Author Topic: Експлоатацията в градския транспорт  (Read 4273 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7136
    • View Profile
Май е време и за тази тема.
Проблемът заема връх в системата на градския транспорт. Недостигът на шофьори достига рекордни величини. Днес в тролейбусно стопанство Искър сутринта е имало 6 неявки при 3 резерви. От понеделник влизат в сила зимните разписания. По наряд почивка са писани цифром и словом 3 /три/ шофьора, което прави заангажираност на персонала около 99%. Да видим до кога ще се задържи това положение, предвид че курс за тролейбусни шофьори все още не е започнал, което значи че тенденцията ще се запази най-рано до Нова година.
« Last Edit: 12.09.2008, 20:57:09 by CKD »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
при авто-то положението не е по-добро. В ПАТ3 за нормална работа не достигат близо 100 човека
НЕ на хейтърството!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14065
    • View Profile
    • Email
Значи, излиза, че средно за всяка линия не достига поне по 1 шофьор! Представете си колко извънредни смени трябва да пишат. Освен шофьори не достигат и съчленени автобуси.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7136
    • View Profile
Ако всички шофьори трябва да си почиват почивките то градски транспорт не трябва да се движи след 20-то число на месеца. Тогава вече няма да има кого да пишат на работа.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Проблемът е доста сериозен и то, не само при шофьорите! Все повече "oбезкървяването" на нацията ще се усеща.
Това води и до по-ниски критерии за набиране на персонала.

А поне плаша ли се извънредно заработеното?
« Last Edit: 14.09.2008, 17:11:09 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Да да... Плаща се... Дръжки се плащат.
Уж би трябвало да се заплаща, но реално трудно се постига.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Точно затова попитах. Според кодекса на труда след като си на трудов договор всеки час над 40-тия в седмицата се заплаща допълнително, умножен по коефициент 1,5. Но е ясно че на много места не е така, но при ГТ има курсове, време и всичко е черно на бяло и не е необходимо да се доказва.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Европейското законодателство, което мисля, че е въведено и тук е драконовско, особено към шофьорите, и особено на пътнически превози. В момента по натоварените линии започнеш ли смяна в 12 часа да кажем успяваш да слезеш чак в гаража към 21.00 часа. Не е нормално и това най-ясно би лъснало при използване на тахографи в по-новите автобуси
НЕ на хейтърството!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4631
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Точно тук си изиграва ролята електронния тахограф, който записва колко време даден шофьор е управлявал автобус/камион...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7136
    • View Profile
Eстествено че се плаща извънредния труд. До 30 ч. над плана на 152%, над 30 ч. - 197%.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Плаща се къде? В Искър? Провери колко го плащат в Малашевци и Надежда - тамън почти от време на време.

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4474
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Е кой ще се гърби допълнително, ако не се плащаше?

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Този който има 2 кредита да връща и не може да си позволи да напусне.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9195
    • View Profile
Плаща се къде? В Искър? Провери колко го плащат в Малашевци и Надежда - тамън почти от време на време.
Специално в Надежда почивките се взимат почти всичките .
Колкото до извънредния труд - както го е посочил СКD.
Положението е не само при водачите критично , но и при подвижния състав , обслужването и т.н.
Превозните средства капят като гнили круши , трафитък е ужасен и ще става и по-зле .Всичко това ще доведе до нова вълна от напускащи , което несъмнено ще се отрази и на обслужването на пътниците .

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Положението е не само при водачите критично , но и при подвижния състав , обслужването и т.н.
Превозните средства капят като гнили круши , трафитък е ужасен и ще става и по-зле .Всичко това ще доведе до нова вълна от напускащи , което несъмнено ще се отрази и на обслужването на пътниците .

Отлаганите проблеми изведнъж се задълбочават и могат да експлоадират. Никак не е хубаво това беzдействие от страна на Об6тината.

 А относно извънредното време - длъжни са ако не искат хептен да останат без хора.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7136
    • View Profile
Плаща се къде? В Искър? Провери колко го плащат в Малашевци и Надежда - тамън почти от време на време.
Нещо се бъркаш яко! Сигурно си мислиш за компенсациите които се плащат на три месеца и редовно ги бавят но това няма нищо общо. Извънредния труд, както и нощния труд, комисионната от билети, храната и т.н. участват в ежемесечното формиране на работната заплата и се изплащат заедно с нея.

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Не мога да кажа "Това наистина е така" или "Това не е така", т.к. не съм заинтересована страна в случая и случилото се не се отнася пряко до мен. Но е факт, че в рамките на месец август над 10 различни шофьори от Малашевци независимо един от друг се ми оплакаха от това - нередовно и нереално заплащане на извънредния труд. Подобни изаквания достигнаха на 2-3 три пъти и от Надежда.
Допускам възможността всичко това да е преекспонирано, познавайки някои особености в психиката на шофьорсокто съсловие (а именно - увлечението по преувеличаване на фактите). Въпреки това е странно масово да се недоволства от това, а да няма покритие?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7136
    • View Profile
Недоволства се от начина на формиране на заплащане на извънредния труд - месец юли с 23 работни дни и план 184 ч респективно разценката за 1 ч. е по-малка отколкото при месец с по-малък плам (примерно 160 ч.) съответно в големите месеци работиш много за да си хванеш плана, а каквото изработиш като извънредни часове ти се плаща на по-малка разценка.

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Еми от ГТ освен да направят нещо по въпроса поне с редовното и адекватно заплащане на труда не виждам друг начин да си задържат персонала. Доста шофьори и в момента говорят за напускане и голяма част от тях в крайна сметка го правят. Моите наблюдения са предимно над малашевските линии и особено 280 и 94. Много шофьори се преместиха по други линии, но са много и тези които напуснаха изобщо. Доста често се случва някой да върти по 1-2 курса отгоре и да беснее, да се кара с диспечерката, да се кани че ще зареже автобуса някъде заедно с пътниците и т.н., просто защото няма кой да го смени и за мен това си е оправдано, защото не е инцидентно ами ежедневна практика. Никой не длъжен да работи извънредно "за слава" особено в такива натоварени условия. Работа от този бранш има достатъчно и то и при по добри условия. Е как няма да напускат и да има дефицит на персонал?!