Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Ivo

Pages: [1] 2 3 ... 762
1
От няколко дена пътувам с различни ИСЕ та из Германия насам натам и това за многото закъснения и отменени влакове малко идва като мит. Да закъсняват всички с малко, по 6-7 до 10 Тина минути но хората са много възпитани и съобщават. Въпреки че в част от Германия има сняг. За чистотата вътре, това че индикаторите за запазени места навсякъде работят и хората си намират и сядат на местата а не се бутат като овце да не говорим. Горе долу като при предните ми ходения преди години.

Ще пробвам и връщане с влак чак до София да видим...на риск с връзки за 20-25 Мин.

2
Един от новите двуетажни щадлери на ОВВ май са го ударили някъде в Австрия вчера мина ми новината във ФБ но изчезна и не мога да го намеря пак.

3
Абе не сме чак толкова зле глобално погледнато, просто сме големи мърлячи тука и нищо не се поддържа. Поне между София Пловдив и София Варна има доста връзки на денонощие между най големите градове.

В САЩ и Канада има относително близки градове с население над милион между които има само по 2-3 влака на денонощие със средна скорост колкото София Варна.

Да не говорим как между милионните Ню Йорк и Монреал огромни икономически центрове в които идват много хора остана само един единствен влак на ден а разстоянието от 600 км се пътува 12 часа... обърнете внимание и на закъсненията на сайта :) За сравнение София -Букурещ е 9-10 часа и е сходно.

4
По едно време, през студентските ми години, значи между 99та и 2002ра, 67 беше с големи - Икаруси с Д10 от групата на 604 - 31хх, 32хх, 33хх - преди пак да иде в Земляне.
Понякога пускаха дори 0305Г, че и на 98 също.

5
Разни / Re: Моделизъм
« on: 07.02.2025, 20:04:16 »
Пуснали са моделче на вагон като нашите 63- та серия https://www.craftandhobby.ro/magazin/modelism-feroviar/vagoane-de-calatori/acme-52978-vagon-de-clasa-ii-a-gysev/

6
Добре де 78 навлиза почти в топ центъра на минути от Ал. Невски това е доста удобно защо трябва да се мести?  На връщане може да минава вместо през Сточна гара през Раковска и Дондуков примерно. Нали уж все проблем с паркирането ето може да се слиза в топ центъра с автобус.

Също не знам и за 213 дали няма да е по удобно да минава през паметника Левски и СУ че доста хора слизат на Орлов мост и продължават пеша нагоре.

7
8650/8651 и двата пъти в тях. Утре ще пробвам да прикача снимка и видео че през телефона не ми дава.

8
Това със светването на резервациите в немските вагони май се оказа инцидентно. Втори път не видях.

За сметка на това пък са проговорили. Съобщават се гарите и спирките. Да видим дали и това в инцидентно или ще си е така. Може и едното и другото да е някакво тестване.

9
Кривите в гората са с малки радиуси и биха затруднили дълги трамваи. При това ако се запазят интервалите 6-8 минути ще са полупразни. :rolleyes:
Хаха що за глупости. Как точно малък радиус би затруднил дълъг трамвай? Познаваш ли изобщо законите на физиката? Все пак става въпрос за съчленен вагон.

10
X43, както и други, нямат място в центъра...

И как ще се правят клипчета и снимки на двуетажни едномилионници на фона на катедралата Александър Невски тогава...  :rolleyes:
Като ги пускат на много по смислени линии където има пътникопоток за 100 местен автобус като 78 например. Достатъчно върти из центъра да могат да го ползват и туристи. Парка Заимов, Дондуков, Лъвов мост централна гара. Могат да си го снимат на Лъвов мост, защо трябва да е на Ал.невски? И в Берлин не могат да се снимат точно пред катедралата.

Или вариант 2 като туристическите линии са на много по висока цена и който иска да се вози за кеф да си плаща за атракцията, а не да го субсидират. Феновете и софиянци са достатъчно богати да си позволят един път в месеца атракционно пътуване и такава разходка донякъде на много по висока цена. Също и чуждите туристи.

11
Още модернизирани вагони в Румъния.https://clubferoviar.ro/vagonul-modernizat-la-pascani/?fbclid=IwY2xjawIPJYpleHRuA2FlbQIxMQABHWgjdtJG3Oyzz0ah6n6CtaNen2zXR8J0dJN7pD1JHVa6v-0089W-CMcXjA_aem_9TA4GTW5tI0XGO0dmdWjkQ

"Scaunele nu sunt dotate cu măsuțe, condiție esențială în Uniunea Europeană a secolului 21, când toată lumea folosește în tren diverse dispozitive electronice, mai ales laptopuri." = „Седалките не са оборудвани с маси, което е задължително условие в Европейския съюз на 21 век, когато всички използват различни електронни устройства във влака, особено лаптопи."

Цитат от източника. Не ми изглежда като кой знае какъв сериозен пропуск и не знаех че вече има такова изискване.



12
Че то в Канада кило сирене Фета е 16-17 долара, канадски, кашкавалът и той е от тоя порядък. А чувам, че една баница в софийска баничарница е 2.50 - 3 лева. Това значи две баници с боза 8 лева! В същото време кебапчетата и кюфтетата са 1.50 - два лева. Значи по-евтино са две кюфтета с питка и лютеница....И сетне в България нещата се оправяли, всичко било супер. Те като уж се вдигали заплатите, и цените се вдигат, и то в прогресия...
И напоследък попадам на видеа на хора от Торонто, Монреал и др. чужденци които се местят в София защото им е много по изгодно. Е да не е същото ама казват реално има всичко като там. Хвалят се как наем на хубав тристаен апартамент в центъра на София напълно обзаведен е към 1000 долара а при тях за същото нещо плащат 5-6 000. И тука живеят в центъра на София в хубав имот като царе.

Или как между Монреал и Ню Йорк останал само един влак на денонощие другите били спрени.

13
Е добре ако пешеходец изскочи внезапно пред автобус който се движи с примерно 40, шофьора набие спирачки и няколко пътника паднат и се потрошат, тогава ми е много интересно дали присъдата ще е за пешеходеца или шанса пак е само 10/100. Реално шофьора го е спасил. Не толкова рядка ситуация. Случи ми се наскоро нещо подобно един младеж буквално скочи пред  рейса, шофьора едвам го избегна и няколко човека паднаха. Късмет че никой не пострада и хората излязоха читави и видяха какво стана и никой не обвини водача, а пешеходеца избяга. Това беше пред един Лидл, младежа просто излезе от магазина и си зяпаше в телефона, даже нямаше и паркирали автомобили. Дали в такъв случай има шанс обезщетенията да ги плаща пешеходеца и акта да е за него?

14
Те последно май точно към Сливница и Драгоман вървяха. Аз имам спомен даже за по късно 96-97-ма, но може и по рано да е било.

Междудругото същите такива все още се движат в Румъния на влакове между Букурещ и Плоещ. И са страхотни след ремонт. Изцяло климатизирани, с нови ергономични седалки, с барче, обезшумени. Направо да не повярва човек какво са направили с тях.

А тука все се оплакват че нямало ПС, що техника отиде на боклука през годините, която можеше да се ремонтира и модернизира ама на никой не му се занимава. При дефицит на пътнически вагони в цяла Европа при нас отиват на боклука.

15
То като цяло това с атракциите с двуетажните автобуси е готина идея и отначало се хареса доста на хората, но ако наистина се прави сечено за едното за сметка на другото е голяма глупост. Както писах и в другата тема не пречи двуетажните да ги пускат там където наистина ще им се накефят повече хора и ще сменят много по некомфортни автобуси с висок под и без климатик. Ето като сега на 78 и 3 достатъчно добре са си там вместо да се измислят линии за тях и да се взима ресурс.

И не мога да разбера защо е това удобства като НТ така да се противопоставят едно на друго като нямат нищо общо. Като цяло е голяма глупост ЕС столица без нощен транспорт. А това че денем трябва да се орежат коли за НТ хубаво, през деня човек има много повече възможности. Ако ми отрежат 2 коли от 76, пък дори и цялата линия някой ден за да почиват водачите мога да се кача на метрото или на 305 няма проблем стига човек да е информиран в приложенията. Навсякъде по маршрута има друг транспорт. Докато през нощта няма друг вариант. Просто трябва да се реже оттам където им алтернатива.

16
Да така е,и  в Ню Йорк или Виена да си и 5 приложения да имаш все някой път дават неподходящи и нелогични варианти, докато ако питаш местен особено който всеки ден пътува по маршрута ще ти каже къде как е най удобно и от къде не е добре да се минава.

17
Въжени линии / Re: Витоша
« on: 02.02.2025, 11:35:11 »
Хаха частника явно е по зле от общината в най бедната 1997- ма. Дори тогава работеха почти всички съоражения.

18
Да може би 6-7 броя двуетажни ни стигат като за имидж, реклама и зарибяване на хората да ползват ГТ щом им се радват, които да ги въртят по линии където наистина ще ги видят и ползват много хора, като 3, 78, 76, 305, Х10 и др. А не по разни линии като Х43 които са слаби и малко хора ще ги видят.

Дали да купим още МАН или чисто нови вече зависи. Но примерно онзи неоплан 2601 ми се струва доста неподходящ. Само 2 врати, 2 реда двойни седалки той е повече извънградски. Докато МАН с 3 врати и големи площадки за правостоящи и бонус още 50 седящи места горе е супер.

Иначе тези автобуси бяха вандализирани още в Берлин като почти чисто нови. Возих се там тогава много пъти на тях на 100 и 200 и бяха станали атракция сред местните и туристите, но още нови издраскани. Явно такава е културата и на берлинчани. Освен това и там боядисваха гърбовете на седалките с боя върху драскането.

19
Сега май се засичат в реално време със закъсненията. На картата в сайта им също ги показва в реално време а не по разписание. Лично за мен много удобно човек може да си планира до минута къде и кога да е.

20
Реставрираното трамвайче пред банята е станало голяма атракция, гледам че чужденци си правят снимки и видеа пред него и много му се кефят. Видях цяла група от пешеходните турове да си правят снимка на фона му.

Pages: [1] 2 3 ... 762