Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - CKD

Pages: [1] 2 3
1
1. В галерията се публикуват само авторски снимки. Изключения се допускат само при исторически кадри, като авторът и източникът се упоменава ЗАДЪЛЖИТЕЛНО в полето "Описание";
2. Задължително е снимките да бъдат в JPG формат;
3. Размер по дългата страна - не по-малко от 800 и не повече от 1024 пиксела;
4. Снимките не трябва да са преекспонирани (прекалено светли) или недоекспонирани (прекалено тъмни);
5. Не трябва да е налице неоправдана загуба на фокус;
6. Не трябва да са прекомпресирани или пикселирани (наличие на шум, без да се търси ефект от това);
7. Не трябва да са с неоправдано нисък/висок контраст;
8. Да не са в прекалено далечен план (изключения правят панорамните и пейзажни фотографии);
9. Да не са изкривени силно (изкривен хоризонт), без да се търси ефект, лошо кадрирани или присъстват неподходящи обекти в кадъра;
10. Да не са контражурни (не снимайте срещу източника на светлина напр. слънце или при облачно време прекалено осветено небе)

Използвайте специализиран софтуер за обработка и прекадриране на снимките преди да ги качите в сайта, ако по този начин можете да оправите някой от посочените горе недостатъци.
 
Ако се съмнявате в качеството на снимката си преди да публикувате снимка на определено возило, използвайте търсачката на галерията и разгледайте останалите кадри на въпросното.

Снимки, които не отговарят на тези критерии ще бъдат изтривани, а при рецидив на авторите им ще бъдат отнети правата за качване на снимки в галерията.

Помощна литература - как да правим по-добри снимки:
http://www.railwaymodeling.com/forum/viewtopic.php?f=68&t=811 (Автор Fantomass)
http://photo-forum.net/ebook/start.htm
http://photo-forum.net/ebook/page4.htm
http://markishky.hit.bg/

2
Забавно / ТЕСТ за ОБЩА КУЛТУРА
« on: 28.03.2009, 22:13:02 »
1. На кой континент има най-малко държави?
...
2. Три романа на Ерих М. Ремарк?
...
3. Кое е повече – килограм или литър олио?
...
4. Три спътника на Сатурн?
...
5. Коя държава изцяло в Европа има най-голяма площ?
...
6. Може ли да се разрази ураган над Сахара?
...
7. Каква е разликата между въздухоплаване и авиация?
...
8. Три реки в Африка?
...
9. Колко е една гроса?
...
10. Три островни държави?
...
11. Ако сгънеш лист хартия през средата последователно 50 пъти, колко дебел ще стане?
...
12. Какво е светлинна година и на колко е равна приблизително?
...
13. Три марки японски мотоциклети?
...
14. С какво е известен Вернер Сименс?
...
15. Какво е протуберанс?
...
16. Ако вчера температурата е била 0°С, а днес  два пъти по-топло, колко градуса е?
...
17. Какво е кръстено на Джеймс Уат?
...
18. Адам и Ева имали ли са дъщери?
...
19. Какъв е бил първоначалният замисъл на Ото Дизел?
...
20. Има ли летящо млекопитаещо?
...
21. Три песни на Щурците?
...
22. Кой е по-старши – ректора или декана?
...
23. Срещали ли са се Левски и Ботев?
...
24. Златото или оловото е по-тежко?
...
25. Коя жена се дава като пример за вярност?
...
26. Защо рибата е символ на християнството?
..

те тука и малко интересни и любопитни факти:

Акулите имат около 1000 зъба, които се подменят постоянно, за да са винаги остри като бръснач.


Човешкото сърце създава напор, способен да изхвърли кръв на разстояние 10 метра.


Пиявиците имат приблизително 300 зъба.


Всяка година от ухапване от пчели загиват повече хора,отколкото от ухапване от змии.


Слона е единственото животно с 4 колена.


Сърцето на скаридата е в главата и.


Жирафът си чисти ушите с езика, който е дълъг 12 см.


Бълхата може да прескочи разстояние 350 пъти превишаващо дължината на тялото и. Все едно човек да прескочи футболно игрище.


200 гр. мъртви клетки се отделят на година, при това неусетно, от повърхностния слой на кожата. На всеки 28 дни на мястото на старите клетки се появяват нови, като по този начин епидермисът се запазва гладък. Поне до 25 годишна възраст. След това не всички мъртви клетки се обновяват, а това означава, че процесът на стареене е започнал.За една година домашните магарета убиват повече хора от загиналите при авиокатастрофи.


Окото на щрауса е по-голямо от мозъка му


Крякането на патиците не дава ехо - това явление все още няма обяснение


Плъховете могат да се съвокупляват до 122 пъти за един час


Слонът има средно 450 л кръв, която за около 20 мин. прминава през кръвоносните съдове на ушите, където се охлажда


Хоботът на слона е съставен от над 150 000 мускулни групи

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Най-многобройното същество на планетата е...мравката над 10 000 трилиона индивида


Паяжината е най-здравата нишка открита до сега, тя е по-здрава от стоманата. Паяжинна нишка с дебелина на
молив би могла да спре боинг 747 в полет. Сега бронираните жилетки се правят от кевлар ( най-здравата синтетична материя ), но паяжина със същата дебелина би била 10 пъти по-устойчива на куршуми.
Според една легенда армията на Чингис Хан била облечена в доспехи от паяжина, но за това ще
разкажат историците 


Лемурът индри - бабакуту, както го наричат на Мадагаскар, не се среща в нито един зоопарк и никъде в плен - винаги тези лемури са умирали, когато е правен опит да се отгледат в зоопарк.


Мамбата е най-бързата змия в света тя развива скорост до 11.3 км/ч


На о. Заводовски е най-голямата колония пингвини - 2 млн. индивида антарктически пингвини


Бялата мечка е толкова силна, че може да измъкне 350 кг тюлен през дупка с диаметър 10 см, докато тялото на тюлена е 30-35 см в диаметър


В Нова Гвинея живеят няколко вида сцинкове ( гущери ), които имат уникалната зелена кръв! Всъщност еритроцитите им са червени, но плазмата им е ярко зелена ( установява се при центрофугиране ), освен това кръвта им е отровна. Това обаче не спира хищниците. Предполага се, че тя ги предпазва от някои бактериални и паразитни болести - напр. малария ( гущерите страдат от повече вида малария от хората ).


През 18 век в САЩ и Канада са бродели около 600 000 000 бизона. През 1889 г. бизоните са само 835!


Сърцето на ламантините е около 1000 пъти по-леко от теглото на тялото. Това е най-голямата разлика при бозайниците


Най-голямата жаба в света е жабата голиат (Rana goliaph), нейното тегло достига 3.25 кг и дължина 250 мм


Орангутаните кърмят своите малки 4 години


Населението на неголемия остров Фраджос в Индийския океан се състои изключително от котки. Индийските учени открили, че през 1890 г. на кораловите рифове край бреговете на острова е претърпял корабокрушение кораб. Оцелелите моряци са се добрали до острова, но не дочакали спасение, а намиращите се на кораба няколко котки не само оцелели, но и се размножили. Днес на острова се наброяват повече от 1000. Те се хранят с риба, ракообразни, морски таралежи.


Скорпиона може да усети движение на въздуха от само 0.072 км/ч , чрез специални власинки по щипките си


Хората и делфините са единствените видове, които правят секс за удоволствие - не съм много съгласен с това, защото и бонобо го правят за удоволствие


Северните елени имат три бели дроба.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Мигриращите стада на северните елени достигат дължина до 240 км.


Счита се, че лисицата (Vulpes vulpes) има 25 подвида


Царицарта на суринамския термит (Nasutitermes surinamensis) снася 2550 яйца за 24 часа т.е. на всеки 34 сек по 1 яйце

3
3 минути делят влака от автобуса


Два екипа на "24 часа" влязоха в състезание кой ще стигне по-бързо от София до Пловдив. Единият взе влак, а другият се качи на автобус. Стартът бе точно в 16,30 ч от столичната автогара.
4Влакът
До Подуяне се движи със 70 км в час. След това се забързва със 120. По-късно началникът на влака Стоян Иванов ни показва в книжката скорости и от 130 км в час.
Със 120 км сме обаче само до гара Искър. После влакът сваля на 80 и 90 км. И така до Елин Пелин. В този момент автобусът е все още на "Цариградско шосе". Между Вакарел и Септември скоростите ту се качват, ту падат до 65 км в час. Говорим с пътници, някои не са разбрали, че времето от София до Пловдив е свито с половин час. Това е заради съкращаване на спирките Костенец, Белозем и Михайлово. Ще стигнем около 18,30 ч.
Бивш железничар, вече пенсионер, изобщо
не вярва, че
влакът може да
пътува и бързо, защото за това трябвали много пари. Двайсетина годишно момиче от Пловдив сутринта пък било хванало влак към столицата. Първата класа толкова я шашнала, имало дори персийско килимче, че я снимало с мобилния си телефон да я показва на приятели. И "Диана"-та, в която е екипът ни, е приятен влак, казва тя. Две години вече пътува в тези вагони.
Мъж на около 30 г. слуша музика. Сваля слушалките и обяснява, че си е оставил колата на гарата и е хванал влак, защото е в командировка.
Към 18 ч се чуваме с екипа от автобуса. Те вече наближават Пловдив, а ние сме между Септември и Пазарджик. Почти е ясно, че първи в състезанието ще е все пак автобусът. Само че от Септември
влакът набира
120-125 км в час
В 18,10 ч сме в Пазарджик. След още 10-12 мин отново се чуваме. Влакът влиза в Пловдив, а конкуренцията вече е слязла от автобуса.
Спираме на гарата. Часовникът показва 18,30 ч. Не е вярно, казва кондукторката, нейният показва 18,28 ч. Арбитър ни е пътник, който хвали влака, че е заковал по разписание.
Така ускореният бърз влак "Диана" взе 156 км за 1 час и 59 минути.
4Автобусът
Половин час след тръгването влакът има предимство. Автобусът още се измъкваше от столицата и лавираше в трафика.
"Около 18,20 ч трябва да пристигнем. Най-много два часа са", казва шофьорът. Докато прекоси разстоянието до бул. "Цариградско шосе", минават 20 минути. Движението до магистрала "Тракия" "изяжда" още 10 минути.

МАРИЯНА ЖЕЛЕВА, ВЯРА ИВАНОВА
MJELEVA@24CHASA.BG, VIVANOVA@24CHASA.BG
http://24chasa.bg/Default.asp?statid=94411&rubr=0&izd=1&fsize=&swidth=800&tr=1&im=12&id=23&iy=2008

4
[size=150%]77-годишен оглави БДЖ[/size]

Стоил Фердов е новият председател на управителния съвет на БДЖ. Той замени бившия зам.-министър на транспорта и областен управител на Пазарджик Георги Петърнейчев. Фердов е компромисно решение поради липсата на желаещи да оглавят разкапаната от лошо управление и поредица пожари компания. 77-годишният Фердов е бил генерален директор на БДЖ от 1980 до 1988 г. Освободен е заедно с ексминистър Васил Цанов след жп катастрофата на гара Илиянци, при която загинаха 11 души. До месец ще бъде сменен и изпълнителният директор на БДЖ Христо Монов заради негативните резултати на фирмата.

Белчо Цанев

http://paper.standartnews.com/bg/articl ... cle=252059

5
Неусвоените средства по ОП „Транспорт“ може да отидат в железницата

Михаил Рангелов

Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) подготвя алтернативни проекти по оперативна програма „Транспорт“ (ОПТ), които могат да се реализират, ако парите за пътни проекти по нея не бъдат усвоени. „Компанията е в състояние да подготви проекти дори на по-голяма стойност от всички предвидени средства по ОПТ“, съобщи при представянето на инвестиционната дейност на НКЖИ нейният зам. генерален директор Христо Алексиев. До 2013 г. страната ни трябва да усвои по нея 2,003 млн. евро. Алексиев обясни, че през 2010 г. предстои преразглеждане на програмата и някои от проектите могат да бъдат заменени с други. Сред резервните проекти са развитието на железопътните възли в София, Пловдив и Бургас, обясни Мария Чакърова, директор на дирекция „Инвестиции и инвестиционен контрол”. Освен това с европейски средства може да се финансира обновяването на жп линията Пловдив – Бургас. Според Чакърова няма проблеми средствата за това да дойдат от други приоритетни оси на ОПТ, ако там останат свободни средства.
От НКЖИ са направили анализ на необходимостта от ремонти по основните направления, които са съгласувани с трите железопътни оператора – БДЖ, „Българска железопътна компания“ и „Булмаркет“. Двете линии, по които се извършват с приоритет ремонтите и обновяването, са София – Зимница – Карлово за товарните превози и София – Пловдив – Бургас за пътническата дейност. „Основната ни цел е да повишим пропускателната способност в критичните участъци по тези две линии“, обясни Дончо Караджов, зам. генерален директор на НКЖИ.
От компанията планират догодина пътническите влакове да се движат по националната жп мрежа със средна скорост 81,5 км/ч, а товарните – с 69,2 км/ч. По този начин ще се достигнат равнищата на движение от периода 2002/2003 г. За да се достигне това ниво, от началото на годината досега е направен основен ремонт на над 57 километра железопътна линия. Предвижда се пътуването по линията София - Бургас да се съкрати с 47 минути, а между София и Видин – с 64 минути.
До сериозен проблем в инвестиционната програма на компанията ще доведе провалената продажба на софийските гари „Пионер“ и „Сердика“, коментираха от НКЖИ. „Завели сме дело за възстановяване на собствеността върху имотите ни на гара „Сердика“. Въпреки това съм песимист за възможността те да бъдат продадени“, обясни Антон Гинев, генерален директор на компанията. Забавянето на продажбата на гара „Пионер“ с една година ще блокира рехабилитацията на жп линията София - Бургас и проекта „Час минус едно“ за съкращаване на пътуването на влаковете до морето с 60 минути, съобщи Дончо Караджов. От НКЖИ имат проектна готовност да започнат реализацията му, но за да започне, ще се търсят нови източници за финансиране.

http://www.class.bg/view.php?id=23658

6
Май е време и за тази тема.
Проблемът заема връх в системата на градския транспорт. Недостигът на шофьори достига рекордни величини. Днес в тролейбусно стопанство Искър сутринта е имало 6 неявки при 3 резерви. От понеделник влизат в сила зимните разписания. По наряд почивка са писани цифром и словом 3 /три/ шофьора, което прави заангажираност на персонала около 99%. Да видим до кога ще се задържи това положение, предвид че курс за тролейбусни шофьори все още не е започнал, което значи че тенденцията ще се запази най-рано до Нова година.

8
След проучването което направих и естествено изцяло ръководейки се от най-подходящият за София тип трамваи които трябва да се доставят ви предлагам следните данни.
Става въпрос за вагони КТ4Д/КТНФ6 (с нископодова секция)/КТ4Дм, които се експлоатират на територията на бившата ГДР от 1972 г. Основни данни и спецификации за базовия вариант - съчленен вагон с две тягови талиги, 4 мотора по 40 квт, дължина 18110 мм., ширина 2180 мм., височина 3400 мм., максимална конструктивна скорост 55/70 км/ч., служебна маса 19500-22540 кг (според изпълнението), места за сядане 26-44 (според изпълнението), места за стоящи 100 респ 200 човека при 8чов/кв.м. Предоставям информация само за градовете които експлоатират вагони на 1000 мм.
Brandenburg
Доставяни са от 1979 до 1983 г. В момента разполагат с 4 модернизирани КТ4Дм и 10 КТНФ6

Cottbus
Разполага с 17 модернизирани КТНФ6

Erfurt
Имат 30 модернизирани КТ4Дм


Frankfurt/Oder
19 модернизирани КТ4Дм

Gera
28 модернизирани КТ4Дм

6 КТНФ8 (с по-голяма нископодова част)



Görlitz
19 модернизирани КТ4Дм


Gotha
12 бр КТ4Д

 6 бр КТ4Дм



Plauen[/color][/color]
33 бр КТ4Дм

Zwickau
23 бр КТ4Дм

9
Шок и ужас в Слънчев бряг
Васил Костов
Хотелиери, ресторантьори и наематели на търговски обекти в Слънчев бряг са шокирани от безумно слабия сезон през това лято.

Повечето от малките хотели са полупразни, заведенията също, а продавачите на сандвичи, дюнери и пици са категорични, че оборотите са катастрофални.

Така например Тодор Д., собственик на ресторант от Свети Влас, сподели, че през миналата година през това време оборотът на заведението му е бил между 4 и 5 хиляди лева, а сега едва достига 500.

20 хотела от Слънчев бряг вече затвориха и обявиха фалит. Други 80 пък са обявени за продан.

Като причина за срива на този сезон се смятат няколко фактора.

Първо - презастрояването на комплекса и вече отблъскващия му вид за туристите. Второ - eвропейското първенство по футбол, което насочи много потенциални туристи към Австрия и Швейцария.

Важен фактор и е че България вече се слави като страна на евтиния алкохолен туризъм и не особено високото качество на обслужване в част от хотелите. В Слънчев бряг започват да идват все по-ниско платежни туристи, което се отразява катастрофално на оборотите.

Тодор. Д. сподели много интересна, но и тъжна случка отпреди няколко дни. Тогава в ресторанта са дошли трима руски младежи. Те са си поръчали една супа и три лъжици, след което и тримата започнали да се хранят от нея.

После са поискали една бутилка бира с три малки халби и са разлели бирата по тях.

Само този случай е достатъчен, за да обрисува ситуацията в по-голямата част в ресторантите от Равда до Елените.

http://news.ibox.bg/news/id_1972982075

10
http://bdz.creato.biz/fck_images/Avto-JP-novi_ceni_2008.xls

Съветът на директорите на «БДЖ» ЕАД прие измененията в товарната и пътническа тарифа
06/06/2008

Съветът на директорите на “Български държавни железници” ЕАД прие предложените промени в тарифата за превоз на пътници и тарифата за превоз на товари.

Промените в цените на железопътните услуги са в резултат от увеличените разходи на “Български държавни железници” ЕАД, свързани с повишението в цените на горивата и електроенергията. Само за първите четири месеца на 2008 г. ръстът в цените на горивото е 31.25%, а цените на електроенергията са се увеличили с 30.54% в сравнение със същия период на 2007 г. В допълнение към това, разходите на железопътния превозвач за ремонт на подвижния състав от външни изпълнители са се увеличили с 24% поради поскъпването на материалите и резервните части.

Разчетите на “Български държавни железници” ЕАД показват, че до края на 2008 г. допълнителните разходи ще възлизат на около 14 милиона лева в резултат от скока в цените на горивата и електроенергията и свързаното с тях увеличение на цените на останалите продукти и услуги.

В тази връзка железопътният превозвач въвежда изменение в тарифата за превоз на товари, което ще влезе в сила от 10-ти юли 2008 г. Увеличението на превозните цени е с 8 %. Изменението на тарифата за превоз на товари е съобразено с условията на пазара и стратегията на дружеството за запазване на настоящите клиенти и привличане на нови товари за превоз с железопътен транспорт.

Изменението в тарифата за превоз на пътници ще влезе в сила от 1-ви юли 2008 г. Средното увеличение на цените на пътническите превози е 9.19 %. При разработването на промените в тарифата, «Български държавни железници» ЕАД са се съобразили със структурата на пътникопотока, тенденциите в неговото изменение и предлаганото качество на превозната услуга. Железопътният превозвач отново ще предложи на своите клиенти една гъвкава пътническа тарифа със социално приемливи цени и различни възможности за ползване на намаление при пътуване с влак.

«Български държавни железници» ЕАД запазват без промяна цените на петдневните абонаментни карти, които са една от предпочитаните оферти сред редовните клиенти на железопътния превозвач. Непроменени остават и цените на железопътните карти, които дават право на различни видове намаления. Запазват се и цените за спални, кушет и седящи места, както и тарифата за превоз на багажни и колетни пратки.

Железопътният превозвач запазва и всички видове търговски оферти, които дават право на отстъпка при многократни пътувания, двупосочни пътувания, пътувания в малки или големи групи и др.

Основните изменения в тарифата за превоз на пътници са следните:

• цените на билетите за пътуване в рамките на вътрешноградските зони се повишават с 0.10 лв. Така цената на единичен билет редовна тарифа за вътрешноградската зона на София става 0.80 лв., а за вътрешноградските зони на другите големи градове в страната цената на единичния билет ще бъде 0.70 лв;

• цените за пътуване с пътнически влак на разстояние до 10 км се увеличават с 0.10 лв., а за разстояния между 11 км и 20 км увеличението на цената за пътнически влак е с 0.20 лв.;

• зоновите цени за пътувания в една или две зони, които се прилагат в участъците София – Перник и София – Своге се увеличават с 0.20 лв. за една зона и съответно с 0.50 лв. за две зони. Така зоновата цена за една зона става 1.20 лв., а зоновата цена за две зони става 2.30 лв. Зоновите цени за пътувания в една зона в участъците Пловдив – Асеновград и Пловдив - Граф Игнатиево също се увеличават с 0.20 лв. и стават 1.20 лв. ;

• санкцията за пътник, който безпричинно спре влак с внезапна спирачка, се увеличава от 10 лв. на 100 лв.

http://bdz.creato.biz/bg/aboutnews&view_id=1313

11
Допълва се фотогалерията към сайта.
 За днес номинирах 240 снимки от личния ми архив за ъплоад - ot 2006 г. насам. Операцията е в ход със съдействието на администраторите - единият улесни ъплоада през FTP, другият участва в подредбата на снимките.
Tук може да поглеждате за обновлението.

13
Автобуси / Tedom C12G (3901-3909)
« on: 19.07.2007, 14:20:26 »
Тестов автобус TEDOM Kronos 123G  - 14.07.2007 г.: - 1 бр.

ДК Номер             VIN номер                            Тестов перид

2J77579              ZA9C23FGV6TB09006       01.08.2007 до 31.08.2007
 



Доставка - 9 бр.
Инв. номер         ДК Номер                    VIN                         Доставен             Брак       
 и досие в
busphoto.ru 

   3901              СА 1558 МР       TM9K23GA007TE6003      12.03.2008 г          2012
   3902              СА 1565 МР       TM9K23GA008TE6001      12.03.2008 г          2020
   3903              СА 1560 МР       TM9K23GA008TE6002      12.03.2008 г          2020
   3904              СА 7284 МP       TM9K23GA008TE6003      09.04.2008 г          2020
   3905              СА 7282 МP       TM9K23GA008TE6004      09.04.2008 г          2020
   3906              СА 7285 МP       TM9K23GA008TE6005      09.04.2008 г          2020
   3907              СА 7280 МP       TM9K23GA008TE6006      09.04.2008 г          2019
   3908              СА 7283 МP       TM9K23GA008TE6007      09.04.2008 г          2019
   3909              СА 7279 МP       TM9K23GA008TE6008      12.03.2008 г          06.2017
                                       

ОБЩО: 9 бр.


На 14.07.2007 г. в ПАТ "Дружба" се състоя официалното представяне на автобус TEDOM C12G пред ръководството на Столичен Автотранспорт и представители на общината. Автобусът ще остане в София около две седмици, през което време ще се движи експериментално по линии 306, 313 и 604. В края на пробните пътувания ПАТ Дружба ще състави протокол с мнение и оценка на резултатите от пътуването, който ще бъде предаден на завода производител и фирмата вносител. След пътуванията в София, автобусът ще замине за провинцията, където ще бъдат осъществени подобни експериментални пътувания.

     

14
Трамваи / ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« on: 18.05.2007, 00:22:59 »
Първа доставка - 03.1989 г.: - 7 бр.

Инв. номер                                                          Заводски номер                         

   4101                                                                   178235       
   4102                                                                   178234     
   4103                                                                   178236     
   4104                                                                   178237     
   4105                                                                   178238     
   4106                                                                   178240     
   4107                                                                   178239     



Втора доставка - 09.1989 г.: - 30 бр.

Инв. номер                                                          Заводски номер                         

   4108                                                                   178784       
   4109                                                                   178785
   4110                                                                   178786
   4111                                                                   178787
   4112                                                                   178788
   4113                                                                   178789
   4114                                                                   178790
   4115                                                                   178791
   4116                                                                   178792
   4117                                                                   178793
   4118                                                                   178794
   4119                                                                   178795
   4120                                                                   178796
   4121                                                                   178797
   4122                                                                   178798
   4123                                                                   178799
   4124                                                                   178800
   4125                                                                   178801
   4126                                                                   178802
   4127                                                                   178803
   4128                                                                   178804
   4129                                                                   178805
   4130                                                                   178806
   4131                                                                   178807
   4132                                                                   178808
   4133                                                                   178809
   4134                                                                   178810
   4135                                                                   178811
   4136                                                                   178812
   4137                                                                   178813
                   


ОБЩО: 37 бр.




Вижте какво е щракнал един колега тия дни в депо Подуяне - 4104 чака за струг.


лека промяна в заглавието

15
Йордан Василев е роден на 24 ноември 1969 г. в гр. София. Завършил е специалност "Кооперативен маркетинг и мениджмънт" в Университета за национално и световно стопанство. От 2005 г. е изпълнителен директор на "Столичен Електротранспорт" ЕАД.
   
   - Г-н Василев, защо искат да стачкуват шофьорите на Столичния градски транспорт? Какъв е проблемът?
   - От 2 месеца се знаеше, че ще се стигне до стачка. Тя е вследствие на проблемите в градския транспорт, които са трупани през последните 10 години. Рано или късно щеше да се случи. Стачката е начин хората, които работят в транспорта, да изразят мнението си по различни въпроси, свързани с труда и битието им. Исканията на водачите засягат и много други дружества, които са с държавно-общинско участие.
   - Какви са техните искания?
   - Исканията са много. Наредбата, която регулира работната заплата в дружествата с голямо държавно-общинско участие, изигра своята роля на балансьор в икономическата рамка на държавата. Тази наредба забрани фирмите с държавно-общинско участие, които имат финансови загуби, да увеличават заплатите. Към нея има списък с губещите компании, за които се отнася рестрикцията. Тази наредба трябва да бъде променена, защото е стара и защото след влизането ни в Евросъюза имаме над 80% раздържавяване на предприятията. Това е едно от исканията на протестиращите. Но на всички трябва да е ясно, че падането на тази наредба няма да реши проблемите на транспортните дружества. Тя е нормативната част на проблема, но влачи след себе си други неща.
   Друго искане на водачите е да се премахне данъкът върху парите за храна или поне да бъде намалено облагането. Досега тези средства не се облагаха. Изоставането в транспорта е 50-годишно, а вместо да решаваме проблемите, ние ги изостряме. Шофьорите са недоволни от разпокъсаното работно време и аз съм сигурен, че това ще бъде променено. Те негодуват и от липсата на санитарни възли на крайните спирки. Моето предложение е тези последни спирки да станат частна общинска собственост и да бъдат изградени не химически тоалетни, което е временно решение, а нормални санитарни възли, места за почивка.
   - Какво може да се направи, за да се предотврати стачката?
   - Трябва правителството да преговаря със синдикатите по исканията на шофьорите, какво може да се направи по тях, как да се балансират нещата.
   - Как са решени проблемите на транспорта в Западна Европа?
   - В Западна Европа транспортът е един от най-приоритетните сектори. Там хората, които се движат с градски транспорт, са икономически активната част от населението. Нещата в другите страни са уредени. Водачите имат 8-часов работен ден. Когато му свърши работното време, той оставя ключовете и се прибира вкъщи да си почине. Така шофьорът ще се яви отпочинал на работа следващия ден. Имат нормални условия на труд.
   - Какви са заплатите на водачите у нас?
   - Средната заплата на водачите е 420 лева, това е стартова заплата. След това имат клас квалификация, приходи от продажба на билети. Много се спекулира с това, че водачите взимат по 700-800 лева. Да, те се подписват на толкова, но с данъците стават 500-600 лева. Но за да ги вземат тези 600 лева, те не почиват през месеца.
   - Имате ли недостиг на шофьори?
   - Да, имаме недостиг, не колкото в автотранспорта, но имаме. Ако сегашното положение не се оправи, ще бъдем изправени и пред криза за водачи.
   - Как ще се придвижват хората по време на стачката?
   - Аз силно се надявам, че стачката ще бъде отменена, но все пак ако има, придвижването ще е много трудно. Обикновено стачките в градския транспорт са фатални за всички.
   - Смятате ли, че приватизацията на градския транспорт е път за решение на проблемите?
   - Категорично не смятам, че приватизацията е решение. Не може частен интерес да бъде определящ в тези отношения.
   - Предвижда ли се още поскъпване на билетите?
   - Засега не се предвижда.
   - Чувала съм, че в Румъния, която влезе в ЕС заедно с нас, градският транспорт е много добре развит.
   - Румънците са уникални в това отношение. Първо, бюджетът на Букурещ е 1,5 млрд. евро. Второ, това, което ние сега започваме да правим, румънците са го направили преди 4 години. Ние строим страшно много жилища, до които утре няма да можем да стигнем. В Румъния годишно се строи по 60 км трамваен път. Там предвиждат накъде върви развитието на града и го управляват. Румънците ползват много фондове, но те предлагат проекти и решения и ги осъществяват.
   - Значи трябва да се учим от тях?
   - Да. Има много какво да научим от тях.
   11.05.2007 г., с. 4
в. Новинар

16
Шофьор на тролейбус е пребит от водач на лек автомобил



10 май 2007 | 17:46 | Агенция "Фокус"



София. Шофьор на тролейбус е пребит след разправия с водач на лек автомобил. Това съобщиха за Агенция "Фокус" от Столичен градски транспорт. Инцидентът е станал на кръстовището на бул. "Сливница" и ул. "Будапеща" в столицата. Тролейбусът е бил засечен от лек автомобил. След разправия водачът на лекия автомобил пребива шофьорът на тролея. Пострадалият не е в тежко състояние. За случая е уведомена полицията, която изяснява случая.

Мисля че става въпрос за 2707.

17
Книжка за тролеи изкара шефът на електротранспорта
10.5.2007 г.
   
--------------------------------------------------------------------------------
„Изкарах книжка за водач на тролей", разкри вчера пред „24 часа" шефът на „Електротранспорт" Йордан Василев.
   „Няма друг начин освен да повъртиш два часа из улиците, за да разбереш труда на служителите. Освен това така ще тествам новите зо тролея, които ще пристигнат през септември", каза Василев. Така за Деня на София например той можел да повози на тролей кмета Бойко Борисов, заместника му Велизар Стоилов, съветници. За първи път новите коли ги купува общинското дружество, а не столичното кметство, похвали мениджмънта си Василев.
   „Мога да увелича заплатите от 400 на 450 лева, но нека държавата додаде още 200 отгоре", настоя шефът на „Електротранспорт". Той вече осигурил храна, облекло и други екстри за 2200-те си служители, 1500 от тях са шофьори на трамваи и тролеи.
   10.05.2007 г., с. 6

18
Крадат “Москвич” , зарязват го на съседна улица
 
 
 
09 април 2007 | 11:01 | Агенция "Фокус"
 
 
 
Раднево. В РПУ – Раднево е получено съобщение, че в с. Боздуганово, община Раднево неизвестно лице е извършило кражба на лек автомобил “Москвич Алеко”, съобщиха от пресцентъра на МВР. Автомобилът е намерен на съседна улица. По случая е образувано досъдебно производство.

Народната милиция е на всеки километър и работи денонощно!!!

19
Архивирани теми / 80 нови автобуса
« on: 31.03.2007, 21:15:36 »
Все по-усилено се говори за доставка на 80 съчленени O405NG - 40 за Малашевци и 40 за Земляне. Линиите по които ще се движат ще са 94, 280 и 111. Автобусите са експлоатирани 3 години в Германия и в момента са в Манхайм за освежаване. Двигателите им са 8-цилиндрови, 360 к.с. с две турбини. Очаква се да пристигнат до 01.06. Подготвят се международни паспорти на водачите, които ще ги докарат от Манхайм.

Pages: [1] 2 3