Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Topics - petur1111

Pages: [1]
1
социално слабите
Не е ли по-добре да живеем в общество, в което няма социално слаби?

Трета опция - всеки да вози където си иска, социалното министерство да поема намаленията на социално слабите, а субсидията от транспортното министерство да отива за дотации на нерентабилни линии като добавка към всеки продаден билет.
Аз предлагам четвърта опция:
- национализиране на всички частни оператори като държавата им дава някакви пари за инвентара (това са го правили и много по-умни от днешните държавници в началото на 20-ти век, но очевидно не си помним историята и позволяваме тя да се повтори)
- обединяване на всичко (инфраструктура, подвижен състав и т.н.) в едно предприятие
- възстановяване на разпределителните гари и възможностите за товаро-разтоварна дейност по гарите
- възстановяване на вагоноремонтните заводи и също да бъдат включени в общото предприятие
- възстановяване на РСВ, за да има бистра и ресторанти във всички бързи и пътнически влакове
- държавна политика, която ограничава максимално превозите на товари и пътници с автомобилен транспорт
- печалбата от товарната дейност ще носи пари за подпомагане на пътническата дейност, която пък ще бъде с много ниски и изгодни цени (няма да има нужда от субсидия от държавата)

Като допълнителни бонуси ще се случат:
- екологичен ефект (по-малко замърсяване на въздуха)
- по-висока безопасност на пътя (ще намалея ТИР-овете, които са една от причините за пътните произшествия)
- шофьори на ТИР-ове ще останат без работа и ще се преориентират към това да станат шофьори в градския транспорт

2
Архивирани теми / Карат С
« on: 31.01.2010, 15:28:09 »
Какво мислите за тази фирма-концесионер? Не говоря толкова от техническа гледна точка и това колко са нови автобусите - това е ясно! Също така е ясно, че тези автобуси ги подържат в добро състояние - чистота и т.н. Говоря за отношението на тази фирма и нейните служители към пътниците като техни клиенти. Какво мислите? Забелязвали ли сте някакви нарушения на правилника? Когато писах в темата за довозващите линии на метрото по този въпрос никой нямаше желание да коментира и дори защитавахте фирмата. Очевидно дори и във форума има поддръжници на "Карат С", които не биха се съгласили, че обслужването не е ниво.

Съгласен съм, че винаги шофьорите са с униформа. Но това ли е най-важното. На мен (както и на много други хора) униформата не ми допринася за комфората или пък нейната липса да ми пречи, но пък например пушенето на цигари сериозно ми пречи и ми вреди. Всеки втори-трети шофьор на "Карат С" пуши по време на движение. Подавал съм няколко жалби по този въпрос във Виртуалното Деловодство на ЦГМ (преди СКГТ) и няма никакъв отговор. Първата ми жалба по този въпрос е от февруари 2008 и още е в статус на разглеждане. Даже един шофьор в лицето ми каза, че не му "дреме" за това, че ще подам жалба и каза, че си "имали връзки горе". Може и да се окаже, че има нещо вярно... Шофьорите от тази фирма не изчакват слизането и качването на пътниците. Поне десетина пъти съм ставал свидетел на това как затискат хора с вратите, последния път беше преди 3-4 дни автобус по линия 84 затисна със задната си врата възрастна жена, която просто слизаше по-бавно на спирката на площада на авиацията посока летището. Шофьора щеше да тръгне ако всички в атобуса не се развикахме, после последваха такива псувни, че и дърт циганин би завидял. Не разбирам - не стига, че автобусите са много модерни и имат някакви допълнителни огледала до всяка врата и пак стават такива неща... А пък пътите, в които хора не са успявали да се качат (вратите им се затварят под носа) сигурно са стотици (имам предвид само тези, на които аз съм свидетел). Много пъти са забелязъл как когато някои попита за информация (къде да слезе или как да стигне до определено място) нещо, което следва е "Аз не съм бюро информация" и в много от случаите е последвано от обиди и псувни. Знам, че това не е част от задълженията на водачите по правилник, но ако направя сравнение нито един път не съм виждал водач на "Карат С" да отговори на молба за информация, докато тези на автотранспорт и електротранспорт, които се държат по груб начин са единици, повече отговарят дори мило и с желание. Продават билети с изключително нежелание, в повечето случаи съм чувал "Що не си зехте от някъде"; "Аз не съм ви длъжен да продавам". Един път един шофьор отказа да продаде билет, защото парите бяха на дребни (доклкото видях по 10 и 20 стотинки), но пък бяха точно, както е по правилник. Обяснението след това беше върха: "Не стига че ви возим в модерни автобуси, а не в икаруси, а пък и ни се подигравате с тея стотинки". Начина на спиране на спирки също е под всякаква критика - на Плиска не един път се е случвало да спират извън спирката (на спирката вече е имало 3-4 превозни средства), където дори още не е почнал джоба. След това като потеглят и някои хора дигнат ръка и махнат в учудване защо не спират съм забелязвал как по устните си личи псуване. Същата работа става на Окръжна болница, Централна гара (404), Орлов мост (там съм виждал автобус да отвори врати на нивото на подлеза, до полицаите, и после да не спре по-напред). В автобусите до селата си личи "милото" отношение към възрастните и по-бавноподвижните хора - там съм чувал неща от сорта: "Не виждаш ли, че си с двата крака в гроба, къде си тръгнал да се возиш на тия нови автобуси, ти и за икарус не си!" (като цяло си им личи голямото съмочувствие, породено от модерността на автобусите които карат, което очевидно ги кара да мислят, че ние трябва да ги боготворим); "Айде бе, дърта кукумявка такава, слизай по-бързо, че закъснявам, да ти е*а майката"; "Дърнофелник такъв, защо не си стоиш вкъщи, ами ми тровиш нервите" и други подобни грубости. За неспазването на разсписанието повече няма да коментирам - вече подробно описах един случай с автобус 306 в темата за довозващия транспорт на метрото. И ако кажете, че това е добро обслужване??.... Не мисля, че след като те ни обслужват с по-съвременни автобуси, това означава, че трябва да търпим всичко останало.

3
Надявам се, че няма да бъда нахален ако помоля някой да напише всички тролейбусни маршрути, които са съществували в Пловдив. В Пловдив имам роднини и още от малък тролеите ми бяха много интересни. Като малък много се радвах на различните модели, които се движеха в града. Също така си спомням, че съм забелязвал доста линии. Доколкото разбирам са били около 20. Сроко бях в града и имах малко свободно време и се разходих с колата из почти целия град. На много места забелязах контактна мрежа и ми стана много интересно да разбера от къде до къде са ходили тролеите едно време. Знам около 5-6 от по-популярните маршрути (или поне за мен са такива), но не знам другите, а пък на доста места в града контактната мрежа ми събуди любопитството коя линия е минавала от там. Намерих си две по-стари карти на града, но и на тях не са отбелязани много тролейбусни линии. Очевидно повечето линии са били закрити по-рано от издаването на най-старата ми карта ( 1999 г. ). Например още при влизането в града (през първи вход от магистралата, на първото светофарно регулирано кръстовище се вижда контактна мрежа (според картата кръстовището е между бул. "Дунав" и бул. "Васил Априлов"). Там дори има много странен ж.п. прелез, който не разбирам за какво е служил, защото от едната страна линията стига до жилищни блокове. Друго любопитно за мен място е едно обръщало, което се пада близо до хълма на освободителите (според картата мястото се нарича пл. "Кочо Честименски"). При влизането в града през втория вход от магистралата се натъкваме на мрежа, която изведнъж изчезва на един надлез и после пак се появява. Това как се е случило? Даже като малък май си спомням, че там някъде тролейбусната контактна мрежа се пресичаше с ж.п. такава. Това технически възможно ли е и няма ли да създаде някакъв проблем за тролейбуса или пък за локомотива? Друго любопитно за мен място е кръстовишето между бул. "Цар Борис ІІІ Обединител", бул. "Христо Ботев" и бул. "Найчо Цанов". Там тролей 3 завива на ляво от бул. "Цар Борис ІІІ Обединител" към гарата, но за мен интересното е, че има мрежа и направо към бул. "Найчо Цанов" и големия възел "Родопи". Друго любопитно място е бул. "Менделеев" и бул. "Асеновградско шосе". По тях има мрежа, която на кръстовището на бул. "Асеновградско шосе" и бул. "Цар Симеон" се разделя. Едната страна тръгва по бул. "Цар Симеон" към ж.к. Тракия, а другата продължава още по бул. "Асеновградско шосе" посока Асеновград. Доколкото знам след това кръстовище натам няма повече жилищни квартали. Според картата там има само индустриална зона. До нея ли е имало тролей? Покрай депото в Тракия има мрежа, според вуйчо ми оттам е минавал 134, а не както сега покрай магазин метро. Друго интересно нещо, което забелязах е, че в задния край на депото има останки от контактна мрежа, които изглежда са имали връзка с тази на булеварда. Да не би в миналото депото да е било толкова натоварено, че някои тролеи да са излизали отзад, вместо през главния вход? Последното интересно нещо ми беше мрежата в кварталите южно от централната ж.п. гара (доколкото знам някой от тях има нарицателно име "Кючюк Париж" или може би това са всичките квартали южно от гарата). Там забелязах доста сложна схема на конктната мрежа и си представям, че там са минавали доста линии? Контактната мрежа по всичките тези места, които изброих използвала ли се е за редовни линии или на някои места е била само за служебна употреба? Надявам се, че не задавам твърде много въпроси...

Pages: [1]