Author Topic: Турските автобуси  (Read 9707 times)

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Турските автобуси
« on: 07.05.2007, 02:13:34 »
Интересен линк от изложението BusWorld - Има данни за произведените бройки

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12901
    • View Profile
Турските автобуси
« Reply #1 on: 07.05.2007, 02:18:56 »
Quote from: etnies
Интересен линк от изложението BusWorld - Има данни за произведените бройки
Къде е линкът?

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Турските автобуси
« Reply #2 on: 07.05.2007, 03:57:26 »
Опа забравил съм го  

http://www.busworld.org/_pdf/BWnews_18.pdf

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16327
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Турските автобуси
« Reply #3 on: 07.05.2007, 09:41:48 »
Хмм, колега! Темите нещо не си ли съвпадат твърде много ? Иначе аз доколкото знам Busworld e най-голямото и престижно изложение за автобуси в света и се провежда в Кортик, Белгия.Явно това е турската му версия.Като се имат предвид мащабите на турското производство( по дадената от теб информация) е нормално да има такова дъщерно изложение.По същия начин май и CeBit имаше азиатска версия, провеждаща се в Истанбул.
« Last Edit: 07.05.2007, 12:10:57 by difian »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Турските автобуси
« Reply #4 on: 07.05.2007, 10:17:42 »
Quote from: difian
Хмм, колега! Темите нещо не си ли съвпадат твърде много ? Иначе аз доколкото знам Busworld e най-голямото и престижно изложение за автобуси в света и се провежда в Кортик, Белгия.Явно това е турската му версия.Като се имат предвид мащабите на турското производство( по дадената от информация) е нормално да има такова дъщерно изложение.По същия начин май и CeBit имаше азиатска версия, провеждаща се в Истанбул.

Има "локални" в Мумбай, Истанбул, Лагос и Шанхай и май всяко изложение си дава негова си награда Bus of the Year

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6937
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Турските автобуси
« Reply #5 on: 09.05.2007, 23:29:47 »
Ами БМЦ нали също са праят в турция що не ги пускат из турските улици кат маршрутките КАРСАН в пловдив              

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Турските автобуси
« Reply #6 on: 10.05.2007, 04:01:16 »
Quote from: lud_pi4
Ами БМЦ нали също са праят в турция що не ги пускат из турските улици кат маршрутките КАРСАН в пловдив              

E kak да не ги пускат. Е ти тука една модификация на Belde 220:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16327
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Турските автобуси
« Reply #7 on: 10.05.2007, 07:23:10 »
Quote from: difian
Хмм, колега! Темите нещо не си ли съвпадат твърде много ?
Tук си посипвам главата с пепел... сигурно щото  ми се е спало съм прочел само до ТУР и до там е било важното.Така че съм объркал твойта тема с тази за ТУРистическите автобуси  Отново се извинявам!  
« Last Edit: 10.05.2007, 07:23:36 by difian »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Турските автобуси
« Reply #8 on: 10.05.2007, 15:46:24 »
Това тенеке на снимката на колко е годинки?  
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14155
    • View Profile
    • Email
Турските автобуси
« Reply #9 on: 31.10.2007, 21:02:26 »
Quote from: borosport
Ама да ходиш и да купуваш гробници от Европа на старо и после да ги пробутваш на конкурс за автобуси да 5 години не става
Е да ама все пак съгласете се, че по-добре няколко годишен луксозен западен автобус от рода на 5031 или 5003 например, отколкото нов турски таралясник. Предполагам на всички ще им е по-удобно да пътуват в автобус от типа на 5031- с климатик, ергономични седалки като в туристически автобус, с регулатор за температурата в салона, аудиоуредба, големи панорамни затъмнени стъкла, много по-тих двигател,и като цяло много по-приятен салон, вместо в турски Конекто, на пластмасови легени, в сив и скучен салон, без климатик, озвучителна уредба, с по-малки стъкла, без регулатор на температурата в салона и др. Разликата е огромна, голяма работа че единият е ползван 3-4 години, все пак изработката по инщо не може да се сравнява с тази на турският. Говоря за конктрен случай ако сравняваме 5031 с 9001 например.
Друг е въпроса, че турското производство е било винаги с 10-20 години назад-ако вземе да парвим сравнения-немският О 302 излиза през 60-те години, турският през 90-те, Нископодовият О 405 излиза някъде в края на 80-те, турският О 345 Г отново по-стар като технология едва през 97-ма, Ситарото също излиза някъде през 97-ма, турският вариант едва 2007-ма. Примери още много, като цяло може да се каже че вървят средно с 15-тина години назад в производството на автобуси.
« Last Edit: 31.10.2007, 21:12:34 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11153
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Турските автобуси
« Reply #10 on: 31.10.2007, 21:25:00 »
абе Иво, ти май не искаш да разбереш че и Мерцедес Тюрк могат да ти го направят съз затъмнени стъкла, с готини седалки, климатик, аудиоуредба и т.н. Както си го поръчаш така ти го правят, айде стига вече  с тия глупости да сравняваме 2 автобуса като единия е фабрично с повече екстри
НЕ на хейтърството!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12901
    • View Profile
Турските автобуси
« Reply #11 on: 31.10.2007, 22:31:50 »
Така е, климатикът и тапицираните седалки се поръчват допълнително, то се вижда, че на Конектото е предвидено да се сложи тапицерия.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4631
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Турските автобуси
« Reply #12 on: 31.10.2007, 22:50:14 »
иво, да те питам тогава защо в Германия продължават упорито да купуват рейсове с
Quote
пластмасови легени, в сив и скучен салон, без климатик, озвучителна уредба, с по-малки стъкла, без регулатор на температурата в салона и
турско производство, но МЕРЦЕДЕС???
защо не си купуват най-готините и удобни рейсове - den oudsten?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14155
    • View Profile
    • Email
Турските автобуси
« Reply #13 on: 31.10.2007, 23:05:25 »
Quote from: maniak
иво, да те питам тогава защо в Германия продължават упорито да купуват рейсове с  турско производство, но МЕРЦЕДЕС???
защо не си купуват най-готините и удобни рейсове - den oudsten?
Е защо да купуват турски, те в Манхайм си правят Ситарото, а пък имат и Сетри, също тяхно производство, МАН-ове, също техни, Соларис-полско проиводство, Ден Оудстен имат в Берлин, може и в други градове.
Но все пак темата е за Еридантранс, да не навлизаме много в оффтопик.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Турските автобуси
« Reply #14 on: 01.11.2007, 01:36:47 »
Quote from: Ivo
Е да ама все пак съгласете се, че по-добре няколко годишен луксозен западен автобус от рода на 5031 или 5003 например, отколкото нов турски таралясник. Предполагам на всички ще им е по-удобно да пътуват в автобус от типа на 5031- с климатик, ергономични седалки като в туристически автобус, с регулатор за температурата в салона, аудиоуредба, големи панорамни затъмнени стъкла, много по-тих двигател,и като цяло много по-приятен салон, вместо в турски Конекто, на пластмасови легени, в сив и скучен салон, без климатик, озвучителна уредба, с по-малки стъкла, без регулатор на температурата в салона и др. Разликата е огромна, голяма работа че единият е ползван 3-4 години, все пак изработката по инщо не може да се сравнява с тази на турският. Говоря за конктрен случай ако сравняваме 5031 с 9001 например.
Друг е въпроса, че турското производство е било винаги с 10-20 години назад-ако вземе да парвим сравнения-немският О 302 излиза през 60-те години, турският през 90-те, Нископодовият О 405 излиза някъде в края на 80-те, турският О 345 Г отново по-стар като технология едва през 97-ма, Ситарото също излиза някъде през 97-ма, турският вариант едва 2007-ма. Примери още много, като цяло може да се каже че вървят средно с 15-тина години назад в производството на автобуси.

Спокойно, идва краят на турското забавяне в автобусостроенето - от 2008г. всички градски автобуси на Мерцедес започват да ги правят в Хошдере, Турция.

п.п. Темата се изроди и ще бъде основно разчистена
« Last Edit: 01.11.2007, 01:37:10 by etnies »

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Турските автобуси
« Reply #15 on: 03.11.2007, 17:02:27 »
Колеги форумисти, за да не оспамваме всички теми тук спорете за турското качество, издръжливост, удобство, екстри и т.н.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3924
    • View Profile
    • Email
Турските автобуси
« Reply #16 on: 06.11.2007, 22:19:26 »
Аз от доста време се канех да отворя такава тема, но сте ме изпреварили. Няма значение. Но проблемът не е, че самото производство е изнесено в Турция, въпреки че доста бивши служители на компанията в Германия, останали без работа, искрено я псуват. Става дума за модели от типа на 0 345 и старото Конекто, при които просто няма как да се скрие морално остарелия дизаин, използването на евтини и не особено качествени материали - пластмаси, уплътнители, лампи, тръбна арматура, бои и т.н. За електронното им оборудване пък просто няма какво да се говори - на ниво от преди 20 години е. Ето и новото Конекто - на практика орязан и опростен вариант на старото Цитаро. Сигурно могат да го направят и "последна дума на техниката" То в същност и Цитаро-то вече започва да губи актуалност - нали вече има Capacity. Да идем и при туристическите автобуси - за Туризмото съм ви казал какви са ми впечатленията, в добавка докато пътувахме нощно време някой трябваше да стои диван чапраз да събира изпаднали чанти и якета от вътрешните багажници. Преди години пътувах за Унгария Temsa Prenses - отзад шума беше доста силен, за отвън да не говорим, а когато екскурзоводката говореше по радиоуредбата, колоните пращяха като руски транзистор без антена. А между другото миналата събота водех един курс в Пловдив и едно от студентчетата ми каза, че баща му работи като шофьор на Цитаро по четворката (не стана въпрос дали линията е на Чолака или на ХебросБус). Значи въпросните Цитара са турски, освен това давали много дефекти и шефовете вече станали пишман, че са ги купили...
При БМЦ пък моралната остарялост е просто крещяща, ако че са се опитали да направят нископодов автобус, който се е получил с много тесни пътеки. Като изключим ниския под, каросерията много напомня на "аквариумите" В 13 20 и В 14 20, появили се преди 27 години. Това особено важи за старите, с висок под БМЦ-та. А вижте пародията на платформа за колички - най-обикновен капак. И кажете ми как човек-инвалид в количка ще се "самообслужи с нея вдигайки си сам капака. Това си е чисто отбиване на номера. За скапването за нула време можем много да си говорим, но тук нали важно значение има и калпавата поддръжка. И въпреки това тези "автобуси" се продават у нас "юнашки".

И накрая едно питане - дали Даймлер Бенц имат намерение да изнесат и производството на луксозни S класа лимузини в Турция. Логически би трябвало скоро и това да стане.
« Last Edit: 06.11.2007, 22:22:17 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Турските автобуси
« Reply #17 on: 06.11.2007, 22:35:37 »
Стандартният О345 ясно, че не е връх на техниката и че е бая грозноват, но по повод старото Конекто... Какво толкова му е морално старото? Май, освен липсата на ниския под, нищо. За нископодовите автобуси няма пак да говоря колко твърдо возят по принцип, така че по нашите пътища стъпалото е предимство. И вече ми писна да слушам колко модерно било автобусите да се правят така ръбати, че да се порежеш, ако им докоснеш ъглите, а когато някой ми каже, че било и красиво, вече прихвам да се смея   . Тотална липса на естетика, като продаваем и опростен ръбат дизайн мога и аз да взема линийката и да ви направя, въпреки лошите ми оценки по техническо чертане. Не знам за аеродинамичността, но с тези остри ръбове тя не е ли в по-малки количества? За мен лично важното е един автобус да е комфортен и да си вози меко, добрият дизайн не е напълно задължителен, но при Конектото си го има. Блокажи на вратите има ли? Не знам за вашите, но май въпреки че нашите могат да вървят с отворени врати, имат жълта линия, така че съм забелязвал, че ако някой се качи, докато вратата се затваря, тя пак се самоотваря. Та, излиза, че заради един блокаж на вратите и съскането им, както и за неколцина почти ненужни джаджи, автобусът е морално стар   Не държа да вземате мнението ми като кой знае колко компетентно, но за мен Конектото си е един напълно съвременен автобус.
Не знаех, че имало вече и турско Цитаро, но така прехваленото от всички КапаСити не е ли всъщност поудълженичко Цитаро с малко повече стъкло и изцяло нисък под? Нищо кой знае колко ново е значи.
За съжаление останалите автобуси не мога да ги коментирам, но по повод Конектото казах, каквото имах да кажа - ако всички турски ватобуси бяха като него, щях да нарека Турция най-добрият производител на автобуси в света.
« Last Edit: 06.11.2007, 22:38:54 by Bus_lover »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Турските автобуси
« Reply #18 on: 07.11.2007, 10:07:45 »
Немога да се произнеса компетентно за качеството на турските автобуси, но имам лични наблюдения от завода ма Мерцедес в Щутгарт, че повечето работници са именно турци, дори и началниците смяна (Schichtleiter) са също турци с много лош немски.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16327
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Турските автобуси
« Reply #19 on: 07.11.2007, 13:05:26 »
Не искам да обиждам никого, но забелязвам две некомпетентни мнения според мен, на които се чувствам длъжен да отговоря.

Какво им е на морално остарелия дизайн и евтините материали- за съответната пазар и стандарти там това се предлага.Същото важи и за новото Conecto.НАред с това че използването на общи платформи между различми модели, различни марки на една група и дори различни МАРКИ ОТ РАЗЛИЧНИ ГРУПИ е масова практика в съвременната икономическа действителност.Примери стотици, дори не само в машиностроенето.
 Citaro-oто въобще не е остарял модел вече.Просто Capacity е друг модел от семейството на МВ, покриващ съвсем друс сегмент.Citaro си остава основният модел градски автобус на МВ.За неактуален модел може да се счита хибридния Cito, който беше спрян от производство и заменен от Citaro К-най-малкият модел от серията-конкурент в класа на късите и Миди моделите.Стандартните и съчленените версии на модела си се произвеждат.Голямото нововъведение и дебют за фейслифта и новите Евро 4 и 5 двигатели беше крайградската частично нископодова версия LE.
 Capacity първо се появи като прототипна студия на базата на новия дизайн, но след това се взе решение за масово производство.Автобусът носи характерните черти на новото дизайнерско излъчване на марката и типизирането на моделите.Но не се явява конкурент на Citaro или нещо по-ново спрямо него.Моделът е предназначен като конкуренция на моделите в една друга ниша, заета сега от Volvo, HESS, и най-вече VanHoll- двойносъчленните автобуси.МБ предлага решение с две оси в ремаркето на автобуса за увеличаване на капацитета.Подобно решение предложиха и от МАН с техния Lion's City XL.Засега Capacity е поръчан в 80 екземпляра именно за Турция- Истанбул и първите броики трябва да са получени.Имаше един колаж със Capacity с зелени джанти като цвета на истанбулския основен оператор.С оглед на специфичния дизаин на модела можеби това ще е едно от малкото места за индикиране на принадлежността към даден транспортен оператор.С оглед на тази поръчка, нишо чудно и този АВАНГАРДЕН модел също да бъде правен там, наред с флагманът при туристическите- Travego.

Citaro-oто в Пловдив са си немски, защото моделът не е бил произвеждан досега в Турция.

На които и автобус да му сложиш четири седалки с коридор между тях ще е тесен.Зависи от ширината на автобуса, седалките и коридорчето.Но не бих казал, че на който и да е друг  автобус мястотто е значително повече.Икарусите стандартно при нас са с един колона седалки от едната страна.

Това с капака за мен дори е по-добрият вариант от автоматичните рампи, защотот по-трудно би се развалил.Никъде не е казано, че трудноподвижният сам трябва да си спуска рампата.Бутоните сигнализират водача, а не спускат рампите.Бях пускал клипче от Берлин, как на трамвайте с рампа като в любимите на Иво Ден Оутсени- целият под се спуска, ватманката помага.

Глупостите с дизайна, нископодовата, големите пространства без седалки, не знам какви си прозорцивъобще няма да ги коментирам.