка дописка за повишаване на цените на билетите в Търговище, публ. във в. "Отечествен вестник", бр. 14 402/ 03.01.1994г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1833
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Икарус 280 в Шумен във филм на местния любителски киноклуб (от 4:49)

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2626
    • View Profile
    • Email
Две снимки на Автогарата във Велики Преслав, направени през 70-те и 80-те години и Чавдар М81 и 11М3.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6615
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Шумен - бул. Славянски
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Dart

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 15
    • View Profile

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 409
    • View Profile
Гледах в google earth и въобще не можах да се ориентирам. Контактната мрежа е имала разклонения, а си мислех че изградената е била в прав участък. :help:
ДАК-овете, незабравими!

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4255
    • View Profile
Тестов тролейбус не са ли пускали в Шумен?

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1813
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Само че от 03:17 нататък кадрите са от Велико Търново. ;) :P
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1207
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Също във видеото е интересен двувратият Икарус - 280 (на 00:51)... който би трябвало да е от ''синята'' партида...
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2621
  • Стига фира!
    • View Profile
Не - виж маската, прозорците, кабината, огледалата дори - особено кабината е от по-стария тип, бяла.

ПП - на 07:50 се вижда В13-20 с кабина в интересна ливрея - изцяло оранжев.
« Last Edit: 14.01.2021, 23:02:45 by Sixkiller »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14063
    • View Profile
    • Email
Това е от първите въобще доставени Икаруси, били са сини, най-вероятно е втора употреба от София или от Варна. Макар че може и в Шумен да са доставяни чисто нови такива 73/74-та, но нали там съчленените автобуси са били прословутия доста рядък модел Чавдар М80С преди Икарусите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2626
    • View Profile
    • Email
Бракуван шуменски Ikarus 280. Източник: https://www.facebook.com/ikarusywpolsce/photos/a.102148258540724/102150128540537/?type=3&theater
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2626
    • View Profile
    • Email
Първият автобус във Велики Преслав и друг стар модел пред тамошната Съдебна палата, 1934г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline yogimax

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 139
    • View Profile
Да, Шумен от край време си е с градски транспорт със затихващи функции. Как ме беше яд, че затриха тролейбусната мрежа, която беше готова поне за първата линия и никога не тръгнаха тролейбуси.
А после с тези малките Отойоли съвсем се излагат. Това е от 15 години поне да мъчат хората с тях.
Но трябва да се каже, че градът е много компактен като структура, въпреки че е голям е най-неразпръснатия град. Няма отдалечени квартали, гарата и тя е централно. Няма закъде да има дълги линии с много автобуси. Тази му структура е една от причините да няма голям пътникопоток, повечето хора стигат пеша по разстоянията, които са къси.
През соца обаче се движеха големи автобуси и на често. Понякога един след друг 5-6 номера, бил съм свидетел. Известно време няма нищо, сигурно играят карти, после тръгваха един след друг. :D
Ценен архивен филм от Шумен 1981 г-, такъв, какъвто се е запечатал в най-ранните ми детски спомени. Жизнерадостен, вдъхновен, развиващ се, строящ се, вперил поглед в бъдещето и горд с настоящето. Виждат се и автобуси :rolleyes:

Offline yogimax

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 139
    • View Profile
Схемата, която беше пусната тук на предната страница е вярна. Сега я разгледах. Това е маршрутът на първата линия от обръщача на ул. Дойран през пл. Оборище, по протежение на крайречния булевард, после завива по ул. Алеко Константинов през Руски паметник, после покрай парка през автогарата и жк "Добруджа" където живеех тогава..., и после промишлената зона. В друга тема имаше видео със заснет целия маршрут. Разбитата част на улицата е промишлената зона.
Втората линия трябваше да стига до жк Тракия в източната част на града, по линията, по която се движеше автобус номер 6.
Изглежда на горното видео от 1990 г. наистина да има разклонение при Томбул Джамия на стълбовете, което е трябвало да стигне до жк. Боян Българанов по маршрута на днешната четворка в частта й само до Българанов.
Схемата за маршрута през тунела също е вярна.
Още са ми пред очите тези медни лъскави светли жици като ги опънаха през 1988 г. Бях ученик и чаках с нетърпение да пуснат тролейбусите.
През лятото на 1990 г. помня, че жиците ги използваха за окачване на предизборни плакати, целите бяха окачени с плакати на СДС и БСП и се вееха от вятъра. Някъде до 1996 г. имаше жици, после ги демонтираха, защото част от тях вече бяха окрадени от циганите.
Ето две снимки от дупката в центъра, правени са от дядо ми през 1988 г.







Offline yogimax

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 139
    • View Profile
Ето как изглеждаше центъра преди да започнат да копаят през 1987 г. Снимката е от 1982 г. Вижда се, че е имало влакче. То отиваше до парка "Кьошкове". Каква архитектура имаше, тези сгради там всичките ги разрушиха.


« Last Edit: 12.07.2021, 01:24:19 by yogimax »

Offline yogimax

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 139
    • View Profile
Откъс видео от Шумен през 1977 г. На три пъти се виждат автобуси.

Offline yogimax

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 139
    • View Profile
Преди да развалят центъра, 1983 г.

Offline yogimax

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 139
    • View Profile
Общинският съвет в Шумен обсъжда пускането на нова линия 62, която да се движи три пъти на ден и да обслужва Шуменското плато парк Кьошкове, Стария град, гроба на курсистите, паметник 1300 г. Когато бях малък през 80-те имаше такава линия естествено, ама после уви.
http://tvshumen.bg/novina/promenqt-transportnata-shema-na-avtobusite-v-shumen/12581
« Last Edit: 22.07.2021, 20:40:30 by yogimax »