Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 764
1
докато инж. Ганчев е директор на СЕ, трудно ще се внедрят по-модерни стрелки, шини и други елементи по ККМ. Ползват се морално остарели, които обаче са с неговия патент. Така че не е толкова въпрос на пари, а на желание. Ако Столична Община зададе да се сменят с по-модерни и бързи стрелки и шини, трябва да се изпълни.
Ако разпоредителят на средствата за СЕ не може да нарежда на изпълнителния му директор, по-добре да закриват електротранспорта. Или по-простото - да освободят директора.

2
Да, има нужда от модернизация на ККМ, но тя няма да е толкова трудна и скъпа.
Като гледам, че даже на новите участъци не се слагат съвременни бързи стрелки, съм скептик, че истинската модернизация е лесна и евтина. А без нови стрелки по-добре да се отива към постепенна подмяна на тролеи с ултракондензаторни електробуси.

3
Или да обърнат движението им, в обратна посока, където има навсякъде ККМ.
Няма ляв завой от Левски към Гурко посока Стадиона и би било пълна глупост заради някакъв тролей да се възстанови. Също няма спирка на СУ. Ако го удължат да върти около Английската гимназия, влиза в доста задръствания и ще трябва доста допълнителни коли. В сегашната посока 84/184 може да прави невралгичния ляв завой на Орлов мост на батерия, да се хване за жиците по Евлоги и докато почива на Гурко, да се зарежда (както и ултракондензите). Ляв завой на Орлов мост при сегашните допотопни стрелки изглежда неразумно решение. Въпрос също е имат ли опция за по-бързо зареждане, ако не са в движение.

4
Или да обърнат движението им, в обратна посока, където има навсякъде ККМ.
Няма ляв завой от Левски към Гурко посока Стадиона и би било пълна глупост заради някакъв тролей да се възстанови. Също няма спирка на СУ. Ако го удължат да върти около Английската гимназия, влиза в доста задръствания и ще трябва доста допълнителни коли. В сегашната посока 84/184 може да прави невралгичния ляв завой на Орлов мост на батерия, да се хване за жиците по Евлоги и докато почива на Гурко, да се зарежда (както и ултракондензите). Ляв завой на Орлов мост при сегашните допотопни стрелки изглежда неразумно решение. Въпрос също е имат ли опция за по-бързо зареждане, ако не са в движение.

5
Възстановяването на ултракондензаторите по 84/184 минава само през 1 зарядна станция на летището (може би заради временния статут на маршрута това не е направено досега). От друга страна новите тролеи не са подходящи,  тъй като трасето без жици отгоре - през терминалите, Дружба, Окръжна болница чак до Винарово колело е твърде дълго спрямо трасето под жици. Отделно - второ закачане/откачане на Орлов мост-Гурко. Евентуална промяна на маршрута по Цветан Лазаров води до загуба на съществени връзки. Даваният упорито за пример 74 също не е подходящ поради двата разпокъсани участъка под жици. Най-подходящи изглеждат 309 и 310. ТБ5 не е подходящ за новите къси тролеи. Но примерно една нова ТБ15: Гурко-Цариградско-Йерусалим-Младост 2 - Младост 3 - Експериментален стои добре. В синхрон с ТБ5. Ако ще удължават ТБ8, по-добре от Лъвов мост до гарата.
Пък и късите Шкоди чукат 15 години, т.е. вече не са "нови". Добре е тролеите да се обновяват на стъпки, а не изведнъж да започнат да отпадат.

Освен това при движение с едновременно зареждане трябва да се отчете увеличената силно консумация.  Може би ще трябва да се преработват ТИС, съответно да се искат по-големи мощности от електроснабдяване.

6
74, 309, 84, 184 и сега са електрифицирани. Може ТБ5 да се удължи към Младост 2, 3 и 4. Поначало закачане/откачане на пръти е по-скоро екзотика,  отколкото практика в тролейбусния транспорт.

7
Тролейбусите ще са къси. По кои автобусни линии ще ги пуснат?

8
Чучумишев.
В Русе има такава фамилия. В основното училище имах съученичка Чучумишева.

В цялостно съчетание: Фоти  Альошев Пайтонджиев.
Звучи ми като ромска комбинация.

9
И магистралата от Ниш до границата я построиха много по-бързо и по-качествено от нашите.
Не ми се рови из форумите, но по-бързо не е. Просто започнаха много по-рано, отколкото нашите. И имаха сериозни проблеми - фалит на изпълнител и превъзлагане, проблеми с големия тунел. Всъщност и те, и ние имахме изначало два проблема - транзитен обход на столицата и отсечката София-Ниш. Ние направихме бързо и некачествено обхода на София (ССТ), а отсечката оставихме за по-късно. Те направиха отсечката, но изостават с обхода. Пилците следва да се броят, когато от Хоргош до Капитан Андреево стане непрекъсната магистрална отсечка.

10
Разни / Re: Спомени...
« on: 07.10.2024, 14:06:46 »
Любопитно, че на рисунката булевардът е изобразен по-скоро като пешеходна зона с алеи и зелени площи между тях. Така ако беше до ул. Отец Паисий, би ми харесвал много повече, отколкото в сегашния си булевардов вид. Кръстовището при ул. Отец Паисий да беше Т-образно. Размечтах се и затова се спирам (но ако бях кмет, това би било едно от първите неща, които бих направил). :)
На картинките може да има дръвчета, цветя, фонтанчета и планини според фантазията на художника. В реалността доскоро Варна нямаше никакъв обход и трафикът от София към Бургас и Златни пясъци минаваше единствено по този булевард.

11
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 06.10.2024, 00:59:41 »
...елементарна култура и чувство за обективност да му се даде поне 1 година толеранс...

Първата година изтича на 6. ноември.
Нали уж беше 100 дни толерансът?

Тъжното е, че основните играчи се отнесоха небрежно към кметските кандидатури. ПП си издигнаха спонсор, а ГЕРБ - медиен лакей.  И двамата - далеч от неща, свързани с управлението на голям град. Изобщо от случая с дядо Еконтий не беше извадена никаква поука. И двата отбора пропуснаха шанса за поправка, а именно - да номинират двамцата за евродепутати.
Хайде,  играта на ГЕРБ е да пречат, но ми е интересно упорството на ППДБ да крепят определено некомпетентен кмет.

12
Естествено новия влак за Русе още преди пускането е прецакан. Има спирки на Зверино, Телиш, Долни Дъбник, Ясен, Янтра, Крушето, Куцина, Петко Каравелово, Раданово, Стърмен... още да изброявам ли. Всякаш някой нарочно умишлено съботират идеята, после ще кажат друг им виновен ако няма пътници.
Сигурно предишните бързи влакове София - Варна и Русе - Стара Загора са спирали на тези гари и те не могат да останат без обслужване. Като гледам, другият директен влак София-Русе (9647 до Силистра) от София до Мездра е чист пътнически влак. И даже в момента е най-бързата жп връзка от София до Русе (заради обиколката на новия влак през Казичене - 1 ч. 12 минути от София до Курило), но пристига в Русе в 2:29 през нощта. Очевидно БДЖ не е SBB, та да има достатъчно регионалки за обслужване на малките селища.
Между другото, и преди влаковете между Горна Оряховица и Русе спираха на доста гари.

Тук възниква въпрос: в обратна посока 9646 от Силистра го дават само до Горна Оряховица. Значи ли това, че не вози директни вагони (спални и обикновени), които се закачат към влак 2626 на Горна Оряховица?

За мен, като пътувал години наред от София до Русе и обратно, и то - в гладни студентски години, най-ценно не е дневният влак да пътува 6 или даже 5 вместо 7 часа, а да има спални вагони. Ако човек има кратка командировка от Русе до София, няма как с дневен влак да стигне до София, да свърши работа в някое учреждение и да се прибере същата вечер до Русе (освен споменатия среднощен влак 9647).

13
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 03.10.2024, 09:28:30 »
Май при авиокомпаниите няма сантименти. AlItalia, Swissair, Sabena и др. са история. Източноевропейските не ги броя, там често имаше многостъпкова приватизация и преднамерено обезстойностяване. А на някого през 80-те да му кажат, че PanAm ще се срине, направо би се изсмял. Явно ликвидирането по този начин отписва немалки дългове. А и синдикатите са безсилни в случая.
Вероятно в CSA, както беше и в Балкан, са работели доста абонати на заплата и стаж за пенсия.

14
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 02.10.2024, 23:05:45 »
Смартуингс са с 37 самолета...
Е, с колко самолета да са? Bulgaria Air- 15, TAROM - 18, MALEV - 22. LOT са с 82, но те летят до Америка и Азия.

15
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 01.10.2024, 17:59:04 »
Като се разрови човек из нета, вижда, че CSA поне от 5 години се срива, а от 2021 до 2024 оперира с 1 (един!) самолет. Тази година си е удвоила самолетите. Още от 2010 акциите и се лашкат между корейци и чехи - частници. Имало е някакво плахо искане на държавна помощ, но неуспешно за разлика от Lufthansa,  върху която се изсипа манна небесна от немското правителство.

16
Па тук у БургазЪ си нямаме Е-та като последна буква и всичко си върни стриктно подред! Имаме си 4000 броя (плюс-минус някоя друга кола) от серия РН като преди това серия МН спряха на 1000 бройки, а ВС изобщо не е имало, няма и да има само защото едно време в София караха с АВС...(тъпо и смешно оправдание :D) Ама то онова АВС беше с бели букви на черен фон и буквите бяха отделени от точки А.В.С и бяха една до друга след които следваше четири цифрен номер.
Не точно.  Софийската серия беше A▪︎BC▪︎ 1234.  Има снимки по-назад в темата

17
Разни / Re: Спомени...
« on: 27.09.2024, 00:42:56 »
По-скоро е бул. Карл Маркс (сега Вл. Варненчик) във Варна https://maps.app.goo.gl/QywBGMsEwxDCqfKT6?g_st=ac

18
С изнасящи се врати е много по-добре, стъпалата със същият размер са лесни и удобни за качване и слизане заради големият светъл отвор. Ключалките са надеждни, но вратите трябва да са регулират и долните щанги редовно да се гресират и пристягат. Слава Богу имаме запазен такъв автобус от 11Г5 и ще се убедите сами колко е по-добър оригалният проект.
Идеята с изнасящите се навън врати беше добра, но не и изпълнението. Те се облицоваха със същия гетинакс като вътрешността. Съответно плоскостите подгизваха и се деформираха. Май в София първи се отказаха от тях (на градските автобуси), в провинцията оцеляха повече време.

19
По решение на предприятието е . Някъде признават всичко включая и казармата, а другаде само стажа по професията. Не се позволява съвсем да не се отчита прослуженото време. Минимума по КТ беше 0.6% за година, но не по-малко.
Точно така. Нормативният текст в НСОРЗ (Наредба за структурата и организацията на работната заплата) е "същата, сходна или със сходен характер работа", а какво да се зачита за такава работа се определя от КТД (колективен трудов договор) или ВПОРЗ (вътрешни правила за определяне на работната заплата) в предприятието. В частност всяка работа може да се дефинира като "сходна" работа, ограничения в полза на работника няма. Накратко това се нарича трудов стаж по специалността. Преди минималният стаж за получаване право на клас беше 3 години, но после стана на една, така че новобранците все пак да получават нещо.

В случая за шофьор на автобус същата работа е, ако е бил примерно в Карат или Юнион Ивкони шофьор. С известни уговорки, ако е бил шофьор на маршрутка, камион, такси, трактор и разни ППС. Но не и ако е бил чистач даже в същото предприятие, осевн ако в Човешки ресурси не направят жест.

20
По принцип Иво е прав, но всички знаем как завърши първият опит на разделяне на А1 и А3.

Pages: [1] 2 3 ... 764