2
« on: 31.01.2010, 15:28:09 »
Какво мислите за тази фирма-концесионер? Не говоря толкова от техническа гледна точка и това колко са нови автобусите - това е ясно! Също така е ясно, че тези автобуси ги подържат в добро състояние - чистота и т.н. Говоря за отношението на тази фирма и нейните служители към пътниците като техни клиенти. Какво мислите? Забелязвали ли сте някакви нарушения на правилника? Когато писах в темата за довозващите линии на метрото по този въпрос никой нямаше желание да коментира и дори защитавахте фирмата. Очевидно дори и във форума има поддръжници на "Карат С", които не биха се съгласили, че обслужването не е ниво.
Съгласен съм, че винаги шофьорите са с униформа. Но това ли е най-важното. На мен (както и на много други хора) униформата не ми допринася за комфората или пък нейната липса да ми пречи, но пък например пушенето на цигари сериозно ми пречи и ми вреди. Всеки втори-трети шофьор на "Карат С" пуши по време на движение. Подавал съм няколко жалби по този въпрос във Виртуалното Деловодство на ЦГМ (преди СКГТ) и няма никакъв отговор. Първата ми жалба по този въпрос е от февруари 2008 и още е в статус на разглеждане. Даже един шофьор в лицето ми каза, че не му "дреме" за това, че ще подам жалба и каза, че си "имали връзки горе". Може и да се окаже, че има нещо вярно... Шофьорите от тази фирма не изчакват слизането и качването на пътниците. Поне десетина пъти съм ставал свидетел на това как затискат хора с вратите, последния път беше преди 3-4 дни автобус по линия 84 затисна със задната си врата възрастна жена, която просто слизаше по-бавно на спирката на площада на авиацията посока летището. Шофьора щеше да тръгне ако всички в атобуса не се развикахме, после последваха такива псувни, че и дърт циганин би завидял. Не разбирам - не стига, че автобусите са много модерни и имат някакви допълнителни огледала до всяка врата и пак стават такива неща... А пък пътите, в които хора не са успявали да се качат (вратите им се затварят под носа) сигурно са стотици (имам предвид само тези, на които аз съм свидетел). Много пъти са забелязъл как когато някои попита за информация (къде да слезе или как да стигне до определено място) нещо, което следва е "Аз не съм бюро информация" и в много от случаите е последвано от обиди и псувни. Знам, че това не е част от задълженията на водачите по правилник, но ако направя сравнение нито един път не съм виждал водач на "Карат С" да отговори на молба за информация, докато тези на автотранспорт и електротранспорт, които се държат по груб начин са единици, повече отговарят дори мило и с желание. Продават билети с изключително нежелание, в повечето случаи съм чувал "Що не си зехте от някъде"; "Аз не съм ви длъжен да продавам". Един път един шофьор отказа да продаде билет, защото парите бяха на дребни (доклкото видях по 10 и 20 стотинки), но пък бяха точно, както е по правилник. Обяснението след това беше върха: "Не стига че ви возим в модерни автобуси, а не в икаруси, а пък и ни се подигравате с тея стотинки". Начина на спиране на спирки също е под всякаква критика - на Плиска не един път се е случвало да спират извън спирката (на спирката вече е имало 3-4 превозни средства), където дори още не е почнал джоба. След това като потеглят и някои хора дигнат ръка и махнат в учудване защо не спират съм забелязвал как по устните си личи псуване. Същата работа става на Окръжна болница, Централна гара (404), Орлов мост (там съм виждал автобус да отвори врати на нивото на подлеза, до полицаите, и после да не спре по-напред). В автобусите до селата си личи "милото" отношение към възрастните и по-бавноподвижните хора - там съм чувал неща от сорта: "Не виждаш ли, че си с двата крака в гроба, къде си тръгнал да се возиш на тия нови автобуси, ти и за икарус не си!" (като цяло си им личи голямото съмочувствие, породено от модерността на автобусите които карат, което очевидно ги кара да мислят, че ние трябва да ги боготворим); "Айде бе, дърта кукумявка такава, слизай по-бързо, че закъснявам, да ти е*а майката"; "Дърнофелник такъв, защо не си стоиш вкъщи, ами ми тровиш нервите" и други подобни грубости. За неспазването на разсписанието повече няма да коментирам - вече подробно описах един случай с автобус 306 в темата за довозващия транспорт на метрото. И ако кажете, че това е добро обслужване??.... Не мисля, че след като те ни обслужват с по-съвременни автобуси, това означава, че трябва да търпим всичко останало.