Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 753
1
Разни / Re: Самолети и летища
« on: Today at 00:13:50 »
Имат и други катастрофи етиопците:
1. Някакви идиоти отвличат самолет и го карат да лети към Австралия. Естествено, самолетът няма толкова гориво да прелети целия Индийски океан,  но терористите са безкомпромисни. Пилотите се мъчат да летят покрай острови и, свършвайки, се приводняват непосредствено до плаж. Някои оцеляват, но има доста загинали най-вече поради лоша организация на кабинния екипаж.
2. Жестоката катастрофа с Boeint 737 Max 8, която беше втора подобна и замрази програмата за няколко години. Boeing и сега не са се съвзели и продължават с проблемите при управление на качеството.

И двете катастрофи не са по вина на етиопска авиокомпания или пилоти.

2
Разни / Re: Космонавтика
« on: Today at 00:02:41 »
Май ще заключа темата поради мижав интерес. Това за сателитните комуникации обсъждаме в тема Телевизия.

3
N2 обхваща идеално Лозенец. Семинарията е на пешеходно разстояние до Кръста чак. Далеч са към Козяк, Кошарите и нагоре. И за тяхното добруване искаш да отрежеш Изток, Изгрев и Дианабад - без южната част.
Безумно разтегнатият маршрут ще направи абсолютно невъзможно изпълнението на разписанието, а нощните линии са в синхрон и не може произволно да се разтягат. Ако една от тях се удължи, другите ще трябва да престояват и честотата им хептен ще се влоши. Сам се досещаш, че предложението ти за една кола в повече е несъстоятелно. Нова линия- може, но разсинхронизиране на наличните - не.

4
Разни / Re: Кварталите на София
« on: Yesterday at 00:56:11 »

Ах, този РУМ. Много ме е яд, че го занемариха.
Хит на две крачки на изток, Лидл - на две крачки на север, Фантастико, Кауфланд, Билла - какво повече? Хародс ли да направят в Младост-2?

5
каква алтерантива давате за облекчаване на Алабин, за по-добра връзка на линиите от Борис III, Ботев, Алабин и Графа с метростанциите при Ларгото, където и трамваите да могат да почиват... Бившето временно обръщало срещу ЦУМ е частен имот и няма да стане...
За облекчаване на Алабин - изпълнение на пълноценно обръщало на пл. Възраждане, на което да върти ТМ8. Закриване на оперетната линия ТМ1, чиято единствена цел е да търка релсите по Струга. Закриване или преместване на новосъчинената спирка от южната страна на Съдебната палата.

Драмата какво се случва, ако някой трамвай се скапе на Алабин? Ами нищо особено - някои линии се отбиват по Витоша/Мария Луиза, други - по Ботев. А какво правим, ако трамвай се скапе по Графа, гората та чак до Хладилника, при това само с едно междинно обръщало, а? Или по България? По Ботевградско? Трамвайните трасета са прекалено скъпо удоволствие, та да се дублират излишно.

За добрата връзка и почивките:
- програма Минимум - обръщало на пл. Св.Неделя
- програма Максимум (която пак е по-евтина от безсмисленото трасе по Стамболийски) - трирелсие от Централна баня и Младежки театър и удължаване на ТМ5 дотам. Така ще се осъществи първоначално заложеният Метродиаметър 3 и ще се получат доста връзки изток-запад с прекачване на един перон. В момента трамвайното направление изток-запад не минава през самото сърце и основна пешеходна зона на града. По този начин трамвайното обслужване ще се балансира и ще е с идеална връзка с метрото.

П.П. По закон тези неща минават през обществено обсъждане. Някой отчита ли "ентусиазма" на живеещите по Стамболийски от новата шумова придобивка?

6
Разни / Re: Футбол
« on: 19.04.2024, 22:44:40 »
Браво на рефера, последовател на легендарния Греъм Пол - показа втори жълт картон на вратаря на Астън Вила, но не го изгони.  :) :fan:
В края на продълженията картоните падат.  За дузпите всички са чисти. Разбира се, натрупването на картони остава, вратарят ще има добавени 2 жълти картона.

7
Поредната стъпка за изгонване на хора от БДЖ към рейсовете или личните коли.
Посочи ми вид транспорт и държава с непроменени цени от 2012 г.!

8
Гергов с най-голямо удоволствие би я продал. Кой знае какви приходи не му носи. Но е ясно, че няма да е за жълти стотинки и със сигурност ще иска да го оставят да доизлапа Пловдивския панаир. Въпрос е защо трябва да му се пълни гушата?

9
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 18.04.2024, 23:35:51 »
И каква държава е Етиопия - 123 млн срещу 6 ? Освен това са благоприятна точка към Индия, Югоизточна Азия и Южна Африка,  а дългите дестинации не са за двумоторници.
Най-много големи самолети нямат развитите европейски държави като Германия,  Франция и Англия, а ОАЕ и Катар, които, заедно с турците, държат трафика от Европа към курортните дестинации и азиатските тигри.

10
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 18.04.2024, 22:41:15 »
Е, и какво? След 35 години за 1500 лв може и една баничка да не може да се купи.
През 1989 г. 1000 лв бяха 6 заплати на висшист. Сега 1 лв е кафе и нещо.

Ако си купил апартамент през 2015 с ипотечен кредит, той сега си е вдигнал пазарната стойност доста повече от лихвения процент на банката.
А ако 1500 лв е непосилна ипотечна вноска, винаги може да се намери апартамент под наем за 1200 лв

11
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 18.04.2024, 22:25:15 »
Е, и какво? След 35 години за 1500 лв може и една баничка да не може да се купи.
През 1989 г. 1000 лв бяха 6 заплати на висшист. Сега 1 лв е кафе и нещо.

Ако си купил апартамент през 2015 с ипотечен кредит, той сега си е вдигнал пазарната стойност доста повече от лихвения процент на банката.

12
Абсурдно е транзита да минава през топ центъра на града .
Пресилено е да се твърди, че транзитът запад-изток минава през центъра. Навигацията ме отклонява или през Руски паметник, или през Сточна гара. През центъра - само вечер след 21:00 часа.
Стамболийски, заедно с Тодор Александров е ос запад-изток - от Западен парк до Св.Неделя. В момента двете оси се сливат към Дондуков/Цар Освободител пред Св.Неделя, което вече не е кръстовище, след като стана пешеходна зона по Витошка от Стамболийски на юг. Ако затвориш отсечката между Ботев и Св.Неделя, сливането на двата потока ще стане на пл.Възраждане плюс трамваи към Св.Неделя плюс трамваи към Стамболийски - западна посока. Натрупва се много трафик в една точка.

За мен е по-смислено Мария Луиза да стане пешеходна от Екзарх Йосиф до Дондуков. Нейният голям габарит се обезсмисли след пешеходната зона между Стамболийски и Патриарх Евтимий. Това ще слее пешеходните зони по Пиротска, градинката през банята, Ларгото, Св.Неделя, Витошка и парка пред НДК.

Ринговете също не се строят както трябва. Съгласен съм, че ринговите булеварди не трябва да са паркинг (визирам Патриарх Евтимий). Но новият Тодор Каблешков има трамвайно трасе, отделно обособени бусленти, велоалеи и много, много светофари, всеки от които разрешава какви ли не леви завои. За сравнение - бул. България, чиито проектанти "са пропуснали" да направят светофари на пл.Ручей, Нишава и другаде. Затова разликата в пропускливостта е далеч в полза на радиалния срещу ринговия булевард,, а трябва да е обратното. Не ми се мисли какво ще стане, като тръгнат и трамваите по средата. И тъй като новите дървени философи считат подлезите за отживелица, пътниците на ринговия трамвай няма да имат късмета на тези по България, Ситняково и Ботевградско шосе, а ще се включат и те в светофарните фази.

13
Разни / Re: Самолети и летища
« on: 15.04.2024, 15:07:12 »
Всички останали пътуващи от и към шенгенско летище ще се спести едно неприятно чакане по паспортни проверки и пътуване от крайни гейтове, където има само автомат за вода.
За заминаващи пестенето на време е от съкратения маршрут, а това за големи летища не е за пренебрегване. Примерно на Цюрих, което е голямо, но не от най-големите летища, от входа в сградата до пейките пред гейта с паспортен контрол се минава за около 60 минути без минута почивка и без сериозни опашки. Иначе самата паспортна проверка не отнема много време, тъй като хората прииждат равномерно.
Но не е така при кацане. Като кацне самолет с 200-300 души, те едновременно се изсипват за паспортна проверка. Съответно липсата на такава спестява много време, особено на пътниците без чекнат багаж.

14
Ако имаше място някъде, то точно на СУ и Орлов мост можеше да се появи такава станция където под парковете в района можеха да се развият нужните рампи за да се докарат трасетата до една такава станция.
То МС Орлов мост можеше да се направи с изход около МОЧА, така не би имало нужда от траволатор за прекачване от МД1 към МД3 и обратно. Но явно натежа връзката с наземните возила на Орлов мост пред тази с МД1.

15
МД1 и МД3 отиват към среща под прав ъгъл в Дружба. Пробив под летището не ми се струва за възможен. Освен ако VW не размислят и открият завод в Кремиковци с Враждебна за жилища на работниците.

МД1 и МД2 биха могли да се срещнат на успоредни коловози в района на ИКЕА,  а още по-добре - в източната част на Бизнес парка.

16
Съчленените МАН пъргави???? И откъде толкова пътници за тях? Не че за двуетажни има. Ако толкова се държи на бърза линия от летището до гарата, ултракондензаторите са идеално решение.

17
Трасетата по Мария Луиза и Тодор Александров не могат да бъдат прекарани по подобен начин. При нашите условия са възможни разположение на двете метростанции във форма на +, Т и Г. Първото разположение е с най-къси връзки, при второто разположение едната линия е в благоприятно положение, при третото - и в двете метростанции потоците за трансфер се покриват с потоците от единия вход.
Ако Сердика 1 беше изтеглена в посока изток, нещата щяха да са по-добри. Сердика 2 нямаше как да е изтеглена на юг, тъй като Св. Неделя е най-високата точка на хълма.

18
Наредба за регулиране движението по пътищата със светлинни сигнали "Чл. 9. За регулиране движението на превозните средства от редовните линии за обществен превоз на пътници се използват сигнали с немигащи светлини с луннобял цвят.". Това дава ясен отговор на въпроса дали лунните светофари важат само за трамваите или за всички возила от МГТ. Колкото до обособяване на трасетата, би трябвало да има съответните табели, друг е въпросът дали ги има. Ако ги няма - важат общите правила. Преди години ме глобиха в Сараево, именно защото не съм се престроил върху релсите за десен завой (трамвайните релси бяха като на Ген.Жеков).

19
Няколко пъти чета опорката, че Алабин ще се разтовари. Но пък за сметка на това Ботев от Македония до Стамболийски ще се натовари.
Да сравним двете отсечки:
- по Алабин от Македония до Лавеле минават 5, 8, 10, 15 и 27
- по Ботев от Македония до Стамболийски минават 6, 7, 8 и 10.
7 и 27 са еквивалентни, 8 и 10 минават и по двете. Оттук се вижда, че ако 5 се бутне от първото на второто трасе, тогава второто се претоварва, т.е. - от трън та на глог.

Да не говорим за безграничната радост на бабите от Стамболийски под прозорците им да дрънкат трамваи. Не без значение е претоварването на кръстовището на пл. Възраждане, особено ако става дума за двупосочно трасе.
В същото време заради няколко стрелки трамвайният възел Възраждане не се използва ефективно.

Относно обръщало около пл. Света Неделя съм в недоумение как трамваят щял да пречи на пешеходците тъкмо на най-широкото място. Ами той си минаваше от страната на Диховната академия години наред! А сега вече е 3/4 е без автомобилно движение. Обръщалото ще поеме другата опорка - ТМ5 ще е току до входа на двойната метростанция Сердика. При това ватманите ще почиват, което няма как да се случи при кръгов маршрут Ботев-Стамболийски-Витоша-Алабин. Ако кръгът се направи пълен, това ще дава варианти за промени при различни работи по трасето. Аварийците също ще се възползват, а и обръщалото зад Съдебната палата ще остане, най-малко защото е част от проект с еврофинансиране и трябва да стои така 10 години минимум. Пък и е алтернатива за аварийците.

Друг вариант може да бъде да се направи трирелсие  по Екзарх Йосиф + (възстановено) обръщало до Младежки театър. Така се възражда идеята 5+22, която трябваше да е нормалнорелсов трамвай.

20
Било е преди повече от 5 минути, след като се е върнал до Билла.
А не виждам нищо ненормално да се променя часът на тръгване с по-късен. Не би трябвало да е допустимо да се променя към по-ранен.

Pages: [1] 2 3 ... 753