Естествено новия влак за Русе още преди пускането е прецакан. Има спирки на Зверино, Телиш, Долни Дъбник, Ясен, Янтра, Крушето, Куцина, Петко Каравелово, Раданово, Стърмен... още да изброявам ли. Всякаш някой нарочно умишлено съботират идеята, после ще кажат друг им виновен ако няма пътници.
Сигурно предишните бързи влакове София - Варна и Русе - Стара Загора са спирали на тези гари и те не могат да останат без обслужване. Като гледам, другият директен влак София-Русе (9647 до Силистра) от София до Мездра е чист пътнически влак. И даже в момента е най-бързата жп връзка от София до Русе (заради обиколката на новия влак през Казичене - 1 ч. 12 минути от София до Курило), но пристига в Русе в 2:29 през нощта. Очевидно БДЖ не е SBB, та да има достатъчно регионалки за обслужване на малките селища.
Между другото, и преди влаковете между Горна Оряховица и Русе спираха на доста гари.
Тук възниква въпрос: в обратна посока 9646 от Силистра го дават само до Горна Оряховица. Значи ли това, че не вози директни вагони (спални и обикновени), които се закачат към влак 2626 на Горна Оряховица?
За мен, като пътувал години наред от София до Русе и обратно, и то - в гладни студентски години, най-ценно не е дневният влак да пътува 6 или даже 5 вместо 7 часа, а да има спални вагони. Ако човек има кратка командировка от Русе до София, няма как с дневен влак да стигне до София, да свърши работа в някое учреждение и да се прибере същата вечер до Русе (освен споменатия среднощен влак 9647).