Author Topic: Междуградски автобусни линии  (Read 26567 times)

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2589
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #140 on: 17.04.2021, 03:05:41 »
Като каза Петрово и Катунци... някой дали си спомня един много интересен автобус, който пътуваше Благоевград - Сандански - Габрене (или Петрово - не помня точно) някъде около 2000 година и близките години след това - по спомен беше Волво (или Беркхоф), бяло-син с четири фара отпред на бронята, доста интересен за онези години, курсът беше 16:40 от Благоевград (от частната автогара тогава). Караше се от частник, който до съвсем скоро си обслужваше линията, но последно беше с бял бус.

До преди 8-9 години най-късно си имаше редовна линия от Благоевград до Добри Лаки, като я изпълняваха Пътнически превози с отиване в петък и връщане в неделя; за автобуси нямам спомен, но вероятно са пращали 11М4 натам. Сигурен съм обаче, че пращаха градски 11Г5 до Стара Кресна (Ощава) - на същия принцип - петък/неделя.
« Last Edit: 17.04.2021, 03:07:51 by Sixkiller »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3740
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #141 on: 17.04.2021, 04:28:17 »
Този беше Ван Хоол, на някой от петричките частници, и наистина беше до Габрене.
Иначе, когато разликата влак/автобус не беше вече чак така драстична, линията Благоевград-Катунци (тръгваше в 15.50 още от едно време) мина на Шкода 11М3, пак от автобазата в Катунци, едва 99та година им дадоха от Сандански един раздрънкан 11М4, след няма и две години ДАП-ът фалира и линията я взе частна фирма, но до Петрово, с Кароси и Сетри-немски. И тая фирма фалира, после я взе друга от Сандански, и с нея се случи същото....Иначе имаше един друг автобус от далечната 92ра година, от площадчето пред гарата, в петък за Петрово, в неделя следобед за Благоевград, частен - един разнебитен Икарус 211 Ифа, с градски столчета, после го смениха с Кароса, пак с градски седалки (тази същата Кароса през седмицата работеше в града по двойката), 99та година го взеха Пътнически превози с 11М4, но от държавната автогара, тръгваше в 17.10 и се движеше допреди 3-4 години - имаха шофьор от Яново, точно до Петрово, който така си караше почивката. Със сигурност го спряха след като вече бях в Канада, когато този шофьор напусна.
« Last Edit: 17.04.2021, 04:30:20 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14941
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #142 on: 17.04.2021, 14:06:15 »
Катунци-Благоевград вероятно беше с ПАЗ-че, понеже нямаше хора - всички ходеха на влака заради двойната цена с рейса.
Че Катунци е далеч от релсите (гара Дамяница), и тях ли ги наказваха?
Иначе и ние за пиринските походи ходехме с влака до Благоевград и оттам - с автобус към Банско/Разлог/Белица, респективно - Сандански/Дамяница + автобус до Мелник. За влака ползвахме групово студентско намаление от 75%. Отивахме до Сандански, ако и да е неудобна връзката гара-автогара (на теория разписанието на автобусите беше синхронизирано с жп-то. Но на практика не изчакваха закъснения на влака, а в обратна посока се случваше да тръгнат със закъснение и да изпуснат влака), тъй като не може да предвидиш на какъв кеф са македонските шофьори и ще се отбият ли от Ново Делчево до кръговото при гара Дамяница. От Банско беше по-трудно връщането, тъй като преобладаващите автобуси идваха от Гоце Делчев с малко празни места, а ние бяхме група от 10-15 човека. Понякога "купувахме" билети от шофьора, който, естествено, си затваряше очите, че вози правостоящи (по-точно насядали на стъпалата и пътеката). Очевидно шофьорите не се страхуваха от санкции, доколкото в този край всички имат брат'чеди, работещи в милицията или някакви местни началства. Изобщо съм съгласен с Икар, че ДАПаджийските шофьори са измежду най-големите магарета в родния му край.

Заради постановлението с двойната цена на автобусите от София до Търново се пътуваше, като се купят билети до Севлиево и там от шофьора или на автогарата се купи втори билет Севлиево-Търново. Цената на автобус София-Търново беше точно равна на цената на самолет София-Горна Оряховица и само командировани купуваха на тази цена.
« Last Edit: 17.04.2021, 14:23:16 by blagun »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3740
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #143 on: 17.04.2021, 15:24:28 »
Всички села около Катунци се обслужваха от Кулата, Благо, не от Дамяница. Разстоянието Кулата-Катунци е 11 километра, до Петрово - 18. Даже огромната част от рейсовете Петрово/Катунци - Сандански, бяха по около пет километра по-дългия път, през Кулата, през Хърсово имаше само когато няма влак. И във влака беше цирк и тарапана - за Кулата имаше само един вагон - гръцкия, смесен първа/втора класа, съответно с по-малко места, и всичкото деца, ученици и други пътници, плюс тези за Гърция, беше с него, другата част от влака я откачваха за Петрич...Поне кондукторите бяха хора и не изискваха билет за първа класа. Носеха се легенди, че този вагон го заключвали, пускали само пътници за Гърция - нямаше нищо подобно, дори много пъти, пътувайки сам, гърците са ми давали шоколадче, дъвки, тоблерон. Един път не си го изядох, изфуках се пред братовчедите, та имаше голямо конско, че вземам такива работи от непознати. С колата с нашите беше невъзможно да пътувам - драйфах по два-три пъти, и никакви хапчета не помагаха.
Мелник и селата около него бяха към гара Дамяница, но шофьорите често ги мързеше да отбият 100 метра, та спираха на "крушата", където сега е Техномаркет Европа, та хората трябваше да пресичат неправилно главния път. Връзката гара-автогара се неглижираше, понеже съвсем близките до Сандански села - Поленица, Лиляново, Вълково, Лебница, Лешница си имаха рейсове от градската номерация, които си тръгваха от гарата или минаваха през нея. Другите - от Културния дом надолу пеша, но ако си с багаж, както обикновено, беше много терсене. То и в Благоевград беше зле - автогарата беше в центъра, сегашната я построиха чак 89та. А за Търново с автобуса е било 12.50 имаше статия даже в газетите - бяха си пари тогава, с врътката през Севлиево са се пестили пет лева...с пет лева можеше да купиш също бая работи.
« Last Edit: 18.04.2021, 20:52:34 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14941
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #144 on: 17.04.2021, 16:16:37 »
Че то, освен международните (май по 2 на ден бяха), имаше ли други влакове до Кулата? Немеждународните не отиваха ли до Петрич?

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3740
    • View Profile
    • Email
Re: Междуградски автобусни линии
« Reply #145 on: 17.04.2021, 17:35:20 »
И другите отиваха, оставяха само първия вагон, другите ги откачваха за Петрич, но аз винаги пътувах с международните, понеже бяха в най-човешкото време. А те бяха само с гръцкия вагон към Кулата.
Това за роднините и приятелите също е вярно. Леля ми, например, цяло Сандански я познава в следствие на дългогодишната работа с клиенти в ДСК. А дългогодишният шеф на милицията/полицията е състудент на майка ми от Химикотехнологичния. Той сложи печати в нейния и на баща ми паспорти, че са жители на граничната зона, въпреки софийската адресна регистрация, че да не вземат при всяко ходене открити листове. Преподавателят ми по информационни технологии ми е разказвал как като студент във ФМИ са ходели на преход дори в Славянка и учудващо, военните са им дали разрешение, не са имали нищо против...
« Last Edit: 17.04.2021, 22:20:29 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.