1
Изтрити теми / Re: ČKD Tatra T6B5(4101-4137)
« on: 20.03.2023, 22:34:24 »
За изтриване, извинявам се.
This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.
Проектното предложение, с който Община Варна кандидатства за финансиране до 70 милиона лева за закупуване на електрически автобуси и тролейбуси, е в процес на подготовка.
Индикативно процесът на оценка ще продължи между 1 и 3 месеца, което означава, че към края на годината може да има сключен договор и паралелно с това да стартират процесите по избор на изпълнители за доставка на екологично чистите возила за Градски транспорт.
Това обяви в предаването „Зала Пленарна” по Дарик Ани Николова, шеф на общинската дирекция „Европейски и национални оперативни програми”.
Средствата са по проект по Оперативна програма „Околна среда”, а срокът за кандидатстване е 30 август. С доставката на новите електрически автобуси и тролейбуси ще бъде изцяло обновен автопаркът на Градски транспорт.
С отпускането на средства за закупуване на екологично чистите возила се цели намаляване замърсяването на атмосферния въздух. Подобряването на качеството му ще стане чрез намаляване на фините прахови частици.
Вече купуваме и билетче от машина за градския транспорт във Варна
Източник: Moreto.net
От днес пътуващите с автобуси на „Градски транспорт" във Варна могат да си купуват карти и билети не само от кондукторите, но и от автоматите по спирките и в рейсовете. Удобството е, че впоследствие, електронните документи за пътуване ще важат за няколко линии в рамките на 60 минути.
Първоначално автоматизираната билетна система ще работи пилотно само по маршрута на автобус № 10, а с приемането на новата Транспортна схема на града, ще стане факт и по останалите линии. Това обясни по-рано днес ръководителят на Проекта за интегриран градски транспорт във Варна Биляна Якова, предаде репортер на Moreto.net.
В услуга на гражданите, на всяка от спирките ще има екипи от консултанти, които ще помагат при ползване на машините за карти и билети.
А ето какво трябва да направим ако искаме да ползваме устройствата:
Когато устройството не е било използвано скоро на него ще се показва нещо като скрийнсейвър. Той ще се активира с докосване с пръст на произволна точка по екрана. След това трябва да изберем опция за закупуване на билетче от един лев. Ще се появи прозорец, който трябва да ни информира какви пари приема устройството. И тъй като рестото е само в монети, в машината може да се пускат суми до пет лева. На устройствата има терминали за банкноти и за монети. Предвидено е определено време за извършване на операцията, но ако не успеем да се вместим в него, можем да повторим процедурата. На финала, в отделение под екрана на машината падат билетчето, рестото и касовият бон.
Сходна е и процедурата за закупуване на карта с електронни билети. При първо купуване на карта, пакетът в нея е от 10 лева и се равнява на десет билетчета. Те са с валидност от 90 дни. Ако не сме успели да изчерпим пакета от електронни билети обаче, при следващо зареждане за 10 лева, се натрупват и отново можем да пътуваме с тях.
Устройствата, монтирани в автобусите, са същите като тези на спирките. Разликата е, че на тях можем само да презареждаме картите, но няма опция за купуване на нови.
С купено на спирка билетче имаме право да се возим на няколко линии в рамките на 1 час. Единственото ни задължение е при качване да го валидираме на някое от малките устройства, монтирани във всеки от рейсовете. Процедурата е бърза и лесна – отнема няколко секунди да пъхнем билетчето в отвора на устройството. По същия начин се случва и отбелязването на пътуване, когато имаме карта с предплатени билети.
Освен на български, устройствата работят и на английски, немски и руски език. На дисплеите им ще може да се види коя услуга колко струва, както и колко пари са внесени и какво ресто трябва да очакваме.
Цената на билетите остава 1 лв. За пилотната линия № 10 машините ще предлагат 2 основни типа продукти – стандартните хартиени билет, които са еднократни, и предплатени карти с електронни билети, в които може да бъде заделена определена сума пари. Електронните билети могат да бъдат изразходвани чрез валидиране на картата в специално валидиращо устройство в автобуса. Картите за пътуване, издадени от „Градски транспорт" ЕАД, остават валидни. Предвиден е междинен период, в който ще важат и двата вида продукти.
Мобилното приложение info iTransport за информация на пътниците в реално време може да бъде изтеглено безплатно. Въвеждането на карта с електронни билети цели да улесни и да спести неудобства на пътниците, които ползват масовия градски транспорт в града. Ползването на карти е и най-добрият вариант за активно пътуващите пътници, тъй като може да се зарежда многократно с електронни билети. За тези, на които се налага еднократно да използват градския транспорт, остава опцията за хартиен билет. Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие.
Купуват поне 15 нови автобуса за Варна, обучават шофьори и монтьориИзточник
Обществена поръчка е пусната за закупуването на минимум 15 нови автобуса за Варна, научи Varna24.bg от публикация в Агенцията за обществени поръчки.
Те трябва да са новопроизведени, в серийно производство (неограничена серия), нископодови, соло, градски автобуси, с две оси, категория М3, клас I, отговарящи на изискванията по отношение на автобусите.
Предлаганите автобуси трябва да притежават сертификат за ЕО. Предвижда се доставката на автобусите да е заедно с диагностична апаратура с необходимия софтуер за ДВГ и скоростна кутия.
Стойността на поръчката е над 6.3 млн. лева без ДДС. В сумата влиза и обучението на водачи и монтьори.
Обществената поръчка се финансира по оперативна програма "Региони в растеж" и на практика е част от втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт. Срокът за получаване на оферти е до 30 юни.