Author Topic: Недобросъвестни шофьори и ватмани  (Read 821817 times)

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2589
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6420 on: 05.05.2021, 15:32:49 »
В една друга тема разглеждах детайлно ЗДвП и го цитирах, но по отношение на спиране и потегляне от спирка. Учудващо, в него не се дефинира понятие за начин, по който се спира на спирка, разстояние от/до бордюра и съответното превозно средство, кога и при какви случаи да се накланя пода на превозното средство (при възможност) и т.н. Съмнявам се и в длъжностните характеристики на водачите да го пише. А след като не го пише, всичко останало са свободни интерпретации на хора с достатъчно свободно време.

Всички, които защитават подобно спиране на тролея от снимката по-горе, заслужват да им се паднат подобна медицинска сестра и подобен гумаджия, да имат ремонтирана улица пред дома си, която образува голяма локва пред входа им, и да хапват кренвирши с "тайни" добавки. Също така тези хора нямат право да се оплакват относно държавата, в която живеят, защото те са част от проблема!

Обичаш да задълбаваш в офтопик с неща и примери, които по никакъв начин не са свързани с текущата дискусия. Кой от нас някога се е оплаквал от държавата си? Няма да коментирам всичко, което си изписал, защото нямам чак толкова свободно време като теб, но точно за гумата е важно да знаеш, че преди да падне в движение има шумове и вибрации, които всеки грамотен шофьор ще усети и няма да се стигне до изпадане. Също така, понякога се налага допълнително затягане на болтовете след смяна на гума (ако си ги завивал на ръка), след първите изминати 90-100 км. Но ако си от типа шофьори (каруцари), които си зяпат в телефона, докато им работят по колите, нищо и никой няма да може да ти помогне. И само не ми казвай, че в чужбина не било така - точно така е, даже в пъти по-зле - и това е видимо по колите от т.нар. "нов внос". Интерпретирай този пример към останалите три.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4821
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6421 on: 05.05.2021, 22:48:30 »
Очевидно проверката ти не е била достатъчно задълбочена:

Quote
Чл. 68

(1) Когато спирките са оформени със специално уширение на плътното платно, водачът на нерелсовото превозно средство от редовните линии за обществен превоз на пътници е длъжен да спира в това уширение, а когато такова няма, да спира възможно най-близо до границата на платното за движение.
(2) Водачът на пътното превозно средство от редовните линии за обществен превоз на пътници е длъжен да осигурява възможност за безопасното качване и слизане на пътниците.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Online ghost8

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6422 on: 06.05.2021, 16:35:40 »
Очевидно проверката ти не е била достатъчно задълбочена:

Quote
Чл. 68

(1) Когато спирките са оформени със специално уширение на плътното платно, водачът на нерелсовото превозно средство от редовните линии за обществен превоз на пътници е длъжен да спира в това уширение, а когато такова няма, да спира възможно най-близо до границата на платното за движение.
(2) Водачът на пътното превозно средство от редовните линии за обществен превоз на пътници е длъжен да осигурява възможност за безопасното качване и слизане на пътниците.

Чудесен цитат. И на двете снимки на 1668 и новата Шкода водачите са спазили закона  :D Спрели са близо (макар че никъде няма дефиниция колко близо до тротоара е "близо") и е безопасно (няма създадена опасност за пътниците). Кой с какви деца или колички е тръгнал си е негов проблем, това не е лимузината за бала с червен килим, а градски транспорт. и двата са в обсега на спирката и така или иначе биха запушили входа на пряката.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9574
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6423 on: 06.05.2021, 19:50:29 »
 Най-добре въобще да не спират.

Offline simeonivanov01

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 157
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6424 on: 18.05.2021, 17:37:19 »
1110 по ТМ5 (с пътници) се движеше между Руски паметник и Пирогов с отворени всички врати.  :eek:

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 667
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6425 on: 18.05.2021, 19:22:05 »
Топло му е било на водача. Сега ако за това кусурехме.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1541
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6426 on: 18.05.2021, 19:28:25 »
Трите врати се отварят с едно копче, и като стане фал - и трите са си отворени. Чудо голямо
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4908
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6427 on: 18.05.2021, 19:34:42 »
Ами голямо е чудото - вратите са сложени с цел безопасност, и следва по време на движение да бъдат затворени. Обхваща ме дива тиха ярост като чета такива меко казано диващини и дебилщини, доказващи липса на каквато и да е форма на разум :help:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline ivaylostoenchev

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1916
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6428 on: 18.05.2021, 19:34:53 »
Трите врати се отварят с едно копче, и като стане фал - и трите са си отворени. Чудо голямо
Ако изпадне някой пътник в движение - кво толкова, чудо голямо  :help:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9574
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6429 on: 18.05.2021, 19:38:15 »
Е нали няма да е той, кво толкова да са се държали хората. Освен това трите врати заводски не се затварят с едно копче, а това е направено нерегламентирано в гаража. После се чудим що се палят автобусите.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 423
  • prost ak
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6430 on: 18.05.2021, 20:58:18 »
ГТ е недопустимо да движи с отворени врати, нали? Ама частен автобус, с отворена първа и шофьор с цигара и волумето на мах си е ОК, нали? :neznam:

Дето некой казА: 'сичко мо'е 'а се коментира, само требе 'а е У правилната тема  ;)
Dream on

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1320
  • 9060
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6431 on: 18.05.2021, 22:33:00 »
Ами именно, у правилната тема. Таа' е за шофьорите в градския и това се коментира. Никой не е казал че другото е допустимо.

Иначе Конектата доколкото съм се заглеждал в таблото си идват с 6 копчета - по едно за всяка задна врата, две за двете крила отпред и едно което отваря трите задни врати. Така че това конкретно не е гаражно изпълнение. Друг е въпроса, че ако някой пътник му беше казал вероятно е щял да ги затвори, сигурно е било неволно. Затова и трябва да има блокировки, не са измислени за да дразнят шофьорите.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3304
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6432 on: 20.05.2021, 00:00:56 »
Очевидно проверката ти не е била достатъчно задълбочена:

Quote
Чл. 68

(1) Когато спирките са оформени със специално уширение на плътното платно, водачът на нерелсовото превозно средство от редовните линии за обществен превоз на пътници е длъжен да спира в това уширение, а когато такова няма, да спира възможно най-близо до границата на платното за движение.
(2) Водачът на пътното превозно средство от редовните линии за обществен превоз на пътници е длъжен да осигурява възможност за безопасното качване и слизане на пътниците.

Чудесен цитат. И на двете снимки на 1668 и новата Шкода водачите са спазили закона  :D Спрели са близо (макар че никъде няма дефиниция колко близо до тротоара е "близо") и е безопасно (няма създадена опасност за пътниците). Кой с какви деца или колички е тръгнал си е негов проблем, това не е лимузината за бала с червен килим, а градски транспорт. и двата са в обсега на спирката и така или иначе биха запушили входа на пряката.
Да, може да се приеме, че и при двете снимки водачите на тролеите са спрели максимално близо до границата на платното за движение и така е спазена (1). Обаче за (2) може да се спори. Отварянето на вратите на място, където няма тротоар може да бъде предпоставка за нараняване на пътник при слизане/качване. Например трудноподвижен човек, на който му е твърде високо да слезе върху пътното платно, вместо върху тротоара, може да нарани крака си. И съответно водачът не е изпълнил задължението си да осигури възможност за безопасно слизане и качване.

Но нека да погледнем още една разписана законова норма, при която няма място за тълкуване.
Quote
Чл. 55
(11) Пътни знаци Д22, Д23 и Д24 указват началото на спирка на превозните средства от редовните линии за обществен превоз на пътници. Когато тя не е оформена със специално уширение на пътното платно, краят й се определя от края на пътна маркировка М14, или ако няма такава - където е последният указател с номерата на линиите и разписанието им, или на 50 метра след знака.


Чл. 126.
(1) Водачът на пътното превозно средство от редовните линии за обществен превоз на пътници е длъжен да спира на определените и обозначени по маршрута спирки, като осигурява възможност за безопасното качване и слизане на пътниците.

Чл. 127.
На водача на пътно превозно средство от редовните линии за обществен превоз на пътници е забранено да спира за качване и слизане на пътници извън обозначените с пътни знаци спирки.
Правилник за прилагане на Закона за движение по пътищата

Тук вече ясно е определено къде е началото и къде е краят на една спирка. И също така, че на водачите им е забранено да спират извън така обозначените спирки, т.е. преди пътния знак или след общинския спиркознак. Без никакво място за тълкуване, водачите и на двата тролея са нарушили нормативната уредба!
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3304
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6433 on: 20.05.2021, 00:19:40 »
Редовно се случва много недобросъвестно поведение на шофьори по А5-ТМ и ватмани по ТМ4, ТМ8 и ТМ10 на спирка 1269 "Пл. Възражадане". Случва се така, че когато има спрял автобус на спирката, той блокира достъпа до трамвай, който спира на спирката по същото време.  :help: :neznam:

Недобросъвестността се изразява в това, че водачът, който пристига втори на спирката, не изчаква. Ако на спирката има спрял автобус, ватманът на пристигащ трамвай трябва да изчака автобусът да потегли и чак тогава да се установи на спирката и да отвори вратите. Или обратното - ако на спирката има спрял трамвай, то шофьорът по А5-ТМ трябва да изкача затварянето на вратите на трамвая. Това изобщо не се случва и пътниците на трамваите са изложени на неудобства и всякакви рискове, включително автобус по А5-ТМ да потегли докато те слизат от трамвая на сантиметри от него... :eek: :help:





Източник.
Любопитно какво налага престоя на аварийния автомобил в активна лента на бул. "България", затруднявайки така или иначе затруднения трафик в района? :neznam: :neznam: :neznam:

Забелязвал съм и на снимки/видеа от други инциденти как аварийните автомобили на транспортните оператори престояват и задръставт активни ленти, без да има крайна необходимост от това. Като крайна необходимост се разбира, ако това беше автокран, който ще вдига преобърналата се кола или пък аварийният автомобил ще извършва някакви извънредни поправки/дейности с техника или инструменти, които са неразделна част от конструкцията на камиона.

Ако не е така, камионът трябва да се паркира някъде наоколо и аварийният екип трябва да се разходят малко до мястото на инцидента. Или може би това е комбинация от мързел + илюзия, че този камион е автомобил със специален режим на движение... :neznam:

Подобна недобросъвестност води до излишно влошаване на задръстванията в районите на пътни инциденти.  :help:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9171
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6434 on: 20.05.2021, 14:03:43 »
Спирката на Възраждане от вчера е двойна.
До камиона има пътен полицай.
За да те успокоя, ще ти кажа ,че при ПТП пътни полицаи правят много по-големи задръствания, като спират колите си напяко. Аз съм на 200 процента сигурен , че не си изпратил нито една жалба до СДВР.
« Last Edit: 20.05.2021, 14:06:24 by София 70 »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3304
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6435 on: 20.05.2021, 15:28:41 »
Спирката на Възраждане от вчера е двойна.
Това е напредък.  :fan:

Сега да видим дали водачите ще спазват правилата. Например, ако има спрял автобус по А5-ТМ, ватманът да спре зад него или обратното - ако има трамвай на спирката, автобусът да не се мушка между него и тротоара!

Ще наблюдавам, когато минавам оттам, и ако забележа нещо - ще споделя дали има положителен напредък относно безопасността на пътниците.

До камиона има пътен полицай.
Това какво трябва да означава?

За да те успокоя, ще ти кажа ,че при ПТП пътни полицаи правят много по-големи задръствания, като спират колите си напяко.
Техните коли са автомобили със специален режим на движение и подобно нещо им е разрешено. Освен това, спирането напряко на полицейски автомобили се прави, за да отклони движението от дадена лента или дори цяла улица (или част от нея).

Този камион НЕ е автомобил със специален режим на движение и няма право на подобни действия, освен ако не е крайно наложително. В случая е трябвало да паркира някъде в близките преки, а представителите на аварийния екип да се разходят малко.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3803
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6436 on: 20.05.2021, 16:18:37 »
Техните коли са автомобили със специален режим на движение...
Отваряй отново ЗДвП и преговаряй.
Автомобилите със специален режим на движение са такива, само когато в момента са с включени светлинни и звукови сигнали. През останалото време са най-обикновени автомобили и нямат право на нищо повече от всеки други автомобил.
Други автомобили, които поради специфичното си предназначение създават пречка за движението се означават с жълта или оранжева проблясваща светлина. Очевидно те също имат право да пречат, когато си вършат работата. Аварийните камиони попадат в тази група.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3304
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6437 on: 20.05.2021, 16:37:57 »
Техните коли са автомобили със специален режим на движение...
Отваряй отново ЗДвП и преговаряй.
Автомобилите със специален режим на движение са такива, само когато в момента са с включени светлинни и звукови сигнали. През останалото време са най-обикновени автомобили и нямат право на нищо повече от всеки други автомобил.
Други автомобили, които поради специфичното си предназначение създават пречка за движението се означават с жълта или оранжева проблясваща светлина. Очевидно те също имат право да пречат, когато си вършат работата. Аварийните камиони попадат в тази група.
Когато полицейските автомобили спират напряко или по някакъв друг начин, за да ограничат движението в периметъра на дадено ПТП, те остават с включени светилнни сигнали. Поне такива са моите наблюдения.

Аз съм съгласен, че аварийния камион има правото и може в определени ситуации да спира по такъв начин. Но това трябва да е позволено само когато се налага! В противен случай става дума за чист мързел. В много случаи аварийните екипи извършват някакви дейности с инструменти и машини, които могат без проблем да се пренесат на ръка от място, където камионът е безопасно паркиран. Във ситуацията от вчера, дори това не се случва - не е имало никаква дейност, изискваща инструменти или машини. Аварийният екип е дошъл само да огледа мястото на инцидента и дали случайно няма някакви щети върху релсовия път и/или контактната мрежа, т.е. спирането на това място (на снимката по-горе) е форма на демонстративна недобросъвестност.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3625
  • TM 303
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6438 on: 20.05.2021, 17:39:42 »
Васко, пий си хапчетата бе човек, ще откажеш и последните петима нормални хора да се занимават с този форум... Не си изливай комплексарщината и болнавите разбирания за заобикалящата действителност върху невинни хора...
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9171
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6439 on: 20.05.2021, 20:17:44 »
А случайно дали се замисли дали този камион не е там за да изправи и изтегли тази кола? Аз знам отговора, просто задавам риторично въпроса.
Когато някоя кола се метне на жп трасе този камион идва да я изтегли . Нито пожарна нито ГЗ идват . Този камион е единствената аварийна за трамваите .
Искам да те поканя в Събота, Неделя или Понеделник да се возиш при мен - в кабината - за една цяла смяна .Аз си поемам отговорността, че ще има човек при мен . Ще взема противоепидемиологични мерки, за да си сигурен за здравето си .
Ще работя на 10 - от Хладилника до Журналист , от 6.50 до 15.00. 16 пъти ще се завъртим , имаме 1 почивка в 9 часа - 15 минути . Поканата ми е съвсем сериозна . Искам да видиш нещата и от другата страна.